Aneto

Tour del malpás

Han passat vint anys dença que vaig remuntar el Puerto Viell per anar també a fer el Pic de Malpás, en aquella ocasió el mal temps en va impedir fer cim i l'endemà ens vam...
Rea silva 6a+ - espero de santana - santana

Que n’és de ben parida l’edat , es com tornar a començar a ascalar de nou.El cas es que feia molt temps que no voltàvem per SANTANA i avui , carallots de nosaltres ,...
Cim lliure de fites: pui de la bonaigua

Ara que el nostre Pirineu comença a estar tan massificat fa una certa il·lusió pujar a un cim on no he trobat cap fita per indicar-me el camí. Pujava per pura intuïció...
Dia de Lluna al Vallibierna.

Aprofita molt bé un pany de paret que a priori sembla que hagi de donar menys de si.Escalada força llarga i homogènia on hi trobarem una gran varietat d'estils.La roca bona...
50 anys, 42 comarques a cop de pedal

Aquest era un cap de setmana especial en què gairebé tots els ermassos ens ajuntàvem per celebrar que el Carles S ha aconseguit pedalar per totes les comarques de Catalunya...
Pel Montsec de Meià

Graell de Paús - Roca dels Arcs - Roca Alta - Graell de la Roca Alta22.05.17  Ara fa un any vam fer una petita excursió per la graonada inferior del Montsec de Meià, al...
PIC ANETO 3404m. CANAL ESTASEN.

15-16/05/17. Ja havia donat per acabada la temporada d’esquí de muntanya, però una proposta del incansable Oriol Guach d’anar a la Madaleta, fa què torni a treure els...
L'Aneto (3.404 m) a traïció

Quan vaig llegir la guia d'esquí de muntanya d'en Dihinx, publicada recentement, em va fer gràcia la ressenya anomenada el Aneto por la Espalda. El títol semblava indicar que...
Aneto (3404 m.)

Enguany, tancament de temporada d'esquí de muntanya "por todo lo alto". Després d'haver-ho ajornat un parell de cops aquest hivern, finalment cau el pic d'Aneto. No quedava...
Volta al pic de Basibé des de l'Ampriu

Distància: 13 km.Desnivell: 1100 m.Dificultat: ME, S2-S3.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Aparcament de l'Ampriu (estació d'esquí de Sarllé).Dia: diumenge 23.Aposta...
Harmòniques i pantalons

Aneto (3.404m)Massís de la Maladeta, BenascLa llum de la lluna ho banya tot de plata i el silenci de la nit ens embolcalla, com qui et convida a entrar al llit després d'un...
El Tuc de Molières (3010 m.)

L'ascensió al Tuc de Molières (o Mulleres, en català) és sempre d'agrair, ja que permet en una jornada fer un cim de 3000 metres, conèixer el naixement del Noguera...
Tuc dera Pincèla (2.546 m) amb esquís

El Tuc dera Pincèla ens ha sorprès agradablement. Ja feia molts anys que el teníem en cartera, a la llista dels clàssics imprescindibles de l'esquí de muntanya però,...
Puig de les morreres i pedró dels quatre batlles

Just ara fa quatre anys que m'estrenava en la pràctica de les raquetes de neu i precisament ho feia aquí mateix al Pedró dels Quatre Batlles, en aquella ocasió fèia un vent...
Hskimo

Poi d'Estanho (2.389m) i Tuc de Meddia (2.201m)Era Tuca, Val d'Aran.Tuc deth Miei (2.257m)Beret, Val d'Aran.Amb regals de reis, regals de noces o amb la simple excusa de no...
Port del Comte (2.386 m.)

var Latitud_sortida = 42.176648; var Longitud_sortida = 1.557287; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Posets (3.375 m.) hivernal

var Latitud_sortida = 42.613816; var Longitud_sortida = 0.478465; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Camí de Gallecs (125 m.)

Dimecres 5 d’octubre de 2016Hora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.Temps aproximat: 2 h. 30 m. (9 km.)Desnivell: 80 m.Dificultat:...
Aragüells: darrer tres mil de l'aleix barbera

He pujat de nou a l'Arargüells per celebrar que l'Aleix Barbera ha acabat la llista dels tres mils de l'Aleix Barbera. De fet els va acabar l'any passat però ha volgut fer la...
Ascensió al Pic de Russell (3.207 m)

L'ascensió al Pic de Russell la tenia ben caducada; vaig pujar aquest cim l'any 1983 i no hi havia tornat. Avui l'objectiu no era el Russell però les circumstàncies han fet...
Montcorbison (2173 m). El guardià de Vielha.

IntroduccióEl Montcorbison no és un cim que destaqui per la seva altura. Potser per això, molta gent que decideix pujar muntanyes a la Vall d'Aran es decanta per altres...
Per les mutanyes de les hores (ibon de plan)

En el massís del Cotiella hi ha una carena plena de referències horàries. De pics de Migdia n'hi ha bastants a les nostres muntanyes (Tuixent, Montsec,...). Generalment...
El cordal de la tossa plana de lles - la muga

Alçada mínima: 2045mAlçada màxima: 2905mDistància: 14 kmTemps empleat: 7h56m (parades incloses)Desnivell + : 1083mDesnivell - : 1078mJa feia cinc anys de la darrera vegada...
A cavall entre Benasc i Bagneres de Luchon

Cim del Salbaguardia. Al fons, Massís de la MaladetaNecessito acumular metres de desnivell de cara al proper trekking del Huayhuash. No tinc les cames gaire condicionades a...
Pic del Pessó (2893 m.)

El Pic del Pessó s'alça entre l'Alta Ribagorça i el Pallars Jussà, just a la línia divisòria del territori del Parc Nacional d'Aigües Tortes. L'ascensió per la banda...
Pic d'Aneto des de la Renclusa

3.06.16  Hem arribat al refugi de la Renclusa (2140 m) per la tarda, després de deixar el cotxe al gran aparcament del Vado de l’Hospital de Benás (o Benasque) i haver...
Aneto (3.404 m) amb esquís

L'Aneto és, sense cap mena de dubte, la millor de les ascensions amb esquís dels Pirineus. A més de la pujada al cim més alt de la serralada, el descens pel glaciar fins al...
Diente de Alba (3.120 m) amb esquís

A aquestes alçades de la temporada d'esquí, el Massís de la Maladeta és, si les condicions són bones, el terreny de joc ideal per a l'esquí de muntanya. Aquest any la neu...
Per la serra de Benavent

25.01.16  Circumstàncies diverses ens han reunit a uns quants “aligots” un dilluns laborable per a fer una excursió. La boira, present a bona part del territori, ens...
Pic de la Coma del Forn

El que és bo es fa esperar, així que aquest any hem hagut d'esperar una mica per fer una bona esquiada, però realment ha valgut la pena. Sol, fred, neu recent caiguda i un...
Tresmils dels PIRINEUS

Tresmils dels PirineusEl Pirineu ens ofereix una infinitat d'itineraris d'alta muntanya. Rutes exigents i espectaculars i d'un nivell de dificultat elevat que ens permetran...
Per les roques 'espasa de castellet i espluga

A l'esquerra roca Espasa d'Espluga, roca Espasa de Castellet i Roca Foradada pujant al coll de Castellet per la TerretaCaminant per la Terreta hi ha unes formacions rocoses que...
Cresta de Bardamina

Feia molts anys que volia fer la Cresta de Bardamina; va ser l'any 1977 quan en plena Setmana Santa i en un dia de boira i neu vaig fer el primer i més fàcil tram de la...
Vía Sorprendente 380m 6a+ Vallibierna

Línea de la vía SorprendenteCon esta entrada me propongo mantener más activo este blog, ya que estos últimos años he estado falto de tiempo y motivación para escribir...
Travessa per la serra de montderes

Una de les muntanyes més properes de casa és la de Montderes, ja hi vaig pujar al marc 2015, però vaig barrinar que es podria fer un recorregut circular que hauria d'acabar...

Qui som!!

Qui som!Som els orriencs Andreu i Anna, ens estimem la nostra vida de poble i quan tenim temps visitem altres contrades també de l'àmbit rural.No som de grans gestes ni de...

Calaix de Sastre          -només per a mòbils-Pàgina en construcció.-Baixar mapa topogràfic de la zona...