Aneu

Benvinguts a aquest blog

Desitjo que aquest blog serveixi d'ajuda a tot aquell o aquella que decideixi realitzar aquest emocionant repte proposat per les diferents entitats que formen part de la...
Transpirenaica catalana en BTT (2)

13.08.17 - Pla de Sant Tirs - Llavorsí (60 Km)Salimos de la población en dirección a Noves de Segre, atravesando el río Segre. Ascendemos por la vall de Aguilar en...
L'Olla de Núria.

Mapa amb el recorregut del dia.Track del recorregut amb el rellotge Suunto Traverse.Avui, després de les vacances a Grècia que millor per tornar a agafar el ritme que intentar...
Pangea i Libertarias, una Ordesa més incerta

En diem furgar quan has escorcollat una cosa de dalt baix sense trobar el que busques, i segueixes regirant.Tatxades les clàssiques, ara venim a Ordesa a cercar incertesa.Aquí...
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...
Fonts de la Barcina

1 de maig de 2017El Port és fascinant. Fa més de 30 anys ja llegia encuriosit la Guia Itinerària dels Ports, dels germans Brull, editada el 1972, i em passava llargues hores...
La Bella Easo, una Magdalena al Gorro Frigi.

La Cara Est del Gorro Frigi un bon i vertical terreny de joc.El Gorro és una d'aquelles agulles que un mai es cansaria d'escalar...sovint ha estat per a molts escaladors la...
Grampians vies  llargues i caminades

Grampians vies llargues i caminades

Tal com deia en l’anterior post, Grampians és un lloc molt intens a on hem pogut gaudir de moltes cares de l’escalada i paissatges al·lucinants.Aquí deixo algunes vies...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (I)

El Camí de Sant Jaume per la Cerdanya és una via secundària del camí principal català (de la Jonquera i del Port de la Selva a Montserrat i Alcarràs), antigament...
Sobirà catarra (III): reverint lo Tésol

El tercer dia de 'catarrada' ens duu a les Valls d'Àneu, exactament a la zona de Son i la falda de lo Tésol, un d'aquells cims amb una presència superba gràcies a la...
Volta a l'estany de Pudo

var Latitud_sortida = 42.660665; var Longitud_sortida = 0.994023; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Cova del ximet i ermita de sant salvador

Edat recomanada: A partir de 5 anys El dia 21 de maig vam anar a Margalef al Parc Natural del Montsant per anar a veure la Cova del Ximet i l’Ermita de Sant Salvador. ...
Ferrata de cala moli (sant feliu de guixols)

Feia temps que tothom em parlava de la Ferrata de Cala Molí a Feliu de Guíxols i em cantava les seves meravelles. Jo em resistia dient que estava molt lluny,  finalment...
Aigua i Tabac a Cal Barricó. Ripollès.

Les plaques de Cal BarricóAquest dissabte d'una primavera com les d'abans, decidim anar al Ripollès, repetint a les plaques de Cal Barricó. No fa massa vaig tornar-hi amb la...

Pont de pedret

El dia 25 d’abril vam anar a veure el Pont de Pedret en el municipi de Cercs. És un pont medieval sobre el riu Llobregat construït entre els segles XII i XIII.  ...

Les fonts del llobregat

Edat recomanada: A partir de 5 anys El dia 25 d’abril vam anar a Castellar de n’Hug per anar a veure el naixement del riu Llobregat. La ruta és circular, primer...

La dou de bastareny

Edat recomanada: A partir de 3 anys El dia 24 d’abril vam anar al Parc Natural del Cadí-Moixeró per anar a veure el naixement del riu Bastareny on l’aigua brolla...

Bullidor de la llet i els empedrats

Edat recomanada: A partir de 5 anys El dia 24 d’abril vam anar al Parc Natural del Cadí-Moixeró per anar a veure el Bullidor de la LLet, espectacular brollador i, la...
Al Duraneu-Puigmal...

**aquesta muntanya tot i ser freqüentadíssima no li fa dissimular que té un dels bons descensos dels Pirineus orientals.. més quan se la pot enganxar amb la pols recent i...
10 anys d'Espeleobloc

Per desè any consecutiu continuem publicant diàriament aquest bloc amb continguts diversos tant en la seva varietat temàtica com la qualitat de lectures o visualitzacions que...

Gorgs de santa càndia

Edat recomanada: A partir de 4 anys El dia 12 de març vam anar fins gorgs de Santa Càndia a la riera de Carme. La ruta transcorre per un Espai Natural Protegit seguint el...
Via Oferta Especial al Serrat dels Monjos

En Ricard ens passa la piada d'aquesta via que varen repetir juntament amb en Toni ja fa uns dies. Aquest parell no en perdonen ni una, i desafiant a les previsions de l'home...
La Coscollosa

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Km 3,9 TV-3541-Barranc de la font de l'Infern-Font de la vall de l'Infern-La Moleta-La...
Torreta de l'orri

Després d'una gran nevada la muntanya ens ofereix sempre un nou al.licient paisagístic a afegir a la nostra sortida, una suau i contundent uniformitat dels relleus que...
Ada al Col dei Bos.

Aquesta ens va semblar una mica més xunga del que marquen les ressenyes,amb força trams de V+.La via és força concorreguda: aproximació curta,baixada senzilla,dificultats...
Juegos de Litera. Peña Montañesa

Montañesa encara conserva un bon grapat de possibilitats.Vam començar la via amb l'Ester fa un parell d'anys, i com d'altres projectes que no t'acaben de convèncer, la...
Vies Del Manyo i Poseidon a Roca Maura

Aquests dies de festes, entre fartaneres i trobades familiars, amb la Cristina trobem un foradet i decidim d'aprofitar-lo per anar a escalar en un raconet on ella encara...
Detalls de noves vies al talos

BONES MAJOS I MAJESAFEGIM UN PANORAMICA DE LA PART DRETA DEL PIC DE CASTELLAS AMB TOT EL QUE HI HA FINS AL DIA D'AVUI I CONFIANT QUE NO HI SURTI RES MES QUE LA COSA COMENÇA A...
Vies Skipi al Setrill i UME al Cap del Guerrer

Aquest dia i després de molt de temps coincideixo amb en Toni i en Ricard per a sortir a fer alguna via amb ells. Aquest parell no han parat de trepar, i últimament s'han...
Bia Hoi, 6c/+ (6a/A1 ob), 110 mts, Pala Alta

Fins ara, si buscàveu informació a internet d'aquesta via us trobàveu birra vietnamita, i prou. Nosaltres, la birra aquesta no l'hem tastat, però si és com la via, serà...
Via Smoking a les Bagasses

La nostra intenció per aquest dissabte era anar a Montserrat per fer una que fa dies que ens la miràvem però no trobàvem el moment d´anar-hi, la via Rosaura als Plecs,...
Encisador poble de muntanyana

Molts companys m'havien parlat de l'encant de l'antic poble de Muntanya. Mil vegades havia pensat en pujar-hi però sempre em quedava sense temps quan venia d'excursió de la...
Via MIQUELUCHI a la Pala Alta

Dissabte 19 de novembre de 2016La via Miqueluchi a la Pala Alta, es una de les clàssiques d'aquesta zona que em faltava per fer. Fa temps que li vaig proposar al Ricard i...
De Lleida al delta de l'Ebre en BTT

Crec que pocs qualificatius podríem afegir al delta de l'Ebre. Per sí sol és un dels llocs més atractius del país, ja que la combinació de conreus, vistes, l'amplada de...