Apia

Pointe de Sales (vall de Samoens).

La Pointe de Sales és el cim situat més al nord de la serra de Fiz (Rochers des Fiz), la punta petita de la dreta a la foto de sobre. És un cim molt interessant, tant per la...
Penya de Rocafort pel pas des Pi

Camí de Cas CarreterUna volta ben engrescadora per la vall de Sóller, que tinc el plaer de compartir amb l'amic i bon guia de muntanya, Lluís Sanchis. (WP-01) Jardí...
Normal a l'Agullola de Rupit . Pla de Fabregas.

La setmana passada ens endinsem en el que per a mi es el millor i mes bucolic lloc per escalar de tot Catalunya, doncs el seu taranna li dona un aire de grandaria ,magestuos...
CADE a les Bagasses.

Et mires la paret des d'abaix i flipes de com una via de V es pot xulejar aquest llamp de tàpia.La CADE de les Bagasses és la gran clàssica de la paret i un dels itineraris...
Sortida fotogràfica als Mollons

Avui no hi havia programada cap sortida de muntanya, de manera que he aprofitat per fer una escapada en solitari a la zona dels Mollons amb l'objectiu de fer unes fotos que em...
Cogulló de Cal Torre. 100 cims

27 de gener de 2019 Aquesta vegada, al sud-oest del Bages, faig parada a la serra de Cal Torre, per coronar el cim del Cogulló de Cal Torre, de 881 m. d'alçada, allargant...
Fent memòria, Andes de Sud a Nord!

Divendres, 11 de gener de 2019Hi ha records tan intensos que per més temps que passi les sensacions que desvetllen no s’esborren. Ara fa catorze anys, l’onze de gener del...
Aceitunas y naranjas

Jaen, grata sorpresa navideña.(Navidades 2014-15)largo 5* de Lobo Estepario, un must de AlcandorasNuestros amigos del Sur nos han desvelado algunos de sus secretos.Ahora...
MONTSENY. LES AGUDES. Via ITZI.

02/01/19. Comencem el 2019 amb una excursió escalada a les Agudes del Montseny i tanquem la darrera via després de la Tàpia Jover, El vol de l’Home ocell i Terra...
Ruta dels maquis de sucs a la bossa nova d'almenar

Sucs és un nucli descentralitzat del terme de Lleida. Molts lleidatans desconeixem la seva història. A grans trets podem dir que en el seu castell s’aixecà damunt d’un...
Castillo mayor

Fent honor al seu nom el Castillo Mayor s'enlaira altiu com una fortalesa aïllada que domina tot el territori que l'envolta, és d'aquelles muntanyes que et criden a pujar-hi....
Retorn a Gorros

Aquest dissabte pugem a escalar a gorros. Jo feia temps que no hi pujava i encara desconeixia l'increment tant gran del preu del funicular de St. Joan.Passat aquest primer...
Ascensió al Castillo Mayor (2.014 m)

El Castillo Mayor és un cim d'altitud modesta, poc més de 2.000 metres, però per la seva situació, al davant del massís del Monte Perdido i una mica allunyat de la carena...
Via tapia jover

DIMECRES , 03 D’OCTUBREAquest dimecres vaig quedar amb el Manel per fer una sortida i com tenim per costum la fem extensiva a tots els membres del grup.A mida que va...
Pirin. Travessa nord-sud

var Latitud_sortida = 41.873523; var Longitud_sortida = 23.426968; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Dent d'Orlu, via Tapas Sans Dalle

19.09.18  Enmig de l’alta vall del riu Arièja (a la comarca francesa de les Vals d’Acs), s’alça l’imponent pic de Brasselh (2222 m), un ullal de roca blanca més...
A la Easy Rider (Montserrat Nord)

***Escalem l'inevitable Easy Rider, de traçat elegant on no està permès caure allà on el grau és més fàcil, i toca navegar on tirades de cinquè o més.. la restauració...
Mas Brullet al Serrat del Moro.

Bona escalada de fissures i díedres de caràcter clarament atlètic. Una de les grans clàssiques del vessant nord montserratí fins al punt que hom afirma que "Qui la Mas no...
194 - Pas du Pi pel rafal d'Ariant 21-4-2018

Recórrer la regió de Mortitx és una dura prova de resistència per qualsevol excursionista. Els relleus abruptes d'aquesta zona representen una excepció a la serra de...

Les flandes (piera).

Descripció de la ruta; Avui no farem un desplaçament gaire llarg; es tracta d'una ruta del que es podria dir, el nostre entorn natural, doncs la comarca de l'Anoia, és...
Brou d'hivern i de tardor

Tast de grans petites vies pels mesos curts de l'anyvariades, intenses però ràpides,  llargues o curtes, totes molt bonesrebel en plena "ninoterapia"Clandestins,...
Volcà de la Crosa. Buscant el bon temps.

IntroduccióEntre Aiguaviva i Vilobí, a tocar de Sant Dalmai, hi ha el Volcà de la Crosa. Forma part de la gran zona volcànica que s'extén més enllà de la Garrotxa i que...
Circular per Siurana

27.01.18  En la primera sortida col·lectiva de l’any, una quarantena de companys ens hem aplegat aquest dissabte al pantà de Siurana per fer una excursió pels cingles...
Escalada a blue mountains

A uns 50 quilòmetres de Sidney es troba aquest paratge natural , un del més famosos i visitat d’Austràlia  tant per escaladors com per...
Homo TAPIENS

Especie del género homo que escala y habita en las grandes paredes (tapia). No confundir con la que medra en los bares tomando "tapas"fuente WikipediaDoce años y seis...
Serrat del Poll, via Lo Nik Gall-Lastir

25.10.17  Quan el passat mes de febrer escalàvem el serrat del Poll per la via Olga Frontera, ens vam fixar en unes vistoses plaques que hi havia a la nostra esquerra, i...
Visitant la Illa Nord de Nova Zelanda .

Deixem la Illa Sud, en tres hores creuem l'estret de Cook i arribem  Wellington, ciutat  entrada pel sud de la Illa Nord. Vam notar...
Disfrutando en la sombra

Dues vies per fugir de la calor que comparteixen trets comuns: el bon gust, bona pedra, i una cuidada execució realitzada pels mateixos obridors.Alhora ben diferents: mentre...
Roca dels Arcs, via Camel

9.07.17  Ara que estem en ple estiu ve de gust fer activitat de tarda, i més si es pretén fer la Camel, una via clàssica però reequipada i situada a la cara est de la...
Escuain. Campanya estiu 1973 (2 de 2)

(1973, Sortida de La Bufona C20) Josep Mension, Miquel Mateu, Francesc Miret, Francesc Pañella, Francesc Robledillo i Pere Sanahuja, falten a la foto Francesc Alfambra i Diego...
Via apia al mollo gros: descobrir un racó de món

Davant del Castell de Claramunt hi ha unes roques que, malgrat esser menudes, destaquen com element diferenciador entre tanta verdor. Es tracta dels Mollons que constitueixen un...
Torca del Cerro del Cuevon 2016

IGME Inventario de LIGs: CA057La Torca del Cerro es una sima kárstica profunda del Macizo Central del Parque Nacional de los Picos de Europa. La cueva se sitúa al NO de la...
Basses de Mortitx - Sa Crivella

Bassa de MortitxAquest és un recorregut per una pista que ens mena al sementer de ses Basses, passant per les vinyes de Mortitx, pel seu oliverar, envoltats d'un paisatge...
170 - Cova i cuculla de Massana 10-1-2017

La ruta arriba a la curiosa cova de Massana i puja al cim de la Cuculla de Massana, una humil elevació de 331 metres. L'aproximació la feim pel Mal torrent de Massana i per un...