Aragó

GR1: Els Masos - Sant Martí d'Empúries

Amb aquesta etapa, la vintena, hem completat avui el GR1, un camí de gran recorregut anomenat també camí històric, que va des d'Empúries fins a Finisterre. Al llarg dels...
Cicle george orwell: serra d'alcubierre

Segona sortida del cicle dedicat a la figura de George Orwell. En la primera ens vam dedicar a visitar el que vam anomenar front d'Osca (Sietamo i la ciutat aragonesa). Avui la...
Pico comodoto

Som en els primers dies de Setmana Santa i hem vingut al Pirineu Aragonés per fer les que segurament seran les darreres sortides en raquetes de la temporada. Aprofitant la...
Volta al pic de Basibé des de l'Ampriu

Distància: 13 km.Desnivell: 1100 m.Dificultat: ME, S2-S3.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Aparcament de l'Ampriu (estació d'esquí de Sarllé).Dia: diumenge 23.Aposta...
Minerals a les cavitats

La falsa creença que les coves no són interessants des d'un punt de vista mineralògic va persistir durant molt de temps. Això es va deure principalment a que més del 90 %...
Fèlix Alabart al Solencio de Bastaras, 1968

La fotografia que encapçala la sèrie completa, amb el títol i complements.Ja fa uns quants anys que a internet vaig trobar una col·lecció de fotografies (o diapositives?)...
Ferrada Urquiza-Olmo

27.02.17  Són les 10 del matí del darrer dilluns de febrer i el Jaume, el Pep, la Txus i jo, ens reunim a l’entrada del petit poble de Corçà, situat al peu de...
Tuc dera Pincèla (2.546 m) amb esquís

El Tuc dera Pincèla ens ha sorprès agradablement. Ja feia molts anys que el teníem en cartera, a la llista dels clàssics imprescindibles de l'esquí de muntanya però,...
El Montsant des d'Escaladei

28.01.17  Diu una vella llegenda que el rei Alfons d’Aragó va encarregar a un parell de monjos cartoixans que cerquessin un indret adient per a construir-hi un monestir....
On és el material del Solencio de Bastaras?

Parlant amb un company, em diu que perquè no escric sobre el tema del material del Solencio, ja que va ser un episodi dels més forts dins l'espeleo catalana. De "picar-se...
Severitat guarenca

Distància: 43 kmDesnivell: 1300 mDificultat: molt altaExposició: puntualment molt altaCiclabilitat de pujada: 99%Ciclabilitat de baixada: amb un moooolt bon nivell, 99,9%; amb...
Esos americanos locos

Verano del 94Hace ya 20 años que descubrí Chamonix.Me desvirgaron en el FrendoPoco faltó para enlazar bautizo con entierroDe no haber mediado la sensatez de Ramón, que nos...
170 - Cova i cuculla de Massana 10-1-2017

La ruta arriba a la curiosa cova de Massana i puja al cim de la Cuculla de Massana, una humil elevació de 331 metres. L'aproximació la feim pel Mal torrent de Massana i per un...
Irati: Orbaitzeta - Egurgi

Ja és una tradició que cada any, entre Cap d'Any i Reis, fem una sortida d'uns dies per zones de mitja o baixa muntanya. Després de dos anys recorrent el Massís dels Ports,...
Posets (3.375 m.) hivernal

var Latitud_sortida = 42.613816; var Longitud_sortida = 0.478465; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
RESOL V+ 90m. i KRACK BAND  V+ 50m. - MONTROIG

RESOL V+ 90m. i KRACK BAND V+ 50m. - MONTROIG

No roba qui vol si no el que en sap , fins i tot per mangar cal ofici….Resulta que un dia , un que no coneixeu de res ,un que no es gall i que no es de Lleida , se’n va anar...
Nous coleòpters cavernícoles a Ports i Terol

La nova espècie: Paraphaenops fadriquei, de La Cija de Fortanete, TerolS’acaben de publicar les descripcions de dos nous coleòpters cavernícoles del gènere Paraphaenops,...
166 - Coves per Míner 8-12-2016

En aquesta ruta feim un recorregut per diverses coves situades per la finca de Míner. Es pot dir que és una variant de l'excursió anterior, la ⇨165 - La cova Roja de Míner...
Inici temporada 2016-2017

Soum des SaletttesArranquem nova temporada d’esquí de muntanya amb forces renovades, nous objectius i la il·lusió de poder gaudir d’un Pirineu tenyit de blanc. Aprofito...
Peñaforca (2.391 m.)

var Latitud_sortida = 42.833198; var Longitud_sortida = -0.711302; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
164 - Cornavaques, les cases i la cova 30-10-2016

La ruta discorre per les abruptes serres de la Font i de Cornavaques, del terme de Pollença. A través del torrent fondo de can Vela pujam al coll de Cuixac, des d'ell caminam...
GR 7: Andilla - Chelva

Anterior: Bejís - AndillaDespués de visitar Andilla y de un descanso bien merecido, vuelvo a seguir el GR 7 en su travesía del interior valenciano. Es la primera jornada...
Via dels Quarentons a la Paret d'Aragó.

Reservada tenia aquesta via des de feia almenys tres anys però ja no he pogut esperar més i sota un sol de tardor prou càlid hi hem posat remei. Jornada rodona per tancar...
Ascensió al Castillo de Acher (2.384 m)

El Castillo de Acher vaig pujar-lo l'any 1982 des de l'antic càmping de la Selva de Oza on estàvem passant uns dies de vacances. L'ascensió està més que caducada i hem...
Rincón de Alano, Peñaforca i Punta del Achar

Hem dormit a l'alberg de Zuriza, situat a la vall més occidental del Pirieneu Aragonès, a tocar de Navarra. El dormitori és una gran sala amb lliteres, unes 100 places, que...
EL PI DE BALÇ (114,3 m.)

CIM: El Pi del Balç (114,3 m.)COORDENADES CIM: 2º 0' 32.98057 E / 41º 25' 33.01123NVÈRTEX GEODÈSIC: 285124016COMARCA: Baix LlobregatDESNIVELL: +75,4 m.HORARI: 55 min....
Ascensió a la Peña Oroel, 1.769 m

Hem programat, per al pont de Tots Sants, una sortida per les valls més occidentals del Pirineu Aragonès. Avui hem fet el llarg desplaçament en cotxe fins a Zuriza, on...
Montagudell i la cova de Muntanya 23-10-2016

Aquesta és una ruta que discorre per un dels alzinars i boscos petris més bucòlics de Mallorca. L'alt grau d'humitat ambiental gràcies a la densitat de l'alzinar, ha cobert...
I Congreso espeleoPirineos

Els dies 1 i 2 d’octubre del 2016, organitzat per la Sección de Espeleología Sobrarbe (C.A.S.) es realitza el I Congreso espeleoPirineos a l’Aínsa (Sobrarbe), amb la...
GR 7: Bejís - Andilla

Anterior: (Caudiel) - Masadas Blancas - BejísEl GR 7 deja en esta etapa la provincia de Castellón para entrar en la de Valencia por la comarca de los Serranos. Atrás queda...
Dakota Line a los Mallos de Agüero

Recordo que durant el primer viatge que vam a Riglos ens vam fixar en unes parets que hi havia davant mateix, en aquell moment ens eren totalment desconegudes. Poc després vam...
Capricho de Primavera a Peña Foratata

Quan es va obrir aquesta via es va produir un gran enrenou i molta gent va criticar l'estil utilitzat en l'obertura d'un l'itinerari en alta muntanya: llargs completament...