Ares

Disfrutando en la sombra

Dues vies per fugir de la calor que comparteixen trets comuns: el bon gust, bona pedra, i una cuidada execució realitzada pels mateixos obridors.Alhora ben diferents: mentre...
Alpina, extrema i solidària

Cresta del Gasamir (2.422m) a la Pica del Canigó (2.784m), PD/III+Massís del Canigó.Feia mesos que tenia aquest cap de setmana marcat al calendari com a "cresta alpina,...
Ruta fentmarxa pel terme de Benissa

Aquesta ruta no és actual però al discòrrer quasi tota per terme de Benissa no volia deixar l'oportunitat de donar-li difussió.Va ser una gran ruta caminant de 38 km la que...
MONTSERRAT. LA PASTERETA. Via ANOIRAM.

1/08/17. Tornem a Montserrat, avui amb l’Armando i el Ramón, després de diverses propostes, anem a la via Anoiram, què ambdós no han fet. La via s’ha...
Cerdà Riera a la Bandereta.

Una altre de les grans clàssiques del vessant nord de Montserrat. A les guies es recomana aquesta via juntament amb l'Aresta GAM al Bisbe i la Punsola al Cavall Bernat...
Pic Palas (2.974 m.)

var Latitud_sortida = 42.835120; var Longitud_sortida = -0.383032; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Pic de Qüenca

El Pic de Qüenca és, juntament amb el Bonabé i el Moredo, un dels que enclouen la vall de Moredo. És un cim que es veu molt bé des de la plana d'Esterri: gros i altiu,...
Certascan per Noarre

El Certascan és un dels cims molt coneguts que m'havien quedat pendents. L'altre dia vaig pensar d'anar-hi i, buscant alternatives a la ruta normal, em vaig decidir per...
Anglada cerda

DILLUNS, 24 DE JULIOL.Primera sortida de vacances amb la família.Com tenim  per costum hem quedat amb la família Grau –Romero i Rosillo –Romero per fer una escapada...
Pel Picancel i el Catllaràs

Aquesta zona del Berguedà és d'aquelles que cal fer dues o tres vegades l'any, els seus paisatges i els boscos i fagedes o aconsellen.És una bona zona també per anar a...
Vies duis i addictes al dissolvent

DISSABTE, 22 DE JULIOLAquesta setmana comença la disbauxa de vacances, uns que estan fora, d’altres que no surten , però jo estic a les portes de marxar amb la família i no...
Grampians vies  llargues i caminades

Grampians vies llargues i caminades

Tal com deia en l’anterior post, Grampians és un lloc molt intens a on hem pogut gaudir de moltes cares de l’escalada i paissatges al·lucinants.Aquí deixo algunes vies...

Santa Cecília, Aresta dels Merlets (75m, 6b)

Ja fa uns dies, vaig repetir aquesta petita via oberta en solitari el 2007. I ara aprofitant l’avinentesa he decidit donar-la a conèixer. Es tracte d’un interessant...
Roca dels Arcs, via Camel

9.07.17  Ara que estem en ple estiu ve de gust fer activitat de tarda, i més si es pretén fer la Camel, una via clàssica però reequipada i situada a la cara est de la...
Via  sala  bobo (pic de barbet)

Via sala bobo (pic de barbet)

DIJOUS, 13 DE JULIOLDia atípic per mi,  sortir el dijous quan normalment treballo és tot un luxe,. Aquesta setmana he treballat el dimarts i com que la norma establerta...
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
PUIG CAVALLER (706,789 m.) pel Mas d'en Torner

CIM:Puig Cavaller (706, 789 m.) pel Mas d'en TornerCOORDENADES:41º 1' 39.93 N / 0º 26' 15.50” E VÈRTEX GEODÈSIC: 248143001COMARCA: Terra AltaHORARI:1h 21 min. (46 min. +...
Realitat virtual (el lloro)

DIUMENGE, 9 DE JULIOL.Aquesta setmana estem en plena Festa Major d’Esparreguera i entre festa i festa es fa difícil cercar un moment de tranquil·litat per anar a escalar,...
Punta Zumstein, Signalkuppe, Punta Parrot

Una altra gran jornada de muntanya en el massís del Monte Rosa, amb l'ascensió de tres "quatremils". Hem sortit amb les primeres llums del refugi Capanna Gnifetti, un refugi...
El Passo del Naso

L'activitat prevista per avui era la travessia entre els dos principals refugis de la vessant italiana del Monte Rosa: el Quintino Sella al Felik i la Capanna Gnifetti. Aquesta...
Ascensió al Castor (4.223 m)

Avui hem fet la primera ascensió en aquesta sortida de cinc dies al massís del Monte Rosa. L'ascensió al Castor és relativament curta, ja que el punt de partida està molt...
Ascenció al mall pintrat

A l'hivern quan esquio pel plans de l'Hospital de Benasc hi ha una muntanya que m'atreu amb força. Es tracta del Mall Pintrat que creia que era un xic complicat. El cap de...
Directa Montserrat al Castell Bernat.

T'ha d'agradar aquest tipus d'escalada...La roca no se si és dolenta o curiosa perquè al principi fot molta angunia i després no s'ens ha trencat res tot i haver anat en...
Saelicke-Mir al Frare de baix.

Clàssica del Frare de baix que ha quedat parasitada per altres vies més noves. De fet, hi ha alguns punts on es pot xapar sense problemes els parabolts de les vies del costat,...
Tour d'Aï per la ferrata, i Tour de Mayen

Les torres d'Aï i de Mayen són dues muntanyes bessones situades a la vora nord del massís de Diablerets, ja damunt del llac Leman, a Suïssa. Per anar-hi cal pujar fins a...
Rea silva 6a+ - espero de santana - santana

Que n’és de ben parida l’edat , es com tornar a començar a ascalar de nou.El cas es que feia molt temps que no voltàvem per SANTANA i avui , carallots de nosaltres ,...
Les serres d'Odèn i Port del Comte 2017

Aquesta ruta la vàrem fer per primer cop el juny del 2016 i és d'aquelles que val la pena fer un cop l'any, la zona per on transcorre prou s'ho val.Després d'un bon...
La barca  de l'avi

La barca de l'avi

DIMECRES, 05 DE JULIOLDesprès d’uns dies de fresqueta que no he pogut aprofitar per escalar , però si per fer una escapada amb la família, tornem a posar fil a l’agulla i...
De Geocatxes per l'Anoia i el Bages

Aquest cop hem anat a fer una zona que tot i estar a prop de casa es ven desconeguda.Iniciem la cacera a Sant Pau de la Guàrdia on trobem el primer geocatxe abans de fer camí...
Alòs de Balaguer.

Alòs de Balaguer."3 en una"

Aquest dissabte la previsió del temps era de pluja al Nord (Pirineu i Pre-Pirineu) i de temperatures més agradables a ponent, així que ens decidim d'anar a Alòs de Balaguer....
Sol Solet

01-07-2017CollbatóMiranda de Can JorbaVia :  Sol SoleteNo se com ...... però em trobo enfilant la porta del Bar Anna amb el cor encongit he quedat amb uns escaladors de...
Banzo saez

DIMECRES, 28 DE JUNYHi ha dies que quasi tot surt malament i avui a estat un dia en que quasi es compleix la dita.Les previsions de mal temps s’estenen arreu de la nostra...
La ruta de les Marmotes

Aprofitant que estàvem a Andorra ens hem arribat a veure si podíem fer la ruta de les Marmotes per la zona de Soldeu-El Tarter.Iniciem la ruta a l'aparcament direcció a la...
Gorra Frígia, via Pere Navalón

15.06.17  Després d’uns quants intents frustrats, quasi sempre per una meteorologia adversa, per fi ens trobem el Pau, el Jaume i jo al peu de la via Pere Navalón, una...
Cim lliure de fites: pui de la bonaigua

Ara que el nostre Pirineu comença a estar tan massificat fa una certa il·lusió pujar a un cim on no he trobat cap fita per indicar-me el camí. Pujava per pura intuïció...