Ares

El Pingüí, via de la XEMENEIA Montserrat

Diumenge 23 d'abril de 2017Han passat ben be trenta cinc anys des de un 19 de juny de 1982, vaig pujar per primer cop aquesta agulla. Sense cap dubte, la via XEMENEIA del...
Apurant les darreres neus d'alçada

Cap dera Baquo (darrera, el Posets)La temporada està oferint les darreres opcions de gaudir de la neu al Pirineu. Tenia l'espina clavada de la volta Remuñe-Portillon-Lliterola...
Cap de Campmaior

La vall de Baiasca és un immens tresor poc conegut. Té el problema que pràcticament no hi ha camins. Suposo que els ciclistes sí que hi poden gaudir, perquè hi ha diverses...
Més alos de balaguer: via matagalls

Dimecres vaig anar a fer la via Sordones Mon Guef i el divendres em proposen anar a fer una petita col·lectiva un altre cop a Alòs de Balaguer. No puc dir que no. Aquest...
MONTSERRAT. LA PASTERETA. Via TOMASÍN.

19/04/17. El dia s’aixeca rúfol, teníem l’idea d’anar a Gorros amb el Ramón, però quan ens trobem a Monistrol canviem de plans. Després d’un recital de propostes...
Croquis del Barranco de Sorrueda.

Aquí hem visitat el sector La Fuente on hem anat fent les vies que recomana la guia,hem començat per sobre de la font  i hem anat seguint a la dreta. Les vies que hem...
Aresta ribes vidal

DIMECRES, 12 D’ABRILPer setmana Santa sempre costa trobar company, però aquesta ha estat diferent, el Visa va proposar-me d’anar a fer la aresta Ribes Vidal de Regina, una...
Penya Roja. Via Mariano

Aquest dissabte baixo a Tarragona, en concret a la zona de Tivissa que enacra no coneixia. Allí m'espera el Toni i anem al Morral de la Penya Roja a escalar la via del...
CANELLES. Via NO T'ENGALLETIS.

8/04/17. Tornem cap a Ponent una vegada més, però aquest cop anem  a la presa de Canelles, un racó què encara no hem estat. La via No t’Engalletis, és sobre el paper...
Pic de la Font Blanca (2906 m.)

Quan la calor apreta i la neu a cotes baixes comença a fondre, Andorra sempre és una bona opció. El fet que puguem arribar en cotxe fins a una altura considerable, facilita...
Roc de ponent amb més vies que l'aresta ger

L'Aresta GER a la roca de Ponent és una forma molt elegant de pujar al roc de Ponent a les muntanyes de Poblet però no és l'única. Avui hem anat a fer la via Benaiges -...
Folgueroles – Salt de la Minyona (864 m.)

Dissabte 25 de març de 2017Itinerari Jacint VerdaguerHora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 4 h. (11,6 km.)Desnivell: 400 m....

Vía Ferrata Poi d’Unha K2 K3 K4 – Val d’Aran (Unha, Lleida)

Unha, este pequeño y bonito pueblo de Val d’Aran o Valle de Arán alberga una vía ferrata con vistas espectaculares. La vía ferrata Poi d’Unha se divide en 3...
GR 7: Xera - Estación del Rebollar

Anterior:Benagéber - CheraÚltimo capítulo (por ahora, 2016) de mi periplo anual por el GR 7. Después de la jornada maratoniana de ayer, hoy compenso con una más corta que...
Roca de Ponent, via Aresta GER

15.03.17  Quan entre muntanyencs parlem de “granit”, immediatament evoquem records de crestes pirinenques, però per tastar un bon “granit” no cal anar tan lluny ja...
Tour per l'Aran

Cap de MarimanhaMalgrat no està essent el millor any de neu a la Vall d'Aran, les seves muntanyes sempre ens ofereixen una molt bona oferta per a fer activitat...
No future

DISSABTE, 18 DE MARÇAquesta setmana hem quedat amb el Juan Carlos per anar a fer una via llarga i el divendres va trucar el Josep Maria per venir  també, o sigui que...
Harmòniques i pantalons

Aneto (3.404m)Massís de la Maladeta, BenascLa llum de la lluna ho banya tot de plata i el silenci de la nit ens embolcalla, com qui et convida a entrar al llit després d'un...
Delia

DIMECRES, 15 DE MARÇAquesta setmana torno a sortir amb el Josep, però ell va sortir a escalar ahir, per tant està cansat i vol fer quelcom tranquil i amb bona roca.La...
Ferrada Urquiza-Olmo

27.02.17  Són les 10 del matí del darrer dilluns de febrer i el Jaume, el Pep, la Txus i jo, ens reunim a l’entrada del petit poble de Corçà, situat al peu de...
Torca del Cerro del Cuevon 2016

IGME Inventario de LIGs: CA057La Torca del Cerro es una sima kárstica profunda del Macizo Central del Parque Nacional de los Picos de Europa. La cueva se sitúa al NO de la...
Josep Rigol Romeu a la Monja

Bonica i agradable escalada situada al cor de Frares. Val la pena completar aquesta escalada amb alguna via propera perquè l'aproximació és bastant llarga, i fàcilment ens...
Una marató diferent

Grup de llebres de 4 h a la Gran Via després del quilòmetre 12. Foto: Jaume FerrándezUn esquinç. Era el 12 de gener. Sí, faltaven dos mesos exactes per a la 39a Marató de...
Puigpedrós (2.915 m.)

var Latitud_sortida = 42.456859; var Longitud_sortida = 1.780822; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
PIC DE SERRERA 2913m amb esquís.

9/03/17. El pic de Serrera és un dels més alts d’Andorra, amb una silueta piramidal molt atraient. El Jaume el va proposar, va ser un dit i fet, això si toca matinar....
La talaia de s'Estalella

Talaia de s'EstalellaAquesta és una excursió pel litoral del Migjorn de Mallorca, en el municipi de Llucmajor. Recorrerem una costa accidentada d'alts penya-segats i petites...
Pla Baguet i Tossal de Rus amb raquetes

21.02.17  Sensacional i senzill circuit amb raquetes de neu pel sector carener comprès entre el coll de la Creueta i els estreps orientals del Puigllançada, amb ascensió...
PENYAL D'IFACH. Via

PENYAL D'IFACH. Via "PIRATAS"

24/02/17. El dia està rúfol hi ha predicció de pluja lleu pel migdia, però avui és la darrera escalada per Alacant, pel Jaume el Xavi i jo Mateix. El Josep, Joan B i...
SERRA DEL TOIX. Via RUWA.

23/02/17. Avui ens llevem amb pluja, així què l’esmorzar s’allarga, consultant guies i ressenyes. A mig matí para i sembla què no aguantarà. Optem per...
Sant Joan de l’Erm – La Culla (1.929 m)

Dissabte 25 de febrer de 2017Excursió amb raquetes de neuHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.Temps aproximat: 4 h 30 m (9,3 km)Desnivell:...