Ares

Gorra Frígia, via Pere Navalón

15.06.17  Després d’uns quants intents frustrats, quasi sempre per una meteorologia adversa, per fi ens trobem el Pau, el Jaume i jo al peu de la via Pere Navalón, una...
Cim lliure de fites: pui de la bonaigua

Ara que el nostre Pirineu comença a estar tan massificat fa una certa il·lusió pujar a un cim on no he trobat cap fita per indicar-me el camí. Pujava per pura intuïció...
Escalant a la fresca

Aquest dissabte la calor continua apretant de valent i cerquem l'ombra a la Nou, en concreta a la via  "Matins a la fresca" que vàrem obrir farà dos anys als cingles de...
Penya segat de la falconera.

22/06/17. Avui sortim a la tarda però amb aquesta calor què fa, tenim mandra fins hi tot de caminar. Anem a la cara est del Penya Segat de la Falconera buscant l’ombra, quan...
Llimac groc a la carena del Dumbo.

Via bastant bona sobre roca de qualitat i equipada amb força parabolts. Llàstima que sigui un pèl massa curta, perquè si no es convertiria en una clàssica d'Agulles....
Isidre's crakc

DIMECRES, 21 DE JUNYDimecres i seguim amb la onada de calor. Cada dia és més difícil trobar llocs nous per anar a escalar i no repetir paisatge.He quedat amb el Josep i en un...
Aresta GAM al Bisbe.

Híper clàssica i repetida via de Montserrat.Sostinguda i amb ambient des del primer metre.Generosament equipada amb parabolts i amb les reunions rapelables és una bona opció...

Petit Gerard a la Magdalena Inferior

La Petit Gerard és una raresa a Gorros. Amb una primera tirada tècnica i roca millorant a mesura que anem guanyant metres, té un segon llarg preciós, amb un sostret amb...
Aresta Brucs a l'Ou de Colom.

Potser és la millor opció per pujar al cim de l'Ou de Colom, amb un primer llarg que es pot fer en lliure i el segon on ens haurem de penjar dels seguros, alguns d'ells una...
Via CONXITA GARCÍA PÉREZ a la Roca de Sant Cugat

Dissabte 10 de juny de 2017Un cop més visitem aquest laberint de roques i canals que es la regió de la Plantació per escalar vies pendents que tinc o tenim dels prolífics...
 Pel Teu Somriure, Cel

01-06-2017 Collbato La Pastereta Via :  Pel Teu Somriure, CelAvui ens trobem el Martí i Jo, ell te una proposta que sobre el paper sembla engrescadora, no ens donem...
Haikus

DIMECRES, 07 DE JUNYAquesta setmana el Josep no sortirà el dimecres i començo a cercar colla per fer una escapada de dimecres. Uns companys que sempre surten son la colla dels...
Ruta arqueològica de Montjoi

28.05.17  Després de que l’any passat fèssim un petit circuit pels megàlits escampats a l’entorn de la vila de Roses, corresponent als itineraris senyalitzats R1 i...
L'Ancestra a l'Asiàtica.

Tornem a Montserrat però aquest cop al vessant nord de Frares, zona que feia bastants anys que no hi anava. Avui hem fet cordada de tres a l'Asiàtica per poder mirar i tocar...
Vorejant la Muntanya

Aquesta sortida ens ha portat a vorejar quasi tota la muntanya de Montserrat.Sortim de l'estació del cremallera de Montserrat cap a la font del Valdiri i Cal Piteu per fer...

Aresta Brucs del Dit

A l’imaginari clàssic montserratí hi ha una sèrie de rutes que conformen una mena de camí cap al cum laude de l’escalada de finura: l’Aresta Brucs de la...
De rubio a sant joan de l'erm

Avui dins de les sortides en autocar del Centre ens ha tocat anar del poble de Rubió a Sant Joan de l'Erm passant pel Port del Cantó. Volíem pujar al pic de l'Orri però la...
Aresta Brucs al Periquito

El Periquito és d'aquestes agulles discretes de Montserrat, que queden a l'ombra de les agulles més grans, en aquest cas de l'Ou de Colom i la Xepa. Nosaltres la vam conèixer...
Arqueologia transmediterranea a la Falconera.

Aquesta via combinada amb la sortida per la Chani seguramanet sigui de les millors actitivitats que podem fer a la Falconera. Si bé el flanqueig no és ben sostingut és molt...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (2)

...segueix de l'apunt anterior... SituacióJa hem vist en el treballs publicats que aquestes cavitats tenen un conjunt de particularitats que fan aconsellable la seva visita i...
Aresta dels Cantinals

Aquest dissabte feia calor i cercabem un lloc a on escalar protegits del sol. Finalment el David ens va proposar anar a repetir l'aresta dels Cantinals, a on ell hi va perdre un...
El Serrat de la Foradada

Foto d'arxiu: El Serrat de la Foradada. Desembre 2014Una petita matinal en solitari a Montserrat amb un recorregut equipat que porta al Serrat de la Foradada. L'objectiu era fer...
Díedre kantarin

DISSABTE, 20 DE MAIGAquesta setmana tornem al Pallars. He quedat amb la colla del Maresme que volen fer una romeria i anar a Abella abans no comencin les calors.Ens trobem, el...
Fent trampa a la misión imposible

No ens amaguem de res. Hem fet trampa a la Misión imposible del Serrat del Poll d'Alòs de Balaguer. I creiem que és una opció molt interessant. Què passa? Doncs que en el...

Aresta Nord del Dit

A recer de les mirades curioses l’Aresta Nord del Dit cedeix tot el protagonisme a la seu vessant de migdia. No obstant l’ombrívola cara Nord posseeix una de les...
Atzagaiada a l'obaga del Montsec d'Ares

Distància: 29 km.Desnivell: 1300 m+Dificultat: alta/molt alta.Durada total: 6 h.'Volteta' salvatge per l'obaga del Montsec d'Ares, recorrent els seus camins i corriols...
Estaragne, Campbieil i Lentilla, amb esquís

Avui hem tancat la temporada d'esquí de muntanya amb una nova ascensió de categoria. A aquestes alçades de la temporada queden pocs llocs on fer esquí de muntanya sense...
Jordi Jutglar al Peladet.

El més famos d'aquesta via és la súper bavaresa de 40 metres que hi ha al terçer llarg.A banda d'aixó la cinquena tirada també ens ha semblat guapa,el primer i el darrer...
Via dels Dijous a l'Agulla Alta de la Miranda

La via dels Dijous puja de forma bastant directa i en lliure per l'aresta sud de l'Agulla Alta de la Miranda. Als primers metres ens ajudarem d'una alzina per superar un tram...
Los (Sin)vergüenza

Jamás imaginé que escalaría con el mayor (y mejor) depredador de líneas de pared.Bueno, sí. En mis primeros años de Montrebei, desde la Paret de Catalunya admiraba la...
El Toro

Avall que fa baixada

Dos tontos muy tontos, 6a+ (160 m) Cap del Ras, Àger.Aquesta setmana canviem de paret i ens n'anem més a l'esquerra. Si fa set dies flotàvem posant un spring-loaded camming...