Ares

Via Gran Diagona de Santa Anna. La Llitera. Osca

Diumenge 12 de gener de 2020Tant anys anant per la carretera que passa per Alfarràs camí del Pirineu i sempre m'habia fixat en unes parets calcàries i al fons, un...
Comencem

Tuc de Bacivèr (2.645m) Beret, Vall d'Aran.Novembre i ja hi tornem a ser. Aquest any alguna alineació estranya ha fet que no recordem l'etern estiu i calcem la disfressa...
Aresta ger + toset toset

DISSABTE, 18 DE GENERAquest dissabte estem a les portes d’una onada de fred i mal temps pero tot i no tenir clar on anar decidim sortir.Finalment a la convocatòria hem quedat...
Donec Perifician.

Diria que és una via força guapa i variada.La cova,la posterior sortida al buit,les plaques mantingudes de sortida,els flanqueigos i els díedres del comemcament...te de tot i...
Vies el chico moñon + ermitaños

DIMECRES, 15 DE GENERAquesta setmana tan sols sortim el Joan i jo i la proposta que va fer-me és prou interessant i còmoda, tot i que una de les propostes ja l’he fet ,...
Vies Borges i Felicitat al Roc de Ponent.

Primers metres de la Borges.Fem aquest parell de vies probablement poc repetides.La Borges m'ha agradat molt per ser ben sostinguda i amb ambient per lo curta que és.No s'ens...
Vies francesc sardans+aresta brucs+africa

DISSABTE, 04 DE GENEREls que tenim quitxalla petita sabem que aquestes dates son difícils de compaginar amb l’escalada, cal anar a fer moltes comandes amb els reis mags...
La Burundanga al Cap del Ras.

I segueixen aquests dies de sol i boira immillorables i, segueixo pujant al Montsec d'Ares per fer la fotosíntesi completa al sol i, segueixo esborrant vies de la llista de...
Via dels Quatre a la Paret de Sant Miquel.

Comencem l'any tal i com el vam acabar, amb sol i boira a dojo. Dia espectacular al Montsec d'Ares fent la ja clàssica via dels Quatre a la paret de Sant Miquel. Temperatura,...
Tardor Calenta

28-12-2019 Montgrony Coll Roig Via : Tardor Calenta Amb un bon Sol es el lloc perfecte, provaré el peu a veure com respon en aquesta nova via que ja ha esdevenir una clàssica...
ROC DE PONENT. Vies BORGES i FELICITAT.

2/01/20. Dia fred i amb boires, no tenim clar a on anar i al final ens decidim per anar cap a Tarragona, al Roc de Ponent. Quan arribem a l’Espluga de Francolí està sota la...
GARRAF. FALCONERA. Via PISET.

31/12/19. Avui acomiadem l’any 2019 fent una matinal al Penya segat de la Falconera, hem coincidit varies cordades de coneguts tots amb la mateixa idea. Nosaltres anem a...
Agulla de l'Arbret, via Aresta Brucs

26.12.19  Des que a principis d’aquest mes de desembre vam escalar la Filigrana, que ens vam quedar amb les ganes de pujar també a la Mitra, més coneguda com l’Agulla...
GARRAF. LA FALCONERA. Via EMPOTRAMENTS.

24/12/19. Abans d’entrar de pler a la “marató” de sopars i dinars anem a fer una matinal a la Falconera (Garraf). No som els únics a peu del flanqueig ens ajuntem tres...
61è PESSEBRE DE MUNTANYA: SERRA DE LA CAMPANETA

(Aquesta entrada està carregada d'observacions personals que poc poden interessar als que cerquin una forma agradable d'assolir el cim de la serra de la Campaneta)Avui ha...
Espectacularitat del feixant de carlets

L'altre dia vaig anar als Feixants del Montsec. És segurament la millor excursió del Monsec d'Ares. Doncs la segona és el Feixant de Carlets. Té un caràcter més salvatge,...
Vies calentes dels ports: cavall de 4 faves

Estem al pic de l'hivern i decidim anar a escalar als Ports. El bon temps està assegurat (si no fa vent). Generalment anem a vies que els companys ens hi han parlat. Doncs bé,...
La Filigrana, via Ratafia

11.12.19  Una “filigrana” és, per definició, un refinat treball d’artesania i això és el que sembla aquest modest monòlit de la regió d’Agulles que, malgrat...
 Visita a Rumania

La visita a aquest país ens va deixar molt bon gust de boca i va superar molt, moltíssim les nostres expectatives. Un país bastant  desconegut...
GR-92: Platges de Cubelles (4 m)

Dissabte 14 de desembre de 2019MatinalHora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Garraf.Temps aproximat: 2 hDesnivell: 10 m (acumulat)Dificultat (1): Fàcil.Programa:...
La meravella geologica: els feixants del montsec

L'excursió més superba del Montsec - al meu pobre criteri - és la que transcórrer pels Feixants del Montsec. És com anar amb un parapent i anar volant la cinglera del...
 via raó de ser

DIJOUS, 12 DE DESEMBREAvui hem quedat aviat amb l’Isabel tot i que tenim intenció de quedar-nos per Montserrat, per tema d’horaris, però veient el temps que fa fora al...
Via Ania Kostecka, Falconera del Garraf.

Avui fem matinal abans que arribin les pluges de tarda. Li teniem moltes ganes ja que haviem coincidit amb els aperturistes un parell de cops mentre li posaven fill a...
Pala Alta, via Brothers Ruiz

27.11.19  La Pala Alta, amb els seus 950 m, és el punt culminant del Mont-roig, una allargada serra situada al sud del Montsec i que representa el primer entrebanc...
Quercus

04-12-2019BergadàBerga Santuari de Queralt Via : QuerqusVint-i-una setmanes que em vaig trencar el peu (Astràgal), el metge me ha dit que comenci a fer vida normal amb...
Transtalòs

DIMECRES, 04 DE DESEMBREAquesta setmana “pinten bastos” , tan dimecres com dijous ens creuarà una llevantada que complicarà tots els plantejaments que tinguem per anar a...
Cuchillares de Contreras

Fa molts anys, l'abril de 1979, vam fer una escapada als Cuchillares de Contreras, una zona d'escalada situada en el paratge anomenat Hoces del Cabriel, en el límit entre les...
D'alberola a la punta d'ossos (montdevi)

Arranjant l'entrada del camíEls companys del CE del Penedès em comenten que estan preparant una excursió per la serra de Montdevi. Fa anys que ens coneixem, de quan...
Fotogaleria (escalades diverses)

Escalar significa compartir en el sentit més ampli de la paraula. Compartim moments alegres i tristos, fred i calor, cansament, eufòria, projectes i, sobretot, records. Els...
Camins i escalades als Ecos

Una singular jornada montserratina amb una mica de tot: excursió pels Ecos, fotografies de Montserrat, camins equipats, vols de dron i dues petites escalades, en una sortida...