Aresta

Dent Blanche, 4.357 m. Aresta sud.

La Dent Blanche és un d'aquests cims de més de quatre mil metres, que no són ni senzills, ni molt difícils. Però que tenen la seva gràcia i, sobretot, la seva dificultat....
Ramonage a trois a l'Agullola de Rupit.

Bona i fresca escalada,pels amics dels ofwitchs amb una fissura final per variar.La roca és bona però si no aneu gaire fins amb els ofwitchs segurament furgareu més del...
Via ramon noya fortuny

DIMECRES, 03 DE JULIOLHi ha vies que no saps com  catalogar-les i la via d’avui n’és un exemple.Quedem aquesta vegada a Collbató i un xic més tard del que tenim per...
Pic de Baiau (2886 m.)

Indiscutiblement la Vall Ferrera és, per mi, un de les més boniques del Pirineu. Deixant de banda que és la porta d'accés a la Pica d'Estats, podem trobar rutes a diversos...
Obsessió per la penya foratata

La penya Foratata és una mola  que s'imposa damunt nostre com un vaixell de pedra que atrau fortament, obsessivament, als excursionistes el desig d'assolir el seu cim ....
Allalinhorn, Hohlaubgrat (aresta E)

L'Allalinhorn és una muntanya del Valais de 4.027 m d'alçada, situada a prop de Saas Fee. La seva via normal no presenta massa dificultat, fa uns quants anys ja hi vaig pujar...
Modificacions agulla de coll de port

L'estiu passat vam estar treballant i millorant la via que puja a l'Agulla de Coll de Port però entre  una cosa i l'altra no havia posat cap entrada al blog. Veure...
ANDORRA. PIC DE SISCARÓ 2636m.

25-26/06/19. Les temperatures van guanyant la partida i la calor és comença a posar insuportable, toca anar a cotes més altes. El divendres passat surt la proposta...
La que no estava oberta a les Dues Puntes.

Està bastant bé,amb una tirada de 40 metres d'offwitch orgàsmica.La resta de la via va cercant la lógica a través de fissures i díedres.La qualitat de la roca és canviant...
**** Todra (Marroc), escalades roges

Dies plens, desert i roca, 20 - 25 de maig de 2019 L’escalada m’ofereix un espai de llibertat que abasta territoris molt amples, a vegades tan sols són somiats i...
5a. via al Santuari de Corbera

Aquest dimecres a la tarda, aprofitant que a partir de les 5 no toca el sol en aquest pany de paret,amb en Pany tornem al Santuari de Corbera per acabar la feina d'obrir i...
Cims de la coma d'en garcia a puymorens

Alçada mínima: 1920mAlçada màxima: 2668mDistància: 14,6 kmTemps empleat: 6h40mDesnivell + : 1248mDesnivell - : 1248mCOLL DE PUYMORENS (1920m) – PIC SERRA DE LES...
Via le petit dru

DIMECRES, 26 DE JUNYAquesta setmana estem en plena onada de calor i caldrà filar prim per no quedar fregits.La darrera setmana vàrem quedar de pujar fins a Vingrau i nosaltres...
Montserrat - Can Jorba.

Una nueva visita a Montserrat, entre semana y con mi colega Joan, como es su primera visita a la zona, le hago de cicerone por todo Can Jorba. Buscando la ansiada sombra en...
El campirme: la muntana de la guerra

He pujat 4 vegades al Campirme però he anat combinant diferents opcions. Una vegada vaig tirar la carena al nord fins assolir el Ventolau. Una altra venia per la carena oposada...
Via Romenage a trois a l'agullola de Rupit

Santornemi a la bonica Agullola de Rupit!! Aquesta vegada  a la seva northface. Ens fiquem en una tremenda i recomanable via, tota en bona ombra estiuenca.La via no te cap...
Pic de Delluí (2802 m.)

Passats uns dies des de la Ribalera, no hi ha millor punt i a part per la temporada de curses que recuperar les sortides estivals de bota, bocata i càmera de fotos, i amb la...
Cinglera  dels esqueis

Cinglera dels esqueis

DIMECRES, 19 DE JUNYAquesta setmana sembla que es presenta magre per escalar, tinc un compromís familiar per l tarda i tan sols puc fer una escapada fins el migdia.La colla,...
Escaladors Bucòlics

19 –06-2019 Bergadà Santuari de Corbera Via : Escaladors Bucòlics Fa tot just  uns dies el col·lega Baraldés va penjar un parell de vies amb tots els ingredients...
Via de l'sphynx

DIMECRES, 12 DE JUNYA principis de setmana començo a donar veus per sortir el dimecres, porto dues sortides que les coses no han sortit com volia i cal recuperar les...
Agulla dels Tres Ponts, via Aresta Idíl·lica

31.05.19  Ja fa temps vam visitar la serra de Sant Honorat per a fer-hi la clàssica volta per les seves ferèstegues moles conglomeràtiques, però mai hi haviem anat a...
Malalts de Roca

08 –06-2019 Montgrony Coll Roig Via : Malalts de Roca El Santi amablement  me envia un e-mail dient-me que ja ha acabat amb el nou equipament de aquesta via, tot un...
TOSSAL DEL BALINYÓ. Via SPHYNX .

12/06/19. Aprofitant què va ploure ahir i han baixat les temperatures, ens arribem al Tossal del Balinyó per fer la darrera via oberta el passat abril. Aquesta via va a la...
Normal a l'Agullola de Rupit . Pla de Fabregas.

La setmana passada ens endinsem en el que per a mi es el millor i mes bucolic lloc per escalar de tot Catalunya, doncs el seu taranna li dona un aire de grandaria ,magestuos...
Les roques de l'aguilar a les arenes

Aquest dimecres ens retrobem amb el Jaume i el Toni, em porten a les Roques de l'Aguilar. Hem fet tres vies, l'aresta de la Sardana , Buscapeligru i via 1 d'octubre. De...
Santuari de Corbera. Espinalbet. Bergadà.

Aquest darrers dies hem escalat en aquest indret preciós, a on les baques ens faran companyia i les vistes son immillorables.Una pista asfaltada ens deixa al costat mateix de...
Mas Guasch al Puntal de l'Albarda.

Gran clàssica i millor via!.Recorregut on gaudirem d'una escalada a vegades de díedre i altres de placa.Totes les tirades m'han semblat boniques peró hi ha qui afirma que el...
Tacte de calcària:  via d'estiu a la nou

Tacte de calcària: via d'estiu a la nou

En acabar d'escalar la via d'Estiu en Ricard em diu que li agrada el tacta de la roca calcària i que avui ha fruit palpant-la. Jo que estic molt habituat - segurament és la...
El Balcó del Voltor al Ganivet de Bòixols.

Avui em sortit rebotants del pla inicial i gràcies a les noves tecnologies em pogut amortitzar el viatge de tornada a casa per desfogar la ràbia en aquesta via del Ganivet de...
Via Èlia a La Vinya,Serra de Queralt.

La que te menys graduació de les tres vies que hi ha actualment a la Vinya.Recorregut d'aresta amb ressalts però amb trams que tenen cert ambient.La roca és gres i ha estat...
Malalts de Roca

15 –05-2019 Malanyeu Paret del Davessó Via : Malalts de RocaCom alguns de vosaltres sabeu soc un “QueMacu”  declarat, el millor poble del mon es el meu, Barcelona i...
Silvretta: una altra perla alpina (V)

Piz Buin, entre núvols (foto: Pep Montes)Passada la preocupació i la incertesa a causa de la fixació trencada, amb un nou equip d'esquí llogat i la possibilitat d'haver...
Esperó de l'ana

DIMECRES, 15 DE MAIGPer aquest dimecres sembla que hi ha quòrum per sortir a escalar, a principis de setmana surt la proposta d’anar a Alos de Balaguer per fer una nova via ,...
MALANYEU.PARET DEL DEVESSÓ. Via BADALONA.

8/05/19. Avui no tenim gaire temps i anem a Malanyeu, després de varies opcions ens decidim per la via Badalona.  La via està equipada amb parabolts de 8 i un pitó, les...
Silvretta, una altra perla alpina (III)

darrers metres al DreiländerSptize (foto: Fede Casanovas)A punt a primera hora del matí per tornar a gaudir de les excel·lents prestacions de l'esmorzar del JamtalHutte, i de...