Aries

Costes de la Guineu. Serra de Sant Joan 10.

En les enquestes sobre el terreny vam topar-nos amb el senyor Joan de Cal Caseta de Montanisell que després d'aclarir-nos algunes dades toponímiques, en saber el nostre...
Barranc del Bassiol

Març 2017El febrer passat el vaig dedicar a buscar la Cova del Test o de la Cantarella, a l’extrem sud-est del Montsià. Cada vegada que pujava pel sender del mas de Vilero,...
Cogulló de Turp (1.620 m)

Dissabte 15 d’abril de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.Temps aproximat: 3 h 15 m (7,5 km)Desnivell: 415 m (acumulat)Dificultat (1):...
La Gomera: Chipude - Vallehermoso

En el segon dia de la nostra estada a l'illa de La Gomera hem fet una etapa del GR132, avui entre les poblacions de Chipude i Vallehermoso, travessant el Parc Nacional de...
La Gomera: Agulo - Vallehermoso

Aquest any hem planificat, per als primers dies de la Setmana Santa, una sortida a l'illa de La Gomera. Aquesta illa, d'origen volcànic com totes les Canàries i molt...
Serres de Cavalls i Pàndols

var Latitud_sortida = 41.037769; var Longitud_sortida = 0.598349; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Puigpedrós des de Porta (Cerdanya)

**Aquesta és una llarga i bona sortida ceretana aprofitant el contrast de l'allargassada vall de Campcardós, les pendents esglaonades que menen al plató de la cresta del...
El Negrell

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Àrea Lleure de la Fou-Barranc de les Tosques-Canal Negra-El Negrell-GR7-Mas del...
Montsent

var Latitud_sortida = 42.101304; var Longitud_sortida = 1.843356; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Moles de Xert

Les moles són formacions d’altiplans rodejades d’imponents penya-segats típiques del Maestrat, que conformen un paisatge sorprenent, més propi del “Far...
Ferrada Urquiza-Olmo

27.02.17  Són les 10 del matí del darrer dilluns de febrer i el Jaume, el Pep, la Txus i jo, ens reunim a l’entrada del petit poble de Corçà, situat al peu de...
Sang de crack

DIUMENGE, 12 DE MARÇDimecres varem fer una sortida fallida, no en quant als companys si no en lo referent al nostre objectiu. Volíem fer la via Rampes invertides de Vilanova,...
Puigpedrós (2.915 m.)

var Latitud_sortida = 42.456859; var Longitud_sortida = 1.780822; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Els Emprius - Parc de sant Llorenç del Munt

Anem al Parc de Sant Llorenç del Munt per enfilar-nos als Emprius, una serra situada al municipis de Mura a la comarca del Bages i el de Sant Llorenç...
Un tomb per l'Anoia i el Bages

Tenia una petita ruta per l'Anoia i el Bages amb una colla de geocatxes marcats, com avui teníem temps hem aprofitat per anar a veure si els trobem.Sortim d'Òdena cap a Can...
GUADALEST. PENYA ALCALÀ. Via LA DIAGONAL.

20/02/17. Rebo un Wasap d’en Josep, el febrer volem anar a escalar a Alacant t’apuntes?... hi tant. Avui sortim cap a Alacant, el Josep Santasusana, Joan Brunet, Xacó, Xavi...
172 - Pas de sa Ginebrissa 14-2-2017

L'objectiu d'aquesta sortida era trobar un antic camí que apareixia a una foto que hem va passar l'amic d'aquest mateix bloc Adrià David. Ell la va copsar des de l'altra part...
La Coscollosa

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Km 3,9 TV-3541-Barranc de la font de l'Infern-Font de la vall de l'Infern-La Moleta-La...
Vies Mossèn Ramon i Mossèn Tronxo

Fa 4 anys ja vàrem escalar aquestes vies. Aquí hi trobareu la ressenya complertaPerò com que el Xermi, El David i el Jordi no les havien fet, ens van demanar tornar-hi.Les...
Lo nik gall-lastir + sodernes mon guef

DIMECRES, 02 DE FEBRERLa informació de la meteo aconsella cercar un lloc alt per escapar-nos de les boires, però aquesta vegada ens acompanya l’Edu que baixa d’Andorra i...
Port del Comte (2.386 m.)

var Latitud_sortida = 42.176648; var Longitud_sortida = 1.557287; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Escalada esportiva a la vall d’aosta

Para versión en castellano pincha aquí El cas és que l’estada (de tres setmanes) que vam fer a la vall, va ser totalment inesperada  i no entrava en els...
Via ferrada de les Venes de Rojalons

15.01.17  Al vessant nord-est de la serra de Prades, sobre la històrica vila de Montblanc, s’ha obert recentment la via ferrada de les Venes de Rojalons, equipada...
Ha tornat l'hivern

Puigpedrós (2.915m)Meranges/refugi de Malniu, La CerdanyaAmb aquest rotllo de l'escalada sovint deixem de banda els cims que no presenten dificultats per pujar-hi i ens...
L'Espina

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Mas del Rosset-Punta de la Creueta-Coll Triador-Font de la Muntanyola-Bosc d'Orfer-Avenc de...
Cova dels Àngels

4 de gener de 2017Començo l’any amb una sortideta curta que feia molt temps que volia repetir.  Recordo que fa més de 30 anys de la meva primera visita en companyia del...
Forat dels Diners.

Sortim de Vilanova de Meià i avancem per la carretera passant “El Pas nou” per sota la Roca dels Arcs que s’aixeca imponent a la nostra esquerra.Continuem fins a...
Espluga de Fenollet (1). Serra de Sant Joan.

El dijous 15.12.2016 vam anar a la Serra de Sant Joan a cooperar amb els companys de La Seu que estan desenvolupant una interessant feina de visita de cavitats penjades. Tot i...
Cavitats de la Serra de Sant Joan

El conjunt prepirenenc que s'exten en direcció est-oest i per tant perpendicularment entre la vall de la Noguera Pallaresa (Pobla de Segur) i la del Segre (Coll de Nargó) es...
Pont de desembre per Cantabria

Pont de desembre per CantabriaJa feia un temps que vam parlar d'organitzar una sortida a Cantabria per fer algunes de les travesses i cavitats clàssiques de la zona. Ens vam...
Posets (3.375 m.) hivernal

var Latitud_sortida = 42.613816; var Longitud_sortida = 0.478465; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
L'aresta bruc per excel·lència: la salamandra

En Picazo en el seu llibre Montserra, Ascensiones de leyenda descriu l'aresta a la Salamandra com una via que li encanta malgrat la seva baixa dificultat. Quan els veterans...
Mines de Ferro. Tinença de Benifassà

08/01/16 - 08/12/16El Parc Natural de la Tinença de Benifassà va ser creat el maig de 2006, i comprén unes 5000 hectàries de la comarca del Baix Maestrat, a tocar de les...
Vivències per no oblidar... O millor sí?

Nota preliminar:Aquest escrit es va fer tot just acabar l'EspeleoCat-Tallers 2009. Recentment, llegint els post de les Miretades espeleològicas de l'amic Paco, de les que...