Aries

BTT SOBREPUNY (1.655 metres).

Descripció de la ruta; El cim del Sobrepuny és un dels punts elevats més vistosos de la serra del Catllaràs, situat entre els municipis de Castell de l'Areny, la Nou de...
Mont Buet

Mont Buet. El mal anomenat Mont Blanc de les Dames. El cim clau en els experiments físics sobre com actua la pressió atmosfèrica sobre la temperatura d'ebullició de l'aigua....
Serra de Godall. Zona Ventalles

1 d’agost de 2017Des de qualsevol indret de la comarca, sempre podem albirar la Serra del Montsià. És el nostre punt de referència. A  la part de ponent del Montsià...
MONTSERRAT. LA PASTERETA. Via ANOIRAM.

1/08/17. Tornem a Montserrat, avui amb l’Armando i el Ramón, després de diverses propostes, anem a la via Anoiram, què ambdós no han fet. La via s’ha...
Dents du Midi. Haute Cime.

Les Dents du Midi són una petita serralada situat al nord-est del massís del Mont Blanc, ja dins de Suïssa, que sovint veia i em feien venir ganes de pujar-hi algun dia. La...
Via directa al Balandrau

Quan vaig tenir coneixement de la ruta directa al Balandrau —del jaçal de Costa Rubí al cim, pel barranc de les Llosardes—, de seguida vaig voler anar-hi. Vaig llegir els...
Pic Palas (2.974 m.)

var Latitud_sortida = 42.835120; var Longitud_sortida = -0.383032; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Pic de Qüenca

El Pic de Qüenca és, juntament amb el Bonabé i el Moredo, un dels que enclouen la vall de Moredo. És un cim que es veu molt bé des de la plana d'Esterri: gros i altiu,...
Ath pic der Òme damb BTT

Distància: 38 km.Desnivell: 1550 m.Dificultat: molt alta.Exposició: baixa, molt puntualment mitjana-baixa. Ciclabilitat de pujada: 75%.Ciclabilitat de baixada: 85%. Durada...
Pilar Martinez

20-07-2017MonestirGorra Frígia Via :  De la Pilar M.Darrerament no venim gaire per Montserrat, ens fa mandra caminar per anar a trobar vies diferents i les que podem fer...
El barranc de Binigaus i la cova dels Coloms

Talaiot de Binicodrell El barranc de Binigaus comença a la localitat del Migjorn Gran i acaba a la platja de Binigaus, prop de la platja de Sant Tomàs. En aquest barranc podem...
Via G.A.S. al Pic de la Solana de Llauset 2630m

Diumenge 16 de juliol de 2017El Pic de la Solana de Llauset està situat en mig de vall del riu Llauset i la vall d'Anglios, en la part aragonesa de la comarca de la Ribagorça....
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cornettes de Bise.Una agradable volta.

Aquesta prinera setmana de juliol m'he escapat cap al Chablais, una regió francesa prealpina que no coneixia, i que es pressuposava interessant. És una racó encaixat entre...
Les cavitats de Requí (3). Rojals.

...segueix de l'apunt anterior...Accés SuperiorEn la segona visita tot i equipant els pous inferiors, vam remuntar tot grimpant per l'exterior, a la dreta, assegurant-nos amb...
Puig d'Arques (533 m.)

var Latitud_sortida = 41.848738; var Longitud_sortida = 3.110544; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pels cingles del Far

10.06.17  Bell circuit, d’uns 10 Km de recorregut i 400 m de desnivell, pels cingles que envolten el santuari del Far, al Collsacabra, als quals hem accedit des del petit...
Ruta arqueològica de Montjoi

28.05.17  Després de que l’any passat fèssim un petit circuit pels megàlits escampats a l’entorn de la vila de Roses, corresponent als itineraris senyalitzats R1 i...
Circular a la Serra d'Ensija

La Gallina PeladaSembla que pot ser una proposta interessant. Dins el calendari d'activitat de BTT del CEB, és una ruta circular que tinc ganes de poder realitzar. Com comença...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (2)

...segueix de l'apunt anterior... SituacióJa hem vist en el treballs publicats que aquestes cavitats tenen un conjunt de particularitats que fan aconsellable la seva visita i...
Pic de la Creueta (2064 m). El primer dosmil.

IntroduccióSeguim amb les caminades de nivell infantil. Aquesta setmana, aprofitant el bon temps, hem pujat al Pic de la Creueta.Situat a l'extrem més occidental de la Serra...
Ferrata de cala moli (sant feliu de guixols)

Feia temps que tothom em parlava de la Ferrata de Cala Molí a Feliu de Guíxols i em cantava les seves meravelles. Jo em resistia dient que estava molt lluny,  finalment...
Roc del Catllaràs

var Latitud_sortida = 42.224773; var Longitud_sortida = 1.890977; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Coves dels Nerets (4)

...segueix de l'apunt d'ahir... Les arrelsLa proximitat a l'exterior i l'obertura de les fractures zenitals afavoreixen una notable penetració de les arrels de la vegetació...
Coves dels Nerets (1)

Aquestes particulars cavitats situades en l’estret de Susterris, en el terme municipal de Talarn, en un paquet de gresos on s’instal·là la presa de l’embassament de Sant...
Puig d'Esquers (606 m.)

var Latitud_sortida = 42.323176; var Longitud_sortida = 3.093361; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Apurant les darreres neus d'alçada

Cap dera Baquo (darrera, el Posets)La temporada està oferint les darreres opcions de gaudir de la neu al Pirineu. Tenia l'espina clavada de la volta Remuñe-Portillon-Lliterola...
Costes de la Guineu. Serra de Sant Joan 10.

En les enquestes sobre el terreny vam topar-nos amb el senyor Joan de Cal Caseta de Montanisell que després d'aclarir-nos algunes dades toponímiques, en saber el nostre...
Barranc del Bassiol

Març 2017El febrer passat el vaig dedicar a buscar la Cova del Test o de la Cantarella, a l’extrem sud-est del Montsià. Cada vegada que pujava pel sender del mas de Vilero,...
Cogulló de Turp (1.620 m)

Dissabte 15 d’abril de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.Temps aproximat: 3 h 15 m (7,5 km)Desnivell: 415 m (acumulat)Dificultat (1):...
La Gomera: Chipude - Vallehermoso

En el segon dia de la nostra estada a l'illa de La Gomera hem fet una etapa del GR132, avui entre les poblacions de Chipude i Vallehermoso, travessant el Parc Nacional de...
La Gomera: Agulo - Vallehermoso

Aquest any hem planificat, per als primers dies de la Setmana Santa, una sortida a l'illa de La Gomera. Aquesta illa, d'origen volcànic com totes les Canàries i molt...
Serres de Cavalls i Pàndols

var Latitud_sortida = 41.037769; var Longitud_sortida = 0.598349; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...