Badalona

Inversió Tèrmica.

De les guapes i repetides del lloc amb molt bona roca i prou variada ja que és majoritariament de placa però te un tram de díedre a L6 que l'hi dona el toc.Bona roca i les...
Badalona al Gorro Frigi.

Ens ha semblat una molt bona via,bàsicament és un camp de patates de dalt a baix que sembla dissenyat expressament pel gaudi del personal.La via te l'equipament envellt però...
Volta al castell de Santueri

Vista del castell de Santueri des del puig de s'EnvestidaEl Castell de Santueri, ubicat al sud-est de Felanitx sobre el cim del mateix nom, a uns 423 m d'altitud, és un dels...
MALANYEU. EL DEVESSÓ. Via L'ASTORET.

30/03/17. Amb l’Antonio seguim amb la seva recuperació, avui anem a Malanyeu, parem a esmorzar al Rosal i coincidim amb una colla de coneguts, el Joan Jover amb el Francesc...
On és el material del Solencio de Bastaras?

Parlant amb un company, em diu que perquè no escric sobre el tema del material del Solencio, ja que va ser un episodi dels més forts dins l'espeleo catalana. De "picar-se...
I Congreso espeleoPirineos

Els dies 1 i 2 d’octubre del 2016, organitzat per la Sección de Espeleología Sobrarbe (C.A.S.) es realitza el I Congreso espeleoPirineos a l’Aínsa (Sobrarbe), amb la...
Miretades Espeològiques (21) Escala Electron

(1934) Robert de Joly (1887-1968) a la Sima Jinámar de l'illa de Gran CanariaAquest genial espeleòleg que va ser president de la Societat Espeleològica de França fou...
Fidelitat al gorro frigi: via de l'adria

Quan a la primavera vam fer la via Carles vam compartir l'aventura amb una cordada que pujava per la via de l'Adrià. La enveja és molt dolenta i vam decidir que...
Miretades Espeològiques (18)

(1966) Exploració de la Grallera de Guara, Sierra de Guara, Osca. Aquesta avioneta va sortir amb una part del material des de Monflorite, l'altra part del material fou...
Volta al castell de Santueri 10-04-2011

Aquesta és una ruta poc habitual per pujar al castell de Santueri, ja que s'inicia al llogaret des Carritxó. Normalment s'hi arriba pel camí propi del Castell o bé, des del...
Miretades espeològiques (13) Bor i Canela

Ramon Canela (1938-2015) rebé sepultura al cementeri de Bor. Va deixar dit que, ell volia en una tomba a la terra, però el van ficar en un nínxol! Se'n van aprofitar de que...
Miretades espeològiques (12)

(1979) Graller del Boixaguer, MontsecA una topo nova que van publicar senyalaven un sifó a la part terminal. Ens ho vam creure i vam anar amb membres del GGG de l'Orfeó...
Gorges d'Escuaín

//--> Bonic camí ombrívol Escala de fusta Bonic tritó pirinenc (Calotriton asper) Surgència de Yaga o fonts d'Escuaín...
Miretades espeològiques (11)

(1976) A Badalona encara que n'hi han afloraments calcaris aquests són molt localitzats i reduïts, així alguns dels que ens vam iniciar a l'espeleologia començaren...
La Tèrmica del Besòs i el pont del Petroli

Tornem a Sant Adrià del Besòs amb la intenció de veure com es desenvolupen els treballs de recuperació a l’entorn de les mítiques xemeneies de la central...
Miretades espeològiques (5)

(1979) J.M. Urquiza amb un vestit de goma Turbo i Diego Ferrer amb un pontonniere de làtex Gomex amb pit inflable, observeu com penja l'àpendix del bufador, als Biberos d'o...
Protecció de l'avenc d'en Roca (3)

...segueix de l'apunt d'ahir...19071908 19091916Castellers a l'avenc d'en RocaEl diumenge 22 de març de 2014 els Castellers del Poble Sec descarreguen el pilar de 4 fet a...
Cova d'en Salvi (1).

La cova d'en Salvi, o cova del Goleró, és una interessant surgència de prop de 400m de recorregut espeleologicament penetrable, actualment només activa en època de grans...
Tot de Tast

Fa una estona que hem tornat de la sortida de Cargolets. Poca feina he tingut a buidar la motxilla, doncs la passejada d'avui ha estat de tast i de fet no l'hem hagut de...
Circular dels refugis

Pic del Portarró (2736m) (Foto: Enri Codina) Una de les activitats d'esquí de muntanya que enguany havia programat el CEB era una ruta circular per la zona del parc...
LO PINETÓ - 2.646 m

Acabem el cap de setmana amb el CEB  amb l'ascenció a lo Pinetó, un "bony" rodejat de muntanyes superbes en un entorn que no sembla propi d'aquestes alçades.cim de...
TUC DE QUARTIULES - 2.226 m

refugi Pla de la FontCap de setmana amb la gent del CEB a la vall dels Plans de Son. Arribem el dissabte a mig matí als plans on deixem el cotxe. El temps està genial i...
I love climbing a la gorra frigia: la via carles

Pujant la via de l'AdriàFeia dies que li teniem ganes. A l'hivern el sol li toca poca estona, cal esperar que el dia s'allargui doncs el sol es va amagant per l'esquerra i ens...
Cançó trista d'un no-lloc

En el trànsit del ser cap al deixar de ser, s'esdevé una nova naturalesa, la durada del qual pot ser més o menys perllongada.I aquell lloc que va ser, perd significativament...
Circular Andorra-Ariege

Pujant la Portella de SiscaróTenim bona previsió de meteo de cara a dissabte i decidim repetir una circular que, 2 anys enrere va acabar com el Rosari de l'Aurora: descens...
Màgic line al Gorro Frigi

Ara feia molt temps que no escalava per Gorros, sobretot pel seu vessant oriental, però vam quedar amb el Moi que el portaria a fer una primera escalada a Montserrat i vaig...
Cova Bonica (Gavà, Baix Llobregat)

La cova Bonica, situada a la dreta a la capçalera del torrentLa visita a la Cova Bonica, és endinsar-se al Garraf més salvatge i embardissat. Una cova amb força anomenada a...
Camporells-Serra de Mauri

Cim de la Muntanyeta.Amb motiu de la 1era sortida de la temporada d'esquí de muntanya del CEBadalona, visitem la zona del Capcir. Concretament, quedem a les pistes...
Cavitats al Torrent dels Caus (3)

...segueix de l'apunt d'ahir..Els Caus del GuitardAquesta surgència forma part d'un interessant sistema hidrològic del que destaca per la seva intermitència, tot i que cada...
Via ADÉU ESPANYA a la Paret del Davessó. Malanyeu

Dissabte 21 de novembre de 2015Un cop més ens reunim els membres del Centre Excursionista Àliga per fer les col·lectives uns cop cada dos o tres mesos, mes o menys i aquest...
TURÓ DE MOIA (239,8 m.) des de Montcada i Reixac

CIM: Turó de Moià 239,8 m.) COMARCA: Vallés OccidentalDESNIVELL:+ 205.7 m.HORARI: 50 in. (26 min. + 24 min.) DIFICULTAT: FàcilCARTOGRAFÍA: Serralada Litoral (Ed....
Coves del Llorito. Tarragona

Presentem les topografies de les pedreres subterrànies denominades en el seu conjunt com Coves del Llorito.Situació i accésTerme municipal de Tarragona, Tarragonès....
Quatre dades del 27S

–L’independentisme aconsegueix 72 escons i té la majoria absoluta del parlament.-Junts pel Sí suma més vots que tot l'unionisme junt: JPS: 1.620.973 /...
Portada escalar nº 98

Portada escalar nº 98 "saber viajar"

Darrera del fet d´escalar hi ha molt més que el fet de pujar una paret hi només ho sabem aquells que escalem. L´altre día amb la meva germana, varem anar a les portes...