Baix penedes

Pel Baix Llobregat, el Bages i l'Anoia

Com ha plogut una mica i sembla que no hi haurà pols hem sortit amb el Range a fer un tomb.Hem quedat passat Olesa, al camí de la Puda des d'on pugem cap al Coll de les...
Onti - navalon baix la tempesta 4/6/17

Podria haver estat una sortida més entre 2, fer 85 kms en 4 hores, birra i cap a casa, però no, d'això res, quan ens ajuntem 2 bojos i la cosa es posa lletja a mitja...
De l'Alt Penedès a l'Anoia

Aquest cop hem anat a buscar uns geocatxes a prop de casa, entre Vilafranca i Igualada.De Vilafranca i per camins estrets i asfaltats fem cap a l'Església de Santa Maria de...
Can Balasch de Baix (un dia, un lloc)

Temps era temps, Can Balasch de Baix (ho escric amb "h" final, perquè així ho escriuen ells), era una important masia una mica enlairada a l'esquerra tot arribant a l'entrada...
Pel Penedès i el Garraf

Aprofitant que cap a la muntanya encara hi ha força neu hem fet un tomb cap a la platja que feia temps que no hi anàvem.Comencem a prop de Sant Sadurní per la pista que puja...

22/01/17 al Baix Penedés - Montmell

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Granvia / c/ Muntaner (sortida amb autocar). Cal confirmar l’assistènciaHORA:   2/4 de 7 del matíItinerari: Juncosa del...
Entre coves i cims, un tomb pel baix llobregat

Lloc inici caminada: Can Roig, Torrelles de Llobregat, Baix Llobregat, BarcelonaCaminants:  Joaquina, Salva i FrancescData: 18-11-2016Hora d’inici caminada: 08:04:59Hora...
Castells del Baix Gaià. Tamarit- Tamarit

Excursió realitzada el 19/6/2016 Excursió que comença a la platja de Tamarit, sota mateix del castell, i que remunta el tram final del Riu Gaià per anar a visitar el Castell...
Entre el baix i l'alt penedès

Arribant a St Martí SarrocaSegona trobada amb la Irene i el Miguel, fanàtics del tàndem, per fer una volta entre el Baix i l'Alt Penedès. Sortim de Llorenç del Penedès en...
Pantà de foix.

Ruta circular de pocs quilòmetres i no gaire desnivell que ens portar a visitar el Pantà de Foix, iniciant el recorregut des de la mateixa pressa i vorejant el riu per la riba...
La plana del Baix Empordà

//--> Plantejant entre Pals i Palau-Sator Les Illes Medes des de la platja de l'Estartit Penyasegat de la Trona, a l'Estartit Goles...
PUIG CASTELLAR (943 m.) des de La Llacuna

CIM:Puig Castellar (943 m.)VÈRTEX GEODÈSIC: 273123001COMARCA:AnoiaHORARI:1h 48 min. (58 min+50 min.)DESNIVELL: +285 m. DIFICULTAT:FàcilCARTOGRAFIA:El Puig Castellar és el...
Serra cativera: avencs del lladre i carles v

avenc de Carles VAparquem al coll d'Arca, entre la Juncosa i Aiguaviva. Comencem a caminar pel tallafoc que hi ha en direcció S, deixant la serra del Montmell a la nostra...
Cova Bonica (Gavà, Baix Llobregat)

La cova Bonica, situada a la dreta a la capçalera del torrentLa visita a la Cova Bonica, és endinsar-se al Garraf més salvatge i embardissat. Una cova amb força anomenada a...
Vall de st marc

Fa un matí genial però tenim poca estona, així que deixem el cotxe al coll de Magí Vidal i agafem el senderó que puja a l'ermita de Sant Marc, a cavall entre l'Alt Camp i...
PUIG DEL LLEÓ (311,6 m.)

Foto: Macedonio Moreno (Grup Muntanyenc La Lira Vendrellenca) CIM: Puig del Lleó (311,6 m.)COMARCA: Baix PenedèsHORARI:2h 26 min. (1h 26 min.+ 1h.DESNIVELL: +265...

Foto cim: Jordi PinoFoto: Macedonio  Moreno (Grup Muntanyenc La Lira Vendrellenca)CIM: Puig del Lleó (311,6 m.)COMARCA:Baix PenedèsHORARI:1h 35 min. (1h 05 min.+ 30...
Tomb al montmell, montagut i la llacuna...

Feia temps que volia pujar a St Magí de Brufaganya, i una bona ocasió era començar les vacances amb una volta 5 estrelles per la zona, és a dir vorejant el massís del...
Castells del Baix Pallars

//--> Castell de Mur, una gran fortalesa Pedalant amb vistes cap al pantà de Terradets Creuem diversos poblets petits Cementiri i...
Per la serra del Montmell

10.01.15  Senzilla i agradable excursió hivernal a la serra del Montmell, a l'extrem nord-oest del Baix Penedès, amb ascensió al seu punt culminant, la Talaia (861 m),...
Penedès en tàndem

Continuem amb el tàndem, aquest cop per la comarca del Baix Penedès. Volia resseguir uns camins asfaltats, així que vaig fer servir a la Marta, indígena del terreny, per...
Baix penedès: volta al montmell

Dimecres passat feia un solet i una fresqueta que invitaven a sortir. Enfundo perneres i jaqueta i agafo direcció a la Bisbal del Penedès, des d'on continuo cap a les Peces...
Torre del moro i tossa grossa de montferri

Dilluns vol dir festa. Quedo amb la Marta a Montferri. Encara no sabem del cert cap on volem tirar però trobem una ruta prou interessant i que és la principal d'aquesta...
De l'anoia al baix penedès: btt

El bon amic Manel m'ha invitat a pedalar durant el cap de setmana, juntament amb uns amic de Badalona, sortint d'Igualada i arribant a Vilanova i la Geltrú. És una zona que em...
Terra de reconquesta: montmell i sant marc

zona dels Rebolcadors i l'obagade St MarcEns trobem a Vilarodona amb el David i anem fins al coll de cal Magí Vidal amb la furgo. Comencem a caminar per la cantera que hi ha...
Entre el penedès i el garraf

Tarda de dissabte esplèndida. Decideixo tirar cap a l'Arboç i Castellet per repassar el pantà del Foix fins a Vilanova i la Geltrú. El traçat i el fet que aquesta zona...
Masies d'Aiguaviva Caminada Circular

Caminada: Circular pel les Masies d’AiguavivaDistancia: 10,840 Km.Horaris: 3 hores i mitja parant a esmorzarDesnivell màxim acumulat: 730 m.Desnivell mínim acumulat:...
Un tomb per la vall de sant marc

Avui m’he decidit anar a caminar per les terres que es troben a cavall entre el Camp i el Penedès, allà on la serra del Montmell marca el límit entre elles i on es troba la...
PUIG DE L'ALIGA de CANYELLES (464,2 m.)

CIM:Puig de l'Aliga de Canyelles (464,2 m.)COMARCA: Garrar i Alt PenedèsHORARI: 1h 55 min. (1 h.05 min. + 50 min.)DENIVELL:360 m.DIFICULTAT:Fàcil NOTA PRELIMINARHom...
PUIG DE CRESTABOCS (515 m.)

Jordi Pino al cim (Foto Cata)CIM:Crestabocs (515 m.)COMARCA:Alt PenedèsHORARI: 1h.05min. (40 min. + 25 min.)DESNIVELL:220 m.DIFICULTAD:FàcilNOTA PRELIMINARHom comunica que,...
Tardor entre vinyes...

Tenia ganes d'assaborir els colors de tardor de les fulles dels ceps. Feia pocs dies que havia estat al Priorat gaudint de la vinya llicorella, i volia acompanyar-ho del bouqué...