Baixa

Dos kerubins + pas de block

DIUMENGE, 27 DE SETEMBRE Aquesta setmana de temps insegur, la nostra prioritat, a més d’escalar és fugir del fred i del vent. D’ entrada serem quatre , amb dues...
Ruta històrica de Can Maçana

6.09.20  Curta però interessant matinal al voltant de Can Maçana, a l’extrem occidental de Montserrat, per on, sense entrar al massís, farem un tomb per les restes de...
Tossal Gros de Vallbona (808 m)

Dissabte 26 de setembre de 2020Sostre comarcal de l’Urgell - 100 cimsHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca de l’Urgell.  Temps aproximat: 2 h...
Cresta del Gall, al Bestrecà

Avui les previsions del temps no eren gaire bones i s'esperava neu i vent molt fort als Pirineus, de manera que hem descartat les ascensions pirinenques i hem programat...
Arantxa al pais dels sons trobats

DIVENDRES, 25 DE SETEMBRE Tot i que les prediccions per avui divendres son dolentes, no volem renunciar a fer la nostre escapada per escalar. Hem quedat a les 7,30 del...
Al cim del Moixeró en BTT

Distància: 40 km.Desnivell: 1500 m.Dificultat tècnica: mitjana, molt alta entre el Coll de Dental i el Coll de Pendís (tram per no fer en BTT).Durada total: 6 h.Punt de...
Del Guillem

23-09-2020 Malanyeu Paret del Davessó Via :  Del Guillem Avui el dia es fantàstic , ni fred ni calor, cel blau i ganes de escalar, durant el inici de la activitat...
BTT - TURÓ DELS PINS DEL SAMUNTÀ (451 metres).

Descripció de la ruta; Potser estic un xic gos o potser una mica massa vell, el cas és que he anat a la recerca d'un itinerari sense gaires quilòmetres, i amb un desnivell...
Anayet, via Sueños de verano

El tercer dia, el temps al vessant nord continua igual. Però com que ja ens ho sabem, ens aixequem aviat i marxem cap al sud travessem el Portalet i deixem al cotxe al primer...
Escalada a la Plantació i els Gorros

Hem tornat a Montserrat per fer un parell de vies per la zona de la Plantació i els Gorros. Com en la nostra darrera visita a Montserrat, hem triat vies de la col·lecció d'en...
Montgrony - Coll Roig - Via K 23/09/2020

Fa un temps, quan vàrem fer la via Tardor Calenta, vàrem veure que a l'esquerra hi havia una via i la vàrem fer, però només la primera tirada, ja que no vàrem veure...
CAMINAR PER LA SEGARRA: TURO DE SURO (100cims)

Fa anys recorrent Catalunya pel GR, llavors era el 7, ara és el GR171 vaig pujar a aquest modest turó segarrenc. Avui hi volia tornar a pujar per completar la llista dels 100...
Atenció! Pedra!

Anoréxia, V+ (120 m) Mallo Colorado, Riglos. Ja hi tornem a ser, quinze dies després. Petita pausa que hem aprofitat per fer esportiva llarga per Montserrat. Tres dies...
El camí pel funicular de Camarasa

Després de tres dies netejant el camí del funicular de Camarasa amb els companys crec que ja toca publicar-lo. Aprofiteu per anar-hi ara ja que hi ha llocs molt...
Optima

16-09-2020 Montserrat Gorros Gorra Frígia Via  : Optima  Això de Montserrat cada cop ens fa mes grípia anar-hi, tenim un element que no vol ni sentir-hi...
Via jefe de jefes

DIUMENGE, 20 DE SETEMBRE Aquesta Setmana sortim tres, el Josep , l’ Isabel i jo i d’entrada anem a cercar el bon temps a ponent. Mirant ressenyes que tinc per casa he...
Peña Foratata, via normal

El segon dia a Gourette, tot i les bones previsions meteorològiques, es lleva com al vespre anterior, amb una boira pixanera intensa que no permet de poder sortir a escalar amb...
Serra de Sant Honorat, via Retiro Espiritual

3.09.20  Ja fa un any que no rondem per les moles de Sant Honorat ja que, per causa de la Covid, hem fallat a la nostra cita primaveral amb el massís, i ja toca tornar a...
De la Clua a Santa Maria de Meià (838 m)

Dissabte 19 de setembre de 2020Hora de sortida: 2/4 de set del matí. Ubicació: Comarca de la Noguera. Temps aproximat: 4 h (12,3 km) Desnivell: 440 m...
Al Costabona en BTT

Distància: 28 km.Desnivell: 1100 m.Dificultat tècnica: mitjana, molt puntualment alta.Des dels Banys cal prendre la pista asfaltada (aquesta part ens l'estalviem fent una...
Vallter - 6 Colls - 6 Estanys

Dimecres 16 setembre 2020Distancia            19 kmDesnivell +    1.453 mRuta potent i amb ambient alpí on alternarem corriols marcats,...
Estrena accidentada

Adictes al disolvent, 6b o V/Ae ( 150 m) Dent d'en Rossell, Vall de Núria. Comença l'estiu, cap a la dent del Rossell. Ens enduem al Roger cap al Pirineu a fer la seva...
La tardor de nebjeperura

DIJOUS, 17 DE SETEMBRE Tenia aquesta via a la llista de pendents des de l’any 2013 . Aleshores amb el company VISA varem anar-hi però a la segona tirada ens equivocarem i...
Boulevard Central a Busa.

S'acaben les vacances, la canalla torna a l'escola i... si no fos per la maleïda Covid semblaria que tot torna la rutina. Però no, ni rutina ni normalitat. Suposo que tots...
Esperó del Refugi.

La via m'ha acabat fent prou patxoca.Els primers quinze metres són un pèl desencoratjadors per la qualitat del rocam que sense arribar a ser pèssima demana una mica de...
Roure de les Berrugues. Maestrat.

26 d'agost de 2020Una ruta fàcil i curta per endinsar-nos en el paissatge agrest, sec i extrem, però a la vegada fascinant i addictiu, de l'Alt Maestrat . Aquí es...
Pic de Ger. Les chemins du Dharma

El primer cap de setmana de setembre vam anar a passar uns dies d'escalada al voltant del Portalet, entre la vall del Tena pel vessant sud, i la vall d'Ossau, pel costat nord....
La Ruta del Cares entre Caín i Poncebos.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Després d'estar tota la nit plovent amb una forta tempesta elèctrica al poble de Caín, el dia és desperta magnífic, quasi...
El llaç lila

DIUMENGE, 13 DE SETEMBRE Dissabte per la tarada les Xarxes comencen a bullir de missatges, en un principi inconnexos però que poc a poc van agafant forma i confirmen la...
Pic dels tres consellers (trois conseillers)

Volíem anar a escalar però les condicions no ens van ajudar i ens vam haver de conformar amb pujar al pic dels Tres consellers. El primer - i únic - tresmil d'aquesta...
Ascensió al Pic Maou (3.074 m)

En la segona jornada d'estada a la zona del Néouvielle hem fet una ascensió singular. El Pic de Maou és un cim molt poc freqüentat, amagat a l'ombra del Pic Long, el més...
Perafita i Monturull revisitats

25.08.20  Ara fa tres anys vam fer un molt recomanable circuit pels estanys de la Pera i els pics de Perafita i Monturull, a l’extrem occidental de la Cerdanya, al...
Cresta “Tió Maria”

10-09-2020 Sant Llorenç de Montgai Via :  Cresta “Tió Maria” Ha estat uns dies de pluja assentat confortablement al sofà de casa veient el cel negre i el aigua...
Quercus

12-09-2020 Berga Santuari de Queralt Via :  Quercus Som-hi el pont de tres dies de el 11 de Setembre, alliberats de anar a la “mani” multitudinària que seria la...
Les Pandores al Pic de l'Estanyol.

Les tirades de 6a,que sumen 80 metres,m'han semblat guapes.La resta de la via és tombada i amb força trams de caminar.És més interessant per passar un dia a la muntanya que...