Baixa

Pitufos

DIUMENGE, 17 DE JUNYPoques vegades una via “ aparent ment fàcil” em deixa aquest regust a la gola i no sé si ha estat la tensió que hem passat o la calor, però hem...
El camí dels alamalivons

Ressenyes del LlorençAra fa 8 anys que vaig escalar amb el Jaume la via "Arantxa al país dels sons amagats" . El lloc és molt maco i, encara que la roca no sempre és de...
La cresta del bony de la mina al bony de carroi

Potser el nom no us sona però si sou observadors quan aneu pel fons de les Valls d'Andorra us podeu haver adonat d'un agrest pic on hi ha instal·lades unes lletgíssimes...
El Feixant del Montsec

Un itinerari espectacular per la Serra del Montsec que ressegueix una feixa penjada del cingle a mitja paret, amb grans vistes i passos molt singulars però sense dificultat...
Avançades de Sant Joan. Tortosa

Aquesta vegada us presento un passeig per la història. Una passejada pel nostre patrimoni proper, que considero que per la seva ubicació un tan amagada, és un gran desconegut...
Via catalana + tornasol

DIUMENGE, 10 DE JUNYNova setmana de negociació amb la meteo.... je je és un dir perquè vagi on vagi acabo mullat.Aquest setmana amb en Pere optem per tornar a baixar als...
Arnau-Oleguer al solell de Queralt. 27-05-2018.

Penyasegats per on va la via Arnau-OleguerEl darrer diumenge de maig decidim anar al Santuari de Queralt a fer una matinal, encara no fa massa calor el que ens anima, aquesta...
Coscollet, extrem cara sud (talla L)

Distància: 45 km.Desnivell: 1640 m.Dificultat: mitjana-alta. Durada total: 7 h.Punt de sortida: PeramolaVolta salvatge enmig d'un pedregar gairebé des del minut 1 i fins al...
Joaquin Sabina.

Donada la naturalessa de la paret la via havia de ser de ressalts. Està ben trobada i enllaça ressalts xulos,amb plaques fàcils i fissures més treballoses. Segueix una mena...
Balandrau 2579 metres.  26.05.2018

Balandrau 2579 metres. 26.05.2018

L'any passat, quan vàrem anar al Torreneules Petit, ja vàrem veure a l'altra banda de la vall el cim del Balandrau. Després ens vàrem informar millor i és un cim senzill,...
Ferrata de la pertusa: olmo - soler

Avui al matí el Grup de Memòria Històrica del Centre Excursionista de Lleida hem iniciat una nova aventura. Portar pel·lícules de temàtica memorialistes i passar-les a...
Pic d'Arcalís (2776 mts.)

Recorregut marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.Portem una primavera amb un temps força dolent, un cap de setmana més,  la cosa no millora, el mal temps ve de l'oest...
Gorja del Gravet

Avui hem iniciat la temporada de barrancs amb el descens de la Gorja del Gravet, un barranc curt però intens amb un magnífic ràpel de 30 metres i amb un gran ambient...
Kin Pont de Rock a la Roca de la Coma.

Encara que sembli mentida, avui hem escalat a Abella de la Conca i no hem passat gens ni mica de calor... extraodinari!! Així doncs, el meu lamentable estat de forma m'obliga a...
De Cardona a Castellfollit del Boix

Quedem al voltant de les nou al Bar-Restaurant el Parador a la Coromina, on després d'un bon esmorzar iniciem la ruta direcció a Segalers per tombar tot seguit cap a Sant...
Roca maura

DIMECRES, 06 DE JUNYUna setmana més sota l’ amenaça del mal temps. Començ la setmana i la ronda de trucades per trobar company i el més important, un lloc per escalar...
Tres vies a malanyeu

DISSABTE, 02 DE JUNYSeguim amb la mateixa tònica de sempre, - fugir de la pluja-. Aquesta setmana ens trobem cinc companys , en Joan, el Xavi, l’Eric i el Josep .Mirant la...
Tomir pels passos de sa Regata i d'en Reynés

El punt de partida es situa a l'àrea recreativa de Menut II, en el punt quilomètric 16,400 de la carretera Ma-10 d'Andratx a Pollença. (WP-01) Àrea recreativa - 0,0 km - 0...
Via ESPOLÓN ESTARLUX a Peña Predicadera

Dissabte 2 de juny de 2018Tornem a Peña Predicadera, però aquest cop fent una bona matinada. Son dos hores i mitja de viatge i tota l'estona per autovia.a tres quarts de deu...
Cadí, canal Amagada

Enguany, amb la gran quantitat de neu caiguda i el temps prou bo per mantenir-la, ens ha permès d'acomiadar-nos de la neu amb una bona canal a la nord del Cadí.Vam arribar amb...
Travessa de la vallfosca a llesui

Després de molts dies sense anar a les sortides de l'autocar del Centre avui hem decideixo tornar doncs fan una travessa molt interessant i que només es pot fer amb autocar....
GR7: Ermita del Grauet - Jorba

Hem tornat al GR7 per fer aquesta etapa per terres de la Catalunya Central, entre el Bages i l'Anoia. Avui l'etapa ens ha sorprès molt agradablement, ja que hem pogut gaudir...
Volta al llac d'Esparron

var Latitud_sortida = 43.751951; var Longitud_sortida = 5.882403; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Via Escorrialles a la Paret de Catalunya.

Una més d'aquest pany paret: díedres prou guapos i el rostoll inevitable.L'aventatge en aquest cas és que la verdura és abaix i quan arribes a dalt ja no te'n recordes.La...
Via totxa petra

DIMECRES, 30 DE MAIGNo tenim remei, tot i saber que ens mullarem, nosaltres erre que erre i desafiant el temps.Hem quedat al Hotel del Bruc per sortir com cada dimecres, sense...
Via aina + esportiva

DISSABTE, 26 DE MAIG.Després del lapsus de dimecres, aquesta setmana no vull quedar-me sense escalar, encara que faci mal temps !!.Però tampoc cal anar a cercar l’aigua,...
La cova de Na Blanca i el recingle del Tití

21.05.18  Al nord de la mola on es troba encinglerada Siurana, es dreça la mola bessona de la Siuranella, separada d’aquella pel barranc de l’Estopinyà. Els...
Coves de la Mola del Burgar. Montsià.

27 de maig de 2018 Ja fa molt temps vam trobar per casualitat la boca de l'avenc de la Mola del Burgar, resseguint la carena, que remunta per la dreta, paral·lela al Pla de...
Capvespre

Diumenge a mitja tarda, eixint de la ciutat amb la burreta pel cantó del Morrot, amb la sensació agredolça d'anar contra corrent. Tanmateix la densitat de cotxes que tornen...
Camins del Lluçanès. Alpens -Alpens

Excursió realitzada el 27/5/2018Excursió que ens endinsa en el bucòlic paisatge del Lluçanès, entre boscos, prats i conreus. La ruta es fa gairebé en la seva totalitat per...
Camí de Sant Cristòfol exprés

Distància: 27 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana, puntualment alta.Punt de sortida: la Farga de Moles.Durada total: 4:30 h.Bona volta per la frontera andorranocatalana,...
Camp de l'Ermità

var Latitud_sortida = 42.224706; var Longitud_sortida = 1.890987; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Canal del Cavall i Serra de les Lluernes

Aquest mes de maig ha estat passat per aigua i ha deixat truncada abans d'hora la temporada d'esquí de muntanya. Per estirar les cames, avui he fet una excursió matinal a...
Punta Peiraguils (2702 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Itinerari del mapa Alpina 1:25.000, color lila: pujada, color vermell baixada.Com ja estem acostumats aquest final de temporada,...
Coll Marcer

var Latitud_sortida = 42.403338; var Longitud_sortida = 1.941205; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Via CEB al GEP   30 metres que no oblidarem!

Via CEB al GEP 30 metres que no oblidarem!

La setmana pasada d'aquesta primavera i aprofitant un mati abans de les tempestes puntuals de la tarda,ens apropem desde el club nàutic del Panta de Sau a fer aquesta pionera...