Baixa

Volta al pic de Basibé des de l'Ampriu

Distància: 13 km.Desnivell: 1100 m.Dificultat: ME, S2-S3.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Aparcament de l'Ampriu (estació d'esquí de Sarllé).Dia: diumenge 23.Aposta...
Pels cingles de Cabrera i l'altiplà de Falgars

8.04.17  Llarg itinerari, d’uns 16 Km de recorregut i 700 m desnivell, pel nord-est del Collsacabra, entre l’altiplà de Falgars i la muntanya de Cabrera, en el que hem...

405 coves d’anes 190417

405 COVES D’ANES 190417Aproximació des de Sant Feliu de Guíxols: Sortim per la C-65 fins a Llagostera on agafem la GI-674 direcció Caldes de Malavella que travessem...
El Pingüí, via de la XEMENEIA Montserrat

Diumenge 23 d'abril de 2017Han passat ben be trenta cinc anys des de un 19 de juny de 1982, vaig pujar per primer cop aquesta agulla. Sense cap dubte, la via XEMENEIA del...
Apurant les darreres neus d'alçada

Cap dera Baquo (darrera, el Posets)La temporada està oferint les darreres opcions de gaudir de la neu al Pirineu. Tenia l'espina clavada de la volta Remuñe-Portillon-Lliterola...
Via gede

DISSABTE, 22 D’ABRILNormalment  quan surt cada setmana ja tens els objectius mes o menys clars, però desprès d’unes festes o pont llarg on tothom surt amb altres...
Al pic Mir pels tubs de Paderna

Distància: 16 km.Desnivell: 1450 m.Dificultat tècnica: MEA, S2-S3. Bàsicament S2 però els tubs són S3; la grimpada final fins al cim és curta però exposada que amb...
Descobrint el sòcol del Montroig

Aquest dissabte amb el Toni vàrem decidir anar al sòcol del Montroig. Jo encara no hi havia escalat mai i volíem fer la via "Indis de ponent" que tothom diu que és molt...
Pic de Piau (2.696 m) amb esquís

Per aquesta semana havíem projectat una sortida als Alps però les males previsions meteorològiques ens han fet desistir del pla inicial i hem decidit aprofitar els dos únics...
Pic de Boliera i les Pleïdes

El Serrat de Sant Jaume separa la coma de Jou de la vall de l'Escrita. El seu vessant nord és cobert d'una densa massa forestal, mentre que, per la banda de migdia, hi ha uns...
Pel camí de la mina de bauxita

Segurament aquest serà el camí que farem durant la caminada de la Festa Major de Tuixent. L'objectiu és ensenyar-vos on estan les mines de Bauxita del nostre poble.No penseu...
Més alos de balaguer: via matagalls

Dimecres vaig anar a fer la via Sordones Mon Guef i el divendres em proposen anar a fer una petita col·lectiva un altre cop a Alòs de Balaguer. No puc dir que no. Aquest...
Figuerassa - Estela - Terçà

var Latitud_sortida = 42.101207; var Longitud_sortida = 1.843611; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
GR1: Besalú - Melianta

El GR1 entra a la fase decisiva. En l'etapa anterior vam deixar enrere les muntanyes, després de moltes etapes de travessar serres prepirinenques, per entrar a les planes que...
Pels llavadors de Benissa

De sempre, la font i el llavador que m'ha resultat més pròxim ha sigut el de Santa Anna, per la berenà(da) anual i per qüestions familiars. Però també n'hi ha d'altres...
Circular pel Coma d'Or (Cerdanya)

**L'estampa dels Pirineus orientals a principis d'abril donaven una bona idea del que es podia allargar la temporada, malgrat les calorades del març que van cremar les vessants...
El pal de la w

DIMECRES, 19 D’ABRILFa molt dies que no coincidim amb el Josep, però ara desprès de les festes ja toca tornar a fer escapadetes.Aquest dimecres sembla que tota la bona...
Directa Americana al Dru.

Guapa via esportiva ideal pels amants de la placa monserratina,doncs aquest és l'estil de tota l'escalada. Pel mig ens trobarem amb el desplom de presses de rocódrom per donar...
Via gosa

DISSABTE, 15 D’ABRILAquesta Setmana Santa pugem  a Jou per passar una dies amb la família Rosillo i també pujarà la família Grau .L’objectiu és desconnectar de tot...
Esquí de muntanya al Pic de Madamète

Distància: 17 km. Desnivell: 1200 m.Dificultat tècnica: ME, S2, puntualment S3 (entre la cota 1800 i la 2000 i els darrers 100 m+).Durada total: 5:30 h.Punt de sortida:...
De Sant Corneli a Cardona

Aquest cop hem quedat a dalt a Sant Corneli per fer una zona de Peguera que teníem pendent, el glaç i la neu no ens deixaven passar.Tot esperant que anés arribant la...
Retrobant-nos.

Sultans of Swing, V+/Ae ( 140 m) Gorra Marinera, Montserrat.Tot s'acaba, i després de tant excursionisme blanc, toca començar amb la roca, si més no, la calenta. Canviem...
Xemeneia Fonda al Doll.

Escalada només apte per aquells esperits enamorats de les escalades més austeres.Només aquests escollits podran perdonar a la via els seus pecats:guano,sorra,arbres que no...
Al Duraneu-Puigmal...

**aquesta muntanya tot i ser freqüentadíssima no li fa dissimular que té un dels bons descensos dels Pirineus orientals.. més quan se la pot enganxar amb la pols recent i...
Amb els esquís al Turó de Neuvielha

Distància: 24 km.Desnivell: 1600 m.Dificultat tècnica: ME, S2 molt puntualment S3 a la part final.Durada total: 7:30 h.Punt de sortida: carretera de Luz Saint-Sauveur cap al...
PUIGMAL 2910m amb esquís.

16/04/17. El cim del Puigmal encara està força bé per fer amb esquís. Podem arribar una mica més enllà del darrer aparcament de l’estació d’esquí Puigmal...

404 Castell de Montsoris 050417

404 Castell de Montsoris 050417 Si us voleu baixar la traça d'en Francesc Blanch: cliqueuLa fitxa tècnica des de Wikiloc, per Francesc Blanch:Si voleu més detall des de...
Les imponents fonts de les feus

Aquesta setmana santa ha estat una passada. Tothom pujava a les Feus (localisme de la forma Deus). Una deu és una font, o surgència. Fa anys havia pujat a l'estiu i la veritat...

Pas de n'Alou i pas de l'Encletxa

Cova de Son TorrellaEl punt de sortida d'aquest itinerari es situa al portell de l'embassament de la finca pública de Cúber (quilòmetre 34 de la carretera Ma-10 de Pollença...
Senyoriu de Bertiz

var Latitud_sortida = 43.138447; var Longitud_sortida = -1.613301; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Croquis del Barranco de Sorrueda.

Aquí hem visitat el sector La Fuente on hem anat fent les vies que recomana la guia,hem començat per sobre de la font  i hem anat seguint a la dreta. Les vies que hem...
Aresta ribes vidal

DIMECRES, 12 D’ABRILPer setmana Santa sempre costa trobar company, però aquesta ha estat diferent, el Visa va proposar-me d’anar a fer la aresta Ribes Vidal de Regina, una...
Barranc del Bassiol

Març 2017El febrer passat el vaig dedicar a buscar la Cova del Test o de la Cantarella, a l’extrem sud-est del Montsià. Cada vegada que pujava pel sender del mas de Vilero,...
Salvant el matí a l'Aiguillette

Distància: 6 km.Desnivell: 700 m.Dificultat: BE, S3; tot el recorregut no passa de S2 però els darrers 200 m+ es posen als 30º, pam amunt pam avall.Durada total: 2:30 h.Punt...