Baixa

Portes entreobertes: la Serrera (AD)

Encara ben innivat tot el recorregut del Pic de la Serrera des de Ransol; ens calcem els esquís a un minut del cotxe i de pujada gairebé no ens els traiem, excepte un curt...

Propera sortida joelette, diumenge dia 31 de març

Aquest diumenge vinent, dia 31, farem la segona sortida amb joelette d’aquest any. Des del forn de calç d’en Rogent, baixarem pel camí de Can Estruc, recuperat fa...
Montsianell i Cedrilles. Montsià

2 de març de 2017L’altre dia em va caure a les mans una ruta que vaig fer ara fa dos anys per l’extrem nord de la serra del Montsià, coronant les dos puntes més...
La Buffet Lliure a la Serra de St. Joan.

Feia gairebé tres anys que no pujava a Montanisell i la veritat és que ja trobava a faltar la pau i tranquilitat de la Serra de Sant Joan. Avui hem repetit la Buffet Lliure on...
Ascensió al Pic de Sanfonts (2.894 m)

La neu que tan generosament va caure pels Pirineus a principis de temporada s'ha anat fonent i ara la situació està força malament per als esquiadors de muntanya. Avui hem...
Puig de Morters o Pic de l'Home Mort (2668 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa IGN 1:25.000El diumenge passat quan estava passant les fotos de la càmera a l'ordinador, al mateix temps tenia el mapa...
Taillón, cara oest. Goulotte Quintana.

Divendres passat, amb el Moi, vam marxar cap a la vall de Bujaruelo per dormir una estona al refugi i, l'endemà, anar cap al Taillón. No teníem gaires referències però...
Puig es Picó (Bunyola)

Camí des FreuEl punt d’inici d'aquest itinerari, es situa al punt quilomètric 8,5 de la carretera Ma-2100 de Bunyola a Orient. Aquí comença el camí des Freu, que va...
Esparreguera a la Roca Gris.

Una de les més repetides de l'indret gràcies a la seva dificultat moderada,excel.lent rocam i equipament prou abundant,bolts i dos claus.La via ens ofereix una escalada...
15 anys de... la Torre de Vallferosa.

L'entorn de Vallferosa té una atracció especial i la visió de l'esvelta torre de defensa i de les seves dues obertures a uns metres de terra eren ben intrigants. Avui fa 15...
Via de l' hereu

DIMECRES, 20 DE MARÇA principis de setmana vaig quedar amb el Josep per anar a “El Barrico” una zona que ell no coneix i el dimarts fem extensiu la proposta a la resta de...
Forfet de temporada

De la dreta, PD- (100 m)? Pessons, Andorra.Nord-Oest, PD (210 m) Montmalús, Andorra.Primer dia a Andorra. Avui som tres i anem disposats a utilitzar els grampons i els piolets...
Bukanan a la Roca dels Arcs.

A aquest pany de paret convé anar-hi avisats: hi ha el mateix tram de rostoll que de vertical.Dit això fins a R3 la via ens ha agradat molt:dues tirades amb ambient i on...
Tres mil quatre-cents quatre

Estasen, PD (300 m) Aneto, Massís de la Maladeta. Intento trobar una posició còmoda per apagar els pensaments i descansar fins l'endemà. Aquest acte que repeteixo cada dia...
Grimpant per vadiello: pico de boron

(estem treballant per vostè. Perdoni les molèsties. Article encara no acabat)En Caseret d'Alfarràs hem diu que ha fet una mega excursió i que em vol portar. No li puc dir...
Mirador de Trampa. Montsià

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 21.0px; font: 18.0px 'Helvetica Neue'; color: #323333; -webkit-text-stroke: #323333} p.p2 {margin: 0.0px...
D'Estanh Obago a la Guingeta d'Àneu

Ve d'aquíEn la jornada anterior vam aconseguir enllaçar dues etapes. Curtes, però de gran bellesa pels peus de muntanyes emblemàtiques de Sant Maurici i Aigüestortes. En la...
Anem tancant portes

Si no es produeix un miracle en forma de nevada d'última hora sembla que estem en els darrers espeternecs de la temporada d'esquí. I és que ja portem unes quantes sortides...
Vies roco punt extrem + diedre de l'amistat

DISSABTE, 16 DE MARÇA  principis de setmana ja hem concretat amb el Juan Carles la possibilitat de sortir el dissabte, ara tan sols cal esbrinar l’objectiu, en funció...
GR7: Coll de la Teixeta - Llaberia

Hem fet una nova etapa del GR7, avui per les serres del Pradell, d'Argentera i de Llaberia. Una etapa força interessant pels camins del Baix Camp, amb una breu incursió en el...
PLAER ENTRE FAIGs: ESPERÓ DELS LLOPS

Fer l'Esperó dels Llops al Puigsacalm és una excursió que culmina amb una brillant escalada, o una brillant escalada que culmina en una excursió... Com la roca no es gaire...
Kimatina Fafarina a la Paret del la Rufa.

Jornada ben càlida avui a la Paret de la Rufa de la Vall de Canelles. Per sort, l'adherència era la suficient per disfrutar i patir a parts iguals de les plaques que hi han...
Camí de sa Figuera (Port de Sóller)

Camí de sa FigueraEl camí de sa Figuera enllaça al Port de Sóller amb el poble de Fornalutx, encara que disposa de múltiples variants per arribar a Sóller o al mirador de...
Volta pels voltants de montsonis

Continuo amb les sortides de caminar, per anar recuperant la musculatura, però li estic agafant ganes a aquestes agradables sortides, a veure si milloro en les baixades i puc...
Roca Narieda, embolic a l'Ermita del Balinyó

Diumenge passat, amb el Pep, vam tornar a la Roca Narieda. Tot i ser ara la millor època (en teoria), ens hi vam rostir de valent. Si voleu anar-hi i el temps no canvia,...
Via calçotets

DIMECRES, 13 DE MARÇEl dilluns comencen les mobilitzacions per sortir el dimecres ,i com sempre ho fem per whassap. D’entrada hi ha moltes inscripcions però aviat algunes...
L’Amadeu fa 60

13 –03-2019 Bergadà Malanyeu Paret de l’Altar Via : L’Amadeu fa 60El Joan publica al seu compte del facebook una escalada a una via nova i desconeguda, ràpidament els...
A la sud del Pic de Racofred (Andorra)

***moments...  Saltem al "racó fred" des del Port de Rat un matí que arrenca rúfol i on no acaba d'imposar-se el sol a la vessant nord.. primer descens fins a trobar...
Cresta del Sol, Serra dels Bastets

El dissabte 2 de març, per entrenar una mica això de les crestes, i també per recordar les bones estones passades a la Cresta del Sol fa 12 anys, vaig tornar-hi acompanyat...
1 Octubre

09-03-2019Alòs de BalaguerSerrat del PollVia : 1 Octubre Dia agradable i per gaudir de una molt bona climatologia, sembla que el lloc ja no esta tan de moda i tot i que...
Més qualitat que quantitat

Més qualitat que quantitat de neu a les muntanyes d'Andorra, però malgrat això, excel·lents esquiades. Dissabte tirem cap al Coma de Varilles en un dia que comença molt...
Pic Doulent (1.780 m)

Dissabte 9 de març de 2019Sortida amb raquetes de neuHora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca de l’Arièja.Temps aproximat: 5 h 15 m (12,7 km)Desnivell: 515 m...
Cingle Roig. Montsià.

3 de febrer de 2019Tot i fer prop de 40 anys que volto per esta serra, encara hi ha racons per descobrir. Avui, em decideixo a emprendre una de les ascensions més clàssiques...
Fontcalda i Pàndols

Molt interessant travessa des de Prat de Comte fins a la Fonteta (prop de Gandesa) recorrent una torturada geografia condicionada pel riu canaletes que s'obre pas a través d'un...