Barcelona

Alerta per més neu a cotes baixes aquest dilluns

Al vespre, la cota de neu baixarà fins els 400 o 300 metres | Les precipitacions seran poc importants i afectaran principalment les comarques de Barcelona i punts de Girona
Jardí de les Alzines i edificis 22@Barcelona

El Jardí de les Alzines està ubicat al costat del Mercat dels Encants, a la cruïlla dels carrers de Casp, los Castillejos i la Gran Via. Aquí hi ha les 193 alzines que...
Parcs del Foix i d'Olèrdola

var Latitud_sortida = 41.263182; var Longitud_sortida = 1.633632; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Circular per Siurana

27.01.18  En la primera sortida col·lectiva de l’any, una quarantena de companys ens hem aplegat aquest dissabte al pantà de Siurana per fer una excursió pels cingles...
Mitja Colomenca. Bona cursa i millors sensacions

Les pistes d'atletisme Antonio Amorós, a Santa Coloma de Gramenet, punt neuràlgic de la VI Mitja Marató Colomenca. Foto: Jaume FerrándezLa sisena edició de la Mitja Marató...

11/02/18 Montagut - Puig Formigosa

Sortida a l’ALT CAMP  - Montagut - Puig FormigosaLLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Gran Via de les Corts Catalanes / c/ Muntaner (sortida amb autocar). Cal...
Riudarenes – Estany de Sils (101 m)

Dijous 25 de gener de 2018La ruta dels segadorsHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca de la Selva.Temps aproximat: 3 h (13 km)Desnivell: 50 m (acumulat)Dificultat...
Córrer una marató per una causa solidària

El 2006, dies després que la meva filla gran fes 1 any, vaig acabar la meva primera marató com a pare. Foto: Marga PradasUna de les meves aficions és córrer. Aquest modest...
Sant Miquel del Fai, una experiència atlètica

El 14 de gener es va celebrar la VI Sant Miquel Xperience, una prova de 14 quilòmetres que transcórrer entre Sant Feliu de Codines i Sant Miquel del Fai.Feia un parell d'anys...

180. Montserrat 360: volta integral a la muntanya

RESSENYA - MAPA - GOOGLE EARTH Sort./Arrib. Cremallera de Montserrat (FGC) Interès: Montserrat total Distància: 24,4 Km Desnivells:  +/- 2.200 m Anuncis Filed under: 100...
2017 confirma l'augment de temperatura

L'any 2017 segueix confirmant que ens trobem en un període d'escalfament climàtic amb tres anys seguits de sequera.Registres de la ciutat de Barcelona (elaboració pròpia),...
A la cerca del misteriós  castell d'em pres

A la cerca del misteriós castell d'em pres

Mira que porto temps per Tuixent i la seva vall i caminant pels seus verals... doncs l'altre dia l'Enric em comenta que prop de Sisquer hi ha les restes del castell d'Em Prés....
Matagalls (1.697 m.)

Dimecres 6 de desembre de 2017Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarques del Vallès Oriental, Osona i la Selva.Temps aproximat: 3 h. 30 m. (7,6 km.)Desnivell:...

Vía Agullòlegs · El Xumet (V/A1e 115 m) (Montserrat, Barcelona)

Vía Agullòlegs en El Xumet de Montserrat es una vía asequible de 3 largos. Para empezar con la escalada artificial es una buena opción. Tiene una interesante canal que se...
Polònia, Primera Part. Varsòvia.

Les grans figures de l'alpinisme Polonès com: Jerzy Kukuczka,  Krzysztof Wielicki, Wanda Rutkiewicz, Wojciech Kurtyka, Artur Hajzer han marcat part de...
El camí de la mina de vergós guerrejat

Hi ha dies que vas amb els companys i no saps com acabarà la cosa... i finalment surt un dia rodó. Serà per compensar els dies dolents.En Joan Vàzquez d'IPCENA ens va dir...
Ressenyes de l'Obaga ( Grau dels Matxos ).

Sector que queda separat per uns vint minuts de marxa del gruix principal del Grau dels Matxos. Les vies en conjunt m'han semblat menys interessants que les del Grau dels...
La perla

Normal cara sud, III (55 m)El Moro (o Montcau, o Roca de Migdia), MontserratL'últim dia Montserrat em va posar a puesto. Ni ella ni jo teníem un bon dia però tampoc ni ella...
El voluntariat del Pirenaic

Escrit publicat al Butlletí 480 del Club Excursionista Pirenaic (Octubre, 2017). Sembla una redundància parlar de voluntariat en el si d’una entitat com el Club...
Martineti-ros, marisa gil i gallifardeu

DIUMENGE, 12 DE NOVEMBREAquesta setmana comença a notar-se el fred i cal cercar llocs “calents” per poder estar còmodes. Com que dissabte no puc sortir, (la senyora m’ha...
Tots Sants

12/11/17 Terra Alta – Serra de Pàndols

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Gran Via de les Corts Catalanes / c/ Muntaner (sortida amb autocar). Cal confirmar l’assistènciaHORA:   2/4 de 7 del...
Trekking per l'Alta Via de Stubai (2)

12.07.17 - Refugi Dresdner - Refugi Sulzenau - Refugi NürnbergerEns llevem a les 6 com cada dia, no ens fa falta ni despertador. Sortim a les 7.30 i tirem vall a baix fins a...
Trekking per l'Alta Via de Stubai (1)

Aquest estiu, dotze companys del Centre hem fet un trekking d’una setmana, del 8 al 15 de juliol, per l’Alta Via de Stubai, al Tirol austríac. Aquesta és la crònica de la...

08/10/17 Montsant - Escaladei

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Gran Via de les Corts Catalanes / c/ Muntaner (sortida amb autocar). Cal confirmar l’assistènciaHORA:   2/4 de 7 del...
Sant Jeroni -per la canal del Llum-

Aquesta vegada farem una matinal a la Muntanya de Montserrat  per les canals, corriols i agulles de les zones obagues dels Ecos i la nord del Tabor. Visitarem el punt més...
Un altre coll de categoria Tour

Coll de Serra-SecaAquest estiu ha estat especialment interessant des del punt de vista ciclista: començàvem amb un parell de rutes molt atractives per Capcir-Ariege, incloent...
Anys cada vegada més càlids

Acabem de passar un estiu molt càlid, que se’ns ha fet llarg. I això em motiva a fer una anàlisi amb dades concloents que ens confirmen l’avanç imparable del canvi...