Barranca

La cova del lladre

Fotografia de l'Antoni SatorraM'ha calgut tres intents per trobar la cova del Lladre en el vessant nord del Mont-roig. He hagut de convèncer a l'Antonio Satorra perquè m'hi...
Mont-roig: la canal de l'agulla dels pelats

Mai no acabes de conèixer prou la muntanya doncs sempre pots descobrir racons inesperats. Avui he pujat al Mont-roig buscant una alternativa a la drecera que baixa decididament...
Un error al voltant del costabona

M'havien dit que el pic de la Costabona era el cim més oriental del Pirineu de 2000 metres, com l'Orhy ho és en l'extrem occidental. Doncs avui he pujat i m'he adonat que el...
Les Fonts de Rellinars, eixutes

Em causa un especial plaer agafar el cotxe dijous, "dia sense cotxes", per anar amb tres cargolets més a fer una passejada que serà la de retrobada després de vacances....
Perquè pujar al pic de moredo?

El pic de Moredo des del Port de SalauDins de les activitats de l'Acampada Social del Centre vaig proposar el dissabte pujar al pic de Moredo. És un pic que no té cap sender,...
Per la Ruta del Císter amb bicicleta

Aquest estiu les Isabels ens hem proposat fer amb bicicleta la ja clàssica Ruta del Cister, un itinerari circular, de poc més de 100 Km de recorregut, que uneix els tres...
Coronar la solitutd del pic d'aut

Fa temps en un article de la revista Vèrtex vaig veure una ressenya per pujar al pic Aut. On estava aquest pic? Doncs resulta que estava situat en la vall de Boi. Amb un nom...
La volta al castellot de moror

El Castellot de Moror és una roca que captiva fortament la mirada de qualsevol excursionista. Vaig tenir el goig de poder-lo escalar i observar que havia uns esgraons repicats...
Pel montsec més genuï: el barranc de sant esteve

Parlant amb en Joan Vàzquez de la meva excursió Cercant baixadors pel Barranc del Bosc ell em va proposa una sortida més genuïna per descobrir racons amb encant pel nostre...
CASTELL DE RUS - 2.777 m

cim del Castell de Rus 2.777 mDissabte 9 d'abril em trobo novament amb gent del CEB a la vall de Boí. Enfilem carretera amunt en direcció a les pistes i deixem els vehicles al...
Cercant baixadors al barranc del bosc

Feia temps que volia fer aquesta excursió que puja i baixa als diferents baixadors que conec que davallen al barranc del Bosc des del vessant de Cellers. Avui n'he fet 3 i n'hi...
Roca regina - serrat alt

En un mapa veig que hi ha un camí que puja al Serrat Alt de Cellers. És un turó que no he pujat mai i crec que bé val una sortida. Abans passaré per la Roca Regina perquè...
Excursió a les Pedritxes i les Foradades

20.02.16  Matinal per la serra de les Pedritxes, dins l’àmbit de la serra de l’Obac, prop de Terrassa, amb visita al petit conjunt d’esquerdes de les Foradades;...
GR1: Pallerols - La Valldan

Una nova etapa, la sisena, del GR1 entre les poblacions de Pallerols i La Valldan. Un dia de sol radiant, malgrat l'ambient fred, amb uns magnífics paisatges. Hem arribat de...
Volta a mallorca 3: esporles - lluc

mirador de Casa Nova, al fons elbarranc de PareisTercer dia de ruta. El cul ens dóna una mica el "toque" però les cames les tenim alegres i els ulls espavilats per mirar cap a...
Cabanera de vilamolat a orcau passant per tremp

Cartell posat a l'inici de la cabaneraContinua l'aventura. Amb la colla d'Alfarràs voler resseguir la cabanera que anava d'Alfarràs a Andorra. En una primera sortida vam anar...
L'excursió curta a la serra llarga

(pendent d'acabar)Amb aquest joc de paraules vull expressar que en aquesta proposta vaig recórrer la Serra Llarga però ho vaig fer realitzant tres excursions curtes: Una a...
Clot de chil

Continuem al pont de desembre i tenim ganes de seguir descobrint raconets. Aquest cop agafem el cotxe i ens arribem a l'aparcament d'Espiantosa, la idea és arribar-nos a la...
Avui sou els

Avui sou els "Protas"

Ja li heu agafat el gust a això de ser els protas.Avui, diumenge, feu una macro-assemblea on la vostra “puresa” democràtica determinarà si tanmateix primer és la...
Indrets i camins de la vall de Cerdanyola

24.09.15  La vall de Cerdanyola, a l’Alt Berguedà, es troba situada entre les estribacions de la serra del Catllaràs, a l’est, i la vall del Llobregat, a l’oest;...
Port del comte i valldan

L'últim cop que vaig sortir amb l'Adrià va ser per fer la volta al Montsec amb bici de carretera. Les últimes paraules que vam creuar a mode de següent "repte" van ser:...
Travessa per la serra de montderes

Una de les muntanyes més properes de casa és la de Montderes, ja hi vaig pujar al marc 2015, però vaig barrinar que es podria fer un recorregut circular que hauria d'acabar...
Travessa de la serra del montsant

El primer diumenge d'octubre em toca organitzar la travessa de la serra del Montsant amb l'autocar del CEL i sinó m'espavilo no la tindré preparada. De fet ja vaig venir un...
Gorja de la carança

Aquest cop realitzem una sèrie d'excursions per la zona del Conflent, concretament a la població de Thuès entre Valls (a 20 minuts de Puigcerdà direcció a Prada de...
Corcega (i 10): ascensió al capu di u vittalu

Al fons el Capu d'OrtuLa muntanya del Capu di U Vittalu la vaig veure quan pujava al Capu d'Ortu i no em sap greu dir que em vaig quedar enamorat. Vaig pensar que preferia més...
Pels camins d'en Serrallonga (II)

Santuari del Coll - Sot de Serrallonga - Coll de Serrallonga - Mas Serrallonga7.06.15  Reprenem el cicle d’excursions pels camins del mític bandoler Serrallonga. Si en...
Terreny d'aventura a Estaron

Excursió extraordinària, d'aquelles que només es fan molt de tant en tant! Terreny d'aventura!El barranc de les Aubagues, a l'esquerra de la Noguera, entre Estaron i Sant...
PIC DE PEDRONS, 2.714 m

Sortida espontània. Em truca en Xavi per fer una escapada amb esquís. Quedem a Montblanc amb la Imma i la Roser. Arribem a Andorra i la creuem fins a Pas de la Casa. Deixem la...
Castells del Baix Pallars

//--> Castell de Mur, una gran fortalesa Pedalant amb vistes cap al pantà de Terradets Creuem diversos poblets petits Cementiri i...
Les ermites de cardó

Diumenge tenim ganes d'estirar les cames, així que decidim arribar-nos a la vall de Cardó per fer la ruta de les seves ermites. Els monjos carmelitans es van instal.lar en...
El perquè d'una bona via: lo nik gall - lastir

¿Què deu tenir una via perquè quan encara no ha passat dos mesos tothom en parli? ¿Perquè els bolgs que segueixes ja hi han estat? I, a més - cosa estranya en el món de...
El gr 3 continua endavant: marcatge a la terreta

Aquest cap de setmana ens hem trobat alguns representants del Centre Excursionista de Lleida, amb els companys d'Alfaventura, el veguer de la IX vegueria, en Lluís Florit i...
Barranc de fraguerau: st. bartomeu

La nevada de dimecres passat va fer saltar alegria a la gent de les contrades del sud. Així doncs vam organitzar una quedada per anar a xafar neu i endinsar-nos al sempre...
La cova de la Rabosa (1)

De nou anem de visita fotogràfica a aquesta bella i clàssica coneguda nostre: la cova de la Rabosa a El Perelló. Després d'aquestes dues setmanes de festes, amb dimarts...
Lo  MOLLÓ  PUNTAIRE

Lo MOLLÓ PUNTAIRE

VandellósEste any sí, Tot i que no va ser del tot fàcil, vàrem poguer amb lo Lluís i lo Joan fer la quasi tradicional Cervesa de Nadal. I allí, al vespre acordàrem per al...
Escalada Esportiva a Moja

enllaç a les fotos de facebook de la jornada d'Escalada Esportiva a Moja (Penedes)Situació:La Font de l'Ametlló és una zona d'escalada esportiva situada al parc natural de...
Noves descobertes a la Serra de Cardo - Boix

El company Tomàs juntament en altra gent de El Perelló està fent una feinada a una serra que guarda molts de tresors tant en el seu exterior com en el seu interior (això...