Barranquisme

El Clot del Cargol i el Pou de la Portella

Una jornada montserratina de gran intensitat en un dia gris i plujós però que ens ha permès fer fins a tres activitats en el magnífic terreny de joc de la muntanya de...
Ribeira das Cales

Madeira és un dels paradisos dels barranquistes, gairebé com les Açores o l'illa de Reunion. L'origen volcànic de l'orografia de Madeira i l'alta pluviositat fan que hi hagi...
Torrent de la Corba

Hem tornat per tercera vegada al Torrent de la Corba, tot un clàssic del barranquisme amb passos espectaculars i avui força aquàtic. Hem volgut aprofitar que després d'una...
Gorja del Gravet

Avui hem iniciat la temporada de barrancs amb el descens de la Gorja del Gravet, un barranc curt però intens amb un magnífic ràpel de 30 metres i amb un gran ambient...
170 - Cova i cuculla de Massana 10-1-2017

La ruta arriba a la curiosa cova de Massana i puja al cim de la Cuculla de Massana, una humil elevació de 331 metres. L'aproximació la feim pel Mal torrent de Massana i per un...
 Les gorges de Nyer i la Capella de la Roca

Les gorges de Nyer ofereixen un espectacle grandiós en un lloc sorprenentment poc conegut.     Sortim de Nyer i enfilem per un camí asfaltat que es...
Miretades Espeològiques (8)

(1972) Inici del transport de les perxes des de la surgència a la cascada Sílvia (Escuain) Fot. Canela. Aquesta va ser la primera vegada que em van dur a Escuain. De petit ja...

VII Curs d'iniciació al Barranquisme

No entrava dins dels meus plans realitzar un curs de barranquisme, però se'm va presentar una oportunitat que sort que no he deixat escapar perquè ha sigut una experiència...
Barranc del Clot de l'Hospital (Mas de Barberans)

Davant d'una previsió de pluja i amb la intenció d'anar a trepar decidim canviar-nos al barranquisme. Aquesta és una bona època per fer barrancs als recintes sagrats de...
La volta al castellot de moror

El Castellot de Moror és una roca que captiva fortament la mirada de qualsevol excursionista. Vaig tenir el goig de poder-lo escalar i observar que havia uns esgraons repicats...
Torrent de Fontalba

Amb la calor tan forta que patim, avui volíem fer alguna activitat refrescant, un barranc aquàtic on poder remullar-nos ben remullats i gaudir de la fredor de les aigües dels...
Es Torrent des Gorg Blau (Sa Fosca)

El Torrent des Gorg Blau, situat a Mallorca en plena Serra de Tramuntana, és considerat per molts barranquistes com un dels millors barrancs d'Europa per la seva longitud,...
Via ferrada de Lizara

La via ferrada de Lizara és molt curta i bastant fàcil. Evidentment, aquesta ferrata no justificaria el llarg viatge fins al Pirineu Occidental però nosaltres l'hem fet com a...
El Pou de la Portella

El Pou de la Portella és una activitat molt curta, apta per a una petita matinal. Es tracta d'un descens en ràpel, a mig camí entre el barranquisme i l'espeleologia, per una...
Barranc de Mas Calsan

Ara que ja hem penjat els esquís fins la propera temporada, hem iniciat les activitats de barranquisme amb un recorregut no massa difícil per terres del Vallespir. El barranc...
El Grau Sadidorta

Aquesta circular, per muntanyes i valls de l'Alta Garrotxa, la podem considerar com una sortida amb dues parts diferenciades i molt atractives ambdues.Al matí farem una...
Roc de Frausa (1.445 m)

El Roc de Frausa és una de les darreres estribacions dels Pirineus, ja en terres empordanses. És una ascensió fàcil, tot i que avui les condicions de la muntanya no eren les...
GR 7: Montanejos - Mas de Noguera

Anterior:Vilafermosa - MontanejosEl meu periple per terres castellonenques va tocant al seu fi. En la penúltima etapa em trobaré el tram segurament més espectacular del GR 7...
La Veu del Riu.

Díedre exigent.-Cordada: Marc Segarra i Busquets.-Accés: Hem d'agafar la carretera LV 4004  que va a Montan, entre Organyà i la Seu. Seguim aquesta carretera un parell...
Llaberia des de Capçanes

Potser és que feia temps que no venia, però aquest hivern passat m'he fartat de patejar la Serra de Llaberia. Després de pujar al Cabrafiga al desembre em vaig quedar amb les...
Tutti fruti  !!!

Tutti fruti !!!

Diuen que la cabra tira al monte, potser en el nostre cas el "gripau" ( i no parlo per mi ...) tira al torrent. Fa uns dies que haviem quedat per aprofitar aquest cap de setmana...
Barranquisme als Alps Marítims

Canyoning Alpes-Maritimes from Albert Ortiz on Vimeo. Aquest passat pont de sant Joan aprofitant que hi havia 4 dies, vam decidir de fer una escapada als Alps...
2n Tarda de Cinema i Fotografia de muntanya de Tortosa.

Memorial JOAN SABATÉ GELADÓEl 21 de setembre a les 18h ens vam reunir una bona colla d’amics, familiars i resta de gent a l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa amb ganes de...
Barrancs del massís del port

Barrancs classificats per conquesAmb aquest  arxiu de Google Maps volem donar a conèixer tots el barrancs, canals, salts o engorjats del massís del Port, per mínim que...
Gorgs 2013 tortosa

Tenim el plaer de presentar-vos  la 10a Trobada Internacional de Barranquisme Gorgs 2013, que serà el 25, 26 i 27 d’Octubre a Tortosa. La trobada esta organitza per la...
I estem

I estem "aquí".... here, here !!!!

Amb l'excusa de pujar a Andorra per veure l'espectacle SCALADA du Circ du Solei, em previst fer un parell d´activitats per "acompanyar" al menú "cultural" que ens ha preparat...
Activitat barranquista al cear

Aquest any, l'abundància de neu primer, i de pluges després, han portat per que fa al barranquisme un inici de temporada amb uns cabals força elevats. Tot i això, o...

Riu Ebrón (Ademús)

Dos xicotets pobles de la baixa Serra d’Albarrasí a la província de Terol, El Cuervo i Tormón, comparteixen un mateix projecte de desenvolupament turístic nascut arran del...

Noves sensacions: bici de carretera

Em vaig prometre o, més ben dit, em vaig dir que després de provar barranquisme no provaria res més... He trencat aquesta promesa.Mai se m'hauria passat pel cap que algun dia...
Congrés Gorgs 2011

VIII Trobada Internacional de Descens de Canyons, Barrancs i Engorjats Sant Llorenç de Morunys (Solsonès)27, 28 i 29 de maig de 2011Aquest congrés és una parada...