Bateries

Torrent de la Font Seca

Una magnífica matinal a Montserrat amb el descens d'un barranc, relativament fàcil però amb un gran ambient montserratí. El Barranc de la Font Seca és la continuació del...
Cap de Boumort i Cingles de Pessonada

Avui hem fet una sortida amb dues fases ben diferenciades. En realitat podem dir que han estat dues excursions: una matinal, en realitat de matinada, i l'altra de matí i tarda....
Els Graus, via l'Avi Joan

29.03.17  Ara fa tot just un any que el Jaume, el Pau i jo vam quedar per anar a fer la via Pere Navalón. Per al Jaume i per a mi, anar a fer aquesta via amb el seu...

Aquesta setmana, dues activitats

Dissabte sortim a fer el camí de les Bateries, a Montserrat, amb les explicacions que ens donarà la historiadora Assumpta Muset. I divendres, la mateixa Assumpta ens farà una...

Montserrat. esperons de fra garí.

18/01/17. Avui fa molt fred, l’esmorzar s’allarga xerrant amb el Josep Estruch i Josep Solé,  però al final ens decidim per refugiar-nos  als Esperons de Fra...
Dinamiters

Rebo una trucada d'en Ramon Canela que em diu que l'endemà vol anar a destapar un forat molt interessant, preguntant-me si hi vull anar. Feia temps que no ens veiem amb el...
A Sant Jeroni per la Drecera de Fra Garí

14.12.16  En la darrera sortida d’enguany de la “Colla dels Dimecres” (els “fans” del transport públic), anem en autocar de línia cap a Collbató des d’on...
No hi ha la placa de l'Adolfo

En diuen "El Mirador del Poble Sec". És un parc urbà que fa uns quants anys es va fer per a dignificar tot un espai als peus de la muntanya, que havia quedat abandonat i...
L’Avi Joan

10-09-2016 Collbató Via  :  L’Avi JoanDia de retrobada desprès de aquest calorós estiu, xerrada, posada al dia, per cert em posat verds als companys que no hi...
Pic de Moredo

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Isil-Riuet d'Airoto-Estanyolet d'Airoto-Refugi d'Airoto-Collada del Clot de Moredo-Clot de...
Ascensió al Pic de Certascan (2.852 m)

De bon matí, després d'esmorzar al refugi, hem sortit 29 excursionistes del grup de caminadors del GR, en direcció al cim del Certascan. El dia es presentava magnífic i ni...
Seniors fruint  al joc de nens

Seniors fruint al joc de nens

Avui havíem d'anar a escalar a Sant Llorenç de Montgia però en aixecar-me veig que la boira tardarà de marxar. El millor és canviar de pla doncs a la radio diuen que a la...

Torca del cerro del Cuevón, -1589m

Macizo de los Urrielles, Picos de EuropaAsturiasUna nova col·laboració de la UEC Tortosa amb el proyecte 17 picos 17 simas a carrec de Carlos Flores i amb l'I.G.M.E (Instituto...
Montserrat, esperons de fra garí

5/12/15. Avui anem a Montserrat però quan arribem a Collbató el dia està bastant ennuvolat i mentre esmorzem cau un bon xàfec??? Així què toca repetir de...
Canal del gat. montserrat.

La canal del Gat, també dita del Gat de les Coves, és la torrentera més central del Serrat de les Garrigoses, fàcil d’identificar de lluny per la característica roca que...
Els sifons del MC100

Exploracions al l’Avenc de la CrisiFa 4 mesos Jordiet, a una sortida post curset, ens va parlar d'un sifó que ells van intentar buidar amb una mànega (que esta abans...
Torrent de santa caterina-font seca.

Ermita de Santa Caterina.El torrent de Santa Caterina-Font Seca, juntament amb el torrent de Santa Maria o Vallmala, és un dels traçats hidrològics més llargs del massís...
Jazikibel: flipant en colors

Abans de començar, comentar (modèstia a part) que porto més de 300 entrades al blog, milers de quilòmetres als peus, alguns centenars de cims, senders GRs i PRs, rutes de...
L'avenc del Circuit.

Eixint de l'avenc del Circuit.       El giny dels croponios.           Arribarà un moment, després de mesos o anys trescant...
Pou de Costa Dreta (1)

El 30.04.2015 vam anar a visitar el Pou de Costa Dreta a Collbató en el massís de Montserrat. El grupet d’aquest Espeleodijous era format per set companys: Dolors Boter,...
Bec de Ferrutx pel pas Candeler 18-1-2015

Les muntanyes d'Artà, integrades a les serres de Llevant, amb els seus humils cinc cents i pocs metres, amaguen algunes agradables sorpreses als muntanyencs, a més de les...
Encara més Montserrat

He tornat a anar a Montserrat —hi he agafat afició. Avui l'excursió ha estat una mica més llarga i també ha estat magnífica.Surto de Collbató i segueixo el bonic Camí...
El Torn, Mar i Muntanya en petit format

El dia anterior a Nadal, en un dia rúfol, vam fer una sortida per la platja...i per la muntanya, o sigui un matxembrat d'aquests que només ens pot oferir el nostre...
Ja hi tornem a ser ! l'esperat retorn.

Han estat molts mesos d'aturada....des del mes de Maig en que vaig tenir la lesió al retorn a la "vertical" gairebé set ! ja pensava que se m'hauria oblidat i tot..... El...
22a. Trobada Esportiva Mama's and the Papa's

22a. Trobada Esportiva al Sector Mama’s and the Papa’sZona: Mama's and the Papa's a CollbatóData: dimecres, 01.10.2014Resum:Avui en aquesta trobada potser per culpa de les...
LA U.E.C  a la “Sima de la Cornisa”

LA U.E.C a la “Sima de la Cornisa”

La 2ª cavitat d’Espanya amb més desnivell -1.509 metres i la 8ª més fonda del mon.Tot això es un projecte d’una gent de Toledo.“17 Picos i 17 Simas”, el nom ho diu...
Trekking a la Cordillera Huayhuash. Part III

Etapes 5, 6 i 7; cara est de la serralada.Etapa 5/7. Wanacpatay - HuatiaqRecorregut: Etapa trampa, amb baixada inicial i pujada final. Avui l’etapa comença planejant i...
Els Tres Turons

Des del turó del Carmel, la visió del turó de Rovira ens pots semblar talment com una illa envoltada pel mar.El passat febrer vaig fer una passejada matinal pels Tres...
Mama's and the Papa's-Escalada Esportiva

Avui a la 5a. trobada de la tarda dels dimecres (14.05.14), del grup Natura100, ens hem retrobat amb vells amics de l'escalada per compartir roca, gassss i humor, escalant las...
TURÓ DE LA ROVIRA (261,8 m.)

CIM:Turó de la Rovira (261,8 m.)COORDENADES:41° 25′ 9.878″ N, 2° 9′ 42.27″ E / 41.41941056,2.1617417HORARI: 53 min. ( 26 + 27 min.)DESNIVELL: 145,6 mDIFICULTAT:...
Via alba... oi?

DIMECRES, 29 DE GENERAvui no tenim clar el temps que farà, encara que segons els Meteoblue al matí serà bo per anar-se empitjorant per la tarda.M’he assabentat que podia...
Serra d'or al Serrat de les Garrigoses

Aquest dimarts, per tancar l'any, vam quedar amb el Pep i el Toni per fer alguna cosa pel vessant sud de Montserrat, i vam triar la Serra d'or de les Garrigoses. El fet de...