Benet

De Sant Llorenç de Morunys a Pratformiu

28.10.17  Ara que ja estem en plena tardor, i que les vacances d’estiu són cosa del passat, ve de gust retrobar-se amb els companys a la primera de les sortides mensuals...
Serrat del Poll, via Lo Nik Gall-Lastir

25.10.17  Quan el passat mes de febrer escalàvem el serrat del Poll per la via Olga Frontera, ens vam fixar en unes vistoses plaques que hi havia a la nostra esquerra, i...
Pels cingles de Rupit

21.10.17  Com a complement a les nostres anteriors excursions pels cingles de Tavertet i del Far, hem caminat avui vora els cingles de Pujolràs i Casadevall, a Rupit. Es...
Serrat del Coniller, via Liebe Claudia

20.09.17  Un capvespre, tot navegant per la xarxa, un pensament va guiar-nos cap al Coll de Nargó, cap a al serrat del Coniller, cap a la via Liebe Clàudia...El serrat...

Bóreas, 8a en trad a Montserrat

Bóreas era el dios griego del frío y agresivo viento del Norte que traía el invierno. Hijo de Eos, diosa del Alba. Así ha sido nuestra vuelta de las Islas Lofoten con las...
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Roc del Vidre, via Phil Gondoux

22.08.17  Quan hom s’endinsa per les gorges del Segre, a l’Alta Cerdanya, es sorprén de veure una una agulla fosca que, com un petit Cerví, es dreça esvelta sobre la...
Pic de Fontfreda i altres coses

20.08.17  A ponent del coll de Pimorent, al límit entre l’Alta Cerdanya i l’Arièja, s’alça el pic de Fontfreda, una imponent mole granítica que tanca la vall del...
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (II)

15.07.17  Encara que només sigui per una jornada, les Isabels ens tornem a posar en marxa pel Camí de Sant Jaume, allà on el vam finalitzar en l’anterior recorregut a...
Pel Picancel i el Catllaràs

Aquesta zona del Berguedà és d'aquelles que cal fer dues o tres vegades l'any, els seus paisatges i els boscos i fagedes o aconsellen.És una bona zona també per anar a...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (I)

El Camí de Sant Jaume per la Cerdanya és una via secundària del camí principal català (de la Jonquera i del Port de la Selva a Montserrat i Alcarràs), antigament...
Roca dels Arcs, via Camel

9.07.17  Ara que estem en ple estiu ve de gust fer activitat de tarda, i més si es pretén fer la Camel, una via clàssica però reequipada i situada a la cara est de la...
Boy Roca a la Trompa de l'Elefant.

Gran clàssica de Sant Benet i potser de tot Montserrat. La línea és ben suggerent i l'escalada malgrat ser tota l'estona de placa te moviments força variats. L'ambient i la...
Pel camí ral de Mura

1.07.17  Matinal per indrets de la serra de l’Obac amb la intenció d’establir un itinerari relacionat amb el bandoler Jaume Masferrer, àlies Tocason, que publicarem...
Via ferrada i camí equipat de Ribes de Freser

17.06.17  Com que l’estiu ja és aquí, i comença a fer massa calor per segons què, ara toca cloure el programa de sortides “ferrateres” fins a la tardor, i quina...
Integral Baños de Sol a la Prenyada

Segurament un dels passos més característics de la via Integral Baños de Sol a la Prenyada és l'entrada. Un inici fi, vertical i amb la primera assegurança força amunt...
Normal al puro  (més o menys)

Normal al puro (més o menys)

DIUMENGE, 25 DE JUNYDonat que el dissabte és el sant de sogre i acostumem a fer tiberi familiar , a mitja setmana truco al Pere per si vol sortir i estirar les cames....
Gorra Frígia, via Pere Navalón

15.06.17  Després d’uns quants intents frustrats, quasi sempre per una meteorologia adversa, per fi ens trobem el Pau, el Jaume i jo al peu de la via Pere Navalón, una...
Pels cingles del Far

10.06.17  Bell circuit, d’uns 10 Km de recorregut i 400 m de desnivell, pels cingles que envolten el santuari del Far, al Collsacabra, als quals hem accedit des del petit...
El Taga des de Ribes de Freser

7.06.17  Abans que arribin les vacances d’estiu, la colla dels dimecres ens reunim per cloure la temporada d’excursions amb una ascensió de categoria: el Taga des de...
Ruta arqueològica de Montjoi

28.05.17  Després de que l’any passat fèssim un petit circuit pels megàlits escampats a l’entorn de la vila de Roses, corresponent als itineraris senyalitzats R1 i...
Pel Montsec de Meià

Graell de Paús - Roca dels Arcs - Roca Alta - Graell de la Roca Alta22.05.17  Ara fa un any vam fer una petita excursió per la graonada inferior del Montsec de Meià, al...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (4)

...segueix de l'apunt d'ahir...EspeleogènesisEstem davant d’un conjunt de cavitats de les denominades tectòniques, ja que la fracturació és el caràcter dominant. Parets...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (3)

...segueix de l'apunt d'ahir...DescripcióEn les notes anteriors ja hem publicat les descripcions que fan els treballs de l’Oscar Andrés i la mes complerta de A.Asensio &...
Pels camins d'en Serrallonga (V)

Vallclara - Castell de Fogueres - Roc de Cabrerola - Cova d’en Serrallonga18.05.17  En el cicle d’excursions dedicat al bandoler Serrallonga, ens hi faltava encara anar...
Via Garcia a l'Elefant.

Via que ens pot servir per completar alguna escalada de la part alta de Sant Benet, sobretot si estem per la zona de l'Elefant i la Prenyada. Potser és una mica massa curta per...
De l'Anoia a la Segarra

Aquest cop seguirem la ruta que vàrem deixar la setmana passada a Igualada, la continuàrem fins a Torà.Per Sant Jaume de Sesoliveres fem cap al Parc Eòlic de Rubió per Cal...
De Prullans a Bellver per la cova d'Anes

14.05.17  Matinal multidisciplinar (senderisme, via ferrada, escalada, espeleologia) a través d’un senzill itinerari entre Prullans i Bellver, a la subcomarca cerdana de...
Via ferrada de les Dames

7.05.17  Al vessant solei del massís de Montserrat, entre El Bruc i Collbató, hi ha tres barrancs equipats amb noms de jocs populars: el Joc de l’Oca, el Tres en Ratlla...
Malanyeu, dues vies a la Paret del Devessó

29.04.17  En aquests dies de primavera, que fa un fred que pela, ve de gust tocar “roca calenta”i la Paret del Devessó a Malanyeu (Alt Beguedà), per la seva...
Pels cingles de Cabrera i l'altiplà de Falgars

8.04.17  Llarg itinerari, d’uns 16 Km de recorregut i 700 m desnivell, pel nord-est del Collsacabra, entre l’altiplà de Falgars i la muntanya de Cabrera, en el que hem...
El camí de l'alsina per fruir de l'escalada

Feia dies que li anavem al darrera. A l'hivern perquè potser faria massa fred i a l'estiu perquè feia calor. Així que avui ens hem animat i ha estat un dia perfecte. Una...
De Ribes de Freser a Planoles

5.04.17  Per estrenar aquesta primavera com cal, els de la “colla dels dimecres” arribem a bona hora a l’estació de Ribes de Freser. Malgrat que quan hem sortit de...
Chachi Piruli a l'Elefantet.

Placa,placa...molt recomanable pels amants de les plaques montserratines i pels que es vulguin estalviar les escales dels pobres per pujar a escalara a St.Benet. Clàssica de la...
Els Graus, via l'Avi Joan

29.03.17  Ara fa tot just un any que el Jaume, el Pau i jo vam quedar per anar a fer la via Pere Navalón. Per al Jaume i per a mi, anar a fer aquesta via amb el seu...
Circular per Tavertet

Balma de Monteis - Balma de Cortils - Rocallarga - El Pedró - Sant Corneli18.03.17  Itinerari pel sector del Collsacabra al nord de Tavertet, d’uns 13 Km de recorregut i...
Roca de Ponent, via Aresta GER

15.03.17  Quan entre muntanyencs parlem de “granit”, immediatament evoquem records de crestes pirinenques, però per tastar un bon “granit” no cal anar tan lluny ja...
Ferrada Urquiza-Olmo

27.02.17  Són les 10 del matí del darrer dilluns de febrer i el Jaume, el Pep, la Txus i jo, ens reunim a l’entrada del petit poble de Corçà, situat al peu de...
El grau d'Olot i la mina dels Bandolers

25.02.17  Interessant ruta circular, d’uns 11,5 Km de recorregut i 545 m de desnivell, pels camins plàcids (i no tan plàcids) de la vall d’en Bas i el Collsacabra....
Pla Baguet i Tossal de Rus amb raquetes

21.02.17  Sensacional i senzill circuit amb raquetes de neu pel sector carener comprès entre el coll de la Creueta i els estreps orientals del Puigllançada, amb ascensió...
Serrat del Poll, via Olga Frontera

19.02.17  Després d’uns dies de pluja, sembla que pel diumenge s’anuncia bon temps, per això en Pau em proposa d’anar a Alós de Balaguer i pujar el Serrat del Poll...
Circular a Sant Miquel de Solterra

16.02.17  El puig de Sant Miquel de Solterra (1202 m) o de les Formigues (després veurem l’origen d’aquest segon nom), s’aixeca entre els municipis de Sant Hilari...
Sant Llorenç, via Aresta dels Cavalls

9.02.17  Quan la passada diada de Sant Esteve, anant d’excursió per Sant Llorenç, vam passar sota el cingle dels Cavalls, damunt de Can Pobla, en Pau va recordar que...
La Coscollosa

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Km 3,9 TV-3541-Barranc de la font de l'Infern-Font de la vall de l'Infern-La Moleta-La...