Benet

El Camí de l'Alzina.

Una escalada ben senzilla però que fa prou patxoca,amb unes plaques finals de traca i mocador en el seu grau.Ideal per agafar-li el punt a la placa montserratina ( molt...
El Timbaler del Bruc, via Francesc Sardans

Aquí estic, sota l’impacte del confinament forçós i intentant recordar quan i on va ser la nostra darrera escalada abans de que s’imposés l’estat d’alarma per la...
El Cilindre de Montgai, via Ribes-Sabaté

21.02.20  Després d’haver anat a escalar dos cops seguits al Montroig, ara per a variar anem un xic més avall d’aquesta serra: a Sant Llorenç de Montgai, indret que...
Els Cortins, la cova Simanya i el Montcau

15.02.20  Ja fa més de vuit anys que vam ressenyar al bloc una interessant volta al Montcau, el segon cim del massís de Sant Llorenç del Munt, amb visita a la cova...
Tosseta Rasa i Rases del Maraco. Ports

1 de març de 2020La Tosseta Rasa, la gran oblidada. A molts mapes no surt ni el topònim, però estem parlant del sostre comarcal de la Terra Alta, un magnífic mirador de la...

Dissabte 29 de febrer de 2020La sortida d'avui l'hem fet aprop d'Arnes, a Les Roques de´n Benet. És una sortida de nivell moderat i que personalment crec que s'ha de fer un...
Ferrades de la Pertusa

9.02.20  El primer cap de setmana de febrer, el grup de “ferrateros” reprenem l’activitat que més ens agrada: tocar ferro! La zona escollida és l’alterosa cresta...
Pala Alta del Montroig, via Diedre Blanqueta

7.02.20  Quan vam fer la via del Lluís a la Pala Alta del Montroig, vam passar, de retorn per la pista, sota el Diedre Blanqueta. Ens hi vam quedar una bona estona...
Ruta pels cims de la Calma i el Tagamanent

2.02.20  Ara fa set anys vam realitzar una excursió al pla de la Calma, al massís del Montseny, on vam pujar als seus dos cims o elevacions principals: el Puig Drau i el...
Pala Alta del Montroig, via del Lluís

31.01.20  Després dels refredats i els temporals, que ens han tingut a règim de rocòdrom durant els primers dies de l’any, i després del petit tast que vam poder fer...
Camins de Collbató, 1

Drecera dels Graus - Camí Vell - Pla de Sant Miquel - les Feixades - la Salut26.01.20  Clàssica ruta circular des de Collbató pel vessant sud de Montserrat, mitjançant...
Montserrat Sud, pel Camí Vell i les Feixades

26.01.20  Clàssica ruta circular des de Collbató pel vessant sud de Montserrat, mitjançant un itinerari d’uns 10 Km de recorregut i 550 m de desnivell que correspon...
Vallter – Mantet (poble)- Vallter

Dimecres 29 gener 2020Distancia      15,2 kmDesnivell    1.180 mAprofitant les nevades a cotes baixes de la super llevantada Gloria, no...
Circuit per Èguet

1.01.20  Iniciem el nou any amb un petit circuit al voltant d’Èguet, un poblet de l’Alta Cerdanya, situat entre Targasona i Font-romeu, sota els contrafots meridionals...
Matagalls des del coll de Bordoriol

27.12.19  L’ascensió a la Creu de Matagalls des del coll de Bordoriol constitueix l’accés més senzill i fácil a aquest cim del Montseny, ideal per estirar les cames...
Agulla de l'Arbret, via Aresta Brucs

26.12.19  Des que a principis d’aquest mes de desembre vam escalar la Filigrana, que ens vam quedar amb les ganes de pujar també a la Mitra, més coneguda com l’Agulla...
La Filigrana, via Ratafia

11.12.19  Una “filigrana” és, per definició, un refinat treball d’artesania i això és el que sembla aquest modest monòlit de la regió d’Agulles que, malgrat...
Pala Alta, via Brothers Ruiz

27.11.19  La Pala Alta, amb els seus 950 m, és el punt culminant del Mont-roig, una allargada serra situada al sud del Montsec i que representa el primer entrebanc...
El Talló des del coll de Pera

24.11.19  Abans no comenci la voràgine de les festes nadalenques, el darrer diumenge de novembre ens reunim una bona colla per fer l’última col·lectiva de l’any. El...
Fotogaleria (escalades diverses)

Escalar significa compartir en el sentit més ampli de la paraula. Compartim moments alegres i tristos, fred i calor, cansament, eufòria, projectes i, sobretot, records. Els...
Ferrada d'Ulldecona

17.11.19  Després d’haver escalfat els motors a la ferrada de la Creu de Ribes de Freser, ara toca posar els músculs en marxa i donar gas a tope, com se sol dir, ja que...
Volta integral a Montserrat 2

Dimecres 20 novembre 2019Santa Cecilia, Camí de l’Arrel, Pla de la Trinitat, Pas del Trencabarrals, Camí Nou de Sant Jeroni (Gorros), Miranda de Sant Jeroni (100 cims),...
Font de la Tosca i gorgs de la Masica

9.11.19  Agradable passejada de tardor pel sector comprès entre Vallfogona de Ripollès i el vessant nord de la serra de Milany, a través de boscos i torrents que baixen...
Paret d'Àger, via Alkaid

29.10.19  Després d’haver tastat la Paret d’Àger a la via Montsiciana la passada primavera, ara en plena tardor toca entrar en matèria, per això anem a l’Alkaid,...
Via superman a lo paller dels ports

La via Superman a Lo Paller dels Ports és una via que me l' havia mirat i remirat. Té un grau no gaire alt però amb poc equipament. Això fa respecte. L'altre dia vam anar a...
Al voltant del tossal de Cambrils

27.10.19  El darrer diumenge d’octubre, i ja ben entrada la tardor, iniciem les sortides mensuals programades, també conegudes com “Les excursions del Samarra”....
Pels camins del comte Arnau, 3

Coll de Jou - Creu de Sant Amand - Saltor - Collet del Vent - Coll de Jou19.10.19  Una nova incursió per les terres llegendàries del comte Arnau, en aquesta ocasió al...
Via MANYOS a la Prenyada, 36 anys després

Dissabte 19 d'octubre de 2019La via Manyos va ser la primera via que vaig escalar a la roca de la Prenyada el maig de 1983. era una escalada que combinada l'artificial i el...
Castell de Sant Llorenç d'Ares

12.10.19  Les restes del castell i l’església de Sant Llorenç d’Ares o de la Roca es troben situades damunt d’un penyal abocat al barranc de la Pardina, al primer...
Roca Gris, via Aresta Esparreguera

5.10.19  Ja feia temps que teniem aquesta via “entre cella i cella”, com se sol dir, però sempre per problemes amb el calendari de nidificació que impera en aquest...
Volta circular a les roques de benet

Les roques de Benet són una d'aquells indrets que tenen una força especial, tel·lúrica en diríem, que ens atrau amb força (el Pedraforca, els Encantats, el Naranjo de...
El Gat, via Homedes, sortida Barbé

17.09.19  Molt de temps ha passat des d’aquell llunyà 7 d’octubre de 1984 en que vaig pujar a la roca del Gat, al massís del Pedraforca, per la via Homedes amb...
Un altre tomb per Cabrera

15.09.19  Tercera ressenya que dediquem en aquest bloc a la muntanya de Cabrera, al Collsacabra. En aquesta ocasió sortirem de Sant Julià de Cabrera per anar cap al coll...
Serra de Sant Honorat, via Núria

6.09.19  A Sant Honorat vam prometre que tornariem... i hi hem tornat abans no arribi la tardor i els dies s’escurcin, car les aproximacions a algunes vies (i els...
La Carbassa des de Coborriu

4.09.19  La dilatada i arrodonida muntanya de la Carbassa (2738 m), visible des de molts indrets de la Cerdanya, es troba situada entre les valls de la Llosa i de Meranges....
Miranda de la Portella, via CADE

31.08.19  Avui és el darrer dia del mes d’agost, però per la calor que fa sembla el primer, per això en Pau i jo busquem una via a l’ombra. Ens ve a la memòria la...
Circuit pel Cambradase

22.08.19  La muntanya del Cambradase (o Cambra d’Ase, 2750 m), situada entre les valls d’Eina i de Planès, a l’Alta Cerdanya, forma un característic circ glacial...
Pels camins del comte Arnau (2)

Planelles - Coll de Coma Ermada - Costa Pubilla - Coll de la Bona - Planelles21.07.19  Ja fa gairebé dos anys vam fer una primera aproximació als indrets llegendaris del...
La Cara de Mico, via Xavi Sampietro

19.07.19  Pel juny del 2017, i en el decurs de l’escalada a la via Pere Navalón de la Gorra Frígia, vam veure una cordada a una agulla que teníem just a sota nostre, i...
Puigmal des de la Ribera d'Er

12.07.19  Fa quatre estius vam pujar al Puigmal, i als altres cims que porten aquest nom, des de la Cerdanya, tot pujant i baixant per la petita vall o comella...
Gorra Frígia, via Stromberg

10.07.19  Després de la gran calorada de finals de juny, i aprofitant una breu “refrescada”, tornem a la Gorra Frígia per escalar-la aquest cop per la via Stromberg,...