Bielsa

Pala de montinier

Aquest estiu  vaig passar set dies per la zona d'Ainsa i el primer que veia quan treia el nas per la finestra era el cim de la Pala de Montinier. La qüestió és, que...
Balcón de Pineta (2.430 m)

Dissabte 31 d’agost de 2019Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Sobrarb.Temps aproximat: 9 h (14 km)Desnivell: 1.300 m (acumulat)Dificultat (1): Molt...
Maria. Laia. Noves vies. Agujas de Barrosa

Descubrir tiene un encanto especial.Trazar líneas, desentrañar los caminos de la roca, emociona.Cabalgando en R3. Al fondo el valle de BarrosaA finales del invierno 2017,...
Ruta de les ermites de Tella

var Latitud_sortida = 42.574470; var Longitud_sortida = 0.184577; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Liena (2.605 m.)

var Latitud_sortida = 42.663811; var Longitud_sortida = 0.189763; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Volta al Comodoto

var Latitud_sortida = 42.653614; var Longitud_sortida = 0.156132; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
BTT - Valle de Pineta (Aragón).

Maravillados con el Valle de Pineta, decidimos realizar una ruta btt desde Bielsa, recorriento todo el valle hasta la Pradera de Pineta. Unos 25 Km. entre ida y vuelta, con un...
Via ferrada de la Foradada del Toscar

Aprofitant els darrer cap de setmana d'agost hem programat una sortida als Pirineus per fer algunes ascensions. Avui tocava fer el desplaçament fins a la zona del Néouvielle...
Setmana de neus i allaus

*allò de no plou mai al gust de tothom es podria aplicar a la neu aquest hivern. La manca de l'anticicló "típic" del gener que posar el comptador a zero pel que fa a allaus...
Astazous

Brutal la pujada al "Balcón de Pineta" des de la pradera, més de 1.300 m de desnivell positiu. Si aixó li sumem els prop de 700 m fins arribar als dos Astazous (Astazou Or i...
Núria a Peña Solano.

SI ALGÚ TROBA UN FRIEND EN AQUESTA VIA SERÀ RECOMPENSAT!!!!Només vàrem poder escalar els tres primers llargs,no trobàvem un friend i vàrem rapelar però no va...
Ascensió al pic de bocs (box) de sahun

Avui he anat a una sortida col·lectiva del Centre. L'Antoni Satorra ens porta d'excursió al pic de Bocs. Un plaer anar amb un bon guia.La veritat és que no tenia ni idea d'on...
Pic de Piau (2.696 m) amb esquís

Per aquesta semana havíem projectat una sortida als Alps però les males previsions meteorològiques ens han fet desistir del pla inicial i hem decidit aprofitar els dos únics...
Salvant el matí a l'Aiguillette

Distància: 6 km.Desnivell: 700 m.Dificultat: BE, S3; tot el recorregut no passa de S2 però els darrers 200 m+ es posen als 30º, pam amunt pam avall.Durada total: 2:30 h.Punt...
Inici temporada 2016-2017

Soum des SaletttesArranquem nova temporada d’esquí de muntanya amb forces renovades, nous objectius i la il·lusió de poder gaudir d’un Pirineu tenyit de blanc. Aprofito...
Ascensió al Bachimala o Pic de Schrader 3177m

Després de la primera experiència amb un grup de companys o millor dit, amics, de l'insti ens proposem enguany afrontar un cim molt emblemàtic del Pirineu, El Bachimala. En...
Os Arnales (1)

El divendres 30.09.2016 aprofitant el viatge al Congrés d'Ainsa, seguint un suggeriment de l'amic Torra, vam visitar aquesta interessant cavitat. El grup era format per vuit...
Tret de sortida: Vallée d'Aure.

Descens Col de Jeta, amb l'Arbizon de fons (Foto: Carles Lluch)El titular d'aquesta entrada podria ser: neu justa, però molt ben trobada.Efectivament, escollim la Vallé...
Pic Gourdon (3034 m.)

A l'altra banda del túnel de Bielsa són nombroses les ascensions que podem fer per assolir cims de 3000 metres. Si a això li afegim el fet de travessar una espectacular...
Pater Misericordia a la Peña Montañesa.

Via força variada de díedres i plaques que va buscant sempre el millor terreny escalable amortitzant així un pany de paret a priori rostoll. La ruta ha estat...
Pico  r0biñera  (3005 mts, osca)

Pico r0biñera (3005 mts, osca)

Tot i que practico la escalada, m´apasiona la muntanya, la neu, practico quealsevol esport ... .tenia pendent fer un 3000. Si ... encara no...
Estaragne, Campbieil, Lentille

Portava més de 3 anys sense aparèixer pel Pirineu central francès, les "Hautes Pyrénées", quan a finals d'agost, gràcies a la iniciativa de Joan "Turronero" vaig poder...
Nesta de Saux Superior

A principi de mes, aprofitant que estàvem per Bielsa, vam creuar la frontera per fer el barranc Nesta de Saux Superior. És un barranc poc conegut, situat a...
Refugi de Bayssellance

Avui hem pujat al refugi de Bayssellance, el refugi guardat més alt dels Pirineus, amb la intenció de pujar demà al Vignemale. L'arribada al refugi és llarga i complicada....
Barrancs a Canfranc

El cap de setmana passat vam anar a fer barrancs a Canfranc. És una zona que alguns de nosaltres encara no coneixíem, ja que en principi només hi ha un barranc interessant,...
Btt: L'Aínsa (...no es país para rígidas)

Sona el despertador. No he dormit ni 3 hores. He plegat de treballar tard i a dos quarts de vuit he quedat amb el Miquel. La seva dona està fora i a mi m'han donat permís uns...

Valle de Pineta: Collado de La Munia

13-14 de Juliol de 2013 Sortim de casa dissabte al matí, parem a dinar a Bielsa, i a primera hora de la tarde ja estem sortint de l’aparcament de Pineta direcció als...
25-26-27 de Maig .  Mayenkos Punky 2013.    Bielsa

25-26-27 de Maig . Mayenkos Punky 2013. Bielsa

Ja que enguany no es celebrava la trobada de Mayencos a Morillo de Tou alguns membres de la UEC vam decidir organitzar una trobada informal a Bielsa, les dates triades van ser...
Pineta, les cascades i les Planes de La Larri

Integrada al nord-est del Parc Nacional d'Ordesa i Monte Perdido es troba la vall de Pineta, un paisatge alpí en estat pur i possiblement el circ glacial més bonic i singular...
Btt: Pirines Epic Trail Extrem

Pirines Epic Trail Extrem (3 etapes)La Pirinés Epic Trail és una ruta que "l'organitza" l'empresa Aramon. És similar, en quant a filosofia, a les Pedals o Tracks. Ruta per...