Bis

Clot de Déu

Rellar de Son MarcCurta excursió matinal pel rellar de Son Marc (Pollença), que per un camí antic de ferradura ens condueix a un incògnit racó, el Clot de Déu, una immensa...
Els MOAIS  de Vallgorguina

Els MOAIS de Vallgorguina

Hem deixat la furgoneta camper a la plana del santuari del Corredor, des d'aquí sortirem i aquí tornarem, per acabar l'excursió i per passar la nit.  En una altra...
Puig Cornador

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la rutaLa Ferreria - el Pujol - els Plans - Serrat de les Punxes - Collet de la Baga - Santa Margarida...
Ruta de les ermites romàniques (360 m)

Dimecres 10 de gener de 2018Matinal - Primera sortida de l’any 2018Hora de sortida: Dos quarts de nou del matí.Ubicació: Comarca del Bages.Temps aproximat: 2 h 30 m...

" La Pantera Rosa"

Finalment hem acabat de sanejar aquesta via. El Toni és un obsessiu de la neteja i no para fins que han sortit preses amagades a sota la terra.La via, al igual que les seves...
Great ocean road i costa sud australiana

Vam estar 5 dies recorrent la costa Sud-est australiana. Com sempre vam anar a parar a paratges realment increibles i racons que no ens van  emocionar  tant , aquí...
GARRAF LA FALCONERA. Via EMPOTRAMENTS.

5/12/17. La Falconera és un bon refugi per a dies freds i solejats com avui. Quedem amb el Josep per sortir i enseguida coincidim amb la via “Empotraments”. La via...
La bolera

Irene y la Paz, 6c (200m) Mallo Frechín, Riglos.L'altre dia ens vam tornar a perdre. Ens va enganxar un monzó de matinada, el típic que t'envia rodolant ves a saber on, entre...
Gran fons d'ontinyent + btt

Calfonada al gran fons per remuntar fins la 83 posicio de 500 en una cursa trencacames on hi habia que fer 2 voltes a un circuit de 5 kms, i el diumenge a patir les...
Puig de Millà (1.025 m)

Millà era uno de los pueblos más importantes de la Vall d’Àger. Para percatarse de ello solamente hay que fijarse en las dimensiones de la iglesia parroquial que nos da la...
Barraques de la Serreta. Freginals

8 d'octubre de 2017Dos anys després de la visita a les barraques de la Serra, i un altre cop sota l'expert guiatge de Sisco Accensi dels Pedrenyers del Montsià, i aquest cop...
Barraques de Les Serres. Freginals

8 de novembre de 2015De la ma de l'amic Sisco Accensi, del centre d'estudis els Pedrenyers del Montsià, bon coneixedor de las Serra, i dins la programació anual de sortides de...
Aiguillette d'Argentiére, esperó nord-est

La tornada del Valais la fem passat per Chamonix, que sempre ve de gust i així ens estalviem de comprar la vinyeta dels peatges suïssos...Per aprofitar-ho, parem a la...
Itinerari de la cova de Picasso - La Franqueta

Comarca de la Terra Alta, Tarragona.Punt de partida i arribada: Àrea Recreativa de la Franqueta. Ruta circular, ben senyalitzada.Durada: 1 hora sense parades - Longitud: 3,1...
Cim d'en Galileu per la cara Nord

Canal NordFa uns anys ja pujàrem a la mola d'en Galileu per la magnífica canal nord. Avui tornem a pujar-hi amb els companys Biel i Agustí que no la coneixen. La idea inicial...

Anubis al Serrat del Moro

A l’Antic Egipte Anubis era el déu dels funerals, el guardià de les tombes. Tota una declaració d’intencions per aquesta quimera montserratina, on per sortir...
Pas de sa Cova - Camí de ses Basses

Balma que dóna nom al pas de sa CovaL'itinerari l'iniciem al poble de Valldemossa, fent un curt tram del camí clàssic de la Coma dels Cairats. Tot seguit, ascendim per...
Aresta ribes - vidal a la roca regina

Sortint de la boiraHi ha vies que fa molt temps que els hi vas darrera i avui després de molts anys he pogut realitzar-la. Em sento espcialment content d'haver-la pogut fer....
Cap de boumort

Venir a la Serra de Boumort en l'època de la brama dels cérvols era una experiència que ja feia molts anys que parlàvem de fer, peró que finalment sempre quedava posposada....
Serra de busa

La Serra de Busa és un d'aquells racons de la nostra geografia que constitueix per si mateix una singularitat orogràfica, es tracta d'un reduït altiplà rodejat de cingleres...
Olvido

Ya somos el olvido que seremosbajo el indiferente azul del cieloversos de JL Borges, y título de un libroLa enormidad de Peña Artíes (peña de Sin) exige siempre grandes...
Trekking per l'Alta Via de Stubai (2)

12.07.17 - Refugi Dresdner - Refugi Sulzenau - Refugi NürnbergerEns llevem a les 6 com cada dia, no ens fa falta ni despertador. Sortim a les 7.30 i tirem vall a baix fins a...
Trail del Bisaura (M)

Distància: 21.000 m.Desnivell positiu: 1.000 m.Temps: 2h 10m 24s.Ritme: 6m 12s.Posició: 7 de 217.
Lligallo Reial - Mas de Comú

30 de setembre de 2017Aproximació: Des de la T-331, la carretera que va d’Ulldecona a Santa Bàrbara, a l’alçada de la Bassa de les Ermites, prenem un cami recte en...
Pla del Revell

Sant Quirze de Besora - Montesquiu - La Solana - El Pla del Revell - Sant Quirze.
Iñigo Gómez, espeleo-fotògraf (1).

Iniciem avui una sèrie de tres apunts sobre aquest excel·lent fotògraf que és Iñigo Gómez.Ens mostra alguns paisatges subterranis que ens resulten familiars de cavitats...
La nova joia d’Atapuerca.

Reproduïm, adaptat i en versió catalana, l'article publicat per Josep Corbella en La Vanguardia el 29.07.2017L’arqueòleg Eudald Carbonell ens guia en una visita al jaciment...
Forat Gran de la Feixa Alta i Gran Diagonal

No fa gaire que vam fer l'ascensió al Pollegó Inferior del Pedraforca per la Gran Diagonal, de manera que aquesta activitat encara no la teníem caducada. Avui, però, hem...
Anubis al Serrat del Moro

De ben segur que es de les millor de Montserrat, encara que resta carregada de fantasmes i mites.Les assegurances son escasses i toca escalar sense miraments, els últims...
Gran facha - picos del infierno

Són quasi les set de la tarda que arribem al Balneario de Panticosa, aprofitarem les últimes llums del dia per pujar a dormir al Refugi de Bachimaña, situat a menys de dues...
Con

Con "U" de Ustralia

Hace años, mientras Rocío trabajaba en el servicio de Emergencias 112, me explicó que un operador de radio deletreaba el lugar a donde debían acudir a prestar auxilio....
Northland, el llunyà  Nord de Nova Zelanda

Northland, el llunyà Nord de Nova Zelanda

Les terres del nord de Nova Zelanda ens van semblar magnífiques   i sorprenent ,  no parlarem  de grans paissatges i aglomeracions  de gent, però...
Kang Yatse II, 6.250 metres. Ladakh - Índia.

Aquesta historia va començar al 15/11/2016 quan l'Ita va fer 60 anys, els nostres fills li varen regalar un trek per la vall del riu Markha on hi ha l'opció de fer el cim del...
Retocs a la via de les 5 feixes.

Aquest dissabte tornem a Vilanova de Meià, al Pas Nou,  a fer uns retocs a la nostra via de les 5 feixes.Posem un parabolt a la R.2 i dos parabolts a la R.3 ( abans es...
Disfrutando en la sombra

Dues vies per fugir de la calor que comparteixen trets comuns: el bon gust, bona pedra, i una cuidada execució realitzada pels mateixos obridors.Alhora ben diferents: mentre...