Bolets

Pic Traversier (2.884 m) amb esquís

En la segona jornada d'activitat al Queyras hem fet una de les ascensions més clàssiques d'aquesta zona, el Pic de Traversier. Una ascensió relativament fàcil que puja per...
La Cambra dels Bocs

var Latitud_sortida = 42.268527; var Longitud_sortida = 1.799868; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Rialles

DIMECRES, 08 DE GENERAquests dies la meteo diu que farà fred, però nosaltres ens resistim a no sortir a escalar, tot i que cerquem lloc on poder assegurar una bona caloreta i...
GR1: Ripoll - Can Repunxó

Avui les previsions eren d'un fred molt intens i, efectivament, ha fet fred encara que, com és normal, els meteoròlegs sempre exageren una mica. Hem arribat en autocar, amb...
167 - La cova i el puig de Son Vila 13-12-2016

Aquesta ruta puja al puig o serra de Son Vila, una humil cota de 336 m d'altària, però amb unes vistes sorprenents a la serra de Tramuntana i a les badies de Pollença i...
Hivernal als quatre puigmals per frança

Alçada mínima: 1959mAlçada màxima: 2910mDistància: 13,4 kmTemps empleat: 6h3m (parades incloses)Desnivell + : 1180mDesnivell - : 1177mPuigmal de Llo (2767m) – Puigmal de...
Vall de la Portella en BTT

var Latitud_sortida = 42.071433; var Longitud_sortida = 1.870138; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
GR1: Prats de Lluçanès - Alpens

Tercera etapa d'aquesta temporada del GR1. Hem iniciat la caminada en el punt on vam deixar el GR en l'etapa anterior. Avui l'autocar ha recorregut un petit tram de pista des de...

Un món de llegenda

Aquesta colla va gaudir d’un dels paisatges més bonics i estranys del nostre estimat país. Entre faigs, roures i bolets, entreveiem aquestes roques gegantines...
Busa, cara sud

var Latitud_sortida = 42.085495; var Longitud_sortida = 1.674584; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Un tomb per la serra de Castelltallat

Teníem pendent un tram de la ruta Solsona-Castellfollit i hem aprofitat que fa bon dia per fer-lo.Sortim de Castellfollit direcció a Castellar, a la serra de Can Torre ens...
Coll de Mola (1.821 m.)

Dissabte 29 d’octubre de 2016Sortida a la recerca de boletsHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarques de l’Alt Urgell i el Berguedà.Temps aproximat: 4...
Souvenirs  escandinaus

Souvenirs escandinaus

Un dia (ja fa unes quantes setmanes) vam nar a conéixer el Massís del Fläming. Encara que és una imperceptible cadena muntanyosa, que just arriba als 200 metres d'alçada,...
Bosc de Carlac

var Latitud_sortida = 42.834535; var Longitud_sortida = 0.717768; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cova del Massana

var Latitud_sortida = 42.106280; var Longitud_sortida = 1.879972; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Un error al voltant del costabona

M'havien dit que el pic de la Costabona era el cim més oriental del Pirineu de 2000 metres, com l'Orhy ho és en l'extrem occidental. Doncs avui he pujat i m'he adonat que el...
Camí de Gallecs (125 m.)

Dimecres 5 d’octubre de 2016Hora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.Temps aproximat: 2 h. 30 m. (9 km.)Desnivell: 80 m.Dificultat:...
PUIGmal -des de les Barraques-

Aquesta vegada visitarem el Puigmal de sempre (Puigmal d'Er de 2911 m) amb una "contundent" circular des del collet de les Barraques i passant per la collada de Fontalba....
Pel Picansel i el Catllaràs

Com teníem ganes d'anar a veure com estava el tema dels bolets, hem aprofitat una ruta que teniem per la zona del Berguedà, després d'algunes modificacions a fi de...
Mola d'Estat, boletaire caminada...

No anàvem especialment a buscar bolets, però sortien al nostre pas, i al sarró anaven!Estranys Cims...Relax...I bona cuina!Una jornada ben tranquil·la i ben profitosa, per...

Un tomb per Gresolet

Amb l'excusa de treure els gossos a donar un tomb ens hem arribat a Gresolet, ermita i refugi al peu del Pedraforca.Per carretera fins a prop de Guardiola de Berguedà per...
Escalant a croàcia

Desprès de Grècia i de camí cap a casa vam estar uns dies  a Croàcia. Aquest post va sobre  les zones d’escalada on vam parar i que ens van semblar, pel...
GR1: Corçà - Palanca d'Àger

Segona etapa del GR1, avui per terres del Montsec. Hem arribat amb l'autocar al poblet de Corçà, on vam acabar l'etapa anterior. Ja ens esperaven en el bar del poble amb els...
La Brama del Cérvol 2015

Fa tres o quatre anys que per la tardor anem a sentir la Brama dels cérvols, habitualment anem al Boumort o al Catllaràs, enguany com teníem uns dies de festa hem aprofitat...
La Tuta de Castellar de n'Hug (3)

...segueix de l'apunt d'ahir... Paleosurgència?Després de donar una ullada general a la cavitat ens costa considerar que es tracta d’una antiga surgència de les properes...

Pla de Guardiola (350 m.)

Dilluns 5 d’octubre de 2015Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca del Bages.Temps aproximat: 3 h. (7 km.)Desnivell: 200 m.Dificultat: Fàcil.Programa: Sortirem a...
Tramvia de Sang

//--> El Trencacames, sobre la ciutat de Berga Vistes des de les muralles del castell Pont de Cal Nin Passos alçats amb escales...
La Reina

20-09-2015AgullesLa ReinaVia :  Aresta BrucsCruiximents per tot el cos ...... es dur aixo de anar a buscar Bolets i altres coses .. , se ha de estar una mica tocat del...
Viatge al País dels Manairons

Són prop de les 10 quan sortim d'Adrall direcció a la N-260 per agafar la pista que porta a Sant Pere, on poc després fem parada a esmorzar, que ens hem llevat molt d'hora i...
Cresta dels cingles de la Creueta, 2a. part

Aquest dissabte vàrem repetir la via "Matins a la fresca" i tot seguit vam continuar escalant la cresta de la Creueta fins el seu final. Per cert, algú ja l'havia escalada...

25-26-27/08/2015 tram carros de foc

25-26-27/08/2015 TRAM CARROS DE FOCDIMARTS 25A ¾ de 10 ens trobem els 9 participants, Catalunya Central Junyent, Rosa i Samsó, d’Osona Ramón, Costa Brava Sud, Blanch,...
Dels Porucs

26-08-2015 Montserrat Monestir Interior Sant Antoni Cap de Mort i Serrat dels Patriarques Via : Integral Dels PorucsEl Martí al L - 1Avui anem una mica despistats, tot pensat...
Via del nano i espolon rebollon

Primers metres de la via del NanoPanticosa ens cau lluny de casa i vam decidir aprofitar bé el dia. Primer vam fer l'Aresta Mogli i després vam baixar a fer la via del Nano i...
Pic de la Serrera (2.912 m) amb esquís

El Pic de la Serrera és, potser, la més clàssica de les ascensions d'esquí de muntanya a Andorra. Jo ja l'havia fet l'any 1981 però, evidentment, l'activitat estava...
El Grau Sadidorta

Aquesta circular, per muntanyes i valls de l'Alta Garrotxa, la podem considerar com una sortida amb dues parts diferenciades i molt atractives ambdues.Al matí farem una...
GR 11: Puigcerdà - Planoles

Anterior:Refugi l'Illa - PuigcerdàSembla mentida, després de 12 anys, però el GR 11 es va acostant al seu fi. El camí més exigent va quedant enrere, les collades més...

Gessa – Cabana de Montromies (Raquetes)

Quan sobre els cims la fumarola de neu del Trob es ben visible, el millor es buscar una alternativa tranquil·la i distreta.  El bosc de Montromies, a l’estiu es ple de...

Excursions i muntanyes del 2014

S'acaba un any i miro enrere per recordar els camins i cims per on he circulat. Pels llocs que he visitat, les persones amb qui he fet camí o els paisatges que he conegut, puc...
Muntanyes del Ripollès- Sant Marc

(per Estiula, L’Auró, Les Ajagudes i el Colomer)Sortida de  sota la casa del Colomer (torrent de la Cabana) seguint la pista fins trobar marques verdes i blanques,...
Caminada pel Montseny

25.10.14  Per començar bé la temporada d’excursions mensuals, rescatem d’un exemplar de la revista Vèrtex una sortida circular que ens portarà des de Collformic a...
Cap de la Faiada

El dia s'aixeca de nou mig-rúfol, arribem al lloc de sortida (Parking del camí de l'Aigua, Ctra N-260 (Pont de Suert-Pobla de Segur, Km 345) encara amb una mica de...