Boumort

Cogulló de Turp (1.620 m)

Dissabte 15 d’abril de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.Temps aproximat: 3 h 15 m (7,5 km)Desnivell: 415 m (acumulat)Dificultat (1):...
Cavitats de la Serra de Sant Joan

El conjunt prepirenenc que s'exten en direcció est-oest i per tant perpendicularment entre la vall de la Noguera Pallaresa (Pobla de Segur) i la del Segre (Coll de Nargó) es...
Excursionisme de recerca: roca de monteguida

Quan feiem la guia del Boumort de Manel Cortés, la millor guia de la zona, encara que tampoc té competència doncs és la única, em va recomanar l'excursió a la roca de...

Circular al Boumort.

Massís del BoumortJa començava a tenir una mica oxidat el meu blog, i abans de sentir-lo grinyolar, m'he decidit a penjar-hi quatre línies i alguna fotografia de l'activitat...
Lo Coscollet (1610 m). Paisatges Prepirinencs.

IntroduccióLa ruta que us proposem puja al cim de lo Coscollet. Un cim centenari, situat a la riba de la vall del Segre, en una zona molt escarpada i de gran bellesa. La part...
Nova visita al Forat Negre de Set Comelles (1)

Finalment un grupet de nou companys d'Espeleodujous el 11.08.2016 vam visitar el Forat Negre de Set Comelles o Cova del Voltor, l'equip d'aquesta ocasió era format per: Dolors...
Amb la Bike Fosca al Boumort

Distància: 60 kmDesnivell: 1800 mDificultat: mitjanaDurada total: 7 hPunt de sortida: Pont de BaénEns ajuntem amb el Lluís per realitzar una volta pel Boumort amb l'objectiu...
Cabanera de taus a sant joan de l'erm

Aquesta és la continuació d'etapes anteriors com són:D'Alfarràs al Port d'ÀgerDel Port d'Àger a Sant Esteve de la Sarga (travessa del Montsec)De Sant Esteve de la Sarga a...
El Cogulló de Turp (1610 m.)

Arriba la tardor i, com cada any, esperem que durant el mes de novembre comencin les nevades que assegurin una bona temporada d'esquí de muntanya. Mentre, el novembre és el...
La Brama del Cérvol 2015

Fa tres o quatre anys que per la tardor anem a sentir la Brama dels cérvols, habitualment anem al Boumort o al Catllaràs, enguany com teníem uns dies de festa hem aprofitat...

06/09/15 Muntanya de Santa Fe -Organyà

LLOC DE TROBADA:  UEC de Barcelona (sortida amb autocar). Cal confirmar l’assistènciaHORA:   2/4 de 7 del matíITINERARI:  Organyà – Coll Mari – Santa Fe...
De Coll de Nargó a la Seu d'Urgell

Feia temps que no fèiem una sortida de dos dies, hem aprofitat ara que el dia és llarg i no fa massa calor.La ruta prevista surt de Coll de Nargó i passant pel Boumort, els...
Boscos de l'obaga de Tornafort

Aquesta és una excursió senzilla i molt agradable de fer. El desnivell és moderat, el camí és sempre bo i l'ambient és de boscos preciosos. Finalment, s'arriba a un...
Cogulló de Turp (1620 m). Quin mirador!

IntroduccióVisita a una zona poc freqüentada, lluny de l'excursionisme de masses i d'accés llarg per carreteres secundàries. Aquesta setmana anem a la comarca de l'Alt...
PORT DEL COMTE - EL VULTURÓ, 2.348 m

Continuem la temporada d'esquí de muntanya amb l'Edu. Arribem al Port del Comte sobre les 9h. Preparem el material i comencem a remuntar les pistes des del remuntador del Sucre...
Volta al Roc de Pessonada

País/Comarca: Catalunya/Pallars Jussà Ruta: Circular Ascensió acumulada:.............  403 metres Descens acumulat:.................  391 metres...
Lo Coscollet per la Canal de la Jaça

Després de deu anys torno a un dels grans del Prepirineu català, no tant per la seva alçada sino per les seves vistes espectaculars en dominar la part baixa del Segre i la...
Travessa inedita per la roca dels arcs

Roca dels Arcs amb la feixa que seguirem. A l'esquerra el pas del Nerill.(Abans de res reconeguem la veritat ... anava a escalar amb el Mamerto Montañès y el Joan Escuer la...
Bòfia dels Prats (1)

AntecedentsLa notable boca de 15x10m era ben coneguda per la gent de la contrada i el 1965 en un article que vam publicar sobre el Boumort a la Revista Muntanya ja la citàvem....
Organyà - Ruta dels Dòlmens

A la ruta que varem fer al Cogulló d’Ares, des de dalt es veia la vall de Cabó encaixada dins de les serres de Ares i de Prada, tancada per la serra del Boumort i una cadena...
Pels voltants de la vall d'Alinyà

29.03.14  Estem a finals de març i tots sabem el que això significa: que la primera sortida col·lectiva de la primavera ja està aquí! Aquest cop ens trobem tots a...

Sortida al cap del Boumort

30 de març de 2014 ASCENS ACUMULAT : 700 MTS. TIPUS ITINERARI : Semicircular RECORREGUT : 16,7 KM. DURADA : 4-5 hores DIFICULTAT : Mitjana TROBADA: 7 del matí a la pista...
El Cogulló de Turp i altres coses

23.02.14  La Serra de Turp és un massís calcari situat entre les comarques de l'Alt Urgell i el Solsonès. El seu punt culminant, el Cogulló de Turp (1620 m), és una de...
Pedalant la brama del cèrvol

Distància: 53 kmDesnivell: 1600mDificultat tècnica: baixa en tot el recorregut, excepte el sender fins a Enseu que és mitjana-altaDurada: 6hPunt de sortida: Pont de...
La serra de turp. per què no?

Sempre va bé tenir un pla B i quan les coses no surten com volem. Un pla b que ens va anar molt BÉ.La serra de Turp s'alça imponent des de la plana encara que no és tan...
Via Regular al Tossal de Balinyó (Canelles)

Entretingut primer llarg, més interessant del que sembla.Ara fa uns quinze dies, el 20 d'abril, ens llevem ben d'hora per anar cap al Tossal de Balinyó a la vall de Canelles;...
Cap de Boumort 2077m

des del Coll de LlíviaExcursió per la Serra de Boumort i ascens al seu punt més alt, el Cap de Boumort. Es troba a la comarca del Pallars Jussà, i forma part de la Reserva...
Sant Pere de les Maleses (Collegats)

Excursió familiar a Sant Pere de les Maleses (Collegats)Data: 17 de març de 2013FitxaDificultat: fàcil. Amb l’advertiment que la ruta travessa la carretera en dues ocasions...
El Cap de Boumort des de Taús

Al Cap de Boumort (2077) (foto Salvi Fargas)Ja feia temps que tenia la idea de fer alguna excursió per la zona alta dels municipis de Les Valls d'Aguilar i de Cabó i quan...