Busa

L'Última a Busa.

L'Última (que no ho serà) és el nom de la via de Busa que hem anat a fer avui. Les circumtàncies condicionen i, deixant-nos portar per una ressenya amb graus perfectament...
Hotel California a Busa.

Abans no arribi la moratòria hivernal (encara falta), em anat a Busa a fer aquesta estètica via oberta fa pocs anyets: l'Hotel California, gairebé a l'extrem oriental de la...

468 - RASOS DE PEGUERA 310719¼ de 10.- Trobada al Berga Resort, tres bagencs i un osonenc. Amb la presència del amfitrió, que ens ve a saludar, però no...
La Xemeneia Filiprim a Busa.

La part més oriental de la cinglera sud de Busa hi toca l'ombra a primera hora del matí, per tant, ben bé sud no deu ser, més aviat sudoest. A més a més, l'encaració de...
ViAnOvA! Del pal, 100m 6a+ (Busa sud)

***Obertura de fa un temps. Aquí caldrà afegir al cintu un parell de claus. La via puja a una esvelta agulla adossada al cingle, i quan vam anar a escalar-la, ja vam trobar-hi...
NoVaViA! La Vela, 160m 6a+A1 (Busa sud)

***Recupero la topo d'aquesta obertura de ja fa un temps, queda pendent fer-hi la sortida directa, i quedarà més elegant que no pas la sortida de fortuna del dia de...
Ressenyes del sector Psiquiàtric,la Moretona.

Situat entre el sector principal i la Placa Sol Naixent les vies d'aquest subsector són tallades amb el mateix patró de tota la Moretona.Ja sabeu,vies rabioses amb ganes.Canto...
Via cuca de llum

DISSABTE, 27 D’ABRILAquesta setmana ha estat un no parar, el nostre primer objectiu amb el Juan Carlos era anar a la paret de la Font Freda per fer la via Cuca de llum que fa...
Per Pratformiu i la Serra de Busa

Iniciem la sortida a Sant Llorenç de Morunys direcció a La Pedra i al Coll de la Creu per baixar a les Terreres de Pratformiu.La baixada és lenta, és un pendent considerable...
Travessa de la serra de busa

(Estem treballant per vostè perdoni les molèsties)El fet d'anar amb autocar ens permet fer la travessa de la serra de Busa des de l'extrem de ponent fins a llevant. Però ens...
Pels serrats de Lord i Sòbol

30.03.19  Sortida col·lectiva al Solsonès, on hem fet un tomb per la Mola de Lord i el serrat de Sòbol, dues formacions de conglomerats que s’aixequen, respectivament,...
Via costo de agosto

DISSABTE, 30 DE MARÇPer aquesta setmana teníem pensat fer una vial llarga, però compromisos de darrera hora han fet que els nostres plans se’n vagin en orris i tinguem que...
Popurri de vies a Alòs de Balaguer

Aquest dissabte vàrem anar a Alòs de Balaguer amb la intenció de fer la via lo Nic gall lastir. una via clàssica de la zona preciosa, però al arribar a l'aparcament...
La noia de cal rial

DIUMENGE, 03 DE MARÇLes festes de Carnaval han trastocat els plans de sortir el dissabte i cal cercar alternatives per fer diumenge. Per sort sempre hi ha companys disposats a...
Cap al Pedraforca

Aquest cop mirarem d'anar cap al Pedraforca i tot tornant passar per les terreres de Pratformiu.Sortim de Guardiola de Berguedà per agafar la B-400 que ens porta al camí de...
SOLSONÉS. PARET DEL RIU LACÓ. Via SUFI.

26/01/19. Al Solsonès no trobem gran parets, essent una de les més característiques la paret de Canalda i darrerament també la Serra de Busa on trobem una escalada austera i...
Clot de Vilamala, via Camí dels Alamalivons

11.01.19  En el nostre afany per fugir del fred que pela en aquests primers dies de l’any nou, ens fixem en un indret amagat de l’Alt Solsonès que té molt bona...
Sòbol

var Latitud_sortida = 42.128653; var Longitud_sortida = 1.573677; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Calaix de Sastre i Somiatruites a Busa.

Busa és molt gran i amb moltes vies, i encara que la cinglera sud hi hagi una moratòria d'escalada des del Desembre fins el Febrer, queda molta paret per escalar. Així que...
Les CRESTES DEL NINET, Els Mollons

Dijous 27 de setembre de 2018Trenta nou anys fa que vaig escalar per primer cop aquestes crestes, quan ningú de nosaltres teníem cap vehicle i carregats amb la motxilla...
Ressenyes Placa Sol Naixent,Moretona.

Accés: Circulant per la N-141c entre les poblacions de Calders i Moià cal estar atents al punt quilomètric 24.Si venim des de Moià just passat aquest punt quilomètric ens...
Abans i després

Embarquement Immédiat, V+ (200m)Muralla de Cap de Long, Massís del Néouvielle.L'Insoutenable Légèreté de l'Être, 6a+ (155m)Muralla de Cap de Long, Massís del...
L'Esperó Tort a Busa.

Tornem a la vertical després d'uns quants dies parat i tornem a Busa després d'encara més dies sense anar-hi. Hem repetit l'Esperó Tort per la variant ja que el traçat...
Investigació Peguera IV

El primer cop vàrem haver de plegar per un petit accident en una pujada glaçada, el segon els gruixos de neu ens varen fer desistir i fer drecera i el tercer cop una...
XaMarEduMarAntIsa a Busa.

Fins aquest matí no hem decidit on anar ja que la previsió metereològica no era gens encoratjadora però unes tímides clarianes a l'alba en a fet decantar per Busa i aquesta...
Cingles de Taravil

var Latitud_sortida = 42.077427; var Longitud_sortida = 1.706568; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
GR7: Hostal Nou - Brics

Avui hem fet una etapa més del GR7, sortint de l'Hostal Nou, a la carretera que puja al Coll de Jou, i arribant al petit poble de Brics, més avall de Solsona. Ha estat una...
A la Zuka! i Salvatgines de Busa

***Repetim aquest parell de vies curtes obertes en solitari als cingles de Busa, allà on el pany comença a treure el nas abans d'arribar al coll que mena al pla.La Zuka! surt...
Rosa d'Abril al Serrat de les Garrigoses.

Tot i no fer gens de fred hem anat al Serrat de les Garrigoses a disfrutar del solet d'hivern. Potser ha estat pels dies que no escalava a Montserrat o potser pels dies que no...
Xamaredumarentisa a Busa.

Típica via de l'Indi:recorregut atraient,roca sanejada i un reguitzell de xapes.La terçera tirada ens ha semblat molt guapa,la primera i la segona no estan malament mentre que...
La Mola de LORD

Entre el Port del Comte, la Serra de Busa i el Clot de Vilamala s'aixeca un bloc muntanyós de roca conglomerada coneguda com la mola de Lord. El cim és un gran altiplà...

Sortida dissabte 16 de desembre a la serra de busa

Distància : 13,6 Km, Desnivell : 750 mts, Temps : 5:30 hores Dificultat : Fàcil Lloc de trobada : Pistes Martí Gil Hora : 07:30 Per la sortida cal fer confirmació de...
Axis Mundi a Busa.

La més justeta en quant a roca de les de l'Indi  que hem fet a Busa,degut a l'equipament abundant marca de la casa la pèssima qualitat de la roca en algún tram no...
Regulacions d'escalada a la serra de Busa

Arran de les reunions de regulació per nidificació al Solsonès de les activitats esportives de muntanya, amb la presència de tècnics de Medi Natural, agents rurals,...
Atenció!!! serra de busa.

ATENCIÓ. En Ricard Darder em fa arribar què hi ha una moratòria d'escalada, els mesos de desembre, gener i febrer, afectant a la vessant sud de la Serra de Busa...
Super Crack a Busa.

Mentre caminava pel peu de la paret sud de Busa camí de l'escalada del dia, un petit descans m'ha fet mirar enrrera just a l'inici de la descomunal i tètrica fissura de la...
Aigua de Valls

var Latitud_sortida = 42.132893; var Longitud_sortida = 1.667085; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Serra de busa

La Serra de Busa és un d'aquells racons de la nostra geografia que constitueix per si mateix una singularitat orogràfica, es tracta d'un reduït altiplà rodejat de cingleres...
15 anys de... el Clot de l'Infern a Busa.

Els companys que van obrir El Clot de l'Infern a la Presó de Busa (la pionera en aquest sector) m'explicaven les batalletes que hi van tenir però en cap moment van mencionar...
Via del Pardal a Busa.

Tornem a Busa cercant una via tranquila per poder agafar rodatge i la Via del Pardal en ha deixat amb un regust agredolç. Agre per la tensió d'una roca no sempre fiable i...
Per la Serra de Busa

El Pla de Busa és un indret singular de les serres prepirenaiques. Es tracta d'un extens altiplà defensat per totes bandes per alts cingles, situat en un extrem de Solsonès,...
VIaNoVa! Esperó tort, 110m V+ (Busa sud)

***Aquesta via la vam obrir fa dos estius en el dia, i entre una cosa i l'altre havia quedat a les piulades pendents, pendent també de si s'acabava d'arreglar la variant que va...