Cadí

Pic de Piau (2.696 m) amb esquís

Per aquesta semana havíem projectat una sortida als Alps però les males previsions meteorològiques ens han fet desistir del pla inicial i hem decidit aprofitar els dos únics...
Pel camí de la mina de bauxita

Segurament aquest serà el camí que farem durant la caminada de la Festa Major de Tuixent. L'objectiu és ensenyar-vos on estan les mines de Bauxita del nostre poble.No penseu...
Malanyeu - Paret del Devessó - Via Deila.

Remenant per l'arxiu de les vies pendents, em va sortir la ressenya d'en Joan Asín de la via Deila a Malanyeu. Ho parlem amb el Xavi i aviat ens posem d'acord.Quan arribem a...

403 - RASOS DE PEGUERA amb neu 290317

403 - RASOS DE PEGUERA amb neu 290317Sortida improvisada. Sortint d'esmorzar a Berga l'hem sustituida, en ràpid consens, per la prevista per avui a PrullansUna trucada ens ha...
La Carbassa (2.736 m.)

var Latitud_sortida = 42.452386; var Longitud_sortida = 1.762440; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Canal SÀBAT. Serra del Cadí

Diumenge 19 de març de 2017El març de 1992 vaig escalar la canal Amagada i la part final de la Sàbat però fa tant de temps que la part de la Sàbat no la recordava i fa tres...
Tour per l'Aran

Cap de MarimanhaMalgrat no està essent el millor any de neu a la Vall d'Aran, les seves muntanyes sempre ens ofereixen una molt bona oferta per a fer activitat...
PUIGLLANÇADA 2409m amb esquís.

15/03/17. Segueix el temps de primavera avançada, avui vaig al Puigllançada una ascensió còmoda i què és veu ben innivat. Només començar la neu està gelada i després...
Una marató diferent

Grup de llebres de 4 h a la Gran Via després del quilòmetre 12. Foto: Jaume FerrándezUn esquinç. Era el 12 de gener. Sí, faltaven dos mesos exactes per a la 39a Marató de...
Puigpedrós (2.915 m.)

var Latitud_sortida = 42.456859; var Longitud_sortida = 1.780822; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Serrat del Poll, via Olga Frontera

19.02.17  Després d’uns dies de pluja, sembla que pel diumenge s’anuncia bon temps, per això en Pau em proposa d’anar a Alós de Balaguer i pujar el Serrat del Poll...
La travessa dels flautats: traure el singlot

La travessa és un recorregut espectacular. No hem de pensar pas en una escalada clàssica sinó un terreny d'aventura on el de menys és escalar. En algunes ressenyes li posen...
Puig de les morreres i pedró dels quatre batlles

Just ara fa quatre anys que m'estrenava en la pràctica de les raquetes de neu i precisament ho feia aquí mateix al Pedró dels Quatre Batlles, en aquella ocasió fèia un vent...
Volta al Pedraforca

Per aquells que no es veuen amb cor de ni amb forces remuntar 900 m. de desnivell en un no res per a tornar-los a perdre tot seguit, o per als qui els genolls o el vertigen els...
Torreta de l'Orri (2.439 m), amb esquís

Després de passar la nit al refugi Comes de Rubió hem esmorzat, encara fosc, abans d'iniciar l'activitat d'avui. Hem sortit cinc raquetistes i un esquiador pujant pel darrer...
Port del Comte (2.386 m.)

var Latitud_sortida = 42.176648; var Longitud_sortida = 1.557287; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Neus amunt i avall...

**neus de la setmana passada per la banda oriental.. dissabte ens refugiem del mal temps al nord d'Andorra a la clàssica cubeta SO de la Coma de Varilles on tan bé queden...
La Cambra dels Bocs

var Latitud_sortida = 42.268527; var Longitud_sortida = 1.799868; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
 Joan's

12-01-2017 Collbató La Codolosa Via :  Joan'sAra si... ara sembla que comença el hivern i per tant comencem la temporada de La Codolosa, retrobament al Bar amb alguns...
Btt serra de busa.

Descripció de la ruta; excursió d'anada i tornada d'uns 40 quilometres, i a prop dels mil metres de desnivell, que ens portarà fins al Pla de Busa. De sortida veurem el...
Pels camins d'en Serrallonga (IV)

Tavertet - el Sunyer de Baix - Balma de les Piques - Barret de la Perereda14.01.17  Itinerari pels cingles i balmes a ponent de Tavertet, per on passarem per un dels...
Castell de lluçà.

Descripció de la ruta; Excursió circular força interessant de dificultat baixa, que ens portarà a conèixer alguns indrets dels voltants del poblet de Lluça. El punt més...
Sensacions de roca, gel i neu...

La felicitat a voltes es troba en les coses senzilles, un tros de corda, uns ferros, unes cintes i roca, neu i gel per pujar o baixar...i la millor de les companyies, per...
Pic d'era Peülla amb esquís

En aquesta entrada del blog és més llarga l'explicació dels preliminars que la pròpia crònica de la sortida que, com veureu, ha estat poca cosa. Tot va començar ahir al...
Miretades Espeològiques (29)

(1983) Dalt de la serra Pedregosa, Cadí.(Urquiza, Miret, fot. Mension) Les moltes plataformes d'absorció superiors de la serra del Cadí no han estat gaire prospeccionades...
Hivernal als quatre puigmals per frança

Alçada mínima: 1959mAlçada màxima: 2910mDistància: 13,4 kmTemps empleat: 6h3m (parades incloses)Desnivell + : 1180mDesnivell - : 1177mPuigmal de Llo (2767m) – Puigmal de...
Un nou campodeid troglobi de l'Illa Reunion

Una de les entrades de la Caverne Bateau, Illa Reunion, territori francès      Foto: internetAquest post és un exemple on veurem la importància que tenen els...
Tour del Gran Paradiso

Seguint la tònica d’anys anteriors, aquest estiu també hem fet un petit trekking de muntanya de durada aproximada d’una setmana. La ruta ha travessat les valls de...
La Tosa (2.536 m.)

var Latitud_sortida = 42.335099; var Longitud_sortida = 1.886168; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...