Calaf

Naica de nou (2)

Isotope and trace element evolution of the Naica aquifer (chihuahua, Mexico) over the past 60.000yr revealed by spelefhems.Fernando Gázquez, José-Maria Calaforra, Heather...
Un tomb per l'Anoia i el Bages

Tenia una petita ruta per l'Anoia i el Bages amb una colla de geocatxes marcats, com avui teníem temps hem aprofitat per anar a veure si els trobem.Sortim d'Òdena cap a Can...
De marxa nòrdica per Collserola

4.02.17  Recentment hi ha hagut un acord de col·laboració entre el CE Àliga i el Club Marxa Nòrdica Calafell per tal d’introduir l’anomenat Nordic Walking al nostre...
Torre de vallferosa.

Descripció de la ruta; excursió circular de molt bon fer, que té com a punt més interessant la magnifica Torre de Vallferosa. Un dels monuments de la nostra terra situats en...
TOSSAL CLARET (687,5 m.) des de Torà

CIM: Tossal Claret (687,5 m.) des de Torà COORDENADES CIM: 1º 27' 35.68451' E / 41º 48' 58.12833'' NVÈRTEX GEODÈSIC:272105001COMARCA: SegarraDESNIVELL: 201,5 m.HORARI: 2h...
Un tomb per la serra de Castelltallat

Teníem pendent un tram de la ruta Solsona-Castellfollit i hem aprofitat que fa bon dia per fer-lo.Sortim de Castellfollit direcció a Castellar, a la serra de Can Torre ens...
Dos estudis en el carst de Sorbas. (2015)

The role of condensation in the evolution of dissolutional forms in gypsum caves: Studi case in the karst of Sorbas (SE Spain)Fernando Gazquez, José-Maria Calaforra, Paolo...
Cuevas de Sorbas

El carst en guixos de Sorbas és força conegut. Des de les primeres exploracions espeleològiques passant pels treball dels companys de la SIS de Terrassa, fins el relleu del...
Torre de cala Figuera

Torre de cala FigueraProposem una agradable volta per la vorera de la mar des de la platja de Portals Vells fins al torricó de cala Figuera, en el terme municipal de Calvià....
CONGOST del MU

...
Que ens il·lumini

(El fins ara darrer pessebre a muntanya dels CargoletsSant Cugat de Gavadons 2013)És tant senzill com posar “pessebre muntanya 2015” al cercador, per a veure que enguany...
Mirant el cel

A qui no li agrada mirar el cel? Mirem al cel a tot arreu i en tot moment: al camp, al mar, a la muntanya, a la ciutat, de dia o de nit, quan es pon el sol o a trenc d'alba. El...
Cova negra de mata-solana.

La cova Negra de Mata-solana està situada en el terme de Llimiana, en el límit amb el terme de Gavet de la Conca, en la Vall de Barcedana, i en la part nord de la serra del...
Mirador de Mirabò i moleta de Pastoritx 1-3-2015

Des de la vila de Valldemossa —punt d'inici de nombroses excursions per la seva situació privilegiada a la Serra— anam a guaitar al mirador des Mirabò, situat part damunt...
Un tomb per la Segarra Oriental

Tot i estar molt a prop de casa no sabíem de la seva existència, és cert el que diuen que sovint no coneixem el que tenim al costat.Sortim per carretera direcció a Torà,...
El Port de la Selva - Cala Talabre

L'última sortida de la temporada estiuenca, amb bany i tot, va tocar ja ben entrada la tardor. El mateix matí havia perdut el tren que m'havia de portar a avançar un tram...
Pou de Cal Santó (5 de 5)

...segueix de l'apunt d'ahir...Cotó fluixTalment com les llaminadures de sucre, trobem unes formes de fils enrotllats, on s'entrecreuen agulles i "cabells" que si les toquem...

Calaf Calafell 2014

Tornem-hi! En Joan i la Montse ens tornen a proposar anar a fer una paella al seu apartament de Calafell. En Joan, en Tomàs i jo hi anirem en bici, com l’any passat i la...

Circuit eutiches 2013 (curt) i, tarragona el vendrell amb btt.

En aquesta ocasió, els LORZAS, ens hem desplaçat a Tarragona amb tren per tal de resseguir el circuit curt de la Eutiches 2013 i tornar de Tarragona a El Vendrell amb les...

Sant Silvestre Vilanova del Camí

El dia 31 d desembre, cursa de Sant Silbvestre a Vilanova del camí, només 5km ! La millor forma d’acabar l’any, corrent. I a més ben acompanyat. Els punktrailers...
Congost del mu-alòs de balaguer.

Passat el poble d’Alòs de Balaguer, el riu Segre s’encaixona i forma el Congost del Mu, un topònim que fa referència a un dels cims més representatius de la Serra...

PunkTrail del Pont de Vilomara

Els companys del Pont de Vilomara agafen el relleu de Calaf i ens preparen la seva PunkTrail, la primera edició. I vist l’èxit, segur que no serà pas la última. Al...
Baix penedès: entre mar i muntanya

Torno a rondar el Baix Penedès i la tarda es mostra radiant i amb la temperatura justa. Surto de Llorenç i pujo cap a St Jaume i agafo la carretera de la Múnia cap a la...
Alta Anoia: Igualada - Copons

Novament vaig a fer un volt per una zona per la que he passat centenars de vegades en cotxe, però que mai m'he aturat a conèixer sobre el terreny. En un primer moment, la idea...

BTT Calaf-Calafell

Feia temps que en Joan Planell i el Tomàs em palaven d’una ruta que volien fer per enllaçar Calaf amb la platja, concretament Calafell, lloc d’estiueg d’en...

Escalada la graiera (calafell)

Petita zona d’escalada situada entre Calafell i Bellvei, on hi predomina el blok, on també hi trobem 20 vies curtes molt ben equipades. El grau és una mica apretat,...