Caminar

El plaer de la fissura sam

Inici via. Foto cedida per TunicaPrimer de tot, deixem les coses ben clares. Jo no vaig fer aquesta via i em vaig quedar al peu de la via parlant amb en Josep Maria Tunica,...
Via DEL CALUMET a la Placa dels Roofs. Els Ecos

Dissabte 10 de febrer de 2018La Placa dels Roofs es una paret que hi ha a la regió dels Ecos solcada de'uns quants itineraris, la majoria de molt grau, tipus escalada...
El Puntal des Forn i el puig de ses Basses

Sa Paret des MorosEl punt d'inici d'aquesta ruta es situa en el Coll de sa Gramola (Km 106 de la carretera Ma-10) en el qual es troba un ample espai per deixar els...
GR7: Hostal Nou - Brics

Avui hem fet una etapa més del GR7, sortint de l'Hostal Nou, a la carretera que puja al Coll de Jou, i arribant al petit poble de Brics, més avall de Solsona. Ha estat una...
Castell d’Esponellà (271 m)

Dissabte 10 de febrer de 2018Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca del Pla de l’Estany.Temps aproximat: 2 h 45 m (9 km)Desnivell: 200 m (acumulat)Dificultat (1):...
Parets aragoneses

Setembre de 2017, vam carrergar la furgo per fer quilòmtres i recòrrer el territori basc. Però de camí, tant d’ anada com de tornada, vam  fer una parada ben...
Pels camins de la comuna de Bunyola

Com cada any a la tardor, amb el grup excursionista de l'associació de veïnats de Pòrtol, fem una volta per la muntanya comunal de Bunyola. Aquesta és una agradable...
Tosa d’alp (2.536 metres).

Descripció de la ruta; en aquesta nova sortida, ens vàrem decidir per fer uns dels cims del llistat de 100, que ens ofereix la FEEC. El cim triat va ser la Tosa d'Alp, una...
Congost de Fraguerau (670 m)

Dijous 1 de febrer de 2018Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Priorat.Temps aproximat: 3 h (11,5 km)Desnivell: 350 m (acumulat)Dificultat (1):...
Via Pirates a les Garrigoses.

Llarga escalada d'aventura on trobarem força vegetació,trams de roca a estudiar i feixes. A part d'aixó la via te dues tirades ben guapes ( 1 i 3 ) així com una bonica...
Matagalls -des de Coll Formic-

Pujar al Matagalls des de la collada de Coll Formic no significa una gesta exigent o de difícil execució, és una matinal que molta gent, vinguda de tot arreu, la realitza com...
Pic d'Anrodat

descens Pic d'Anrodat (foto: Pito Costa)Ja entenc que no té gaire sentit fer referència a una activitat realitzada fa més de 3 setmanes, però noi, no he trobat ni el moment,...
Riudarenes – Estany de Sils (101 m)

Dijous 25 de gener de 2018La ruta dels segadorsHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca de la Selva.Temps aproximat: 3 h (13 km)Desnivell: 50 m (acumulat)Dificultat...
Via MOSSEN DAVID a la Serra de Queralt. Berga

Diumenge  21 de gener de 2018Avui tocaba anar a Malanyeu peró la pliuja ens a fet recular i buscar un plan "B" desesperadamentr. Últimament, i així m'ho sembla a mi, la...
Tossa de Tivissa (718 m.)

var Latitud_sortida = 41.038887; var Longitud_sortida = 0.740105; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Via

Via "La que ens faltava"

Amb el Toni hem tornat a sobre del poble de Sant Corneli ( Berguedà) a equipar aquest curt tram de paret i obrir , al costat de les vies " el doblet" una tercera via de dues...
Puig Cornador

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la rutaLa Ferreria - el Pujol - els Plans - Serrat de les Punxes - Collet de la Baga - Santa Margarida...
Ruta de les ermites romàniques (360 m)

Dimecres 10 de gener de 2018Matinal - Primera sortida de l’any 2018Hora de sortida: Dos quarts de nou del matí.Ubicació: Comarca del Bages.Temps aproximat: 2 h 30 m...
Camino del cielo (mallos de riglos).

Descripció de la ruta; Els Mallos de Riglos, són unes formacions geològiques situades en la població de Riglos, a uns 45 quilòmetres d'Osca capital. Tot el conjunt resta...

"La via del llaç groc"

"La via del llaç groc" ens porta a guanyar metres enllaçant trams d'escalada amb d'altres de grimpar, és doncs una via discontinua i sense compromís. Les millors tirades son...
Vf roca de la creu (ribes de freser).

Descripció de la ruta; via ferrada situada a tocar el poble de Ribes de Freser, inaugurada l'1 d'abril del 2017, per l'Ajuntament de la població. Les ressenyes parlen de dos...
Entre blue mountains i sidney

El territori de  les Blue Mountains forma uns dels Parcs  Nacionals més visitats d’Austràlia. Degut a la seva proximitat amb Sidney s’hi organiTzen visites...
Tossal d'Engrilló (1.072 m.)

var Latitud_sortida = 40.929658; var Longitud_sortida = 0.331099; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Bon Any 2018

B o n    A n yDiu el refranyer del muntanyenc... "necessitem caminar en la direcció dels nostres somnis, sinó perdem l'encant de la vida".Resum de l'any...
Balanç muntanyenc del 2017

L'Espardenyada, caminada popular pels voltants de la Pobla de Segur, passa a tocar dels rocs de Queralt Foto: Jaume FerrándezAcabant aquest 2017, em plau repassar algunes de...
Via NO ÉS No a la Roca Viella. Abella de la Conca

Dissabte 23 de desembre de 2017Fa temps que tenia l'ull ficat en aquesta via oberta per un company del centre i aquest dissabte a estat el dia perfecte per escalar-la. La via te...
Barranc de l'Astor i Racó de la Gallina

23 de desembre de 2017L’amic Agustí Barceló , d’Ulldecona, em va comentar fa un temps que havia localitzat un barranquet, paral·lel al barranc de l’Astor, amb un sender...
La gola del ter.

Descripció de la ruta; avui farem una passejada pel tram final del riu Ter. Després de néixer entre les altives muntanyes de la zona d'Ulldeter, ens desplaçarem arran de...
Coscollet (1.610 m.)

var Latitud_sortida = 42.076453; var Longitud_sortida = 1.249461; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
La falda d'Oltà i Canelles

El terme de Benissa és tan extens i divers que tens de tot en pocs kilòmetres.L'exemple és l'altre dia que vaig començar a caminar des de la zona del Mas dels Horts en la...
Great ocean road i costa sud australiana

Vam estar 5 dies recorrent la costa Sud-est australiana. Com sempre vam anar a parar a paratges realment increibles i racons que no ens van  emocionar  tant , aquí...
Malalts de roca a l'Abella

Ja fa uns quant dies que estem trastejant per l'Abella i, en un d'ells, ens va acompanyar l'Ernesto que encara no coneixia la zona.Així que per tal que tingués un primer...
PR C-128 Cingles de Vallcebre (1.341 m)

Dissabte 2 de desembre de 2017Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 5 h (13 km)Desnivell: 615 m (acumulat)Dificultat (1):...
Avenc de l'Espluga

var Latitud_sortida = 41.652209; var Longitud_sortida = 1.976643; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
De Sant Llorenç de Morunys a Pratformiu

28.10.17  Ara que ja estem en plena tardor, i que les vacances d’estiu són cosa del passat, ve de gust retrobar-se amb els companys a la primera de les sortides mensuals...