Caminar

GR-92: Tamariu - Begur (260 m)

Dissabte 18 de gener de 2020Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Baix Empordà.Temps aproximat: 4 h 45 m (12,2 km)Desnivell: 730 m (acumulat)Dificultat (1):...
Trio de vies a la Plantació.

Val la pena aprofitar la pujada fins a la zona de la Plantació a Montserrat per fer tantes vies com el dia (o les forces) o permeti i justament això és el que hem fet avui....
Llac de Font-viva (1.926 m)

Dissabte 11 de gener de 2020Primera sortida de l’any 2020Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de l’Alta Cerdanya.Temps aproximat: 4 h 15 m (11,6 km)Desnivell:...
Esquí de muntanya al Mil Menut

Distància: 9 km.Desnivell: 900 m.Dificultat: ME/BE, S2/S3.Punt de sortida: final de la pista de la Vall de Ransol.Durada total: 3.30 h.Des del final de la pista de Ransol hem...
GR92: Font de Cera - Montcada

Fa uns anys, amb la colla del GR, vam recórrer el GR92, el Camí del Mediterrani, entre Portbou i Ulldecona. És un llarg recorregut que vam fer en 29 etapes, a raó d'una...
De ruta per Marnes

Ruteta caminadora/corredora per les terres lliberanes de Marnes i per les terres xaloneres de les Planisses. Han sigut un...
Passeig Ecològic de Benissa

14/04/2019Aquesta vegada ens desplacem a la costa de la Marina Alta, concretament a Benissa. Els quatre quilòmetres de costa benissera són escarpats, amb penya-segats i...
Vies calentes dels ports: cavall de 4 faves

Estem al pic de l'hivern i decidim anar a escalar als Ports. El bon temps està assegurat (si no fa vent). Generalment anem a vies que els companys ens hi han parlat. Doncs bé,...
 Visita a Rumania

La visita a aquest país ens va deixar molt bon gust de boca i va superar molt, moltíssim les nostres expectatives. Un país bastant  desconegut...
La meravella geologica: els feixants del montsec

L'excursió més superba del Montsec - al meu pobre criteri - és la que transcórrer pels Feixants del Montsec. És com anar amb un parapent i anar volant la cinglera del...
Vies a Coll Roig

Ressenya d'en Joan AsinAquest dissabte pugem a Coll Roig a fer la via Tardor Calenta i la del seu costat, una via den Gustavo Mañez que en Santi Sanz està restaurant al seu...
Cercant a chillida per barcelona

De tant en tant em toca anar a Barcelona. No m'agrada anar als llocs turístics però trobo que hi ha moltes raconades molt interessants i que aprofito per descobrir. Té un...
D'alberola a la punta d'ossos (montdevi)

Arranjant l'entrada del camíEls companys del CE del Penedès em comenten que estan preparant una excursió per la serra de Montdevi. Fa anys que ens coneixem, de quan...
El Talló des del coll de Pera

24.11.19  Abans no comenci la voràgine de les festes nadalenques, el darrer diumenge de novembre ens reunim una bona colla per fer l’última col·lectiva de l’any. El...
Plaques d'orgasme: tardor calenta

En Toni Vilaseca obra una via damunt de Coll Roig (Santuari de Montgrony) i em diu que m'animi a fer la segona repetició de la via. Una idea que abans tenia certa...
El Pintal Vermell pel pas Vermell

PanoràmicaExcursió matinal per les terres de migjorn de Sant Elm. Ascendim al cim del Pintal Vermell (312 m), una elevació modesta des d'on es divisen bones panoràmiques del...
Coves de Mitjavila. Coratxà

19 d'octubre de 2019 El passat 19 d'octubre una proposta del Parc Natural de la Tinença em va cridar l'atenció: "A caminar a la Tinença, descobrint les coves del...
L'enigma de la jana

DIMARTS, 19 DE NOVEMBREAquesta setmana per necessitats familiars tinc que sortir dimarts si vull fer alguna escalada, però tots tenim el nostre calendari muntat i costa trobar...
Font de la Tosca i gorgs de la Masica

9.11.19  Agradable passejada de tardor pel sector comprès entre Vallfogona de Ripollès i el vessant nord de la serra de Milany, a través de boscos i torrents que baixen...
Moletó de sa Granja pel pas d'en Redó

PortellAvui ascendim directament des de la Vall de Superna, travessant comellars i pel pas d'en Redó, fins al coll des Bous i des d'aquí enfilem fins assolir el moletó de sa...
Corriols a llevant de Salàs de Pallars

Distància: 25 km.Desnivell: 1100 m.Dificultat: mitjana.Durada total: 4:00 h.Punt d'inici: Salàs de Pallars.Des de Salàs comencem a pujar de valent per pista en direcció a...
Etiòpia (Nord) i Djibouti.

Mapa Gizi 1:2.000.000, en línia continua trajecte en 4 x 4 i discontinua en avió.Ben d'hora al matí sortim de Debash i conduïm fins a Gondar on visitem el més que...
Albert Cogall al Serrat del Poll.

Bonica jornada (de reflexió) al Serrat del Poll a Alòs de Balaguer i, puc dir que he arribat a tres conclusions. Primera: tinc que canviar d'espardenyes per caminar sinó...
Via superman a lo paller dels ports

La via Superman a Lo Paller dels Ports és una via que me l' havia mirat i remirat. Té un grau no gaire alt però amb poc equipament. Això fa respecte. L'altre dia vam anar a...
Manowar

DISSABTE, 26 D’OCTUBREAquesta setmana hem quedat amb el Juan Carlos per anar a acabar un treball que tinc pendent de fa cinc anys !!!.La setmana passada va proposar-me fer una...
Penyal Gros

Cases de Son Odre(WP-01) Biniamar - 0,0 km - 0 minuts - 186 m d'altitud.A les 7:54 h iniciem la ruta al centre de Biniamar, llogaret del municipi de Selva. Pel carrer des...
Ballenato a l'aresta bruc al mirador de la miranda

No us diré que sigui la millor escalada de la meva vida, però mira, ens ho vam passar bé. El problema va ser que només vam fer aquesta via ja que s'estava fent fosc. Anàvem...
Volta pel Rafal i la Coma des Bous

Son TorrellaUna excursió de recorregut circular, ideal per aquesta època de calor, ja que discorre la major part per dins el bosc. Amb un tram (la coma des Bous) pràcticament...
Castell de Sant Llorenç d'Ares

12.10.19  Les restes del castell i l’església de Sant Llorenç d’Ares o de la Roca es troben situades damunt d’un penyal abocat al barranc de la Pardina, al primer...
Marxa per la llibertat: Igualada - Martorell

El passat 14 d'octubre es feia pública la sentència que condemnava a un segle de presó a una part de l'anterior govern català, així com als dirigents d'Òmnium...
Lofoten a la Corona de la Reina.

Degut a l'abundància de parabolts aquesta és una via per tastar la finura d'Agulles sense massa exposició.Si sou dels que no voleu caminar més que escalar us caldrà...
Al Monturull en BTT

Distància: 45 km.Desnivell: 2000 m.Dificultat tècnica: mitjana-baixa (tenint en compte que té trams de BTTsenderisme).Punt d'inici: Estamariu.Ciclabilitat de pujada:...
Via anoiram

DIUMENGE, 06 D’OCTUBREEl dissabte per temes familiars no vaig poder sortir, o sigui que aquesta setmana toca fer una matinal, per poder tornar a dinar a casa.Normalment al...
Via

Via " qui l'eut crue"

DIUMENGE, 22 DE SETEMBREUn dia més a terres marroquines, ahir mentre sopàvem varem decidir l’activitat que volem fer avui i per tal d’anar sumant tant dificultats com...