Caminar

De Sant Llorenç de Morunys a Pratformiu

28.10.17  Ara que ja estem en plena tardor, i que les vacances d’estiu són cosa del passat, ve de gust retrobar-se amb els companys a la primera de les sortides mensuals...
Transpirenaica catalana en BTT (2)

13.08.17 - Pla de Sant Tirs - Llavorsí (60 Km)Salimos de la población en dirección a Noves de Segre, atravesando el río Segre. Ascendemos por la vall de Aguilar en...
Passejant per la serra de la guineu

Avui he tornat a fer vaga a l'escola. El motiu: No podem tolerar que hagi presos polítics a l'Espanya feixista. Perdoneu que em posa en temes polítics però des de...
Pics de casamanya (2.752 metres).

Descripció de la ruta; Els pics de Casamanya estan situats entre les parròquies d'Ordino i Canillo, sent una de les ascensions més clàssiques i senzilles del principat...

Els Sants Innocents d’Enguany

M’assec ahir, dia de Tots Sants, a un banc de la placeta per a donar una mica de descans als peus. He sortit a donar una volta per caminar una mica i de passada, en tornar,...
Cim d'en Galileu per la cara Nord

Canal NordFa uns anys ja pujàrem a la mola d'en Galileu per la magnífica canal nord. Avui tornem a pujar-hi amb els companys Biel i Agustí que no la coneixen. La idea inicial...
Pels cingles de Rupit

21.10.17  Com a complement a les nostres anteriors excursions pels cingles de Tavertet i del Far, hem caminat avui vora els cingles de Pujolràs i Casadevall, a Rupit. Es...
Pas de sa Cova - Camí de ses Basses

Balma que dóna nom al pas de sa CovaL'itinerari l'iniciem al poble de Valldemossa, fent un curt tram del camí clàssic de la Coma dels Cairats. Tot seguit, ascendim per...
Casetes Velles – Pi Gros (1.341 m)

Dissabte 21 d’octubre de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Montsià.Temps aproximat: 4 h 45 m (13,5 km)Desnivell: 545 mDificultat (1):...
Aresta ribes - vidal a la roca regina

Sortint de la boiraHi ha vies que fa molt temps que els hi vas darrera i avui després de molts anys he pogut realitzar-la. Em sento espcialment content d'haver-la pogut fer....
Pallers - Caro - Tubo

14 d’octubre de 2017Nova visita al cim dels Ports, Mont Caro, de 1442 m. Aquesta vegada repeteixo part de l’itinerari que ja vaig publicar el 2014:...
Trekking per l'Alta Via de Stubai (2)

12.07.17 - Refugi Dresdner - Refugi Sulzenau - Refugi NürnbergerEns llevem a les 6 com cada dia, no ens fa falta ni despertador. Sortim a les 7.30 i tirem vall a baix fins a...
Volta a la Moleta de Pastoritx

Valldemossa des del mirador des MirabòUna agradable excursió matinal pels voltants de Valldemossa. Itinerari: Valldemossa - Cases de sa Coma - mirador des Mirabò - pou de neu...
Trekking per l'Alta Via de Stubai (1)

Aquest estiu, dotze companys del Centre hem fet un trekking d’una setmana, del 8 al 15 de juliol, per l’Alta Via de Stubai, al Tirol austríac. Aquesta és la crònica de la...
Aresta Cercamon als Pollegons

Bona alternativa per pujar de cop tots aquests cims d'una sola atacada.La ressenya pot semblar quelcom fàcil, i de fet ho es, però no us en fieu.Festival de pujar i...
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Alpinisme d'estiu

Gran Diedro, V+ (210 m) Pic Russell, Massís de l'Aneto.El primer cap de setmana de setembre és la festa major de Sabadell, però aquest any la meva assistència serà...
Cingles de vallcebre

En el municipi de Vallcebre i dominanT la Vall del Llobregat podem observar una allargassada cinglera que destaca pel blanc color de la seva roca calcària, són els Cingles de...
Robiñera

El Robiñera és una muntanya important i singular, però per la seva proximitat a l'altiva "La Munia" fa que pateixi una evident marginalitat. És la més meridional, i una...
Esperó nord al pic de ribuls

DIUMENGE, 03 DE SETEMBREPoc a poc anem entrant en la normalitat, però els nen encara tenen vacances i això condiciona els horaris.Aquestes vacances va trucar-me el Guillem per...
Pic de Pavots (3.121 m)

Dissabte 2 i diumenge 3 de setembre de 2017Hora de sortida: 2/4 de nou del matí de dissabte.Ubicació: Comarca de la Ribagorça.Temps aproximat: 10 h (21 km)Desnivell: 1.630...
Astazous

Brutal la pujada al "Balcón de Pineta" des de la pradera, més de 1.300 m de desnivell positiu. Si aixó li sumem els prop de 700 m fins arribar als dos Astazous (Astazou Or i...
Les muntanyes de Sant Quirze de Colera

A l'Albera hi ha excursions magnífiques, racons extraordinaris i panorames insuperables. Però els mesos de més calor no són aptes per caminar per aquestes zones. A menys que...
Northland, el llunyà  Nord de Nova Zelanda

Northland, el llunyà Nord de Nova Zelanda

Les terres del nord de Nova Zelanda ens van semblar magnífiques   i sorprenent ,  no parlarem  de grans paissatges i aglomeracions  de gent, però...
Kang Yatse II, 6.250 metres. Ladakh - Índia.

Aquesta historia va començar al 15/11/2016 quan l'Ita va fer 60 anys, els nostres fills li varen regalar un trek per la vall del riu Markha on hi ha l'opció de fer el cim del...
Cercle i Gran Tuc de Colomers (2.936 m)

Dissabte 26 d’agost de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Val d’Aran.Temps aproximat: 11 h (fins al cim) – 7 h (circuit dels llacs)Desnivell:...
Visitant la Illa Nord de Nova Zelanda .

Deixem la Illa Sud, en tres hores creuem l'estret de Cook i arribem  Wellington, ciutat  entrada pel sud de la Illa Nord. Vam notar...
BTTsenderisme a l'entorn del Mont Blanc (II)

Etapa 2: Ref. La Peula - Col Grand Ferret - Courmayeur - Ref. Elisabetta Soldini - Col de la Seigne - Ref. Les Mottets.Distància: 48 km.Desnivell: 1800 m+/2000m-.Dificultat:...