Caminar

Anayet, via Sueños de verano

El tercer dia, el temps al vessant nord continua igual. Però com que ja ens ho sabem, ens aixequem aviat i marxem cap al sud travessem el Portalet i deixem al cotxe al primer...
CAMINAR PER LA SEGARRA: TURO DE SURO (100cims)

Fa anys recorrent Catalunya pel GR, llavors era el 7, ara és el GR171 vaig pujar a aquest modest turó segarrenc. Avui hi volia tornar a pujar per completar la llista dels 100...
De iniciación en Penya del Moro.

Agradable y divertida salida con amigos que comienzan con sus primeros pinitos en la roca. Blanka una buena amiga, que ya había probado la roca. Iskra mi primo "Donfurgoneton",...
De la Clua a Santa Maria de Meià (838 m)

Dissabte 19 de setembre de 2020Hora de sortida: 2/4 de set del matí. Ubicació: Comarca de la Noguera. Temps aproximat: 4 h (12,3 km) Desnivell: 440 m...
Al Costabona en BTT

Distància: 28 km.Desnivell: 1100 m.Dificultat tècnica: mitjana, molt puntualment alta.Des dels Banys cal prendre la pista asfaltada (aquesta part ens l'estalviem fent una...
Vallter - 6 Colls - 6 Estanys

Dimecres 16 setembre 2020Distancia            19 kmDesnivell +    1.453 mRuta potent i amb ambient alpí on alternarem corriols marcats,...
Estrena accidentada

Adictes al disolvent, 6b o V/Ae ( 150 m) Dent d'en Rossell, Vall de Núria. Comença l'estiu, cap a la dent del Rossell. Ens enduem al Roger cap al Pirineu a fer la seva...
La Ruta del Cares entre Caín i Poncebos.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Després d'estar tota la nit plovent amb una forta tempesta elèctrica al poble de Caín, el dia és desperta magnífic, quasi...
Pic dels tres consellers (trois conseillers)

Volíem anar a escalar però les condicions no ens van ajudar i ens vam haver de conformar amb pujar al pic dels Tres consellers. El primer - i únic - tresmil d'aquesta...
Perafita i Monturull revisitats

25.08.20  Ara fa tres anys vam fer un molt recomanable circuit pels estanys de la Pera i els pics de Perafita i Monturull, a l’extrem occidental de la Cerdanya, al...
Les Pandores al Pic de l'Estanyol.

Les tirades de 6a,que sumen 80 metres,m'han semblat guapes.La resta de la via és tombada i amb força trams de caminar.És més interessant per passar un dia a la muntanya que...
Circular al poble de Bulnes (649 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Primer de tot, vull felicitar a la  Carme Sales per què el dissabte 12/09/2020, després de realitzar...
Puig dels tres vents

El Puig dels Tres Vents també conegut com dels Tretzevents es troba a la comarca del Conflent i forma part del nucli de muntanyes del massís del Canigó, Prenent com a...
Bona Feina

05-09-2020 Bergadà Santuari de Corbera Via :  Bona Feina Dissabte dia de Mercat a Berga, un bon ambient i es un plaer veure passar el personal, amb quantitat i...
Del Molondro

26-08-2020 Aragó Panticosa Via :  Del Molondro Ahir vam baixar de el Balneari desprès de fer la cervesa a “La casa de Piedra” , la resta de la tarde...
LE GRAND VEYMONT  (Vercors)

LE GRAND VEYMONT (Vercors)

El massís del Vercors situat a cavall entre la Drôme i l'Isère està constituït per una llarga muralla de quasi setanta quilòmetres que s'estén de nord a sud a les...
Llaç Lila

Aquest dissabte hem tornat a Vilanova de Meià sis mesos després d'haver acabat d'obrir aquesta via. El confinament ens va impedir repetir-la i finalment avui ho hem pogut...
PETIT SOM  (Grande Chartreuse)

PETIT SOM (Grande Chartreuse)

Dels diversos grups de muntanyes que hi ha per les proximitats de Grenoble he escollit venir al Massís de la Chartreuse perquè queda bastant a prop del poble on estic passant...
ROCA ENTRAVESSADA (2.928m) i PIC DE MEDACORBA (2.913m)

Alçada mínima: 1.567m Alçada màxima: 2.928m Distància: 13,4 kmTemps empleat: 8h45m (aturades incloses) Desnivell + : 1.492m Desnivell - : 1.509m ARINSAL – REFUGI PLA DE...
De tuixent a la serra del verd per la plana

Des del poble de Tuixent s’albira una meravellosa panoràmica sobre la serra del Verd. Queda mil metres per damunt nostre per una encinglerada paret trencada. Els boscos que...
El rap del niño

DIMECRES, 19 D’AGOST Avui és el segon dia d’estada dels Rosillo al càmping, axó vol dir que podrem sortir a escalar, però desprès de la pallissa a caminar del primer...
Via marc

DISSABTE, 15 D’AGOST L’època de vacances  sempre ha estat difícil trobar company, qui més qui menys estructura les vacances a la seva mida i la de la família....
Little Traguet a la Cova del Tabac.

No està pas malament del tot,hi ha trams de placa fissurada ben xulos alternats amb trams on s'ha de ser delicat amb la roca i hàbil possant...
El Pic de l'Orri (2436 m.)

Visible des de molts punts del Pirineu per les grans antenes que el coronen, fàcilment encertareu quin cim és el Pic de l'Orri. Un entorn humanitzat, certament, ja sigui per...
Sabina Mosquitera a Gitarriu.

L'anomenada Integral de Gitarriu consisteix en enllaçar les tres feixes de Gitarriu aconseguint així un recorregut ben reeixit i variat on només caldrà caminar uns metres...
Estanys de Vathmala

var Latitud_sortida = 42.865430; var Longitud_sortida = 1.062497; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Port d'Aulà (2.262 m.)

var Latitud_sortida = 42.792344; var Longitud_sortida = 1.154983; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Bona Feina

29-07-2020 Berguedà Santuari de Corbera Via :  Bona Feina Avui em quedat mes aviat que de costum, però xerrant, xerrant se ha fet quasi la mateixa hora de sempre es a...
La cova dels maquis de la peña montañesa

Llegeixo als diaris que s'ha trobat l'amagatall dels guerrillers a la Peña Montañesa. Ondia que fort, en el llibre de LA AGRUPACIÓN GUERRILLERA DEL ALTO ARAGON (1939 - 49) de...
PUIG AGUILERA (625 metres).

Descripció de la ruta; Amb el desig de tornar a fer un cim del llistat dels 100 Cims sense haver de fer un desplaçament llarg amb cotxe, i tampoc complicar-se gaire amb una...
Vinyamala (3.298 m.)

var Latitud_sortida = 42.756989; var Longitud_sortida = -0.092658; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Pic de medacorba

Són poc més de les 8:30 h que comencem a caminar avui hem vingut aquí a Andorra per fer el Pic de Medacorba un dels seus cims més alts i que segons s'observa al mapa marca...
Pels dolmens de bescaran

Bescaran és un poble pirinenc a tocar de la frontera andorrana. El territori ens parla de maquis, de contraban, d’exili i de fugitius encara que avui no busco elements tan...
Bosc de Virós

var Latitud_sortida = 42.529081; var Longitud_sortida = 1.302131; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ve-mu

DIUMENGE, 12 DE JULIOLNo tinc per costum sortir dos dies seguits a escalar, (el cos ja no està per fer excessos) però donat que dimecres no vaig sortir, s’imposa fer la...
La norte de escales

DISSABTE, 11 DE JULIOLAquesta es la primera d’unes quantes setmanes que no podré sortir els dimecres.Les tasques de cangur em tindran ocupat tota la setmana, per sort he...
Picos de astazú

Són les quatre de la tarda que sortim de l'aparcament de la Vall de Pineta i comencem a fer camí cap al Balcón de Pineta, ens esperen uns 1300 m de desnivell fins a l'Ibón...
La Mola pels cingles dels Cavalls

21.06.20  Els cingles dels Cavalls constitueixen l’espectacular contrafort meridional del cim de la Mola de Sant Llorenç del Munt. Aquest conjunt de cingles està...