Canelles

Ferrades de la Pertusa

9.02.20  El primer cap de setmana de febrer, el grup de “ferrateros” reprenem l’activitat que més ens agrada: tocar ferro! La zona escollida és l’alterosa cresta...
El Castellet de l'Ocaive

13/06/2019Aquesta vegada ens desplacem a Pedreguer, poble de la Marina Alta amb 7.431 habitants des d'on anem a fer una ruta curta però molt recomanable que ens portarà a...
D'alberola a la punta d'ossos (montdevi)

Arranjant l'entrada del camíEls companys del CE del Penedès em comenten que estan preparant una excursió per la serra de Montdevi. Fa anys que ens coneixem, de quan...
Puig de Millà (1025 m.)

A tocar del massificat congost de Mont-Rebei, teniu una sortida on el que és difícil és trobar-te algú. Des del poble de Millà podeu ascendir al Puig de Meià, un modest...
AGULLA DE LA PARET DE LA RUFA. Via ESBIAIXADA.

24/10/19. Avui amb el Remi anàvem a re-emprendre un antic projecte i ves per on a l’arribar a peu de via ja veiem parabolts ?....sembla què algú ja hi està treballant. Com...
Castell de Sant Llorenç d'Ares

12.10.19  Les restes del castell i l’església de Sant Llorenç d’Ares o de la Roca es troben situades damunt d’un penyal abocat al barranc de la Pardina, al primer...
25è CAMÍ DE MUNTANYA: TRAGO - PRESA DE CANELLES

Aquest cap de setmana hem tornat a fer-lo... i ja en portem 25 vegades. Hem tornat a arranjar un camí de les nostres muntanyes. Tristament, cada dia hi ha més gent que va a la...
Nova guia Montsec Oeste.

Ja tenim a les mans la nova guia del Montsec Oeste.Després de 30 anys gastant les pàgines de l'anterior edició, que clarament havia quedat obsoleta,crec que aquesta ha sigut...

Article del llibre de festes. RUTES DESCONEGUDES PER BÈRNIAPer fi m'he animat a escriure un xicotet article al llibre de festes de Benissa.Com no tot el món té accés al...
TOSSAL DEL BALINYÓ. Via SPHYNX .

12/06/19. Aprofitant què va ploure ahir i han baixat les temperatures, ens arribem al Tossal del Balinyó per fer la darrera via oberta el passat abril. Aquesta via va a la...

“Barreiros” a la Presa de Canelles

BARREIROS (135 m MD) a la Presa de Canelles, amb en Joan Brunet i en Jordi Ceballos… o bé com …Continua llegint →

Article del llibre de festes. RUTES DESCONEGUDES PER BÈRNIA Per fi m'he animat a escriure un xicotet article al llibre de festes de Benissa.Com no tot el món té accés al...
No Tata Balis a Canelles

La NochedelLoro2Boníssima via, fins a la feixa no te perduda.El llarg que surt de la feixa  ( hi ha una NT grabada a la pedra )costa una mica de trobar el recorregut ja...
Via Regular al Tossal del Balinyó.

Típic recorregut del sector amb barreja de bones tirades d'slabs i feixes,algún díedre i muret més dret puntuals.Al final potser un cop possat a la via fas els mateixos...
Kimatina Fafarina a la Paret del la Rufa.

Jornada ben càlida avui a la Paret de la Rufa de la Vall de Canelles. Per sort, l'adherència era la suficient per disfrutar i patir a parts iguals de les plaques que hi han...
De ruta pel barranc de l'Estret i Canelles

Aquesta ruta discorre per la partida de Canelles i en gran part per dins del barranc de l'Estret.La partida de Canelles està situada molt prop del Mascarat i tot i que molta...
Torre de les Conclues

12.10.18  Les restes de l’antiga casa forta o torre de les Conclues, situada al sud-oest de Corçà, a la Noguera, s’aixequen enlairades al capdamunt d’un cingle que...
Ferrata de la pertusa: olmo - soler

Avui al matí el Grup de Memòria Històrica del Centre Excursionista de Lleida hem iniciat una nova aventura. Portar pel·lícules de temàtica memorialistes i passar-les a...
Dents de Finestres o Muralla de Finestras

El Montsec és un entorno que no deja indiferente a nadie, formando una accidentada orografía montañosa que alberga un gran número de lugares singulares. Precisamente en este...
Barreiros

La nul·la aproximació fa que sigui molt bona opció per aquells dies que no volem estirar gaire les cames.El  primer llarg ja posarem la reductora i no la deixarem fins...
La falda d'Oltà i Canelles

El terme de Benissa és tan extens i divers que tens de tot en pocs kilòmetres.L'exemple és l'altre dia que vaig començar a caminar des de la zona del Mas dels Horts en la...
Puig de Millà (1.025 m)

Millà era uno de los pueblos más importantes de la Vall d’Àger. Para percatarse de ello solamente hay que fijarse en las dimensiones de la iglesia parroquial que nos da la...
Cafe, copa i puro

DISSABTE, 23 DE SETEMBREFa molts dies que en parlàvem de sortir però sempre hi ha impediments per una o altre part. Per fi aquest dissabte s’han tornat a creuar els camins i...
En kayak per canelles (finestres - congost de fet)

Avui el Jordi Climent ha tingut l'encert de muntar una sortida amb piragua per l'embassament de Canelles. Primer donar-li afectivament les gràcies, doncs muntar una sortida per...
CANELLES. Via NO T'ENGALLETIS.

8/04/17. Tornem cap a Ponent una vegada més, però aquest cop anem  a la presa de Canelles, un racó què encara no hem estat. La via No t’Engalletis, és sobre el paper...
No t'en galletis

DISSABTE, 08 D’ABRILAquesta setmana hem quedat el Joan Asin, en Juan Carles Sanchez i jo per sortir, encara que inicialment tenim propostes diferents , aviat arriben a un...
Ferrada Urquiza-Olmo

27.02.17  Són les 10 del matí del darrer dilluns de febrer i el Jaume, el Pep, la Txus i jo, ens reunim a l’entrada del petit poble de Corçà, situat al peu de...
Via del Gran Escanyall al Puig de Millà.

Damunt les aigües de l'embassament de Canelles hi ha diverses parets feréstegues, salvatges i perdudes de la mà de Déu, on la tranquilitat i el silenci són les autèntiques...
Els Gegants Adormits

Fugint de les batudes de Senglar i la Boira, apareixem aquí com a pla "C", es la nostra primera visita i també tenim batuda però no hi ha perill de que ens confonguin amb un...
Via t'haure d'aplicar un correctiu serios

DIUMENGE, 13 DE NOVEMBREAquesta setmana quan encara no tenia cap planificació feta vaig tenir noticies del Lluis , amb qui vaig fer una escalada ara fa un any aproximadament i...
Excursió a la cova negra de tragó

No sóc un espeleòleg vocacional sinó que eventualment m'entaforo en algun forat. Però avui he tingut una oportunitat excepcional. En Satorra, ha organitzat una sortida...