Cap del ras

Roca de la Moixa

17.08.20  La serra de la Moixa, a cavall del Berguedà i la Cerdanya, es troba situada entre la serra de Moixeró, a l’est, i el serrat de la Muga, avantsala del Cadí, a...
Putes Cabres al Cap del Ras

Disfrutem i molt d'aquesta bona jornada d'escalada preprimaveral al Montsec d'Ares i, és que gairebé hem tingut caloreta tot repetint la interessant Putes Cabres al Cap del...
La Burundanga al Cap del Ras.

I segueixen aquests dies de sol i boira immillorables i, segueixo pujant al Montsec d'Ares per fer la fotosíntesi completa al sol i, segueixo esborrant vies de la llista de...
La Sirena del Montsec al Cap del Ras.

Bona jornada d'escalada al sol de Desembre que escalfa lo just per no passar fred. Avui a La Sirena del Montsec: via que serpenteja per un esperó on molt possiblement hi havia...
Fotogaleria (escalades diverses)

Escalar significa compartir en el sentit més ampli de la paraula. Compartim moments alegres i tristos, fred i calor, cansament, eufòria, projectes i, sobretot, records. Els...
15 anys de... la Tope Clàssic al Cap del Ras.

Al Cap del Ras del Montsec d'Ares hi ha diverses vies prou xules per passar una bona jornada d'escalada, i la Tope Clàssic, repetida avui fa 15 anys, és una d'elles. Com que...
Territori SEAM al Serrat Alt.

Via de petit format,estratègicament situada per acabar de sumar 80 metres quan baixem del sector.Com no podia ser d'una altre manera la via busca les debilitats de la paret en...
Tak Mahal al Serrat Alt.

Pel meu gust la més rodona de la paret.La roca boníssima i l'escalada ben variada,amb trams fissurats així com de placa.Suposo que aquests alçades de la pel.licula tothom...
Paret d'Àger, via Montsiciana

23.05.19  Entre la gran varietat de vies que el nostre company Joan Prunera té ressenyades al seu blog El col·leccionista de vies, n’hi ha una que al Pau li crida...
Anys i panys al Serrat Alt.

De totes les que hem fet al Serrat Alt aquesta és la que hem gaudit menys,tot i tenir molts trams bons d'escalar hi hem trobat força terra.Val a dir que l'hem escalat a...
Cincuentones al Serrat Alt.

Cinc bones tirades per gaudir de l'escalada de bavaresses,díedres i xemeneies,llàstima de les feixes que hi ha entremig.La via segueix una lógica linea fissurada sobre bona...
Via dels Quatre al Serrat Alt.

Una via pels amants de l'escalada neta ja que fou oberta sense dur trepant.El resultat ha estat una interessant proposta amb força trams d'autoprotecció malgrat que es troba...
Cante Jondo, 6a+/Ae, (135 mts), Cap del Ras

Tornem cap a les regions tropicals de la Noguera a gaudir de la calor i el sol. Avui ens acompanyen Ester i Ioli, i per tant, això serà un no parar de riure.L'aproximació és...
15 anys de... l'Alba Artigas al Cap del Ras.

Fa 15 anys, l'Alba Artigas al Cap del Ras era de les poques vies semiequipades que hi havia en aquest sector de Montsec, així que quan els vents van ser favorables vam anar a...
15 anys de... l'Esperó Badalona al Cap del Ras.

L'Esperó Badalona va ser la tercera via que vam fer en aquest vessant assoleiat del Montsec, i la veritat és que els records es confonen amb les altres vies que hi he anat...
Roca Regina, aresta Ribes-Vidal

Encara que sembli estrany, fins i tot a mi em costa de creure..., no havia trepitjar mai el cim de la Roca Regina! Costa molt trobar companys de cordada per afrontar aquesta...
NILTINA 290m.6a+ obligat-CAP DEL RAS-AGER

Be ja s’acaba l’any 2017 , un any ple de moltes coses , unes de mes boniques i altres de mes esfaraidores....no donarem detalls que lo “GRAN HERMANO” aguaita per les...
Quan el sol es pon a Farrera

Distància: 38 km.Desnivell: 1700 m.Dificultat: alta.Ciclabilitat de pujada: 75%.Ciclabilitat de baixada: 99,5%. Durada total: 6:15 h.Punt de sortida Tírvia.Visitar la vall de...
Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...
Moixeró (2.091 m.) en BTT

var Latitud_sortida = 42.369575; var Longitud_sortida = 1.783858; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Avall que fa baixada

Dos tontos muy tontos, 6a+ (160 m) Cap del Ras, Àger.Aquesta setmana canviem de paret i ens n'anem més a l'esquerra. Si fa set dies flotàvem posant un spring-loaded camming...
Burundanga, 6c, 245 mts, Cap del Ras, Àger

Avui la motivació era doble. D'una banda teníem clar amb l'Ari que avui ja tocava "relax". D'altra se'ns afegeix l'Edu amb qui feia dies que no escalàvem plegats. Burundanga...
A la Burundanga d'Àger

**Ben bona via que recórrer el que deu ser el pany més llarg d'aquesta banda del Cap del Ras ... en un indefinit esperó que està enfilat per totes bandes. Ben bona com les...
Fent el clàssic a Àger : Tope Clàssic

La via escollida avui és al tram de la dreta d'aquesta panoràmic feta de l'aparcament estant.Després de força dies sense escalar, he estat un mes trescant per Patagònia,...
CAP DEL RAS. Via ALBA ARTIGAS

25/11/16. Hi han vies què estan eternament a la llista de les pendent, sobre tot quan el company habitual ja l’ha fet. Quedem amb el Josep i entre varies opcions la candidata...