Castellfollit

Oix i la vall d’Hortmoier (496 m)

Dissabte 3 d’agost de 2019Primera sortida de la temporada 2019 / 2020Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 4 h 30 m (14,1...
Mola d'Estat (1.127 m.)

var Latitud_sortida = 41.380146; var Longitud_sortida = 1.079913; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cogulló de Cal Torre. 100 cims

27 de gener de 2019 Aquesta vegada, al sud-oest del Bages, faig parada a la serra de Cal Torre, per coronar el cim del Cogulló de Cal Torre, de 881 m. d'alçada, allargant...
Puig Ou i Talló

Sortida circular per una de les zones més emboscadas i embardissada de l'Alta Garrotxa. Sortirem des de la carretera de la "Vall del Bac", en un revolt a uns 9 km de Sant a Pau...
MONTFALGAR (1.618,8 m) des del coll d'Àres

CIM: Montfalgar (1619,8 m) des de el coll d'Àres.COORDENADES CIM: 2º 27' 24.90840'' / 42º 21' 47.63465'' NVÈRTEX GEODÈSIC: 296079001COMARCA: RipollésDESNIVELL: 99...
De Cardona a Castellfollit del Boix

Quedem al voltant de les nou al Bar-Restaurant el Parador a la Coromina, on després d'un bon esmorzar iniciem la ruta direcció a Segalers per tombar tot seguit cap a Sant...
BTT TOSSAL DE MIRAPALLARS (1.668 metres).

Vilanova de Meià, Montsec de Rúbies i Tossal de Mirapallars.Descripció de la ruta; El Tossal de Mirapallars és una muntanya de 1.672 metres que es troba entre els municipis...
Castellfollit de la Roca

MOLA DE LES TRES CREUS (1.127,3 m) o Mola d'Estats

CIM: Mola de les 3 Creus (1.127,3 m) o Mola d'Estats.COMARCA: Conca de Barberà. Muntanyes de PradesHORARI: 3h 25 min (2h 10 min + 1h 15 min)DESNIVELL: + 403 m...
Transpirenaica catalana en BTT (1)

Después de medio año preparándonos para realizar la ruta Transpirenaica catalana en BTT, de Llançà al Pont de Suert (475 Km en diez etapas), el pasado 5 de agosto llegamos...
Cargolets per Òdena

No sé si és pel fet que la primavera la sang altera, o bé que aquests darrers dies de calor fan pensar més en el a l’estiu tota cuca viu, el fet ha estat que els...
Roc de ponent amb més vies que l'aresta ger

L'Aresta GER a la roca de Ponent és una forma molt elegant de pujar al roc de Ponent a les muntanyes de Poblet però no és l'única. Avui hem anat a fer la via Benaiges -...
Roca de Ponent, via Aresta GER

15.03.17  Quan entre muntanyencs parlem de “granit”, immediatament evoquem records de crestes pirinenques, però per tastar un bon “granit” no cal anar tan lluny ja...
Torre de vallferosa.

Descripció de la ruta; excursió circular de molt bon fer, que té com a punt més interessant la magnifica Torre de Vallferosa. Un dels monuments de la nostra terra situats en...
TOSSAL CLARET (687,5 m.) des de Torà

CIM: Tossal Claret (687,5 m.) des de Torà COORDENADES CIM: 1º 27' 35.68451' E / 41º 48' 58.12833'' NVÈRTEX GEODÈSIC:272105001COMARCA: SegarraDESNIVELL: 201,5 m.HORARI: 2h...

390 Bassegoda (des de Can Gusti) 161116

390 Bassegoda (des de Can Gusti) 161116 Aquesta sortida la fem quatre xiruques de la costa. Sortim de Sant Feliu de Guíxols amb direcció Cassa de la Selva – Girona Salt...
Un tomb per la serra de Castelltallat

Teníem pendent un tram de la ruta Solsona-Castellfollit i hem aprofitat que fa bon dia per fer-lo.Sortim de Castellfollit direcció a Castellar, a la serra de Can Torre ens...
Aresta GER a la ROCA DE PONENT

Fitxa tècnicaLongitut: 180m Dificultat obligada: VGrau d'exposició: AltGrau de compromís: AltMaterial necessari: 13 cintes, joc variat de...

GR 171: Prades - Montblanc

Anterior:Albarca - PradesPer estrenar les meves noves i flamants botes vaig arribar-me a les mateixes muntanyes on se m'havien esquerdat les antigues un parell de dies abans,...
Tardor a la conca de barberà

pedalant entre vinyesAl igual que el paisatge tardorenc de l'Alt Camp a la comarca veïna de la Conca de Barberà les vinyes encara estan més engalanades amb els colors ocre...
Montpetit i Montmajor (898 m. – 1.075 m.)

Els sentinelles d’OixDissabte 29 d’agost de 2015Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 5 h. 30 m.Desnivell: 913...
Btt-serrat de rubió-refugi mas del tronc.

Excursió que va des del poblet de Castellfollit del Boix fins al refugi del Mas del Tronc, accedint a la Creu Llarga situada al cim de Les Tres Alzines (831 metres), un dels...
Llança-Tortosa (Etapa 1 Llança-Olost)

Volem fer la primera etapa de la ruta Llança-Tortosa, etapa que va de Colera fins a Olost, bé, al final la sortida serà des de Llança.Dissabte 30:Abans de les 9 ja estem...
Fira medieval a Montblanc

Aresta GER, V (180m)Roc Ponent, Barranc de CastellfollitParanoia nocturna, 6a (95m)Torre del Moro, Barranc de CastellfollitSegurament a tots ens han fet la pregunta:-I tu, com...
Tabares sector la Tubería.

Juntament amb Arico una de les escoles de la illa que em sonàven, famosa per les seves vies d'autoportecció per estètiques i rectilíneas fissures de basalt. Si busquem un...
Per terra de Sembrats

Comencem la ruta a Castellfollit de Riubregós, el Jaume, la seva companya i nosaltres direcció a Ivorra on trobem la Torre del mateix nom.Seguim cap a Santa Maria i Palouet on...
Un tomb per la Segarra Oriental

Tot i estar molt a prop de casa no sabíem de la seva existència, és cert el que diuen que sovint no coneixem el que tenim al costat.Sortim per carretera direcció a Torà,...
Port de balès

tram de ziga-zaguesDissabte tarda ens vam mudar a Bagnères de Luchon, on ens allotjàvem en un hotel d'època, imagino que dels què es van posar de moda amb les termes....
La garrotxa alta garrotxa... és perdedora

P { margin-bottom: 0.21cm; } Amb aquest redundant títol vull fer entendre el següent: que la zona de l'Alta Garrotxa és molt garrotxa (un bonic adjectiu amb el que vam...
Per l'Anoia i el Bages

Voliem tornar cap a la Segarra a comprovar una ruteta pel Romanic d'aquesta comarca però el vent i el fred ens han fet desistir.Després d'un bon esmorzar a la bora del foc...
La serra de turp. per què no?

Sempre va bé tenir un pla B i quan les coses no surten com volem. Un pla b que ens va anar molt BÉ.La serra de Turp s'alça imponent des de la plana encara que no és tan...
Mola d'Estat des de Farena

Ja és curiós que en les meves dues últimes visites a les Muntanyes de Prades hagi visitat el mateix cim, la Mola d'Estat, tot i que per itineraris diferents: la primera, amb...
  SERRA  de  PINÓS

SERRA de PINÓS

Data...
Aresta GER al Roc Ponent

Com a geòleg, el fet que a la base de les muntanyes amb pissarres (com ara Collserola, el Montseny o Prades) hi aflori el granit, és ben conegut i per tant, poc procliu a la...

1 de juny de 2013Ens trobem a la comarca de La Conca de Barberà, al municipi de Vimbodí i venint del poble de l'Espluga de Francolí, arribem al Monestir Cistercenc de Poblet....