Catalunya

Jardins del Palau de Pedralbes

Descobrirem uns jardins senyorívols amb una gran varietat d'arbres, arbustos i plantes. Camins que ens conviden a passejar i a descobrir racons íntims i...
Ferrada d'Ulldecona

17.11.19  Després d’haver escalfat els motors a la ferrada de la Creu de Ribes de Freser, ara toca posar els músculs en marxa i donar gas a tope, com se sol dir, ja que...
Volta integral a Montserrat 2

Dimecres 20 novembre 2019Santa Cecilia, Camí de l’Arrel, Pla de la Trinitat, Pas del Trencabarrals, Camí Nou de Sant Jeroni (Gorros), Miranda de Sant Jeroni (100 cims),...
Una clàssica dels ports: la via dels aprenents

La previsió dels temps era molt dolenta. Estem en plena onada de fred però teniem ganes de sortir així que és qüestió de cercar quin és el lloc de Catalunya on farà...
Com evitar errades?

Dos Dies del BerguedàDissabte 16 de novembre de 2019 Campionat de Catalunya de Llarga Distància a Sant CorneliCategoria H60 2,9 km. 11 fites 115 m.Distància recorreguda 4,3...
GR3: Alp - Estació de Coll de Pal

La segona etapa del nostre recorregut pel GR3, el Sender Central de Catalunya, ha estat sens dubte l'etapa reina d'aquest llarg GR que gairebé acabem de començar però que...
Taga (2.035 m)

Dissabte 2 de novembre de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h.Desnivell: 700 m.Dificultat (1): Mitjana.Programa:...
Diari

Un blog esdevé amb el temps el dietari d'un mateix,sobretot quan s'han acabat les històries sorprenents, les aventures, o les apertures exigents.Llavors hi expliques...
Alta fidelitat

DIJOUS, 24 D’OCTUBREFa dies que la meteo ve avisant que el dimecres no serà gaire agraït, amb fortes turmentes per tot Catalunya, però deixen un raig d’ esperança a la...
GR3: Bellver de Cerdanya - Alp

Avui hem iniciat, amb la colla del GR, un nou projecte, el GR3, que seguirem per etapes com hem fet amb tots els anteriors, a raó d'una sortida mensual. El GR3, anomenat Sender...

473 - Sta Magdalena de Cambrils des de Fontcoberta 9.10.19.Els tres de la Catalunya Central per l’Eix transversal C25 van fins la sortida de Vic-Puigcerda on agafen la C17...
Canals de núria i freser

En el municipi de Queralbs, just on hi ha l'aiguabarreig d'aigües del Riu de Núria i el Freser i trobem la Central Hidràulica de Daió a la qual i podem arribar per una...
Tafanejar geografia: sot del bac

Sempre és bo, boníssim, descobrir nous indrets on escalar. L'altre dia se me va posar entre cella i cella l'idea de visitar una de les escoles d'escalada més antiga de...
Un campionat molt disputat.

Rogaine Muntanyes d’Ordal – Gelida. Campionat de CatalunyaCategoria Superveterans 5-58-38  99 punts 2n. classificats de 4 equipsDistància recorreguda 27,1 km. 1040...
Grácias a la Vida a la Paret de Catalunya.

Anar a Montrebei sempre és un gust i, anar-hi acompanyat de dos 'lolos' que és mengen els llargs difícils sense despentinar-se ja és un luxe: moltíssimes gràcies, cracks....
Repetim

Repetim "portada" a la Vèrtex

Som "portada" del número d'octubre de la revista Vèrtex: https://www.feec.cat/…/286-parc-natural-de-lalt-pirineu-di…/Una travessa a peu per recórrer de nord a sud tots...
Pica d'Estats.

16 d'agost del 2019Aquest mateix estiu es compleix el 25è aniversari de la meva primera ascensió a la Pica d’Estats, llavors amb la meva companya i amb amics, en la que vam...
Podi inesperat al bosc de Can Pitof

Campionat de Catalunya de Mitja Distància al bosc de can Pitof de VidreresCategoria H60 2,8 km. i 19 fitesDistància recorreguda 4,3 km. 1-01-23 95 metres de desnivell...
Miranda de la Portella, via CADE

31.08.19  Avui és el darrer dia del mes d’agost, però per la calor que fa sembla el primer, per això en Pau i jo busquem una via a l’ombra. Ens ve a la memòria la...
Agraïment

01-09-219 Agraïment 01-09-219 Agraïment Avui diumenge  01 d’agost molts de vosaltres estareu preparant la tornada al treball, alguns  us heu guardat uns dies de...

Świnica (2.301 m.)

var Latitud_sortida = 49.232674; var Longitud_sortida = 19.982852; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Castellot i Castell de Marmellar. 100 cims.

23 de juliol de 2019Interessant proposta per descobrir la serra del Marmellar, al cor del Penedès. Al llarg de la ruta podrem descobrir velles masades fortificades com la Torre...
El coll de Malrem (1131 m.)

S'apropa un nou 11 de setembre i de ben segur que un milió de persones sortirà de nou al carrer a demanar la independència, però hi va haver un temps en que la lluita per la...
Oix i la vall d’Hortmoier (496 m)

Dissabte 3 d’agost de 2019Primera sortida de la temporada 2019 / 2020Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 4 h 30 m (14,1...
Ruta megalítica d'Eina, França

Eina, Eyne en francès, és un petit poble de l'Alta Cerdanya a la Catalunya Nord. Ruta fàcil, circular, i ben senyalitzada (vermell-groc). Distància: 5,40...
ROCAMAURA (225 metres).

Descripció de la ruta; Uns mesos enrere, vàrem estar per aquesta zona per tal de fer una ruta senderista fins a la Gola del Ter. Ja des d'un principi, la muntanya de Rocamaura...
Pic de Baiau (2886 m.)

Indiscutiblement la Vall Ferrera és, per mi, un de les més boniques del Pirineu. Deixant de banda que és la porta d'accés a la Pica d'Estats, podem trobar rutes a diversos...