Catalunya

Romànic de la Vall de Boí

A la vall de Boí hi trobem les mostres més rellevants de l'art romànic català i les més importants d'Europa. L'any 2000 la UNESCO les va declarar Patrimoni de la Humanitat....
PIC O CIM DE LA MORT (882,6 m) pel GR 171-3

Cim o Pic de la MortCIM: Cim de la Mort (482,6 m) pel GR 171-3COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Terra AltaDESNIVELL: +125,06 mHORARI: 1h 11 min (37 min +...
PIC o CIM DE LA MORT (482,6 m) des de Gandesa

Cim de Pic de la MortCIM: Cim de la Mort (482,6 m) des de GandesaCOORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: COMARCA: Terra AltaDESNIVELL: +125,06 mHORARI: 1h 14 min (39 min + 35...
Normal a l'Agullola de Rupit . Pla de Fabregas.

La setmana passada ens endinsem en el que per a mi es el millor i mes bucolic lloc per escalar de tot Catalunya, doncs el seu taranna li dona un aire de grandaria ,magestuos...
Index per comarques del repte 100CIMS de la FEEC

llistat ordenat per comarques, dels 308 cims que proposa la FEEC per al seu repte dels 100CIMS, amb descripcions, fotografies i tracks de la ruta o rutes emprades. ANDORRA...
Volta integral a Montserrat

Dijous 6 de juny 2019Distancia      18,71 kmDesnivell      1.450 mTemps         ...

Vía Cordata El Cíclope K6+ (Corçà, Lleida)

Vía Cordata El Cíclope es la última creación del equipo de JOM Big Wall. Ésta vía que renueva la dificultad de vía ferrata en Catalunya hasta un K6+.
Trail Lo Búnker (22 km, 1200 d+)

Ja feia uns anys que tenia aquesta cursa en ment, però un any per lesió, un altre per coincidir amb altres curses, la cosa s'anava allargant i no arribava mai el moment de...
GR7: Coll de Miravet - Paüls

Avui el nostre recorregut del GR7 que vam començar a Porta, a la Cerdanya Francesa, ha arribat a un punt clau: hem travessat l'Ebre a prop de Benifallet. Una fita important en...
Coves d'Anes, d'Olopte i Fou de Bor

Una jornada d'intensa activitat espeleològica visitant fins a quatre coves a la Cerdanya. L'objectiu principal era la Cova d'Anes i després volíem fer una petita prospecció...
Hombre Blandengue,  Nova via a MONTAÑESA

Hombre Blandengue, Nova via a MONTAÑESA

PULSA EL PLAYAdmiración.  Es lo que sentía cada vez que veíamos a nuestros amigos navarros volar y volar en el SPECHIO, pared lisa y azulada que atrae todas las...
Vall de Boí

DIA 1Arribada al poble de Taüll.Camí de la Santeta. Un passeig d'1,20 Km sense pràcticament desnivell (90m).Des de la plaça de l'església de Santa Maria de Taüll la...
Rostollaires a la Paret de Catalunya.

Dos anys gairebé sense anar a la Paret de Catalunya de Montrebei i la veritat és que ja en tenia ganes, però l'estat de la pista tirava enrera (i certament, si no tens...
Turons de la Segarra

var Latitud_sortida = 41.626990; var Longitud_sortida = 1.341355; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
GR7: Tivissa - Coll de Miravet

Una etapa singular del GR7 que ens ha portat fins a l'Ebre. Avui no hem travessat el riu però hem arribat a la riba i l'hem vorejat durant una part del recorregut. Ha estat una...
Btt castelltallat.

Descripció de la ruta; El recorregut d'avui, és una ruta circular amb sortida i arribada des del poble de Fonollosa (Bages). L'objectiu és un dels punts més emblemàtics de...
A bon ritme per Sant Quirze

12ª Memorial David Rovira 10k.54-12 a 5-22 x km. 96 metres de desnivell 187 de 267 arribatsDes de ja fa una bona colla d’anys que tinc les curses d’asfalt ben abandonades,...
Mola d'Estat (1.127 m.)

var Latitud_sortida = 41.380146; var Longitud_sortida = 1.079913; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
60.000

Aquest matí he traspassat la barrera dels 60.000 km.1 de maig, km. 60.000 per Can GambúsEl 24 de febrer del 2014 superavaels 50.000. He necessitat una mica més de 5 anys per...
Perillosa maria

DIVENDRES, 19 D’ABRILSeguim en Setmana Santa , i cada vegada menys companys poden sortir, despres d’escalar dimecres i on l’Antonio va dir-nos que no podia sortir, vaig...
GR-92: Vilanova i la Geltrú – Sitges (38 m)

Dissabte 20 d’abril de 2019Hora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Garraf.Temps aproximat: 3 h (8,5 km)Desnivell: 50 m (acumulat)Dificultat (1): Fàcil.Programa:...
La Cova del Tabac

La cova del Tabac és una de les coves més conegudes de Catalunya. Es troba  a la Serra del Mont-Roig, en el terme de Camarasa. Té un recorregut de gairebé 200 metres...
Perigord Negre

var Latitud_sortida = 44.855713; var Longitud_sortida = -1.237691; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Rocamaura Antenes.

Es tracta del sector on es concentren els itineraris de diversos llargs de Roca Maura.Aquí hi trobarem desde via esportiva per fer només amb cintes fins a rutes d'artificial...
Presentacions de llibres de muntanya

Dijous 11 d'abril  Ja hem fet el cim. Episodis històrics de l'alpinisme català, de Francesc Roma | Albertí Editor, 2018Lloc: Llibreria Jaimes. Carrer València, 318...
Per l'Osona i el Moianès

Aquest cop hem quedat al Gurbi de Gurb per esmorzar una mica abans d'iniciar la sortida.Sortim per la BV-4601 fins a la Coromina on agafem pista cap a Sorreig.El dia és...
Les torretes o puig dels dissabte

En Pep Massana al cim (Foto M. Cabanillas)CIM: Les Torretes o Puig del Dissabte (250,4 m)COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: COMARCA: Baix PenedésDESNIVELL: +170,9 mHORARI: 1h...
GR7: Llaberia - Tivissa

Una nova etapa del GR7, entre les poblacions de Llaberia i Tivissa. Ha estat una etapa força interessant, per una zona feréstega de boscos i camins de muntanya, per la Serra...
Teixeda de Cosp. Cardó

14 de març de 2019 L'itinerari que us presento, un altre cop a Cardó, ens porta a visitar una raconada espectacular: la Teixeda de Cosp. Un bosc d'unes 5,8 ha. de...