Catalunya

Per la Serra de Busa

El Pla de Busa és un indret singular de les serres prepirenaiques. Es tracta d'un extens altiplà defensat per totes bandes per alts cingles, situat en un extrem de Solsonès,...
SANTUARI DE DE CABRERA (1.308 metres).

Descripció de la ruta; El Santuari de Cabrera està situat en el punt més alt del que seria la comarca natural del Cabrerès, juntament amb el Pla d'Aiats forma un perfil molt...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...

Puntos de Cobertura Móvil para 112 en Catalunya

¿Necesitas buscar cobertura en la montaña por una emergencia? 112 de Catalunya ha colocado cientos de palos indicadores de cobertura móvil por todo el territorio Catalán....
Pic de Pessons (2864 m.)

Tres mesos després de la darrera entrada al blog i una aturada forçosa a causa d'una lesió, reprenem el fil muntanyenc -ara ja en mode estival- en direcció a Andorra, el...
Tour del montblanc (0): introducció

Si mires aquesta pàgina potser és perquè estàs interessat en informació al voltant del Tour al Montblanc. Si estàs dubtant anar-hi, la meva resposta és que és un...
Pic de la mainera

Sortida realitzada en dos dies pernoctant al Refugi de Colomina. El primer dia de Sallente pugem pel camí que ressegueix la Canal de Pígolo fins a trobar las vies del carrilet...
Gr-1 última etapa

El GR-1 s'acabat, ara farà dos anys que sortíem del Pont de Montanyana, tot iniciant aquest llarg camí anomenat també Sender Transversal de Catalunya, un recorregut a...
Pel Montnegre i el Corredor

Aquest cop en Quim ens ha fet de guia pels seus territoris, zona no gaire coneguda per nosaltres.Quedem a Calella per iniciar la ruta tot vorejant la riera de Calella per fer...
PUIG CAVALLER (706,789 m.) pel Mas d'en Torner

CIM:Puig Cavaller (706, 789 m.) pel Mas d'en TornerCOORDENADES:41º 1' 39.93 N / 0º 26' 15.50” E VÈRTEX GEODÈSIC: 248143001COMARCA: Terra AltaHORARI:1h 21 min. (46 min. +...
Refugi de puigcercós-sant pere de serrallonga.

Excursió amb sortida des del Cobert de Puigcercós, vorejant en el seu inici la part alta de la riera de Merles. A mig recorregut visitarem l'ermita preromànica de Sant Pere...
Les serres d'Odèn i Port del Comte 2017

Aquesta ruta la vàrem fer per primer cop el juny del 2016 i és d'aquelles que val la pena fer un cop l'any, la zona per on transcorre prou s'ho val.Després d'un bon...
Via ferrada i camí equipat de Ribes de Freser

17.06.17  Com que l’estiu ja és aquí, i comença a fer massa calor per segons què, ara toca cloure el programa de sortides “ferrateres” fins a la tardor, i quina...
Todo Ventajas a la Paret de Catalunya.

La setmana passada ens fotiem de calor i avui ens hem fotut de fred a Montrebei (...aquest temps no hi ha qui l'entengui). Doncs si, tot i ser estiu, he passat fred repetint la...
50 anys, 42 comarques a cop de pedal

Aquest era un cap de setmana especial en què gairebé tots els ermassos ens ajuntàvem per celebrar que el Carles S ha aconseguit pedalar per totes les comarques de Catalunya...
Gallina Pelada o Cap Llitzet (2.327 m)

Dissabte 10 de juny de 2017Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 4 h (7,2 km)Desnivell: 705 mDificultat (1): Mitjana.Programa:...
Volta a l'estany d'Ivars

L'estany d'Ivars i Vila-sana és un autèntic oasi d'aigua enmig del Pla d'Urgell. Arribem al capvespre i decidim tornar-hi demà per fer una volta complerta a...
Tossa de mar - camí de ronda.

Descripció de la ruta; en aquesta sortida expliquem un tram del Camí de Ronda, amb sortida de Tossa de Mar, i direcció a Sant Feliu de Guíxols. Nosaltres però, no...
Circular a la Serra d'Ensija

La Gallina PeladaSembla que pot ser una proposta interessant. Dins el calendari d'activitat de BTT del CEB, és una ruta circular que tinc ganes de poder realitzar. Com comença...
Cargolets per Òdena

No sé si és pel fet que la primavera la sang altera, o bé que aquests darrers dies de calor fan pensar més en el a l’estiu tota cuca viu, el fet ha estat que els...

Les fotos de la travessa dels Ports

Fantàstiques aquestes fotos d’un dells llocs més salvatges, però per això més macos de Catalunya. Aquesta va ser la travessa de dos dies que vàren fer per la zona...

De l'Alt Penedès a l'Anoia

Aquest cop hem anat a buscar uns geocatxes a prop de casa, entre Vilafranca i Igualada.De Vilafranca i per camins estrets i asfaltats fem cap a l'Església de Santa Maria de...
Los (Sin)vergüenza

Jamás imaginé que escalaría con el mayor (y mejor) depredador de líneas de pared.Bueno, sí. En mis primeros años de Montrebei, desde la Paret de Catalunya admiraba la...
MONTREBEI. PARET DE CATALUNYA. Via DEVOTS.

13/05/17. Aviem quedat amb el Juan Carlos per anar a la Paret de Catalunya i també s’apunta el Josep Estruc. Posem rumb cap a Ponent una vegada més...parada obligada al Bar...
Un Mundo Feliz a la Paret de Catalunya.

Aquesta temporada no contava pas anar a Montrebei però, ves per on, m'he acoplat amb dos companys que ja tenien la via fixada (Un Mundo Feliz) i m'ha anat d'allò més bé.Pel...
Cicle george orwell: serra d'alcubierre

Segona sortida del cicle dedicat a la figura de George Orwell. En la primera ens vam dedicar a visitar el que vam anomenar front d'Osca (Sietamo i la ciutat aragonesa). Avui la...
Coves dels Nerets (3).

...segueix de l'apunt d'ahir...Les cavitatsCoordenades de les cavitats principals. UTM ETRS89 31TNerets 1 (superior):       327321, 4671875Nerets 2 (intermedia):...
Puig d'Esquers (606 m.)

var Latitud_sortida = 42.323176; var Longitud_sortida = 3.093361; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...