Cav

Gouffre du Lion -1.110m. Creta / Grècia.

Gouffre du Lion (Loc21) "Trypa Tou Liontariou".Massís de Lefka Ori (muntanyes blanques). Creta, Grècia.Des de 1990 el grup espeleo Catamaran ha estat explorant una zona...
Via gutierrez, el puto amo, a abella de la conca

Tornem a escalar a Abella de la Conca amb el PInto. La via d'avui és Gutièrrez, el Puto Amo. És una via dedicada de Los Galls al company Joan Gutiérrez que és segurament...
Via Tsering al Serrat de les Lluernes.

Via suficientment equipada amb parabolts perquè tothom la pugui escalar sense que ningú hagi de passar por. La dificultat obligada tampoc és massa elevada. Nosaltres ens vam...
Lligallo Reial - Mas de Comú

30 de setembre de 2017Aproximació: Des de la T-331, la carretera que va d’Ulldecona a Santa Bàrbara, a l’alçada de la Bassa de les Ermites, prenem un cami recte en...
Lligallo Reial - Barranc de l'Egüeta

17 de setembre de 2017Seguint la meva falera de trobar indrets singulars de la serra del Montsià, tant pel que fa a la presència humana, a l’aprofitament de l’escasa...
Doctor neret

DISSABTE, 07 D’OCTUBREEl dijous és dia de començar a preparar la sortida de dissabte, però aquesta vegada no em cal començar la roda de trucades, ahir vaig trobar-me pel...
Cap de Boumort i Cingles de Pessonada

Avui hem fet una sortida amb dues fases ben diferenciades. En realitat podem dir que han estat dues excursions: una matinal, en realitat de matinada, i l'altra de matí i tarda....
15 anys de... el Clot de l'Infern a Busa.

Els companys que van obrir El Clot de l'Infern a la Presó de Busa (la pionera en aquest sector) m'explicaven les batalletes que hi van tenir però en cap moment van mencionar...
Olvena.  crestas de la cruz.

Olvena. crestas de la cruz.

28/09/17. Després de la cavalcada al Tobazo d’ahir, avui retornem, però fem una parada a Olvena per fer les “Crestas de la Cruz”. Deixem el cotxe a...
Iñigo Gómez, espeleo-fotògraf (1).

Iniciem avui una sèrie de tres apunts sobre aquest excel·lent fotògraf que és Iñigo Gómez.Ens mostra alguns paisatges subterranis que ens resulten familiars de cavitats...
Ariu connexió -905m.  (C4 & 2/7).

Ariu connexió -905m. (C4 & 2/7).

El dos de juliol de 2017, Tony Sedon bussejant des del C4 (Verdelluenga) apareix a aigües amunt en el sifó terminal del 2/7 (Bruixes) després de recorre una longitud...
Valls de la Portella

var Latitud_sortida = 42.101298; var Longitud_sortida = 1.843492; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Serrat del Coniller, via Liebe Claudia

20.09.17  Un capvespre, tot navegant per la xarxa, un pensament va guiar-nos cap al Coll de Nargó, cap a al serrat del Coniller, cap a la via Liebe Clàudia...El serrat...
La nova joia d’Atapuerca.

Reproduïm, adaptat i en versió catalana, l'article publicat per Josep Corbella en La Vanguardia el 29.07.2017L’arqueòleg Eudald Carbonell ens guia en una visita al jaciment...
Parets del nas de la riba: escalada esportiva

Amb el Pinto hem decidit anar a fer esportiva a les Plaques del Nas, també en diuen paret de la Roixella. En Pinto em va dir que fruiria com un tonto i la veritat és que tenia...
Forat Gran de la Feixa Alta i Gran Diagonal

No fa gaire que vam fer l'ascensió al Pollegó Inferior del Pedraforca per la Gran Diagonal, de manera que aquesta activitat encara no la teníem caducada. Avui, però, hem...
Deià - Llucalcari - Camí dels Pintors

Camí de CastellóAgradable passejada circular que parteix de Deià pel camí de Castelló. Des de la font de les Mentides, per una pista asfaltada, baixem fins a Llucalcari....
En kayak per canelles (finestres - congost de fet)

Avui el Jordi Climent ha tingut l'encert de muntar una sortida amb piragua per l'embassament de Canelles. Primer donar-li afectivament les gràcies, doncs muntar una sortida per...
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Un altre coll de categoria Tour

Coll de Serra-SecaAquest estiu ha estat especialment interessant des del punt de vista ciclista: començàvem amb un parell de rutes molt atractives per Capcir-Ariege, incloent...
Foradada de Pi en BTT (curta)

var Latitud_sortida = 42.368109; var Longitud_sortida = 1.780078; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Robiñera

El Robiñera és una muntanya important i singular, però per la seva proximitat a l'altiva "La Munia" fa que pateixi una evident marginalitat. És la més meridional, i una...
Esperó nord al pic de ribuls

DIUMENGE, 03 DE SETEMBREPoc a poc anem entrant en la normalitat, però els nen encara tenen vacances i això condiciona els horaris.Aquestes vacances va trucar-me el Guillem per...
Northland, el llunyà  Nord de Nova Zelanda

Northland, el llunyà Nord de Nova Zelanda

Les terres del nord de Nova Zelanda ens van semblar magnífiques   i sorprenent ,  no parlarem  de grans paissatges i aglomeracions  de gent, però...
Kang Yatse II, 6.250 metres. Ladakh - Índia.

Aquesta historia va començar al 15/11/2016 quan l'Ita va fer 60 anys, els nostres fills li varen regalar un trek per la vall del riu Markha on hi ha l'opció de fer el cim del...
Retocs a la via de les 5 feixes.

Aquest dissabte tornem a Vilanova de Meià, al Pas Nou,  a fer uns retocs a la nostra via de les 5 feixes.Posem un parabolt a la R.2 i dos parabolts a la R.3 ( abans es...
Taga (2040 m.) i Puig Estela (2013 m.)

Fa uns anys, anar al Ripollès des del pla de Lleida era tota una aventura. Amb cotxe, un llarg viatge, i amb transport públic, una epopeia només reservada per als més...
Visitant la Illa Nord de Nova Zelanda .

Deixem la Illa Sud, en tres hores creuem l'estret de Cook i arribem  Wellington, ciutat  entrada pel sud de la Illa Nord. Vam notar...
El Castellot (Orient - Bunyola)

OrientExcursió de pocs quilòmetres que ascendeix al puig del Castellot pel seu vessant sud-oest. Aquest cim es troba a la vall d'Orient, entre el Freu i el pas de s'Estaló....
El Pont Foradat i Cova Roja

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; min-height: 14.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...