Cav

Itinerari circular per l'estació d'àger

En començar la primavera passada es va organitzar una Trobada de cuidadors de senders de les Terres de Lleida, però per problemes familiar em va ser impossible anar-hi....
Dent Blanche, 4.357 m. Aresta sud.

La Dent Blanche és un d'aquests cims de més de quatre mil metres, que no són ni senzills, ni molt difícils. Però que tenen la seva gràcia i, sobretot, la seva dificultat....
COVES DE LA CERDANYA (Anes-Olopte-Fou de Bor)

Avui venim a la Cerdanya per fer la visita de tres cavitats que es troben per l'entorn de Bellver, Hem sortit a bona hora per tal d'aprofitar el dia, la primera cavitat que...
La facu. sector jo de l'oca.

15/07/19. Tarda a l’ombra a la Facu, tot i què a l’aproximació el sol encara tocava.... bona suada. Hem anat al sector Joc d’Oca què no coneixia, el Vicenç ha fet...
Còctel de vies a Les Llosanques.

Com passa el temps, renoi! Ja fa dos anys que vaig fer l'última via a la sud del Pedraforca, així que ja tocava tornar-hi. Mirant ressenyes m'ha fet gràcia anar a les parets...
Via ferrada de la Cascada de Fanes

Una nova jornada de transició, després de l'ascensió ahir del Sorapis. Avui havíem de baixar del refugi San Marco i pujar al refugi Son Forca, des d'on demà farem una nova...
Mont aiguille: la muntanya republicana

Mont Aiguille és una muntanya que imposa com ho fa l'Urriellu, el Cerví, el Pedraforca, el Cavall Bernat, així que no us sorprendrà gaire si comenceu a fer fotos i més...
Refugi San Marco

Avui, després de la gran jornada de muntanya d'ahir amb l'ascensió a la Civetta, toca fer una etapa de transició. Es tracta de baixar del refugio Adolfo Sonino i pujar al...
Dent d'Oche, Chablais, via Ravanel

Qualsevol excusa és bona per conèixer nous indrets i muntanyes desconegudes. En aquest cas, el fet que les filles del Pep estiguin fent de guardes al refugi de la Dent d'Oche...
Sa Mesquida - Es Grau

Sa MesquidaRecorregut lineal i costaner que uneix els nuclis de població de sa Mesquida i es Grau. Correspon a un tram de l'etapa 1 del Camí de Cavalls. La ruta passa entre...
EL GRANO (482,6 m( pel GR 171-3

CIM: El Grano o cim de la Mort (482,6 m) pel GR 171-3COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Terra AltaDESNIVELL: +125,06 mHORARI: 1h 11 min (37 min...
EL GRANO (482,6 m) des de Gandesa per la C43

CIM: El Grano o Cim de la Mort (482,6 m) des de Gandesa per la C43.COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Terra AltaDESNIVELL: +125,06 mHORARI: 1h 14 min (39...
Calor extrema.

Uau! Què bèstia! Fa tres dies publicava un post amb les temperatures de rècord que vam tenir, però davant la bestialitat de l'episodi he volgut recollir les dades de...
Caminada posant les stolpersteine de lleida

Hi ha dies que toquen fibra. Dissabte, va ser un d'aquests dies. Resulta que el 20 d'abril d'enguany vam posar la primera Stolpersteine a la ciutat de Lleida però l'escultor...
**** Todra (Marroc), escalades roges

Dies plens, desert i roca, 20 - 25 de maig de 2019 L’escalada m’ofereix un espai de llibertat que abasta territoris molt amples, a vegades tan sols són somiats i...
COTA 481 (482,6 m) des del Gandesa per C43

Monument feixista que es troba camí del cim a una pista que surt a l'esquerra en direcció al collCIM: Cim de la Mort (482,6 m) des de GandesaCOORDENADES CIM:VÈRTEX...
Cala Galdana - Platja de Binigaus

Cala GaldanaFem una ruta circular sortint de Cala Galdana pel Camí de Cavalls. Després d'un primer tram costaner, vorejant la bellíssima cala Mitjana, el camí s'endinsa en...
Vall de Tor

var Latitud_sortida = 42.546367; var Longitud_sortida = 1.419915; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cims de la coma d'en garcia a puymorens

Alçada mínima: 1920mAlçada màxima: 2668mDistància: 14,6 kmTemps empleat: 6h40mDesnivell + : 1248mDesnivell - : 1248mCOLL DE PUYMORENS (1920m) – PIC SERRA DE LES...
Pels cingles de Malanyeu

15.06.19  La petita i tranquil·la vall de Malanyeu, a l’Alt Berguedà, es troba situada entre les valls més àmplies de Cerdanyola, al nord, i de la Nou, al sud, i, com...
Escalada a sperlonga i gaeta, sud de roma

L’objectiu del viatge era una ruta per Europa, passant per Itàlia, Albània, Grècia, Bulgaria, Rumania…Com sempre portàvem informació de tot i també una mica sobre la...
Tak Mahal al Serrat Alt.

Pel meu gust la més rodona de la paret.La roca boníssima i l'escalada ben variada,amb trams fissurats així com de placa.Suposo que aquests alçades de la pel.licula tothom...
15 anys de... la Rasta a Cavallers.

No sé exactament com vam anar a parar en aquesta via de Cavallers, avui farà 15 anys. Suposo que devia voler escapar del sol de la plana i escalar quelcom fàcil pel...
El campirme: la muntana de la guerra

He pujat 4 vegades al Campirme però he anat combinant diferents opcions. Una vegada vaig tirar la carena al nord fins assolir el Ventolau. Una altra venia per la carena oposada...
Sant Segimon (1.237 m)

Dissabte 22 de juny de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 5 h 30 m (14,2 km)Desnivell: 610 m (acumulat)Dificultat (1):...
Pels cingles de Vallcebre

10.06.19  Els cingles de Vallcebre, a l’Alt Berguedà, constitueixen un estrep oriental de la serra d’Ensija, amb un replà superior on es situa la població de...
Fa 20 anys de la mítica marató de l'Aneto

Diumenge, 20 de juny de 1999Marató de l'AnetoFa 20 anys de la meva participació en la ja mítica marató de l'Aneto, la que pujava i baixava de Benasque al cim de l'Aneto....
Molt de Poc a Vilamala.

Matinal ultra ràpida a Vilamala que a migdia teníem coses a fer. He tornat a intentar la Molt de Poc però ens n'em tornat a inventar un tros.El L1 l'hem encertat però el L2...

Final de curs de la secció infantil i juvenil

Aquest curs tocava fer renovació a la secció infantil i juvenil. Per una banda, alguns dels més grans de l’any passat ja no continuarien, i encara que es va intentar...
Passejant per Bunifaziu

var Latitud_sortida = 41.389136; var Longitud_sortida = 9.165957; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
PIC O CIM DE LA MORT (882,6 m) pel GR 171-3

Cim o Pic de la MortCIM: Cim de la Mort (482,6 m) pel GR 171-3COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Terra AltaDESNIVELL: +125,06 mHORARI: 1h 11 min (37 min +...
PIC o CIM DE LA MORT (482,6 m) des de Gandesa

Cim de Pic de la MortCIM: Cim de la Mort (482,6 m) des de GandesaCOORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: COMARCA: Terra AltaDESNIVELL: +125,06 mHORARI: 1h 14 min (39 min + 35...
TOSSAL DEL BALINYÓ. Via SPHYNX .

12/06/19. Aprofitant què va ploure ahir i han baixat les temperatures, ens arribem al Tossal del Balinyó per fer la darrera via oberta el passat abril. Aquesta via va a la...
Normal a l'Agullola de Rupit . Pla de Fabregas.

La setmana passada ens endinsem en el que per a mi es el millor i mes bucolic lloc per escalar de tot Catalunya, doncs el seu taranna li dona un aire de grandaria ,magestuos...
Via Estruch a la Roca de les Onze Hores.

Recorregut pels amants de l'encastament i el rovell.L'entrada l'hem fet per la Renom-Garcia,tirada tombada de finura que contrasta amb el caràcter atlètic i fissurat de la...
Cova d'en Cantero. Els Ports.

1 de maig de 2019Sense cap mena de dubte una de les troballes memorables d’aquest any ha estat la visita a una cova de la Mola de Catí que ni tant sols surt als mapes: Cova...