Cav

Ruta de les ermites de Montserrat

13.04.19  La muntanya de Montserrat ha estat des de temps molt antics un recer per a la vida eremítica, desenvolupada inicialment a la part baixa i mitjana de la muntanya....
GR-92: Vilanova i la Geltrú – Sitges (38 m)

Dissabte 20 d’abril de 2019Hora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Garraf.Temps aproximat: 3 h (8,5 km)Desnivell: 50 m (acumulat)Dificultat (1): Fàcil.Programa:...
Pic de montardo

Tot i que a causa del mal temps ens vam quedar a menys de 100 m del cim, considero que el nostre objectiu de pujar el Montardo va estar aconseguit, en ocasions cal saber tornar...
Sa Capella Blava i el pas d'en Bisquerra

Pas d'en BisquerraEl pas d'en Bisquerra pren el nom d'en Tomeu Bisquerra, «un pastoret que va conduir una teringa de contrabandistes a través d'una escletxa per evitar el...
Travessa de la serra de busa

(Estem treballant per vostè perdoni les molèsties)El fet d'anar amb autocar ens permet fer la travessa de la serra de Busa des de l'extrem de ponent fins a llevant. Però ens...
Pels serrats de Lord i Sòbol

30.03.19  Sortida col·lectiva al Solsonès, on hem fet un tomb per la Mola de Lord i el serrat de Sòbol, dues formacions de conglomerats que s’aixequen, respectivament,...
Itineraris per la repressió franquista de lleida

Aquest dissabte, conjuntament amb la regidoria de Drets Civils de la Paeria hem organitzat una caminada-cultural al voltant d'alguns dels escenaris de la repressió franquista a...
La Sosanitu i Menganitu al Serrat del Poll.

Bonic dia de primavera a Alòs de Balaguer amb la tranquilitat intersetmanal habitual del Serrat del Poll. Aquest hivern passat (Gen-19) vam gairebé repetir la Sonsanitu i...
Roca Melera i Creu de Santos. Cardó

3 de març de 2019Potser és la mística de l'antic desert carmelità, amb les seves ermites disseminades per tota la vall, i unides per una extensa xarxa laberíntica de...
Trail Montroig Extrem (24,5 km, 1850 m. d+)

Després d'un any d'aturada, enguany ha tornat amb força aquesta cursa del Mont-roig, amb un circuit renovat que ha incrementat el desnivell de la prova llarga fins als 1850...
Sortida fotogràfica als Mollons

Avui no hi havia programada cap sortida de muntanya, de manera que he aprofitat per fer una escapada en solitari a la zona dels Mollons amb l'objectiu de fer unes fotos que em...
Torre de Vetera

var Latitud_sortida = 42.466259; var Longitud_sortida = 2.646675; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
La Buffet Lliure a la Serra de St. Joan.

Feia gairebé tres anys que no pujava a Montanisell i la veritat és que ja trobava a faltar la pau i tranquilitat de la Serra de Sant Joan. Avui hem repetit la Buffet Lliure on...
Ascensió al Pic de Sanfonts (2.894 m)

La neu que tan generosament va caure pels Pirineus a principis de temporada s'ha anat fonent i ara la situació està força malament per als esquiadors de muntanya. Avui hem...
Taillón, cara oest. Goulotte Quintana.

Divendres passat, amb el Moi, vam marxar cap a la vall de Bujaruelo per dormir una estona al refugi i, l'endemà, anar cap al Taillón. No teníem gaires referències però...
Tres mil quatre-cents quatre

Estasen, PD (300 m) Aneto, Massís de la Maladeta. Intento trobar una posició còmoda per apagar els pensaments i descansar fins l'endemà. Aquest acte que repeteixo cada dia...
Mirador de Trampa. Montsià

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 21.0px; font: 18.0px 'Helvetica Neue'; color: #323333; -webkit-text-stroke: #323333} p.p2 {margin: 0.0px...
Cresta del Sol, Serra dels Bastets

El dissabte 2 de març, per entrenar una mica això de les crestes, i també per recordar les bones estones passades a la Cresta del Sol fa 12 anys, vaig tornar-hi acompanyat...
Fontcalda i Pàndols

Molt interessant travessa des de Prat de Comte fins a la Fonteta (prop de Gandesa) recorrent una torturada geografia condicionada pel riu canaletes que s'obre pas a través d'un...
Què estem fent malament?

Aquesta mateixa setmana, l'amic Albert Reverté publicava al seu mur de Facebook unes fotos que m'han deixat perplex, emprenyat, preocupat...Fa uns vuit anys que ho faig des de...
Volta a Gavarra

var Latitud_sortida = 42.163464; var Longitud_sortida = 1.282431; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Arranquem el 2019

Ho fem de la mateixa forma que al 2018 on el Soplao a marcat un punt d'inflecxio en la nostra activitat. Al tractar-se  d'una proba de resistencia amb 163 kms i quasi...
Penyagolosa. El gegant de pedra.

23 de febrer de 2019L’abril del 1999 vaig fer la primera ascensió d’aquest emblemàtic cim. Després de 20 anys! torno al Gegant de Pedra... al Penyagolosa. Vértex...
**** Rere el blanc del nord

Gener - febrer 2019Malgrat aquest hivern poc generós no cedeixo en la dèria de lliscar, sóc incapaç de renunciar al plaer de la lleugeresa que dóna surar damunt la neu. Poc...
Escalada a Yangshuo

YANGSHUOA finals d’octubre vam deixar Getu per anar a Yangshuo.El trajecte  ens ocupa tot un dia,  ho  portem tot escrit en xinés tots el noms...
A la Trencalòs (Serrat de la Corona, Àger)

**Escalem la Trencalòs al tranquil Serrat de la Corona amb la seva irresisitible fissu inicial que vam ullar ja fa uns anys des de la veïna (i no tan agraïda) Somiatruites,...
L’obaga del castell de Montesquiu (709 m)

Dimecres 27 de febrer de 2019MatinalHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 2 h 20 m (7,5 km)Desnivell: 250 m (acumulat)Dificultat (1):...
GAM a Diables.

Evident linea de díedres i fissures que topa amb l'imponent sostre que talla la paret,resolt a cop d'expansió. El resultat final és un conjunt de díedres molt guapos,alguna...

453 Ermites de Prats de Lluçanès 20022019

453 Ermites de Prats de Lluçanès 20022019La sortida d’avui ha sigut a Prats de Lluçanès hem donat un tomb per les ermites que envolten la població.Aproximació des del...
Descobrint Getu i els seus voltants

Els dies que no escalàvem aprofitàvem per fer caminades i perdre'ns en aquest territori tan i  tan especial. Ens vam enamorar d’aquest indret que ens va regalar una...
 El Cabeçó d'Or per la Canal de l'Homenet

30/01/2019Aquesta vegada ens desplacem al Cabeçó d'Or, una espectacular serra ubicada en els termes municipals de Xixona, Relleu i Busot. Es tracta d'una serra allargada de...
Sant Pere de la Vall i Balconet de Santa Linya

27.01.18  Aquest diumenge ens hem aplegat gairebé una cinquantena de companys per efectuar una ruta circular per la serra de Montclús, a la Noguera, que surt de la petita...