Cav

15 anys de... la Normal al Puro.

I després de la Visera i el Pisón, tocava el torn al famós Puro de Riglos. Recordo que aquella nit de fa 15 anys va ploure i bastants dels que feiem bivac per l'entorn ens...
Tossal de Mirapallars. 100 cims

23 d'agost de 2019Segona jornada pel Montsec de Rúbies. Aquesta vegada per coronar el seu cim, el Tossal de la Torreta, sostre comarcal de  la Noguera,  i el Tossal...
Canals de núria i freser

En el municipi de Queralbs, just on hi ha l'aiguabarreig d'aigües del Riu de Núria i el Freser i trobem la Central Hidràulica de Daió a la qual i podem arribar per una...
Tafanejar geografia: sot del bac

Sempre és bo, boníssim, descobrir nous indrets on escalar. L'altre dia se me va posar entre cella i cella l'idea de visitar una de les escoles d'escalada més antiga de...
Une arete dans la gorge

19, 20 I 21 DE SETEMBREVIATGE A TODRA (PRIMERS DIES)No es la primera visita al lloc, però si que és la primera vegada que viatjo amb avió i estic tots els dies per la zona....
Un altre tomb per Cabrera

15.09.19  Tercera ressenya que dediquem en aquest bloc a la muntanya de Cabrera, al Collsacabra. En aquesta ocasió sortirem de Sant Julià de Cabrera per anar cap al coll...
Miradors de s'Arxiduc

Camí de sa MuntanyaIniciem aquest recorregut a ca Madò Pilla (actualment hotel Continental), situat en el punt quilomètric 68,3 de la carretera Ma-10 entre Valldemossa i...
Repetim

Repetim "portada" a la Vèrtex

Som "portada" del número d'octubre de la revista Vèrtex: https://www.feec.cat/…/286-parc-natural-de-lalt-pirineu-di…/Una travessa a peu per recórrer de nord a sud tots...
Cresta de Peguera

La Cresta de Peguera (en realitat el nom correcte és Serrat de les Eres) és una activitat curta i relativament fàcil, apta per a una matinal. Ahir vam haver de suspendre la...
Trail de la Jovada,un xicotet gran poble

Espectacular el trail de la Jovada del 2019,no m'havia sentit mai tan ben arropat a una cursa per tota la gent del voluntariat. I com bé diu l'encapçalament de l'article la...
Podi inesperat al bosc de Can Pitof

Campionat de Catalunya de Mitja Distància al bosc de can Pitof de VidreresCategoria H60 2,8 km. i 19 fitesDistància recorreguda 4,3 km. 1-01-23 95 metres de desnivell...

Barranco Aigua de Llinars v3a2II (Guixers, Lleida)

Barranco Aigua de Llinars es una bonita excursión acuática, de las más bonitas de la zona con pozas y zonas bien escavadas.
En kayak per mediano i el grado

De vegades trobar-se el got mig buit te els seus avantatges, així és que en la nostra excursió pel pantà de Mediano vam tenir l'oportunitat de poder passejar per les restes...
La Carbassa des de Coborriu

4.09.19  La dilatada i arrodonida muntanya de la Carbassa (2738 m), visible des de molts indrets de la Cerdanya, es troba situada entre les valls de la Llosa i de Meranges....
Baixada de Vens

Avui, cinquè i darrer dia de la nostra travessia pel Mercantour, teníem prevista una etapa curta perquè havíem de tornar a casa i ens quedaven unes 8 hores de cotxe....
Le Chemin de l'Energie

Ahir, quan vam arribar al refugi de Rabouns després d'una intensa jornada de muntanya, el guarda del refugi ens va avisar que per avui es preveia molt mal temps: pluja i neu!...
Pel camí vell de tuixent a josa

Antigament havia un camí que unia els llogarrets de Tuixent i Josa. Anava per la vora del riu. La carretera va malmetre la majoria dels trams.Un grup d'amics de Tuixent va...
Tête de l'Enchastraye (2.954 m) en travessia

Avui hem iniciat una gran travessia de cinc dies per la zona del Mercantour, en els Alps Marítims, a cavall entre la vall francesa de Tinée i la italiana de Val Stura. Ahir a...
PELADET ORIENTAL. Via NAG-TRIO-BAND.

4/09/19. El passat 28 d’agost vam anar una colla a escalar al Peladet Oriental, tocava repetir en el meu cas i recordant un possible projecte proposo si algú s’anima i...
Disciplina Feixista a la Paret del Grau.

Matinal ultra ràpida a Coll de Nargó per rescatar-nos mutuament amb el company de les cavòries que últimament ens atormenten i que ens allunyen involuntariament de les...
Fonts de Canet lo Roig. Maestrat.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 18.0px Helvetica; min-height: 22.0px} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 18.0px...

470.- AIGÜESTORTES – ESTANY LLONG  27/28-08-19Breu resum de una sortida especial27 Dimarts. 2/4 de 12.- Ens trobem a l’Agulla de Manresa, el capità Clarà, amb la...
Mam Tor (517 m.) i Lose Hill (476 m.)

Al sud de les Pennines hi ha una altra de les zones de muntanya d'Anglaterra, el Peak District. Malgrat que el seu nom ens pugui fer pensar que hi trobarem grans altures no és...
El forat del buli: recordant a l'antoni satorra

Amb l'Antoni Satorra havíem parlat molts cops de muntaria una excursió col·lectiva per ensenyar-me el Forat del Buli que tant li agradava. Tristament ha marxat i no m'hi ha...
Serra de Sant Pere. Traiguera

29 de juliol de 2019A la divisòria entre els termes municipals de Traiguera, Canet lo Roig i la Jana, al Baix Maestrat, s’aixeca la Serra de Sant Pere,  també coneguda...
Cim Ararat 5137 metres - del 14 al 21/8/2019

Una vista des de l'inici del camí al camp 1. L'Ararat per molts és conegut per l'historia de l'Arca de Noè, per els habitants de l'Anatòlia (Est de Turquia) el coneixen...
Pels camins del comte Arnau (2)

Planelles - Coll de Coma Ermada - Costa Pubilla - Coll de la Bona - Planelles21.07.19  Ja fa gairebé dos anys vam fer una primera aproximació als indrets llegendaris del...
Pen-Y-Ghent (694 m.)

Com ja us vaig comentar en un viatge anterior a les Costwolds, Anglaterra no és un país de grans muntanyes -com ho entenem aquí- i presenta unes altures més aviat modestes...
Cresta de Roháče

var Latitud_sortida = 49.144267; var Longitud_sortida = 19.695045; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Cova de les Mamelles

La Cova de Les Mamelles és una de les coves més importants de l'illa de Formentera. En realitat no és una sola cova sinó un conjunt de coves connectades entre elles formant...