Cav

Pels bunquers de foradada

Fa un temps vaig veure el programa El Foraster de Quim Masferrer dedicat al poble de Foradada on es veia un búnquer que desconeixia. Això va aixecar el meu esperit aventurer i...
Miranda de Can Jorba, via Sol Solet

12.01.18  Tot just despunta el dia quan, veloços, correm en direcció a Montserrat per tal de tocar el seu “pinyoler” i així fer baixar els torrons, els...
Recorrent la costa est australiana. 1º Part.

Ens quedaven 15 dies per tornar a casa i vam decidir  recòrrer el 2800 quilòmetres de la clàssica ruta per la costa est d’Austràlia que va de Sidney a Cairns,bé...
Pels voltants del castell de montesquiu

Més que pels voltants pel castell hauria de dir que he estat tot el cap de setmana enclaustrat al castell de Montesquiu doncs estic fent el curs de Tècnic de senders de la...

424 . Oristà Rocaguinarda Oristà 100118

424 Oristà, la Quintana, Rocaguinarda, Oristà 10/01/2018Aproximació, cada grup pel seu compte, ens trobem a Oristà a les nou, amb l’objectiu de fer una caminadeta suau...
GR7: La Coma - Hostal Nou

Una nova etapa del GR7 entre la població de La Coma i l'Hostal Nou del Pla, a la carretera del Coll de Jou. Hem arribat a primera hora a La Coma i, com és tradicional, hem...
Santa Bàrbara (735 m)

El Parc Natural dels Ports es un macizo de montañas imponentes, un auténtico paraíso para los senderistas y amantes de la naturaleza. Pero también un lugar repleto de...
Barranc dels Molins i Mola d'Ares del Maestrat

1 de gener de 2018Ares dels Maestrat, un petit municipi de l’Alt Maestrat, a 1195 metres d’alçada, és un d’aquells poblets de postal, amb carrers estrets i empedrats que...
La Mola de LORD

Entre el Port del Comte, la Serra de Busa i el Clot de Vilamala s'aixeca un bloc muntanyós de roca conglomerada coneguda com la mola de Lord. El cim és un gran altiplà...
Entre blue mountains i sidney

El territori de  les Blue Mountains forma uns dels Parcs  Nacionals més visitats d’Austràlia. Degut a la seva proximitat amb Sidney s’hi organiTzen visites...
Turó de Port Vell (2.489 m) amb esquís

Una ascensió relativament fàcil, tornant a la Vall de Rialb, que ja vam visitar la setmana passada. Aquesta vegada la sortida se'ns ha complicat una mica per causes diverses...
Falconera (798 m.)

var Latitud_sortida = 40.885976; var Longitud_sortida = 0.303004; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Diagonal del pasatiempo

DIMECRES, 27 DE DESEMBREPer avui la meteo dona unes perspectives molt dolentes, vent i fred, però desprès de dos dies omplint la panxa, s’imposa sortir per pair els torrons...
Castell de l'Eramprunyà i Cova de Bruguers

Avui hem fet una petita excursió amb nens per la zona de Begues, visitant dos punts característics: el Castell de l'Eramprunyà i la Cova de Bruguers. Feia temps que volia...
Puigs des Porrassar i des Corb

Cases de s'Alqueria Vella de BaixBonic itinerari pel cor del Parc Natural de Llevant. Aquest parc està ubicat al nord-est de l'illa de Mallorca, a l'extrem septentrional de les...
La Barcina i Mola Castellona

25 de desembre de  2017S’acaba l’any, i encara tenia pendent una ruta pels cims del Port, de gamma extra, en termes castellers: el pas de la canal de la...
Explorant pel pas nou del montsec

Hi ha dies que surten les coses rodones, per exemple avui. Volia cercar un pas que hi ha damunt del Pas Nou al Montsec de Meià però havia massa neu per posar-me per un lloc on...
Via NO ÉS No a la Roca Viella. Abella de la Conca

Dissabte 23 de desembre de 2017Fa temps que tenia l'ull ficat en aquesta via oberta per un company del centre i aquest dissabte a estat el dia perfecte per escalar-la. La via te...
Barranc de l'Astor i Racó de la Gallina

23 de desembre de 2017L’amic Agustí Barceló , d’Ulldecona, em va comentar fa un temps que havia localitzat un barranquet, paral·lel al barranc de l’Astor, amb un sender...
La gola del ter.

Descripció de la ruta; avui farem una passejada pel tram final del riu Ter. Després de néixer entre les altives muntanyes de la zona d'Ulldeter, ens desplaçarem arran de...
Dôme de Polset des de Pralognan

Avui som 11 d'octubre i m'aixeco molt d'hora, molt d'hora, per anar a provar un cim que vaig veure ahir des del Dôme des Nants, el conjunt de l'Aiguille i el Dôme de Polset...
Aresta Ribes a la Vinya Nova.

Juntament amb l'Aranya de les Garrigoses i la Terra de Nómades aquesta via és la gran clàssica del vessant Sud.També és la més fàcil del trio d'arestes Ribes...
Cacharrito

La Montse i l'Emili conformen la parella més xalada de la tribu dels tapiens.Tota una vida descobrint i pujant pedres, escalant de dia, rient de nit.M'atreviria a dir que ja...
Capitan veneno + rosa d'abril

DIUMENGE, 17 DE DESEMBRESeguim amb les temperatures gèlides, però nosaltres no volem perdre pistonada i seguim escalant tot i les temperatures.Aquesta setmana no puc sortir el...
LIXè PESSEBRE DE MUNTANYA: LA TORRE DE VALLFEROSA

La sortida a posar un pessebre és l'activitat més arrelada del Centre. Ja passem per l'edició 59na. Jo hi vaig des de l'any 1986 (menys un any que vaig estar malalt i vaig...
Castello - beniarres 10/12/17

De perduts als llops, perquè diumenge ens vam trobar sols en el punt d'encontre i ens vam haver de replantejar el sortir amb el grup dels eurobikers per completar una...
Matanegra

El Serrat de Matanegra és la carena que separa la vall d'Àssua de la vall de Baiasca. Com indica el seu nom, és una zona plena de bosc, molt visible des de Sort. Podem dir...
Avenc de l'Espluga

var Latitud_sortida = 41.652209; var Longitud_sortida = 1.976643; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Mola d'Estat. Muntanyes de Prades

26  de juliol de 2010Si si, d’això ja fa més de 10 anys. Avui remenant per la col·lecció de fotos, i per les publicacions de rutes del wikiloc, m’he topat amb...
SERRAT DEL CONILLER. Via LIEBE CLÀUDIA

25/11/17. Aquesta via té una gran càrrega emocional per a nosaltres, l’hem de repetir de tant en tant i ara ja tocava. Aprofitant la ben entesa de què el Javier, el Xavi i...
Via serreta

DISSABTE, 18 DE NOVEMBREAquesta Setmana no tinc company i començo la ronda de trucades pels companys del Maresme, (que sempre en porten una de cap). Aquesta setmana volen anar...
La bolera

Irene y la Paz, 6c (200m) Mallo Frechín, Riglos.L'altre dia ens vam tornar a perdre. Ens va enganxar un monzó de matinada, el típic que t'envia rodolant ves a saber on, entre...
Cercant la cova del peladet

L'altre dia vaig comentar al meu Mestre excursionista, en Manel Cortés, que havia trobat una ermita no catalogada al Montsec de Rúbies, Sant Julià. Com no podia ser d'una...
Badalona al Gorro Frigi.

Ens ha semblat una molt bona via,bàsicament és un camp de patates de dalt a baix que sembla dissenyat expressament pel gaudi del personal.La via te l'equipament envellt però...
Mas de Rosalea i Monte del Perro. Montsià

1 de novembre de 2017 Us presento un curt itinerari, del que jo anomeno "de recerca". No es tracta en aquest cas de fer molts kilòmetres o una volta espectacular. Bé,...
Sumant metres de desnivell a Portè- Puymorens.

Recorregut marcat amb el rellotge Suunto Traverse."Per ser la primera sortida de la temporada a 11 de Novembre i amb el mal temps al Pirineu, la cosa no pot començar millor, a...
Tossa d'Espinau (1086 m). A l'ombra del Mont.

IntroduccióUs proposem una ruta per camins poc trepitjats a cavall entre l'Empordà i la Garrotxa. La Serra de les Corones, té la Tossa d'Espinau com a punt culminant i queda...
Aresta  de la coma de gelis

Aresta de la coma de gelis

DIMECRES, 15 DE NOVEMBREInicialment teníem que ser tres, però a darrera hora en Josep ha trucat dient que no sortia i tan sols sortirem en Ginés i jo.Els objectius que tenia...
GR7: La Seu d'Urgell - Fórnols

Una nova etapa del GR7 entre la Seu d'Urgell i la petita població de Fórnols, a la Vall de la Vansa. Hem començat la jornada esmorzant el típic croissant al...