Cav

Blancs de prepiris...

***nevada molt ben rebuda als Prepirineus que la cosa estava del tot pelada. Fins a 110cm que al caure humits i per efecte del vent donen una base que durarà dies. Ull que...
Aladaglar 1º part. informació pràctica

De fet no sé gaire com començar aquesta entrada.… Ens va agradar conèixer aquest lloc remot, autèntic, inalterat i espectacular, que semblava que haguessim anat al...
Bardenas: ruta circular per La Estroza

Avui, en la segona jornada d'estada a les Bardenas, hem fet un itinerari circular per la zona de La Estroza, un dels cims panoràmics de la zona, amb un recorregut variat i...
Feliç Any Nou 2020

Aquest any visitarem el refugi de Rebost (Cadí-Moixeró) per passar la nit de Sant Silvestre. A part de retrobar-nos amb companys d'aventures i amics de sempre, també voliem...
Cova de la taverna

El Pantà de Margalef està situat al costat oest de la Serra del Montsant i és alimentat per les aigües del Riu Montsant que recull bona part de la conca del vessant nord de...
Agulla de l'Arbret, via Aresta Brucs

26.12.19  Des que a principis d’aquest mes de desembre vam escalar la Filigrana, que ens vam quedar amb les ganes de pujar també a la Mitra, més coneguda com l’Agulla...
Via latok

DIUMENGE, 22 DE DESEMBREFa un temps fent una batuda per Internet vaig trobar una ressenya que  va cridar-me l’atenció, però no era el moment d’anar-hi i va quedar a...
Via latox

61è PESSEBRE DE MUNTANYA: SERRA DE LA CAMPANETA

(Aquesta entrada està carregada d'observacions personals que poc poden interessar als que cerquin una forma agradable d'assolir el cim de la serra de la Campaneta)Avui ha...
Vies calentes dels ports: cavall de 4 faves

Estem al pic de l'hivern i decidim anar a escalar als Ports. El bon temps està assegurat (si no fa vent). Generalment anem a vies que els companys ens hi han parlat. Doncs bé,...
Port de Rat (2.540 m) amb esquís

Avui hem iniciat una nova temporada d'esquí de muntanya amb una activitat senzilla però ben interessant. Hem pujat al Port de Rat, un pas que comunica la vall andorrana de...
GR-92: Platges de Cubelles (4 m)

Dissabte 14 de desembre de 2019MatinalHora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Garraf.Temps aproximat: 2 hDesnivell: 10 m (acumulat)Dificultat (1): Fàcil.Programa:...
Passejant pel Bellestar

26 d'octubre de 2019Dins del calendari d'activitats del Parc Natural de la Tinença de Benifassà, el passat 26 d'octubre vam portar a terme una "Passejada cultural pel...
15 anys de... la Maquis a Busa.

L'obertura de la Maquis a Busa va aixecar un xic de polseguera entre els escaladors de Solsona i Cardona que mig trencava aquell pacte no escrit que teníem que ja he explicat...
El Talló des del coll de Pera

24.11.19  Abans no comenci la voràgine de les festes nadalenques, el darrer diumenge de novembre ens reunim una bona colla per fer l’última col·lectiva de l’any. El...
Sierra de sis

La Serra de Sis forma una llarga carena que s'extén des de Bonansa fins a les proximitats de Caixigar. Formada per un llarg i ample llom herbós constitueix històricament un...
NoVaViA! Emboscats, i més de Riu Lacó

***Nova via que amplia el repertori al pany curt de Riu Lacó, escoleta de flotants."Emboscats": territori dels fill de les masies que desertaren de la República, i no foren...
Avenc jordi verdiell

De nou venim aquí a la zona de l'Ordal per baixar un avenc, en aquesta ocasió es l'Avenc Jordi Verdiell, una cavitat bastant reduÏda però que té la particularitat que en el...
Aterra com puguis!

Dos dies de FarnersDissabte, 30 de novembre de 2019Campionat de Catalunya Esprint al mapa del Castell de FarnersRonda Classificatòria: 800 metres, 10 fites: 18-24 1,1 km. 21...
Herois de l'1 d'octubre

DISSABTE, 30 DE NOVEMBREEl mes novembre ja esta a les acaballes i no es pot dir que hagi sigut molt productiu amb el tema d’escalada , però que hi farem. Cal aprofitar els...
Camins i escalades als Ecos

Una singular jornada montserratina amb una mica de tot: excursió pels Ecos, fotografies de Montserrat, camins equipats, vols de dron i dues petites escalades, en una sortida...
Entaforar-nos en la cova de l'escaleta

Feia temps que li anava darrera d'aquesta cova. Hi havia passat dos cops per davant però no gosava posar-m'hi dins ja que no estic habituat a moure'm per aquests contorns....
De Cardona a Suria

Iniciem la ruta després d'esmorzar a Can Jeff, prop de Gargalla, direcció a la Torreta i Serracanya per tombar cap a l'est fins a Montmajor.Tombem cap al sud i tot vorejant la...
Coves de Mitjavila. Coratxà

19 d'octubre de 2019 El passat 19 d'octubre una proposta del Parc Natural de la Tinença em va cridar l'atenció: "A caminar a la Tinença, descobrint les coves del...
Volta integral a Montserrat 2

Dimecres 20 novembre 2019Santa Cecilia, Camí de l’Arrel, Pla de la Trinitat, Pas del Trencabarrals, Camí Nou de Sant Jeroni (Gorros), Miranda de Sant Jeroni (100 cims),...
Pegotrail,bona cursa!

Arriba la segona cursa del Circuit Trail al poble de Pego i el seu perfil era dels que m'agraden,dos pujades fortes i dos baixades corredores. En el record la meua...
Avenc Jordi Verdiell

Avui hem fet una nova exploració subterrània per terres de la Serra de l'Ordal. Hem visitat l'Avenc Jordi Verdiell, una cavitat de curt recorregut però que es mereix una...
Passejada pel riu Cervol. Traiguera

14 de setembre de 2019 Segueixo fent inventari de les sortides del calendari de Terres de Cruïlla del 2019. Ara us presento la 8a sortida que es va portar a terme el...
Etiòpia (Nord) i Djibouti.

Mapa Gizi 1:2.000.000, en línia continua trajecte en 4 x 4 i discontinua en avió.Ben d'hora al matí sortim de Debash i conduïm fins a Gondar on visitem el més que...
Avenc dels topògrafs

Situat a la zona del Coll de la Creu d'Ordal, dins la Riera d'Oleseta i molt proper a l'Urbanitzacio de Lladoner, aquest avenc amaga una de les sales més ben decorades del...
Cueva de los arnales

Aprofitant que estem a Bujaruelo i que avui és dia de tornada cap a casa i podem disposar de tot el matí per fer alguna altra activitat  de baixa intensitat, ens dirigim...
La Lloma Llarga

27/03/2019Aquesta vegada ens desplacem a la Marina Alta, la ruta de hui transcorrerà a cavall entre els termes de Llíber i Benissa, els quals formen part de la Vall de Pop,...
Montserrat: matinal a Sant Jeroni

En aquesta ocasió recomano una excursió matinal a Sant Jeroni (1.236 m), el cim de Montserrat. Es tracta d'un itinerari fàcil que iniciem a l'estació superior del funicular...
Ruta de l'esquirol a Premià de Dalt

Comarca del Maresme, Parc de la Serralada Litoral.Itinerari circular, fàcil - Distància 5,32 km - Durada: 2hores - Desnivell: 220mSender local SL-C 112  Anem en...
Moleta de Son Cabaspre per la Gran Canal

Moleta de Son CabaspreUn itinerari matinal i circular. Sortim del camí de la Coma d'en Llobera (Esporles), una pista de terra tancada amb una barrera. Des del mencionat camí,...