Cerda

De la Guingueta d'Àneu a Estaon

Ve d'aquíEtapa que transcorre totalment per terres pallareses, unint dues valls importants. De la Vall d'Àneu a la Vall de Cardós. D'una vall concorreguda que dóna accés al...
Pic Doulent (1.780 m)

Dissabte 9 de març de 2019Sortida amb raquetes de neuHora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca de l’Arièja.Temps aproximat: 5 h 15 m (12,7 km)Desnivell: 515 m...
Uns metrillos per Masella

Divendres  8 març 2019Avui amb la poca possibilitat de fer Skimo per la falta de neu a tota la zona de Nuria, Vallter i Cerdanya sud i amb poques ganes de fer molts...
Canals de les puntes de la Vinyola (Cerdanya)

*** El circ de l’esvelta vessant sud del cim de les Valletes s'obra a ponent un reguitzell de canals amb pendent moderada i molt estètiques. Lo llunyà del lloc, i la seva...
Neus escasses a Port del Compte i la Cerdanya

Dissabte s'ha d'anar a Barcelona a donar escalf als presos polítics omplint la Gran Via; per tant cal buscar una destinació matinal "que ens vagi de camí". Així fem una...
Les dues clàssiques

Bastiments (2.881m) i Prat de Bacivers ( 2.845m) Vallter, Ulldeter.Puignal (2.913m) Er, La Cerdanya. Novembre. Cim del Bastiments. Dos pams de neu fresca. Els esquís...
Clàssica Tossa Plana de Lles

Distància: 12 km.Desnivell: 950 m.Dificultat: S2, fàcil.Durada total: 4:30.Punt de sortida: estació esquí de fons Lles/Cap de Rec.Matinal sense més pretensions que fer una...
Btt riu bastareny.

Descripció de la ruta; l'objectiu del recorregut és resseguir el riu Bastareny, des del seu aiguabarreig amb el Llobregat, fins al seu naixement a l'Adou o fonts del...
Coves d'Olopte i cova d'en Manent

27.12.18  Itinerari circular al voltant del tossal d’Isòvol, a la Baixa Cerdanya, amb quatre derivacions a cavitats situades a banda i banda de la vall del riu Duran....
Querforadat – cava.

Descripció de la ruta; recorregut circular, que ens portarà a descobrir els bonics poblets del Querforadat i Cava, sota les impressionants parets de la cara nord de la serra...
Esquí de Muntanya a Vallter

Avui hem iniciat una nova temporada d'esquí de muntanya. Aquest any les nevades del novembre han posibilitat que el primer dia de desembre ja estiguéssim amb els esquís als...
Orri del Corbill

var Latitud_sortida = 42.484811; var Longitud_sortida = 1.891856; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Castell de Llívia

Visitem el poble de Llívia: el Barri Vell, l'Església de la Mare de Déu dels Àngels, la Torre de Bernat de So i l'Antiga Farmàcia Esteva, una de les més antigues d'Europa,...
Al cim de la Carbassa en BTT

Distància: 40 km.Desnivell: 1900 m.Dificultat: mitjana-alta.Durada total: 7:30.Punt de sortida: Bellver de Cerdanya.Sortim des de Bellver i fins a Èller anem guanyant metres...
De l'Osona al Bages

Volia ser una matinal, al final però l'hem allargat uns quants quilòmetres i a donat per una bona estona més.Després d'esmorzar al Cafè de Centelles iniciem la ruta cap a...
Aresta Brucs al Broc del Setril

Una altra gesta d'en Cerdà, l'Auqué i en Riera que avui dia no hi ha qui ho entengui, primer per les expansions a posteriori i després pel guirigall de l'inici.Tal com...
MONTFALGAR (1.618,8 m) des del coll d'Àres

CIM: Montfalgar (1619,8 m) des de el coll d'Àres.COORDENADES CIM: 2º 27' 24.90840'' / 42º 21' 47.63465'' NVÈRTEX GEODÈSIC: 296079001COMARCA: RipollésDESNIVELL: 99...
CIMS PER LA LLIBERTAT. COMABONA 2554m.

13/10/13. Cims per la Llibertat, avui anem al Comabona 2554m en una jordana  solidaria i reivindicativa per la injustícia què representen el presos, exiliats i...
Ferrada de les Baumes Corcades

6.10.18  Després de diverses convocatòries, frustades pel reiterat mal temps d’aquesta passada primavera, per fi ens hem tornat a reunir una bona colla de...
Puigsacalm (1.514 m) #cimsxlallibertat

Dissabte 13 d’octubre de 2018Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 6 h 30 m (13,2 Km)Desnivell: 930 mDificultat (1):...
Comabona (2.548 m.)

var Latitud_sortida = 42.247749; var Longitud_sortida = 1.664355; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Vall de la llosa.

Descripció de la ruta; passejada curta i plaent ideal per fer amb nens, que ens aproparà a l'interior de la Vall de la Llosa. Una vall que té la seva capçalera al nord a...
PR-732: La Molina - Alp (1.484 m)

Dissabte 6 d’octubre de 2018Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Cerdanya.Temps aproximat: 3 h 30 m (9,5 km)Desnivell: + 140 m – 400 m...
De Corbera a Gelida (589 m)

Dimarts 2 d’octubre de 2018Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Baix Llobregat / Alt Penedès.Temps aproximat: 4 h 15 m (12,2 km)Desnivell: + 380 m  -...
Castells Barberà a la Roca Verda.

Als tres membres de la cordada la via ens va agradar.Varem trobar-la lógica,amb bona roca,variada i amb un tram ben sorprenent a la quarta tirada.Dit això heu de saber al que...
Cresta Anyeller - Pic Rodó

Avui hem vingut a la Vall de Núria per fer una activitat relativament fàcil però força interessant. La cresta de l'Anyeller al Pic Rodó no és gens complicada, ja que...
Roc Roig i pla de la Feixa

var Latitud_sortida = 42.430463; var Longitud_sortida = 1.941322; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Mata Negra

var Latitud_sortida = 42.430809; var Longitud_sortida = 1.941981; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Palau del Baró de Quadras

Visita feta amb Cases Singulars i com sempre, súper interessant!El Palau de Quadras és un edifici modernista construït per Josep Puig i Cadafalch, 1904-1906. Obra...
Roca Foradada – Vall de Pi (1.766 m)

Divendres 17 d’agost de 2018Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de la Cerdanya.Temps aproximat: 6 h (18 km)Desnivell: 700 m (acumulat)Dificultat (1):...
Xemeneia del Pingüí.

La mítica cordada Cerdà-Riera també ens va deixar alguna via assequible com la que aquí presentem. Es tracta d'una evidentíssima canal-xemeneia que guanya el cim del...
Aresta est

DILLUNS 23 DE JULIOL Comença una setmana que pot ser molt interessant. Hem quedat amb el Joan (que és un gran coneixedor de la zona) en fer una campanya d’escalades per...
Dent d'orlu. aresta est.

23/07/18. La vessant Est de la Dent d’Orlu té un bon assortit de vies per triar. Amb el Josep Estruch anirem a l’aresta Est, també coincidim per a compartir cotxe,...
Puig de la Tossa (2.034 m.)

var Latitud_sortida = 42.511216; var Longitud_sortida = 2.114694; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Pirineu - Puigpedrós - 14/07/2018

Feia més de 45 anys que vàrem anar el Puigpedrós, mai havíem tingut ganes de repetir-lo, però aquest cap de setmana mirant possibilitats amb els nostres amics Marc i Maria,...