Cerda

15 anys de... la Cerdà Pokorski al Calderer.

La Cerdà Pokorski al Calderer va ser, avui fa 15 anys, la meva tercera via a la cara nord del Pedraforca. Recordo que vam entrar per les cornises i vam sortir per la Pany...
Roc Roig (2.225 m.)

var Latitud_sortida = 43.430351; var Longitud_sortida = 1.941196; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
GR7: Porta - Grau Roig

Al setembre passat, quan vam iniciar el recorregut del GR7, teníem previst començar-lo a Porta, a la Cerdanya francesa, per enllaçar amb el Camí dels Bons Homes que havíem...

7 i 8/07/2018 l’Alta Cerdanya i Arièja

LLOC DE TROBADA:  Refugi de l’UEC de La Molina dissabte 7/07 abans de les 18 h. – (anada en vehicles particulars)Cal confirmar l’assistència abans del 3/07/2018 per...
Pic dels Moros (2.137 m.)

var Latitud_sortida = 42.430332; var Longitud_sortida = 1.941205; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Vall de Gresolet

var Latitud_sortida = 42.228221; var Longitud_sortida = 1.735505; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cadí, canal Amagada

Enguany, amb la gran quantitat de neu caiguda i el temps prou bo per mantenir-la, ens ha permès d'acomiadar-nos de la neu amb una bona canal a la nord del Cadí.Vam arribar amb...
Camp de l'Ermità

var Latitud_sortida = 42.224706; var Longitud_sortida = 1.890987; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Coll Marcer

var Latitud_sortida = 42.403338; var Longitud_sortida = 1.941205; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ferrada de la Roca de la Creu

19.05.18  Hem anat a Ribes de Freser per a repetir o bé fer per primer cop (segons el cas de cada company) la flamant via ferrada de la Roca de la Creu i camí equipat del...
Ascensió al Puigpedrós (2.914 m) des de Malniu

Quan gairebé ha acabat la temporada d'esquí de muntanya, hem fet una sortida a la Cerdanya. Inicialment havíem plantejat l'activitat com una combinada d'esquí de muntanya i...
Corriols solans cerdans

Distància: 32 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta, puntualment alta.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Martinet.Boníssima ruta per a dies que trobarem les...
Pic Occidental de Coll Roig, canal oest.

Per reprendre el blog, després d'una llarga lesió al tendó d'Aquiles que m'ha tingut 6 mesos fent massa bondat, res millor que una de les millors esquiades que es poden fer...
Per l'Olla de Núria amb esquís

Novament hem vigut al Pirineu Oriental per fer un recorregut d'esquí de muntanya. En aquesta ocasió hem visitat la Vall de Núria que ens ofereix un punt de partida a gairebé...
La muntanya que bramava

Tossal Colomer, 2.673mLes Bulloses, La Cerdanya.Ella encara dormia, de bon matí, quan per la finestra començaven a entrar els primers raigs de primavera. Tot i que era ple...
Roc de la Calma, amb raquetes

5.04.18  El Roc de la Calma (2213 m) és el punt culminant de l’altiplà de la Calma, sobre Font-romeu, a l’Alta Cerdanya. El seu vessant sud està ocupat per les...
Dijous a l'oficina

Puigmal, 2.910mRuta normal des de França, Cerdanya.Hi ha moltes muntanyes a les que no he pujat mai, normal, però hi ha muntanyes on tothom ha pujat menys jo. Muntanyes...
Puigmal (2.910 m.)

var Latitud_sortida = 42.408696; var Longitud_sortida = 2.059043; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
PIC DE LA CARBASSA 2738m. AMB ESQUÍS.

7/03/18. Aquest dimecres tenim predicció de bon temps, la nit del dimarts ha deixat una petita nevada a la Cerdanya. Quan passem el túnel del Cadi trobem un espectacle en...
EM, vall de Campcardós (Cerdanya)

***Aprofitem la bona inivació des del fons de vall del mateix poble de Porta i enfliem amb una parell de visites a recórre l'allargadíssima vall de Campcardós, de silencis i...
Estany de Malniu (2.252 m)

Dissabte 24 de febrer de 2018Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de la Cerdanya.Temps aproximat: 5 h 30 m (13 km)Desnivell: 410 m (acumulat)Dificultat (1):...
Tosa d’alp (2.536 metres).

Descripció de la ruta; en aquesta nova sortida, ens vàrem decidir per fer uns dels cims del llistat de 100, que ens ofereix la FEEC. El cim triat va ser la Tosa d'Alp, una...
Raquetes de neu a la Cerdanya, 3 i 4 de Març

Cap de setmana de sortides guiades amb raquetes de neu. La vall de la Cerdanya, Catalana i Francesa, és un dels indrets amb més possibilitats de realitzar itineraris...
Circular al Mont LLaret (2376 mts.)

Recorregut marcat amb el rellotge Suunto Traverse.El dia d'avui és un dels dies complicats meteorologicament parlant per planificar una sortida a muntanya. A mesura que passi...

El Tren groc de la Cerdanya (Catalunya Nord)

El Tren Groc (en francès Train Jaune), també conegut com la Línia de Cerdanya o més popularment com el canari de muntanya, és una línia de ferrocarril de via...
Entrenament a Font- Romeu

Recorregut marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Aquest dissabte, si no fos per què durant dues setmanes no em tornaré a calçar els esquís de muntanya no haguéssim sortit...
De Viliella al Molí de Salt (1.565 m)

Dimecres 1 de novembre de 2017Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca de la Cerdanya.Temps aproximat: 1 h 15 (3 km) + 1 h 30 (4 km)Desnivell: 60 m + 240 mDificultat...
La Vall de Sant Iscle

Salt del Grill

Comarca: el RipollèsDistància: uns 5 km anada i tornada pel mateix camí.Ruta ben senyalitzada: marques de sender local, color blanc i verd.Dificultat: moderadaEstem allotjats...
GR7: Les Escaldes - Aixirivall

Avui el grup de caminadors del GR ha iniciat un nou projecte. Es tracta del GR7, un camí de gran recorregut que forma part d'un camí encara més llarg, d'abast europeu, E4,...
Concurs Fotogràfic de la SEAS 2017

Aquesta foto ha guanyat el primer premi i el premi de la votació popular. Feta a Ridolaina (Cerdanya)Imatge presa al torrent de l'Infern, prop de Casserres (Osona)Imatge presa...
Roc del Vidre, via Phil Gondoux

22.08.17  Quan hom s’endinsa per les gorges del Segre, a l’Alta Cerdanya, es sorprén de veure una una agulla fosca que, com un petit Cerví, es dreça esvelta sobre la...
Ocean bañoles wall

" Sens dubte,la via que més m`ha costat de Montserrat"Corria l`any 98 quan amb l`Emili Lòpez vem intentar per 1ª vegada aquest viot,Vàrem fer 4 llargs i ens va...
Un altre coll de categoria Tour

Coll de Serra-SecaAquest estiu ha estat especialment interessant des del punt de vista ciclista: començàvem amb un parell de rutes molt atractives per Capcir-Ariege, incloent...
Foradada de Pi en BTT (curta)

var Latitud_sortida = 42.368109; var Longitud_sortida = 1.780078; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...