Cervi

Pics de dellui i mariolo, estimat pirineu de casa

Després de molts anys he tornat a la Vall Fosca. Ha estat un plaer retrobar-me amb els pics de Dellui i Mariolo. L'any 1990, vaig fer una de les meves primeres sortides al...
Roc del Vidre, via Phil Gondoux

22.08.17  Quan hom s’endinsa per les gorges del Segre, a l’Alta Cerdanya, es sorprén de veure una una agulla fosca que, com un petit Cerví, es dreça esvelta sobre la...
Chamonix-Zermatt: Prafleuri - Arolla

Amb l'etapa d'avui hem completat la travessia Chamonix-Zermatt, la fita que ens havíem proposat en aquesta sortida. Una nova etapa de muntanya, dura i amb alguns sectors...
Chamonix-Zermatt: Mont Fort - Prafleuri

L'etapa d'avui ha estat molt diferent de les dues anteriors. Ha estat una etapa més dura i més de muntanya, superant tres colls. Hem esmorzat al refugi de Mont Fort. Dir que...
Chamonix-Zermatt: Le Châble - Mont Fort

Avui hem fet la segona etapa d'aquest estiu a la Chamonix-Zermatt. Després de la fàcil etapa d'ahir, la d'avui es presenta molt més complicada. Cal superar un desnivell de...
Chamonix-Zermatt: Champex - La Châble

L'Alta Ruta Chamonix - Zermatt és la més clàssica de les rutes d'esquí de muntanya. Fa més de cent anys que es va recórrer per primera vegada i cada temporada la fan...
Dents du Midi. Haute Cime.

Les Dents du Midi són una petita serralada situat al nord-est del massís del Mont Blanc, ja dins de Suïssa, que sovint veia i em feien venir ganes de pujar-hi algun dia. La...
El Passo del Naso

L'activitat prevista per avui era la travessia entre els dos principals refugis de la vessant italiana del Monte Rosa: el Quintino Sella al Felik i la Capanna Gnifetti. Aquesta...
Ascensió al Castor (4.223 m)

Avui hem fet la primera ascensió en aquesta sortida de cinc dies al massís del Monte Rosa. L'ascensió al Castor és relativament curta, ja que el punt de partida està molt...
Impensadament al Tossal de Moró

Aquesta temporada d'esquí ha començat amb un protagonista clar: la zona entre la Vall de Boí i la Vall Fosca perquè sembla que és on hi ha la millor neu. Per aquest motiu,...

TOR DES GÉANTS 2016  (339 Km i 24.000 D+)No sóc de fer cròniques, aquesta es la primera, però crec que aquesta cursa s’ho val, a veure com em surt.Després d’uns...
Tour del Cervino: Gruben - Zinal

Avui per fi hem tancat el cercle i hem completat el Tour del Cervino arribant a Zinal, on vam començar aquesta aventura l'estiu passat. Com ahir, el dia es presentava plujós;...
Tour del Cervino: Jungen - Gruben

Avui el dia ha começat plujós però no ens hem desanimat. Després d'esmorzar a l'hotel Edelweis de St. Niklaus hem anat caminant sota la pluja, protegits amb les capelines,...
Tour del Cervino: St. Niklaus - Jungen

Després de les dues etapes de l'Europaweg, avui tenim prevista una etapa curta i fàcil. Gairbé es pot dir que és jornada de descans perquè el camí que tenim previst per...
Tour del Cervino: Europahüte - St. Niklaus

Després de la intensa jornada d'ahir, avui ens toca completar aquest sector del Tour del Cervino amb la segona part del Europaweg. Hem esmorzat al refugi Europahüte i hem...
Tour del Cervino: Zermatt - Europahüte

Hem tornat a les terres del Valais per segon any consecutiu per completar el projecte que vam iniciar l'any passat: el Tour del Cervino, un GR que fa la volta completa a la...
Del refugi Giacoletti a Castello

A mitja nit ha deixat de nevar en el refugi V. Giacoletti i a tota la zona del Monte Viso en els Alps del Sud italians. Ha estat nevant des de mitja tarda fins a les 11 de la...
Gorbeia (1482 m). Somnis entre boires.

IntroduccióDiuen que a Euskadi hi ha 4 muntanyes emblemàtiques, imprescindibles: Gorbeia, Anboto, Txindoki i Aizkorri. Fins ara només coneixia el Txindoki i tocava anar a una...
LARRUNARRI (TXINDOKI) - 1.342 m

Arriba la festa de l'1 de maig i hi ha 4 dies de festa. Així que aprofitem per anar cap a terres Guipuzcoanes a realitzar un segon intent al Larrunarri, o més conegut com a...
De La Selva del Camp a Bell-lloc d'Urgell

Aquesta ruta feia dies que la teníem pendent, era una proposta del Julio que l'havia fet ja fa una colla de dies amb un vehicle no massa adient.Aquest cop hem quedat a...
El Tossal de Paiasso en travessa

La Vall de Manyanet des de la capçaleraDistància: 19 kmDesnivell: 1250 mDificultat: ME, S2 (puntualment S3) Durada total: 7 hPunt de sortida: estació d'esquí de...
Cova Bonica (Gavà, Baix Llobregat)

La cova Bonica, situada a la dreta a la capçalera del torrentLa visita a la Cova Bonica, és endinsar-se al Garraf més salvatge i embardissat. Una cova amb força anomenada a...

#001 – Recomanació literària

AVENTURES EXTREMES Cervin – Eiger – K2 – El Capitán – Mount Kenya Toni Hiebeler explica alguns dels moments que han marcat més la seva vida d’alpinista… Read...
Cròniques alpines

Aquest estiu, la roca , ni olorar-la. Una lesió al canell em va deixar fora de joc els mesos estivals. La veritat és que al principi em  va semblar una mica...
Monte Txindoki, el Cervino vasco

Txindoki, 1.346 mA cavall entre Nafarroa i Gikuzkoa s'alça una muntanya rocosa envoltada de prats verds i suaus, el Txindoki-Larrunarri. Des dels seus lloms es gaudeix d'una de...
Gran Combin, per l'aresta de Meitin

Continuem anant cap al nord i, la darrera aturada, la farem al Valais per intentar un dels grans quatre mils del Valais: el Gran Combin. Una muntanya amb diversos itineraris de...
Tour del Cerví: Plan Maison - Zermatt

Després de cinc dies de bon temps, avui que hem de fer una etapa d'altura amb glaciar i un coll de més de 3.000 metres, el dia s'ha aixecat núvol. És una llàstima perquè...
Tour del Cerví: Ref. Perucca - Plan Maison

Després de quatre etapes amb forts desnivells (1.200 metres diaris de mitjana) avui toca una etapa suau i més curta, amb final a la localitat turística de Breuil-Cervinia,...
Tour del Cerví: Prarayer - Refugi Perucca V.

La quarta etapa del Tour és una mica més curta que les anteriors, encara que el desnivell a superar també és important. A més, com que l'etapa és relativament curta l'hem...
Tour del Cerví: Arolla - Prarayer

Aquesta etapa del Tour del Cervino, la tercera per a nosaltres, és l'etapa reina del Tour, la més alpina i tècnica, ja que cal passar pel Glaciar Superior d'Arolla per...
Tour del Cerví: Lac de Moiry - Arolla

La segona etapa del Tour del Cerví és, en realitat, la resta de la primera etapa. Efectivament, tal com vaig explicar a l'entrada anterior, les guies del Tour ressenyen una...
Tour del Cerví: Zinal - Lac de Moiry

Aquest estiu comencem un nou projecte per terres alpines. Després d'haver completat el Tour del Mont Blanc i el Tour de les geleres de la Vanoise, aquest any hem vingut a les...
150 anys de la primera ascensió al Cerví

El 14 de juliol de 1865 un grup liderat pel britànic Edward Whymper i format pels també britànics Francis Douglas, Charles Hudson i Robert Douglas Hadow, el guia de...
Ascensió al Lagginhorn (4.010 m)

El responsable de l'hotelet on hem dormit (Roby) ha tingut l'amabilitat de preparar-nos l'esmorzar a les sis del matí, una hora abans de l'hora en la que habitualment comencen...
Ascensió al Allalinhorn (4.027 m)

Ahir, després d'un llarg viatge i d'una estona de turisme per Ginebra, vam arribar a Lausanne on hem dormit aquesta nit a casa d'en Lluis, el germà de la Merche que viu en...
TOSSAL DE CERVI - 2.757 m

panoràmica sobre el PN d'Aigüestortes i St MauriciSincerament, crec que mai havia vist una nit tan estel.lada com la què vam viure a Manyanet el dissabte 6 de juny de 2015....
Trescant a Svanètia

//--> Passejant per Mestia entre les torres Visitem l'interior d'una de les torres Mestia des de dalt d'una torre Interior d'una...
L'Olla de Filià

Explica una llegenda només apta per devots, que si aneu al Santuari de Núria (al Ripollès) i poseu el cap dins d'una olla alhora que toqueu la campana de Sant Gil, teniu la...