Cims

Benvinguts a aquest blog

Desitjo que aquest blog serveixi d'ajuda a tot aquell o aquella que decideixi realitzar aquest emocionant repte proposat per les diferents entitats que formen part de la...
Postals occitanes

26 de març  - 2 d'abril 2018Dies de vagarejar immersos en una primavera capriciosa que desgrana les primeres passes dubtant de quin vestit li escau millor, si l'ocre...
Pic de campirme

Prenent com a punt de sortida el Refugi de la Pleta del Prat, situat a l'estació d'esquí de Tavascan, podem fer aquest bon recorregut amb raquetes o esquís a un dels cims...
El corronco

Aquest és un altre dels cims clàssics que tard o d'ora acaba fent tothom que fa muntanya hivernal amb esquís o raquetes. Situat a la Vall de Boí els seus amplis i francs...
A mig camí

Tossal dels Altars, 2.455mSerra d'Altars, Llessui.Vacances, curtes però vacances. Durant la setmana la senyora meteo ha ens ha fet oblidar l'objectiu inicial però res que no...
Pic de les Fonts (2.749 m) amb esquís

Ascensió a un cim molt esquiable, a la Vall d'Arinsal. La sortida estava programada per al dissabte però la previsió del temps ens ha fet canviar d'estratègia i hem vingut a...
Dijous a l'oficina

Puigmal, 2.910mRuta normal des de França, Cerdanya.Hi ha moltes muntanyes a les que no he pujat mai, normal, però hi ha muntanyes on tothom ha pujat menys jo. Muntanyes...
PUIG PELAT (1.075,8 m) des de la Mussara

Fotografía: Ramón CombaliaCIM: Puig Pelat (1075,8 m) des del Refugi de la MussaraCOORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Baix CampDESNIVELL: +107,5 mHORARI: 1h 44 min...
Puigmal (2.910 m.)

var Latitud_sortida = 42.408696; var Longitud_sortida = 2.059043; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pic dels Pedrons (2.715 m.)

var Latitud_sortida = 42.560264; var Longitud_sortida = 1-765001; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Rødtinden (470 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Top 300, Trømso- Kvaløya, 1:50.000Avui últim dia sencer a Trømso l'havíem de dedicar a visitar la ciutat per què...
Pic de Castanesa (2858 m.)

I per fi, després d'un hivern de meteo estranya (pluja-neu-calor-neu-pluja-calor...) que no han permés tenir un mantell nival gaire fiable, podem fer una sortida en òptimes...

Puig de Bestracà (100 Cims) por Cresta del Gall (Oix, Girona)

Puig de Bestracà por la Cresta del Gall es un recorrido impresionante y en algunos momentos aéreo para alcanzar Puig de Bestracà, uno de los 100 Cims de la preciosa...
Cim del Pla de Pujalts o Costa Pubilla (2.056 m)

Dissabte 17 de març de 2018Excursió amb raquetes de neuHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h 30 m (11,8 km)Desnivell: 830...
Pic de Campirme (2.633 m) amb esquís

La previsió del temps era força dolenta per al dia d'avui, però mirant amb detall les previsions semblava que podia haver-hi una petita finestra de bon temps a primera hora...
Reformes en el paradís

Divendres, 16 de març de 2018Fa dies que en tinc ganes i al final he decidit que com a regal d’aniversari no està gens malament, així que ja va sent hora de tornar a donar...
Espectacle efímer

Enforcadura, 2360 m Pedraforca.Hi ha coses que em fan especial il·lusió, i l'activitat d'avui n'és una. De lluny, sempre ha sigut un dels llocs que m'ha imposat més el seu...
Pels dominis dels Ubach i d'en Capablanca

3.03.18  Petit itinerari circular d’uns 8,5 Km de recorregut i 300 m de desnivell, pel conjunt arquitectònic situat al vessant sud de la serra de l’Obac (cases Nova i...
Sa Rateta i volta als Tres Mils

Vistes des del puig de sa ratetaSeguint les indicacions dels bons amics Llorenç Soler i Andreu Magraner, fem una volta als tres cims de mil metres més emblemàtics de la...
Bistoltes (783 m). Per camins 100% garrotxins.

IntroduccióSadernes és una de les zones d'escalada clàssiques de les comarques de Girona. Lluny de les parets de Montserrat, Montsec i Siurana, Sadernes ofereix un munt de...
Tuc d'Aubàs (2.072 m) amb esquís

Avui l'activitat ha estat molt diferent de la d'ahir. Si ahir vam trobar el Corronco de Durro amb molt poca neu, avui hem visitat una Vall d'Aran enterrada sota un bon gruix de...
Cursa dels Biberons (22 km, 1200 d+)

Ja van cinc edicions d'aquesta cursa de muntanya que sortint del Pinell de Brai, a la Terra Alta, s'endinsa per les entranyes de la Serra de Pàndols per assolir el seu punt...
Serra de Castelltallat

var Latitud_sortida = 41.829443; var Longitud_sortida = 1.751698; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pedró dels QUATRE Batlles -hivernal-

Un dels llocs per fer raquetes, coronar cims de certa singularitat (és veritat que totes les muntanyes tenen el seu caràcter i encant) i que a més poguem gaudir d'una...
El Puntal des Forn i el puig de ses Basses

Sa Paret des MorosEl punt d'inici d'aquesta ruta es situa en el Coll de sa Gramola (Km 106 de la carretera Ma-10) en el qual es troba un ample espai per deixar els...
GR7: Hostal Nou - Brics

Avui hem fet una etapa més del GR7, sortint de l'Hostal Nou, a la carretera que puja al Coll de Jou, i arribant al petit poble de Brics, més avall de Solsona. Ha estat una...
PEDRÓ DELS QUATRE BATLLES, 2385m, amb esquís.

7/02/18. Després de les intenses nevades dels darrers dies aprofitem una finestra de bon temps per fer esquí de muntanya. Les prediccions d’allaus son molt altes, així què...
Tosa d’alp (2.536 metres).

Descripció de la ruta; en aquesta nova sortida, ens vàrem decidir per fer uns dels cims del llistat de 100, que ens ofereix la FEEC. El cim triat va ser la Tosa d'Alp, una...
PIC DE LA MINA 2683m, amb esquís.

31/01/18. El Pic de la Mina és un dels Pic clàssics de fer amb esquís, avui amb un dia esplèndid ens hi arribem. Anem fins el coll de Pimorent 1915m, on aparquem. Després...
Mitja Colomenca. Bona cursa i millors sensacions

Les pistes d'atletisme Antonio Amorós, a Santa Coloma de Gramenet, punt neuràlgic de la VI Mitja Marató Colomenca. Foto: Jaume FerrándezLa sisena edició de la Mitja Marató...
EM, neus de Prepirineus.. Pedra i PdC

**...regal de neus dels Prepirineus que cavalquen sembrats i boscos fins a fer-s'ho tot seu...  Enfilem i baixem del Pedraforca per l'enforcadura des del seu mateix...
Matagalls -des de Coll Formic-

Pujar al Matagalls des de la collada de Coll Formic no significa una gesta exigent o de difícil execució, és una matinal que molta gent, vinguda de tot arreu, la realitza com...
Xamaredumarentisa a Busa.

Típica via de l'Indi:recorregut atraient,roca sanejada i un reguitzell de xapes.La terçera tirada ens ha semblat molt guapa,la primera i la segona no estan malament mentre que...
Circular al Pic de la Coma del Forn (2685 m.)

Els altres cops que havíem pujat al Pic de la Coma del Forn hi havíem anat sempre per la ruta més curta i directa. Des de l'estació de Tavascan cap a l'estany de Mascarida i...
Circuit per la Tossa de Montbui (636 m)

Dissabte 27 de gener de 2018Dinar del 20é aniversariHora de sortida: 2/4 de 10 del matí.Ubicació: Comarca de l’Anoia.Temps aproximat: 1 h 30 m (4,5 km)Desnivell: 110 m...