Cims

Benvinguts a aquest blog

Desitjo que aquest blog serveixi d'ajuda a tot aquell o aquella que decideixi realitzar aquest emocionant repte proposat per les diferents entitats que formen part de la...
Pic de montardo

Tot i que a causa del mal temps ens vam quedar a menys de 100 m del cim, considero que el nostre objectiu de pujar el Montardo va estar aconseguit, en ocasions cal saber tornar...
Rundfjellet (803 mts.) per la cara nord.

Tercer dia d'activitat a Lofoten, avui volem anar a fer un clàssic de la zona: el Rundfjellet (803 mts.) però pel seu vessant nord. Aquest cim es pot fer pel nord i pel sud,...
Pilan (700 mts.) i Sautind (596 mts.)

Avui segon dia d'activitat a Lofoten, el temps continua més o menys igual. El pronòstic ens diu que el dimecres 17/4 serà el millor dia, per tant reservem aquesta jornada per...
Pels serrats de Lord i Sòbol

30.03.19  Sortida col·lectiva al Solsonès, on hem fet un tomb per la Mola de Lord i el serrat de Sòbol, dues formacions de conglomerats que s’aixequen, respectivament,...
Pols inesperades: Port del Comte

Ens apropem a Port del Comte a veure si la méteo ens regala una finestra entre precipitacions diverses i d'aquesta manera podem tastar una mica de neu pols. Ja de bon matí...
Tuc de Geu, 2.499m MBEA S4 (Alt Àneu)

***Preciosa jornada amb tastet d'esquíalpinisme a un d'aquells cims que passen desapercebuts, i de finíssima bellesa, com la retallada aresta que cal recórrer per...
Roca Melera i Creu de Santos. Cardó

3 de març de 2019Potser és la mística de l'antic desert carmelità, amb les seves ermites disseminades per tota la vall, i unides per una extensa xarxa laberíntica de...
Trail Montroig Extrem (24,5 km, 1850 m. d+)

Després d'un any d'aturada, enguany ha tornat amb força aquesta cursa del Mont-roig, amb un circuit renovat que ha incrementat el desnivell de la prova llarga fins als 1850...
Montsianell i Cedrilles. Montsià

2 de març de 2017L’altre dia em va caure a les mans una ruta que vaig fer ara fa dos anys per l’extrem nord de la serra del Montsià, coronant les dos puntes més...
Ascensió al Pic de Sanfonts (2.894 m)

La neu que tan generosament va caure pels Pirineus a principis de temporada s'ha anat fonent i ara la situació està força malament per als esquiadors de muntanya. Avui hem...
Les Salines (1.451 m.)

var Latitud_sortida = 42.403599; var Longitud_sortida = 2.801823; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Taillón, cara oest. Goulotte Quintana.

Divendres passat, amb el Moi, vam marxar cap a la vall de Bujaruelo per dormir una estona al refugi i, l'endemà, anar cap al Taillón. No teníem gaires referències però...
Forfet de temporada

De la dreta, PD- (100 m)? Pessons, Andorra.Nord-Oest, PD (210 m) Montmalús, Andorra.Primer dia a Andorra. Avui som tres i anem disposats a utilitzar els grampons i els piolets...
D'Estanh Obago a la Guingeta d'Àneu

Ve d'aquíEn la jornada anterior vam aconseguir enllaçar dues etapes. Curtes, però de gran bellesa pels peus de muntanyes emblemàtiques de Sant Maurici i Aigüestortes. En la...
Volta a Gavarra

var Latitud_sortida = 42.163464; var Longitud_sortida = 1.282431; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
**** Rere el blanc del nord

Gener - febrer 2019Malgrat aquest hivern poc generós no cedeixo en la dèria de lliscar, sóc incapaç de renunciar al plaer de la lleugeresa que dóna surar damunt la neu. Poc...
Collbaix. 100 cims

27 de gener de 2019I amb aquest, completo el Hat-trick de 100 cims de la jornada. Després de coronar el Puig de Sant Miquel a l’Anoia i el proper Cogulló de Cal Torre al...
Cogulló de Cal Torre. 100 cims

27 de gener de 2019 Aquesta vegada, al sud-oest del Bages, faig parada a la serra de Cal Torre, per coronar el cim del Cogulló de Cal Torre, de 881 m. d'alçada, allargant...
Circular de cap de setmana a Panticosa

Pico Bacias. Foto: Xavi GilTemporada d'esquí de muntanya força lamentable: desembre i gener extremadament secs i un febrer que no aporta gaires bones perspectives. En...
Coma del Forn i Ventolau, en travessia

Avui hem iniciat una intensa activitat de dos dies per la Vall de Cardós amb ascensió als dos cims principals de la zona, el Ventolau i el Mont-Roig, a més d'algun altre cim...
Sobrepuny (1.656 m.)

var Latitud_sortida = 42.166537; var Longitud_sortida = 1.884248; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Puig de Sant Miquel. 100 cims

27 de gener de 2019Aquesta vegada la recerca dels 100 cims, el repte de la FEEC, m'ha portat fins a l'Anoia. Al cor de la comarca, uns quilòmetres al nord d'Igualada i a...
Puig Ou i Talló

Sortida circular per una de les zones més emboscadas i embardissada de l'Alta Garrotxa. Sortirem des de la carretera de la "Vall del Bac", en un revolt a uns 9 km de Sant a Pau...
Ascensió al Sacroux (2.676 m) amb esquís

Feia temps que teníem al Sacroux a la nostra llista d'objectius d'esquí de muntanya, especialment des que vam veure la seva escarpada cara nord des del Tuc d'Aubiàs. Avui hem...
Pic d'Estibafreda (2697 m.)

Sortida clàssica i fàcil a aquest cim de la Val de Benás que promet una bona esquiada... sempre i quan hi trobem neu. Perquè el cert és que entre el vent i el bon temps de...
Les dues clàssiques

Bastiments (2.881m) i Prat de Bacivers ( 2.845m) Vallter, Ulldeter.Puignal (2.913m) Er, La Cerdanya. Novembre. Cim del Bastiments. Dos pams de neu fresca. Els esquís...
Sant Pere de la Vall i Balconet de Santa Linya

27.01.18  Aquest diumenge ens hem aplegat gairebé una cinquantena de companys per efectuar una ruta circular per la serra de Montclús, a la Noguera, que surt de la petita...
Baumes de Llaés

var Latitud_sortida = 42.154383; var Longitud_sortida = 2.245866; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Una altra (publicació) del Montsec

Ara són dies boníssims per anar a les solanes del Montsec: sol i mar de núvols assegurats fan una combinació excel·lent per caminar-hi amb la calma. I més ara que estem a...
Fent memòria, Andes de Sud a Nord!

Divendres, 11 de gener de 2019Hi ha records tan intensos que per més temps que passi les sensacions que desvetllen no s’esborren. Ara fa catorze anys, l’onze de gener del...
Primers cims del 2019

Santa Magdalena de Puisac – Taga – Puig Estela – Pedra dels Tres Bisbats19,1 km. 5 hores 10 minuts 1167 metres de desnivellQuè millor que començar l’any pujant alguns...
Tossal de la Nevera. Catí

16 de desembre de 2018L’any 2018 s’ha declarat la Pedra en Sec com a patrimoni inmaterial de la humanitat per la UNESCO. Finalment s’ha reconegut el coneixement relacionat...
Serra de Cúber Nord, pel pas de n'Alou

Serra de CúberAscendim a la serralada de Cúber pel pas de n'Alou i la recorrem en sentit nord-est fins al darrer cim (cota 943 m). Baixem per l'accidentat coster que mira cap...
Quermany Gros (224 m.)

var Latitud_sortida = 41.849000; var Longitud_sortida = 3.114228; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Balmes i coves de la serra de l'Obac

23.12.18  Senzilla i agradable matinal per algunes cavitats fàcilment accesibles de la serra de l’Obac (balmes de la Porquerissa i de la Pola, coves del Racó Gran i de...