Cims

Benvinguts a aquest blog

Desitjo que aquest blog serveixi d'ajuda a tot aquell o aquella que decideixi realitzar aquest emocionant repte proposat per les diferents entitats que formen part de la...
Dent Blanche, 4.357 m. Aresta sud.

La Dent Blanche és un d'aquests cims de més de quatre mil metres, que no són ni senzills, ni molt difícils. Però que tenen la seva gràcia i, sobretot, la seva dificultat....
Gorges del Segre

var Latitud_sortida = 42.430847; var Longitud_sortida = 1.942101; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Mont aiguille: la muntanya republicana

Mont Aiguille és una muntanya que imposa com ho fa l'Urriellu, el Cerví, el Pedraforca, el Cavall Bernat, així que no us sorprendrà gaire si comenceu a fer fotos i més...
Pic de Baiau (2886 m.)

Indiscutiblement la Vall Ferrera és, per mi, un de les més boniques del Pirineu. Deixant de banda que és la porta d'accés a la Pica d'Estats, podem trobar rutes a diversos...
Ascensió a la Cima di Coldai (2.403 m)

Curta i fàcil ascensió que hem realitzat com a complement de l'etapa inicial de la nostra estada a les Dolomites. Avui el pla previst era arribar al refugi Adolfo Sonino al...
Pic de Perafita (2.756 m)

Dissabte 6 de juliol de 2019Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca de la Cerdanya.Temps aproximat: 5 h 30 m (8,3 km)Desnivell: 600 m (acumulat)Dificultat (1):...
Vall de Tor

var Latitud_sortida = 42.546367; var Longitud_sortida = 1.419915; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cims de la coma d'en garcia a puymorens

Alçada mínima: 1920mAlçada màxima: 2668mDistància: 14,6 kmTemps empleat: 6h40mDesnivell + : 1248mDesnivell - : 1248mCOLL DE PUYMORENS (1920m) – PIC SERRA DE LES...
Arcalís, només per a ciclistes

Entre l'1 de juliol i el 15 de setembre Andorra talla el trànsit rodat a un dels seus cims més mítics
Roca espana = roca estimada

Fa anys, quan vaig pujar al pic del Mont-roig, vaig admirar una agulla que atreia els meus ulls amb força. Quan vaig arribar a casa vaig cercar com es deia aquella altiva roca,...
Tuc de Maubèrme (2880 mts.) des de Bagergue.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Avui toca sortida a la Vall d'Aran amb la Irene, aquest cim feia molts anys que volia pujar, durant els anys...
Gra de Fajol (2.714 m) per l'Esperó NE

L'espero NE del Gra de Fajol és una cresta de grimpada relativament fàcil que ens ofereix una manera alternativa de pujar a un cim tan popular con és el Gra de Fajol. Tot i...
Monte Tolu (1.331 m.)

var Latitud_sortida = 42.548636; var Longitud_sortida = 9.004167; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Pic de Delluí (2802 m.)

Passats uns dies des de la Ribalera, no hi ha millor punt i a part per la temporada de curses que recuperar les sortides estivals de bota, bocata i càmera de fotos, i amb la...
Monte Cinto (2.706 m.)

var Latitud_sortida = 42.349180; var Longitud_sortida = 9.008758; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Monte Renoso (2.352 m.)

var Latitud_sortida = 42.077403; var Longitud_sortida = 9.147733; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
100 Cims Montmalús 2.781 m. (Andorra)

Montmalús 2.781 m. Pic de la Portella de Colells2.773 m. Pic d’Envalira 2.827 m. Pic Negre d’Envalira 2.822 m.   Cim: Montmalús, Pic de la Portella de Colells, Pic...
Index per comarques del repte 100CIMS de la FEEC

llistat ordenat per comarques, dels 308 cims que proposa la FEEC per al seu repte dels 100CIMS, amb descripcions, fotografies i tracks de la ruta o rutes emprades. ANDORRA...
100 Cims – Taga 2.040 m. (Ripollès).

Taga 2.040 m.   Cim: Taga. Data: Dimecres 15 d’agost de 2018. Participants(4): Joan Gassol, Montse León, Tatiana Stupina i Pere López. Inici: Pàrquing sota el Coll de...
Cerro del Caballo (3.011 m) en travessia

Hem completat la nostra travessia per Sierra Nevada amb una etapa llarga però sense massa desnivell que ens ha permès recórrer la part més occidental del massís pujant un...
Mulhacén, Cerro de los Machos i Veleta

Avui hem fet l'etapa reina de la nostra travessia per Sierra Nevada. Una llarga etapa entre en refugi guardat de Poqueira i el refugi-vivac de La Carihuela. A més, pel camí...
Del Guillem

29-05-2019 Bergadà Malanyeu Paret del Davessó Via  :  Del GuillemEl Joan me envia una ressenya esquemàtica de una nova via a la paret de Malanyeu, desprès de...
Silvretta: una altra perla alpina (VI)

Rote Furka (foto: Eduard Villares)Amb les forces renovades després de recuperar la companyia de tot el grup, encarem una nova etapa en territori suís. La única circumstància...
Montagut (963 m.)

var Latitud_sortida = 41.351073; var Longitud_sortida = 1.363067; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ras de Conques

var Latitud_sortida = 42.465087; var Longitud_sortida = 1.422497; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ascensió al Tuc de Carants (2.790 m)

L'ascensió al Tuc de Carants per la Vall de Sant Martí i els Estanys del Pessó és un clàssic de l'esquí de muntanya. Ara, però, la neu ja s'està retirant de la muntanya...
LA MOLA DE COLLDEJOU (922 metres).

Posem aquesta imatge d'un altre dia per veure una panoràmica del poble i de la Mola, cosa que va ser impossible el dia de la sortida, per l'espessa boira que hi havia a la...
La Cogulla del Montsant

24 de març de 2019Espectacular!!! no se m’acudeix cap altre adjectiu per definir el Montsant. S’ha de visitar, s’ha de viure i percebre per entendre l’etimologia del...
Empedrats i salts de Gisclareny

Ens hem de situar a l'Alt Berguedà, concretament a la Vall de Gisclareny, Can Cerdanyola i als peus de la serralada "Cadí-Moixeró". La nostra intenció és la de conèixer...
1a ETAPA RUTA DELS MAQUIS: SUCS - BASSA NOVA

Hi ha projectes que són molt potents. El que aquí explicaré té la intenció de dibuixar una ruta que recorri els principals emplaçaments que coneixem del pas del maquis per...
Tossal de Gallinova (1.687 m) Serra de Carreu

Dissabte 27 d’abril de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Pallars Jussà.Temps aproximat: 3 h 15 m (5,4 km)Desnivell: 475 m (acumulat)Dificultat...
Pic Blanc d'Envalira (2724 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui, després d'aquests 9 darrers dies a les Illes Lofoten a Noruega, gaudint com a nens dels cims, la neu i la bona companyia...
Pic de montardo

Tot i que a causa del mal temps ens vam quedar a menys de 100 m del cim, considero que el nostre objectiu de pujar el Montardo va estar aconseguit, en ocasions cal saber tornar...
Rundfjellet (803 mts.) per la cara nord.

Tercer dia d'activitat a Lofoten, avui volem anar a fer un clàssic de la zona: el Rundfjellet (803 mts.) però pel seu vessant nord. Aquest cim es pot fer pel nord i pel sud,...
Pilan (700 mts.) i Sautind (596 mts.)

Avui segon dia d'activitat a Lofoten, el temps continua més o menys igual. El pronòstic ens diu que el dimecres 17/4 serà el millor dia, per tant reservem aquesta jornada per...