Cine

Refugi de puigcercós-sant pere de serrallonga.

Excursió amb sortida des del Cobert de Puigcercós, vorejant en el seu inici la part alta de la riera de Merles. A mig recorregut visitarem l'ermita preromànica de Sant Pere...
Moletó de sa Granja, des del coll des Vent

Moletó de sa GranjaAvui pujarem directament des del coll des Vent fins a l’esquena de la muntanya i des d’aquí enfilarem la carena fins assolir el moletó de la Granja....
Ruta arqueològica de Montjoi

28.05.17  Després de que l’any passat fèssim un petit circuit pels megàlits escampats a l’entorn de la vila de Roses, corresponent als itineraris senyalitzats R1 i...
Forats a Cantacorbs. Rojals (1).

Seguint els passos d’en Josu i la Lluïsa continuem visitant els imponents esbaldregalls de Rojals. En la primera sortida el 16.03.2017 vam recórrer la part alta localitzant...
Circumdant el Tozal de Cubilás (Guara)

Distància: 35 km.Desnivell: 1500 m.Dificultat: molt alta.Durada total: 6:30 h.Punt de sortida: Yaso.Volta salvatge (com sempre a Guara) a cop de pedal (i de trescada) a...
Cicle george orwell: serra d'alcubierre

Segona sortida del cicle dedicat a la figura de George Orwell. En la primera ens vam dedicar a visitar el que vam anomenar front d'Osca (Sietamo i la ciutat aragonesa). Avui la...
Coves dels Nerets (3).

...segueix de l'apunt d'ahir...Les cavitatsCoordenades de les cavitats principals. UTM ETRS89 31TNerets 1 (superior):       327321, 4671875Nerets 2 (intermedia):...
Info bàsica per anar a Nova Zelanda

Aquest país isolat a l’altra punta de móns ens ha robat el cor , no per la seva escalada  sinó pels seus majestuosos paissatges, la seva...
Burgess  park

Burgess park

Oca egípcia (Alopochen egyptiaca)London és una ciutat molt gran, enorme, inmensa. Terriblement inmensa. La conurbació londinenca vindria a ser gairebé com la Depressió...
GUADALEST. PENYA ALCALÀ. Via LA DIAGONAL.

20/02/17. Rebo un Wasap d’en Josep, el febrer volem anar a escalar a Alacant t’apuntes?... hi tant. Avui sortim cap a Alacant, el Josep Santasusana, Joan Brunet, Xacó, Xavi...
Entre Vinyes i Calçots

Aquesta ruta fa molt de temps que la teníem preparada sobre el mapa, uns trams són de rutes anteriors i d'altres inèdits per nosaltres.Hem quedat a la Pobla per esmorzar i...
COVA  del  PARRAL

COVA del PARRAL

A Montsant cal anar sovint, o al menys un cop l'any si no s'hi viu a prop. Als Tres Juradets, per exempleCal anar per mantindre les arrels amb el terreno, car esta serra...

8è. cicle de cinema de muntanya

Per si pot ser del vostre interès, us adjunto el cartell informatiu:   L’amic Ricard Darder, m’ha recomanat el documental …Continua llegint →
25 de desembre, fum...! fum...! fum...!

El solstici d'hivern ha estat un fenomen que ja celebraren els adoradors del sol, doncs consideraren que era la mort d'una època i a continuació el naixement d'un un nou cicle...
164 - Cornavaques, les cases i la cova 30-10-2016

La ruta discorre per les abruptes serres de la Font i de Cornavaques, del terme de Pollença. A través del torrent fondo de can Vela pujam al coll de Cuixac, des d'ell caminam...
Drones i espeleo.

Les possibilitats de fotografia i cinema amb Drons en espeleologia ja està prou experimentada i en aquestes pàgines s'han presentat diversos exemples. Avui inserim un document...
Jasmund

I per fi arribàrem a la tan aclamda, elogiada i desitjada illa de Rügen. I sense perdre temps, lo primer dia, anàrem de cap a la Reserva Natural que la Unesco té al vell...
Camí de Gallecs (125 m.)

Dimecres 5 d’octubre de 2016Hora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.Temps aproximat: 2 h. 30 m. (9 km.)Desnivell: 80 m.Dificultat:...
Perú2016: trekking Huayhuash

d'esquerra a dreta, Nevado Jirishanca, Mituraju i RondoyEl Huayhuash és una serralada situada al S de la Cordillera Blanca, a uns360km de Lima. La seva orientació segueix la...
Un bonic cim sense nom... i tres més

Des del cim sense nom, vista cap a l'est.És una llàstima que no tingui nom(*), perquè és un cim ben bonic, situat en un lloc paradisíac. És un cim de 2.484 m que es troba...
Miretades Espeològiques (16)

En aquesta època que es desenvolupen les campanyes d'estiu a les grans cavitats, fora convenient que els espeleòlegs que fa temps que no practiquen fessin una repassada mental...

Muntanyes de pel·lícula 3 : els Alps

Continuem amb la sèrie dedicada a pel·lícules de cinema on la muntanya hi té un paper preponderant amb un recull de llargmetratges dedicats als Alps. Són molts els films...
Sota els nostres peus.

Retransmetses per la cadena de TV Arte en dos parts de 45 minuts d'esplèndida realització, ens presenta una exploració a la vertical dels mons subterranis i de la seva...
Gorbeia (1482 m). Somnis entre boires.

IntroduccióDiuen que a Euskadi hi ha 4 muntanyes emblemàtiques, imprescindibles: Gorbeia, Anboto, Txindoki i Aizkorri. Fins ara només coneixia el Txindoki i tocava anar a una...
Pantà de foix.

Ruta circular de pocs quilòmetres i no gaire desnivell que ens portar a visitar el Pantà de Foix, iniciant el recorregut des de la mateixa pressa i vorejant el riu per la riba...
La Tèrmica del Besòs i el pont del Petroli

Tornem a Sant Adrià del Besòs amb la intenció de veure com es desenvolupen els treballs de recuperació a l’entorn de les mítiques xemeneies de la central...
A l'entorn del Puig de Meià

15.05.16  Curta però interessant excursió per la primera graonada del Montsec de Rúbies o de Meià, des de la població de Vilanova de Meià, per on ens atansarem al...

VII Curs d'iniciació al Barranquisme

No entrava dins dels meus plans realitzar un curs de barranquisme, però se'm va presentar una oportunitat que sort que no he deixat escapar perquè ha sigut una experiència...
El muntanyenc, un premi i una trobada

La sala d'actes del CMSC durant la trobada de col·laboradors de la revista El muntanyenc del 21 d'abril de 2016.El passat 21 d'abril va tenir lloc a la seu del Club Muntanyenc...
CASTELL  de CÉRVOLES

CASTELL de CÉRVOLES

El CotiellaDivendres passat vai anar d'excursió am lo Joan i lo Josep Maria.El VilosellAixí que feina feta!!!!!abellera...
Marlene Garnier. Cineasta espeleo.

Marlene Garnier, cineasta espeleo tot terreny de Karst Vidéo, ens mostra al seu canal de Dailymotion una diversitat de les seves produccions. En aquest apunt us presentem vuit...