Clusa

PIC ANETO 3404m. CANAL ESTASEN.

15-16/05/17. Ja havia donat per acabada la temporada d’esquí de muntanya, però una proposta del incansable Oriol Guach d’anar a la Madaleta, fa què torni a treure els...
L'Aneto (3.404 m) a traïció

Quan vaig llegir la guia d'esquí de muntanya d'en Dihinx, publicada recentement, em va fer gràcia la ressenya anomenada el Aneto por la Espalda. El títol semblava indicar que...
Roc del Catllaràs

var Latitud_sortida = 42.224773; var Longitud_sortida = 1.890977; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pico de Alba (3.107 m) amb esquís

Ja havia pujat dues vegades al Pic d'Alba. La primera l'any 1974, en ple estiu, va ser un dels meus primers tresmils. La segona, una jornada històrica, per la cresta dels...
Aneto (3404 m.)

Enguany, tancament de temporada d'esquí de muntanya "por todo lo alto". Després d'haver-ho ajornat un parell de cops aquest hivern, finalment cau el pic d'Aneto. No quedava...
Apurant les darreres neus d'alçada

Cap dera Baquo (darrera, el Posets)La temporada està oferint les darreres opcions de gaudir de la neu al Pirineu. Tenia l'espina clavada de la volta Remuñe-Portillon-Lliterola...
Pel Picansel i el Catllaràs

Com teníem ganes d'anar a veure com estava el tema dels bolets, hem aprofitat una ruta que teniem per la zona del Berguedà, després d'algunes modificacions a fi de...
GR 92 Etapa 31. Amposta- Sòl de Riu

El passat 20 de març es va inaugurar la modificació del traçat del GR 92, al seu pas per la comarca del Montsià. Concretament es tracta de l'etapa 31 que passa a...
GR 92. Etapa 31. Amposta- Pont de l'Olivar

18 d'agost de 2016 Aquesta és la darrera etapa del GR 92 per terres catalanes, i està constituida per la travessa de la serra del Montsià, sovint desconeguda per la gent...
Pic d'Aneto des de la Renclusa

3.06.16  Hem arribat al refugi de la Renclusa (2140 m) per la tarda, després de deixar el cotxe al gran aparcament del Vado de l’Hospital de Benás (o Benasque) i haver...
Aneto (3.404 m) amb esquís

L'Aneto és, sense cap mena de dubte, la millor de les ascensions amb esquís dels Pirineus. A més de la pujada al cim més alt de la serralada, el descens pel glaciar fins al...
Diente de Alba (3.120 m) amb esquís

A aquestes alçades de la temporada d'esquí, el Massís de la Maladeta és, si les condicions són bones, el terreny de joc ideal per a l'esquí de muntanya. Aquest any la neu...
LA FORADADA (682,3 m.)

CIM: La Foradada (682,3 m.) des d'AmpostaCOMARCA:MontsiàHORARI:3h 20 min. (1h 55 mim + 1h 25 min.)DESNIVELL: 673 m.DIFICULTAT: FàcilLa Foradada és un cim molt...
Tresmils dels PIRINEUS

Tresmils dels PirineusEl Pirineu ens ofereix una infinitat d'itineraris d'alta muntanya. Rutes exigents i espectaculars i d'un nivell de dificultat elevat que ens permetran...
De Camprodon a Olost

Aquesta ruta consta de dos trams que ja hem fet en altres ocasions i ens fa il·lusió compartir amb els altres.Hem quedat a prop de Camprodon per iniciar la ruta, com sempre,...
Pre-vacances

Espolón Picapiedra (V, 400m)Pic de la RenclusaNyam Nyam (6a, 75m)Torre de Marfil, CerlerAvui que moren les vacances un es veu obligat a tibar de records. Records d'un mes...

La Roca Forcada (1.544 m.)

Dimecres 19 d’agost de 2015Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 4 h. 45 m.Desnivell: 619 m.Dificultat: Mitjana.Programa: Sortirem...
Cordal Pica d'ESTATS

Aquest cordal engloba els cims (en aquest cas de pics de més de Tres mil metres d'altitud) que formen la línia divisòria entre Catalunya i França i que són el pic Rodó de...
Pessons, Ríbuls i Montmalús

Sortida circular per la zona dels Estanys dels Pessons i coronant els cims propers : el pic dels Pessons, el Ríbuls Central i el Montmalús.Volem donar rellevància a...
Del mar a l'aneto - 3ª part

Divendres, 3 d'abril, aprofitava el matí per descansar fins l'hora de dinar. Cap a les 16,30h anàvem fins al pla de Senarta amb l'Edu, preparàvem les motxilles i començàvem...
MOntserr@t.m@nia.imatges

Escultura de Pau Casals en el camí que va del Monestir a l’ermita de Sant Miquel.  Imatge del cim de La Miranda de Sant Jeroni, feta des del cim de Sant...

SORTIDA APLAÇADA AL DIUMENGE 25.01.2015.Llanos de l'Hospital  -   Forau de AiguallutsORGANITZA:   IOLANDA  619 72 34 16  ò  ...
Espolon picapiedra: granit pur

Pas clau del 5è llargM'agrada el granit, és una roca com els bons amics... té poca presa, però la que hi ha té la màxima fidelitat i et pots agafar-te amb tota la teva...
U.T. Catllaràs

Dissabte, 26 de juliol 201458 kms. - 12h. 41' 50La Pobla de Lillet (Berguedà)És bo de dir que abans d'endinsar-me a fons per a dins el Catllaràs, hi va haver l'intent fallit...
Trail Catllaràs

La Pobla de Lillet, Falgars, Font del Prat Gespador, Roca del Catllaràs, Serrat Negre, Sant Romà de la Clusa, Els Altars, Collada Fonda, Refugi Ardericó, Serrat de la...
Cresta de la Clusa

Fa cosa d'un parell d'anys que es va equipar aquesta cresta, en un recorregut que té força més de ferrada que d'escalada en cresta. A sobre deixo la bona ressenya que va fer...
Una tradició ....

Si ens diuen que aquesta temporada acabem  a principis de juny finalitzant la temporada d´esquí no ens ho creiem, i menys veient com ha anat la temporada, entre lesions,...
Indirecta a l'Aneto

Distància: 20 km.Desnivell: 2150 m.Dificultat: (M)BEA, S3 (molt puntualment S4).Durada total: 10.30hPunt de sortida: La Besurta. Besurta-Coll d'Alba-Cregüenya-Coll...
GR 4: Borredà - Sant Pau de Pinós

Anterior: la Pobla de Lillet - BorredàDesprés de passar la nit a Berga, agafo l'autobús de l'Alsa que va cap a Ripoll, de forma que poc abans de les 8h del matí torno a...
De la Nou al Sobrepuny

9.03.14  El doble cim del Sobrepuny (1656 i 1566 m) s’alça al sector occidental de la serra de Catllaràs, entre els municipis de Castell de l’Areny, Vilada i la Nou...

Ras de Clarent

Des del Castell de l'Areny marxem cap al coll Jovell i seguim enllà fins trobar l'inici de la Canal Curta, on anys enrere hi havia hagut un camí. Actualment només se...
Pedalant pel Catllaràs

Aquest diumenge amb la Neus vàrem fer una ruta que surt de Vilada i, passant per Castell de l'Areny i La Nou, torna a Vilada després d'haver fet 31 km. 1.100 m de desnivell...