Cogullo

Mola d'Estat. Muntanyes de Prades

26  de juliol de 2010Si si, d’això ja fa més de 10 anys. Avui remenant per la col·lecció de fotos, i per les publicacions de rutes del wikiloc, m’he topat amb...
Mercadal Inferior, via Cresta Oest

17.11.17  A l’extrem més oriental de la serra de Queralt (Berga), i sota la protecció del serrat de la Figuerassa, s’aixequen un parell d’aïllades agulles que, de...
Passejant per la serra de la guineu

Avui he tornat a fer vaga a l'escola. El motiu: No podem tolerar que hagi presos polítics a l'Espanya feixista. Perdoneu que em posa en temes polítics però des de...
Cogulló de Turp (1.620 m)

Dissabte 15 d’abril de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.Temps aproximat: 3 h 15 m (7,5 km)Desnivell: 415 m (acumulat)Dificultat (1):...

403 - RASOS DE PEGUERA amb neu 290317

403 - RASOS DE PEGUERA amb neu 290317Sortida improvisada. Sortint d'esmorzar a Berga l'hem sustituida, en ràpid consens, per la prevista per avui a PrullansUna trucada ens ha...
El Cogulló de Meià

31.10.16  Els topònims Cogulló i Cogulla, juntament amb els seus derivats (que venen a definir generalment una muntanya cònica amb el cim pla o arrodonit) són...
Per la Ruta del Císter amb bicicleta

Aquest estiu les Isabels ens hem proposat fer amb bicicleta la ja clàssica Ruta del Cister, un itinerari circular, de poc més de 100 Km de recorregut, que uneix els tres...
Volta als Rasos de Peguera

3.08.16  Itinerari clàssic pel massís dels Rasos de Peguera, a l’Alt Berguedà, que efectua un llarg tomb, des del coll de la Creu del Cabrer, pels Rasos de Baix, els...
La muntanya de Santa Fe i el grau de Fenollet

2.04.16  Després que vam haver de suspendre el passat mes de març aquesta sortida per les males previsions meteorològiques, aquest primer dissabte d’abril ens hem...
Dolmen del cogulló de meia

L'altre dia vaig anar al Pas Nou i passat Vilanova de Meià vaig veure un rètol que pujava al Cogulló. Vaig recordar que no havia visitat mai el dolmen del Cogulló així que...
Sant Honorat i la Roca del Corb

Primera visita a la zona de Sant Honorat i de ben segur que no serà l'última, ja que el curiós relleu d'aquesta zona el fa més que atractiu per la pràctica de...
GR 171: Montblanc - Poblet - Vimbodí

Anterior:Prades - MontblancUna etapa de transició entre les Muntanyes de Prades i la Serra del Tallat, que coincideix en part amb la Ruta del Císter o GR 175. La jornada es...
GR 171: Prades - Montblanc

Anterior:Albarca - PradesPer estrenar les meves noves i flamants botes vaig arribar-me a les mateixes muntanyes on se m'havien esquerdat les antigues un parell de dies abans,...
Per l'Alt Urgell

Aquest cop hem quedat al bar tot esmorzant, que a fora ja comença a fer fred.Entre una cosa i una altra, iniciem la ruta passades les deu direcció a Organyà per agafar poc...
Btt-mirador de la figuerassa (berguedà).

La proposta d’avui és molt més agosarada si la comparem amb l’última publicació de la Volta al Pantà de Sant Ponç, tot i que els quilòmetres no són gaires més, el...
GR 171: Albarca - Prades

Anterior:La Morera M. - AlbarcaSi l'etapa anterior se'm va allargar fins entrada la nit, quedaria compensada per aquesta que se'm va fer més curta del que havia planejat. Amb...
Vall de st marc

Fa un matí genial però tenim poca estona, així que deixem el cotxe al coll de Magí Vidal i agafem el senderó que puja a l'ermita de Sant Marc, a cavall entre l'Alt Camp i...
Sobrepuny (1656 m). El senyor de la Baells.

IntroduccióHi ha una muntanya que domina el Pantà de la Baells. Entre la Serra de Picancel i la Serra de Catllaràs, hi ha un conjunt de cingleres i desplomats. Són la Serra...
El Cogulló de Turp (1610 m.)

Arriba la tardor i, com cada any, esperem que durant el mes de novembre comencin les nevades que assegurin una bona temporada d'esquí de muntanya. Mentre, el novembre és el...
Btt-serrat de rubió-refugi mas del tronc.

Excursió que va des del poblet de Castellfollit del Boix fins al refugi del Mas del Tronc, accedint a la Creu Llarga situada al cim de Les Tres Alzines (831 metres), un dels...
Lo Cogulló de Turp

Vista cap al Sud des de lo Cogulló de TurpEl sector sud de la Muntanya d'Alinyà té una muntanya dominant, impressionant des de la vall del Segre: la muntanya de Turp. Animat...
Fans de la guillem arias a la serra de turp

Sortida del quart llargSom del club de Fans de Guillem Arias i avui hem decidit anar a fer la via que el Mestre va fer a la serra de Turp. Un paratge màgic, amagat de l'Alt...
El Tossal de les Viudes

Excursió circular a la Vall de Lord, entre el Bosc de Valls i la Serra dels Bastets i els Llengots.Molts camins que farem, no tots, són poc freqüentats i perdedors.*Haurem de...
Excursions  ÒRRIUS TEAM

Excursions ÒRRIUS TEAM

Senderisme i FerradesAlta Muntanya3000'ls dels PirineusCarros de Foc.Travessa circular pel P.N.Aigüestortes i Llac de Sant Maurici. Som l'Albert i un servidor...
Serra de BUSA pel Cinglalt

Aquesta sortida circular explorarà els indrets coneguts de l'altiplà de la Serra de Busa, però ho farem resseguint el torrent o "rasa de la Valiella", als peus de la Serra de...
La Marxa de la Selva: Crònica de l'Esteve

07:00 matí i comença la marxa de la selva-prades, a diferencia de fa 15 dies aquesta m'he l'agafo amb més cap i seny.Després de passar per l'Albiol i Montral arribem a...
Cogulló de Turp (1620 m). Quin mirador!

IntroduccióVisita a una zona poc freqüentada, lluny de l'excursionisme de masses i d'accés llarg per carreteres secundàries. Aquesta setmana anem a la comarca de l'Alt...
Cogulló de Cabra

A principis de Desembre, amb un bon sol d'hivern, vam apropar-nos a Cabra del Camp per fer un cent cim més, el Cogulló de Cabra, una d'aquestes atalaies petites de talla però...
COGULLÓ DE CABRA (879.2 m.)

CIM: Cogulló de Cabra (879,2 m.)COMARCA: Alt CampHORARI: 2h 40 min. (1h35 + 1h 05).DESNIVELL: + 400 m.DIFICULTAT: FàcilRESUMAquest cim, tot rocallós, molt singular i molt...

14/09/14 Costacabirolera (2.603,8 m)

COMARCA: Berguedà (Serra del Cadí- Moixeró)DATES: Dia 14 setembre 2014LLOC DE TROBADA i PUNT DE SORTIDA: UEC de Barcelona (sortida amb autocar). Cal confirmar...
Organyà - Ruta dels Dòlmens

A la ruta que varem fer al Cogulló d’Ares, des de dalt es veia la vall de Cabó encaixada dins de les serres de Ares i de Prada, tancada per la serra del Boumort i una cadena...
Cap del Verd, 2282 m. Un mirador superb.

IntroduccióAquesta setmana he decidit anar a una zona que tenia a la llista de pendents des de feia temps, la Serra del Verd. Mirant les diferents opcions, he vist que es pot...
Caminant per la baixa segarra: montargull i montfred

Quan els camps de cereals ja han verdejat no m’estic d’anar a caminar pels voltants de Santa Coloma de Queralt, un bocí de territori on coincideixen les comarques de...
 EL,  8  del  ROURE  GROS

EL, 8 del ROURE GROS

Data.-  13  d'abril ...
Pels voltants de la vall d'Alinyà

29.03.14  Estem a finals de març i tots sabem el que això significa: que la primera sortida col·lectiva de la primavera ja està aquí! Aquest cop ens trobem tots a...
El Cogulló de Turp i altres coses

23.02.14  La Serra de Turp és un massís calcari situat entre les comarques de l'Alt Urgell i el Solsonès. El seu punt culminant, el Cogulló de Turp (1620 m), és una de...
Sant Martí Sarroca i itinerari La Sanabra

Avui anem a Sant Martí Sarroca, el poblet anterior a Torrelles de Foix, i visitem el conjunt monumental de la Roca: l'Església romànica de Santa Maria i el Castell dels...

Mija volta 3 Pics i repicó

Fa temps teniem al cap la ruta dels @correnits compartida pel Koala, http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=2302889. Els 3 pics i repicó. Una volta pels corriols del Bàges...
ALT URGELL Cogullo de Turp via G. Arias

Aquest cap de setmana intentem assegurar, fent cas als molines de torn, que han dit que el diumenge faria un bon dia. Així que fem cap a Oliana amb el Jaume, el Jordi i el...