Collegats

La Geganta Adormida

La silueta de la Geganta Adormida és ben coneguda i és ben visible quan enfilem el congost de Collegats en direcció sud. No hi havia pujat mai. Recordo una vegada, deu fer...
Sang de crack

DIUMENGE, 12 DE MARÇDimecres varem fer una sortida fallida, no en quant als companys si no en lo referent al nostre objectiu. Volíem fer la via Rampes invertides de Vilanova,...
CONGOST DE COLLEGATS. Via SANG DE CRAK.

12/03/17. Avui tatxem una d’aquelles vies eternament a la llista de pendents. En Juan Carlos anava insistint però sempre hi havia un però fins avui, tot i què...
Les Granotes.

El último buril (V+, 270 m)Paret del Pessó, Collegats.Fa massa dies que no fem bivac i ens n'anem a Collegats a dormir al costat d'unes granotes que no existeixen, només són...
Escalada al Barrancot de Serradell.

Sector súper fresc situat en un torrent generalment sec on crec que no hi acaba d'entrar mai el sol,nosaltres hi vàrem escalar un dia d'onada de calor i vàrem estar...

"Pitufos". Collegats.

Després d'unes horetes d'ara vinc, ara no vinc, anem aquí, anem allà... Últimament el club d'alterne està esbalotat...Xerrant amb l'Ari, quelcom per consolar-nos, fresquet...
Via Tànger a Collegats.

La més clàssica de Collegats!.Variada i amb llargs ben xulos,llàstima que alguns trams estiguin una mica polits i del jardí que hi ha a la part alta de la via.L'orientació...
Cosmos 1402

.DIMECRES, 26 DE JULIOLAquest dimecres he quedat amb el Josep Lluis, amb una sortida que ja varem concretar l’ultima sortida ara fa dues setmanes.Tan sols ens queda definir...

Discovery a la Paret del Pessó

És curiós veure com a algunes vies hi ha cua mentre d’altres pràcticament no es repeteixen només per un vector: la quantitat d’assegurances. És igual que siguin...
La Canalissa

Em vaig llevar a les cinc del matí per anar a esquiar a Portainé i quan era a Roní el temporal de vent era brutal. Vaig consultar el web de Portainé —no calia— i vaig...
Esperó Radio Club, 160m 6b+ (Collegats)

**Enfilem a repetir aquesta bonica via del mateix oberturista veí del lloc que també va obrir-ne la veïna Terra Ferma resseguint l'esperó veí... aquí a les Moles del...
Imprevista a les Moles del Pessó.

El temps passa que vola i Déu ni do dels mesos que feia que no anava a les Moles del Pessó del congost de Collegats, lloc tranquil i solitari com pocs en queden avui dia.Hem...

Sang de Crack a Collegats

Sensacional escalada, mantinguda i vertical, la Sang de Crack ressegueix fil per randa un sistema de fissures a l’evident esperó de l’extrem nord del Circ del...
Reencarnaqció de port senglar: roc de santa

El roc de Santa és una sèries d'agulles que tenen un perfil que recorden un castell emmurallat o aquelles esveltes torres que veiem a les pel·lícules de l'oest en els...
Via terra ferma

DIUMENGE, 26 DE JULIOLEncara em queden  vacances, però ja estic a casa i tot comença a recuperar la normalitat.Aquests dies que hem estat fora, he trencat tota relació...
La Pobla de Segur, un indret per fer memòria

La revetlla de Sant Joan d'enguany m'ha portat de nou a la Pobla de Segur. aquest poble del Pallars Jussà m'evoca records i vivències dels estius passats durant la infantesa,...
El somni d'en rossell

DISSABTE , 20 DE JUNYAquesta setmana tan sols tenim dues propostes sobre la taula, Collegats o la Dent d’en Rossell, i ja sigui perquè diuen que farà molta calor,  per...
Boscos de l'obaga de Tornafort

Aquesta és una excursió senzilla i molt agradable de fer. El desnivell és moderat, el camí és sempre bo i l'ambient és de boscos preciosos. Finalment, s'arriba a un...
Pla de jubilació: principiants de collegats

La veritat és que vam anar a Collegats per escalar una altra via però no la vam trobar. Llavors vam recordar que havia una via al costat de l'Eufòrica que era molt fàcil i...
Sector el cine Gramuntill Collegats.

Ens va agradar molt, vies llargues amb molt bona roca i variat de graus. Hi ha moltes més vies, de momento només ressenyo les que vàrem fer. Espero poder-hi tornar en breu i...
Terra ferma, 135m 6c (Collegats)

**Escalem aquesta bona via oberta en solitari per en mestre Remi que sempre té tan bon ull per trobar línies elegants i ben lògiques. Amb un bon equipament a base d'espits,...
Kollegats

DIMECRES, 29 D’OCTUBREFa moltes setmanes que no puc fer campana els dimecres, però avui s’ha presentat l’oportunitat i cal aprofitar-la. Avui faré una escapada amb el...
 La Exceso a la Roca del Diable.

Definitivament si vols escapar de la calor estival s'ha d'anar a la muntanya. Pensava que a la Roca del Diable de Collegats ens correria una mica de ventet però no. No corria...
La xemeneia fantàstica em refusa

Primer de tot reconèixer que estant a peu de via no em vaig veure en cor de fer la via i em vaig quedar a terra. Covard, doncs covard, però tècnicament no estic preparat per...
Roca per a tots els gustos

Hi ha dos racons de món que em tenen el cor robat. Un d'ells, Sant Llorenç de Montgai, té una llum d'una languidesa que asserena l'esperit. Placidesa poc més que aparent, ja...
Pont proper

per primera vegada des de feia mesos -anys?- hem fet menys de 600 kms en un pont de 5 dies.Contra pronòstic... m'ha encantat.Dos dies a Montañesa obrint una llaminadura amb el...
Via discovery

DISSABTE, 12 D’ABRILPer norma general el Lluis s’adapta a les meves propostes però aquesta setmana vull que les coses canviïn i li demano que faci ell la proposta de...
La que fa 100!

Performance, V+ (220m)Moles del Pessó, CollegatsEstem d’aniversari. Amb aquesta El Príncep de les Maduixes haurà fet un centenar de vies. Es diu ràpid 100 vies! Una...
El dimoni del riu

Exceso, 6c (160m)Paret del Diable, CollegatsÉs de nit, la lluna ho banya tot de llum blanca i les granotes s’estan fotent un festival de raucar a la bassa del costat. De...

La Panacea, Collegats

Una paret de fissures i degotalls increïbles, on cal un kayak per accedir a la seva base.
15 anys de... l'Imperator a la Paret del Pessó.

Per la seva similitud amb Canalda, la roca del Congost de Collegats sempre m'ha agradat. Així que fa 15 anys vam anar a repetir una de les rareses que hi ha per la Paret del...
Per pujar de grau: els intocables de bellmunt

Com diu el company de cordada en Lluís caldrà fer un nou blog per les escalades pels escaladors menys tontos ja que la via d'avui ens fa pujar el grau. Hem vist les orelles...
Bones sensacions a euronica (collegats)

Avui anàvem una mica perduts. No sabíem on anar ja que teniem que estar a casa d'hora... Finalment ens hem decidit per Collegats. Em tafanejat un parell de vies però hem...
Via mingo

DIJOUS, 15 D’AGOSTDesprés de  l’escalada a Collegats, hem canviat de registre i ara estem la família Estruch i la família Grau a Andorra, concretament a la Massana...
Aresta troche

Dijous 08/08/2013Porto molts dies d'un lloc a l'altre i quasi sempre sense cobertura a Internet o massa car de connectar-se, en el cas d'Andorra. Ara des de casa començaré a...

Treu el Extra Guillem (6a)

Nova via a la Paret de la Represa (Collegats) a càrrec de Marçal Lloret, Guilem Sanz i Joan de Rivert.

Treu el extra Guillem (6a)

L'esperó piru - caba a collegats

Miquel a l'inici de la viaColldegats, té un encant especial, ens recorda Riglos. Les parets són de roca conglomerats, però no penseu pas en Montserrat. Aquí són còdols...
Sant Pere de les Maleses (Collegats)

Excursió familiar a Sant Pere de les Maleses (Collegats)Data: 17 de març de 2013FitxaDificultat: fàcil. Amb l’advertiment que la ruta travessa la carretera en dues ocasions...