Comapedrosa

Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...
Lo Covil i Pic de la Màniga, amb esquís

No havíem estat mai en aquesta zona de la Vallferrera, pel Bosc de Virós i el refugi del Gall Fer. Ahir al vespre vam arribar al refugi, situat al final d'una pista d'onze km,...
Pic de l'Estanyol

24.08.16  Una altra matinal a la Cerdanya. En aquest cas, al pic de l’Estanyol (2586 m), que s’alça modest, però també abrupte, ferèstec i relativament solitari,...
Pic de Medacorba

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la rutaArinsal; Font de Moixó; Borda de Coruvilla; Pla de l'Estany; Collada dels Estanys Forcats; Pic...
Pic de Sal (2.743 m) amb esquís

Una gran jornada d'esquí de muntanya amb un itinerari circular que recorre tres valls: les andorranes de Sorteny i Rialb, i una petita part de la Vall de Solanet, a l'Ariège....
Andorra, muntanyes de possibilitats.

Andorra és molt més que compres, esquí i tabac. Estem parlant d'un país petit amb moltes opcions pels amants de la natura, del temps lliure i fins i tot, pels amants de les...
Pic de la Bassera (2.696 m) amb esquís

Finalment, després d'una llarga espera, avui hem iniciat la temporada d'esquí de muntanya de 2016 amb una ascensió relativament fàcil però que ens ha deixat ben satisfets....
FONTargent i Anrodat

Sortida semi-circular per coronar els cims del Fontargent i l'Anrodat.Posso semi-circular, però podem dir circular en tota regla ja que pugem al primer cim (el Fontargent) per...
Refugi de Broate

Aprofitant el pont de l'Onze de Setembre hem fet una escapada per la vall de Broate, tot i que les previsions meteorològiques no eren massa bones. A mig matí hem arribat a la...
Al Comapedrosa pels plans de Boet i Baiau

Ascens al cim més alt des d'Andorra, el Comapedrosa (2942 m), però realitzat des del Pallars Sobirà. Una ruta que allarga considerablement les vies normals des d'Arinsal...
Pic Alt de Comapedrosa (2946)

Per sobre l'Estany Negre, camí del cim De nou al Comapedrosa. Aquesta vegada, la primera sense esquís i amb la Rosa. Aquí l'última, quan vaig baixar per la pala del...
Ascensió al Carlit (2.921 m)

El Carlit és el cim més alt dels Pirineus Orientals però la seva ascensió des del llac de les Bulloses no té massa dificultat (a l'estiu) amb l'única excepció d'un curt...
Canal del MORO

Matinal per la Muntanya de Montserrat.Serà una visita de "puja i baixa" a la regió coneguda amb el nom de "Tabor".Pujaré per una canal desconeguda per a mi, la del Moro, i...
GR 11: Encamp - Refugi de l'Illa

Anterior: Ordino - EncampEn l'últim dia per terres andorranes, el GR 11 remunta bona part de la Vall de Madriu per acabar al refugi lliure de l'Estany de l'Illa. Aquest és un...
GR 11: Ordino - Encamp

Anterior: Arinsal - OrdinoSegurament l'etapa més curta de tot el que porto de GR 11. Pot considerar-se com una segona part de l'etapa anterior, ja que només consisteix en...
GR 11: Arinsal - Ordino

Anterior: Ref. Baiau - ArinsalUna etapa més o menys de transició, que podria ser continuació de l'anterior (que se'm va quedar un pel curta) o primera part de la següent...
GR 11: Refugi Baiau - Arinsal

Anterior: Àreu - Ref. BaiauDesprés de remuntar la Vallferrera, el GR 11 entra a Andorra per la Portella de Baiau, en un dels trams més durs de tota la ruta (amb neu fins ben...
GR 11: Àreu - Refugi Baiau

Anterior: Tavascan - ÀreuAl dia següent d'arribar a Àreu, em toca engegar una de les etapes més dures del GR 11: la remuntada de la Vallferrera pràcticament sencera,...
Pic de Medacorba (2905 m), la triple frontera.

IntroduccióUs presentem una ruta completa, exigent i divertida per accedir al Pic de Medacorba. Situat al nord-oest d'Andorra, aquest cim de grans dimensions fa de frontera...
Ascensió a la Tuca de Vallibierna (3.056 m)

Avui hem tancat la temporada amb el grup del GR, com és ja tradicional, amb l'ascensió a un cim del Pirineu. En les temporades anteriors hem fet ascensions molt interessants:...

12 i 13/07/2014 Comapedrosa (2.942 m.)

LLOC DE TROBADA: Trobada a les 20 h. al Refugi de Comapedrosa. Sortida amb cotxes particulars.Principat d’AndorraTEMPS DE MARXA: 6 a 7 hores DESNIVELL: 739...
L'Illa del Tresor

A peu per les muntanyes d'Andorra FITXA TÈCNICARuta: Ultra MíticZona: AndorraDesnivells: 1er dia: + 1.793 m - 1.133 m / 2on dia: +1.359 m -1.622 m / 3er dia:...
Comapedrosa, el sostre d'Andorra

Més enllà de l’avinguda Meritxell i les seues botigues, de les estacions d’esquí o d’un conegut centre d’aigües termals hi ha un element que sovint passa...
Pic dels Pedrons i mines de Pimorent

31.08.13  Situat a la capçalera del riu Arièja, entre l’occitana coma dels Pedrons i la població andorrana del Pas de la Casa, el pic dels Pedrons (2715 m) és un bon...

243 Bony de Saloria 140813

243 Bony de  Saloria 140813A dos de 7 ens trobem al Tennis de Manresa l’ Avifont, Miquel i Junyent, on ja ens espera el Manel, procedent de Sant Feliu de Guixols, que ha...
Pels camins de contraban: estanys de la pera

Els camins d'Aransa i de Lles cap a Andorra ens parlem de paquetaires que creuaven la frontera amb pesats fardos amb Andorra, de Guràrdia Civils andalusos i amb mala llet que...
Ascensió al Comapedrosa (2.939 m)

Tal com havia pronosticat la méteo, el dia era magnífic a primera hora del matí, sense ni un núvol a l'horitzó. Hem esmorzat al refugi i ens hem posat en marxa, els 25...
Refugi de Comapedrosa

Sortida col·lectiva de la colla del GR que, com cada any, tanca la temporada amb l'ascensió a un cim amb una certa entitat però apte per a tots els públics. Aquest any...
Ronda dels Cims

Divendres, 21 de juny 2013retirada a Coma Bella després de 90 kms. i 24h. 21'Ordino (Andorra)Ens presentem a Andorra després d'una setmana moguda, on la xerrada del dimarts,...
Escoltar a la muntanya

Pugem dissabte 1 de Juny ( aniversari de la Salvi !!! moltes felicitats !!!!!) cap a Erts (Andorra), ja que avui dormirem d´Hotel ( regalito, regalito ..... Hotel Palomé) tot...
Gran Travessa d'Andorra amb esquís

Remuntant la vall dels Meners (Jornada 3a)Feia temps que pensava en una travessa d'esquí de muntanya de vàries jornades per Andorra. Em semblava que podria ser un bon pretext...
Pic Alt de Comapedrosa (2946)

A l'inici de la baixada per la pala del RufAquesta temporada només havia tret les pells a passejar per la Tosa, però avui sí que ha estat una sortida de les completes. I és...