Conca de Barberà

Pedalant la tardor de la Conca Dellà

Distància: 40 kmDesnivell: 1600 mDificultat: mitjanaDurada total: 7 hPunt de sortida: IsonaEns ajuntem els Ermassos per fer una volta a l'extrem est de la Conca Dellà. Així...
LA FITA ALTA (286,4 m.)

Foto: CataCIM: La Fita Alta (286,4 m.)COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: 257115001COMARCA:Pla d'UrgellDESNIVELL: +60 m.HORARI: 45 min. (25 min. + 20 min.)DIFICULTAT:...
Per la Ruta del Císter amb bicicleta

Aquest estiu les Isabels ens hem proposat fer amb bicicleta la ja clàssica Ruta del Cister, un itinerari circular, de poc més de 100 Km de recorregut, que uneix els tres...
Ferrata de la feixa del colom (montblanc)

No sóc gaire partidari de fer vies ferrades però de vegades per companyerisme has d'anar a fer-ne alguna. En principi havien d'anar a la de Cala del Molí de la Costa Brava...
L'AGULLA GROSSA (846,5 m.)

CIM:L'Agulla Grossa (846,5 m.) COMARCA:Anoia HORARI: 2h35 (1h 35 min. + 35 min.) DESNIVELL:312 m. DIFICULTAT: fàcilRESUMCim de la serra de Miralles,...
PUIG CASTELLAR (943 m.) des de La Llacuna

CIM:Puig Castellar (943 m.)VÈRTEX GEODÈSIC: 273123001COMARCA:AnoiaHORARI:1h 48 min. (58 min+50 min.)DESNIVELL: +285 m. DIFICULTAT:FàcilCARTOGRAFIA:El Puig Castellar és el...
GR 171: Montblanc - Poblet - Vimbodí

Anterior:Prades - MontblancUna etapa de transició entre les Muntanyes de Prades i la Serra del Tallat, que coincideix en part amb la Ruta del Císter o GR 175. La jornada es...
La punta del Curull

Itinerari per visitar la Punta del Curull,  a Vilanova de Prades, Conca de Barberà. Al cor de la Serra de Llena, que a la vegada és el contrafort nord-oest de les...
3 comarques ... 2 paisatges

VallclaraAcabo classe el divendres. És d'hora i el sol sembla que ens vol deixar emprempta durant el dia. Per sort, o millor dit per previsió, tinc la bicicleta carregada a la...
Tossal de la llosada

A les 6 del matí agafem direcció Andorra. Cauen gotes a Alcover i tenim seriosos dubtes de la météo, però un cop passem la Conca de Barberà el cel es mostra totalment...
Castell de queralt

Castell de Queralt vist des de BellpratDiumenge boirós i humit. Arribem a Sta Maria de Miralles per començar una ruta a peu que uneix els dos castells de les serres de...
GR 171: Prades - Montblanc

Anterior:Albarca - PradesPer estrenar les meves noves i flamants botes vaig arribar-me a les mateixes muntanyes on se m'havien esquerdat les antigues un parell de dies abans,...
Tardor a la conca de barberà

pedalant entre vinyesAl igual que el paisatge tardorenc de l'Alt Camp a la comarca veïna de la Conca de Barberà les vinyes encara estan més engalanades amb els colors ocre...
Alcover - montserrat: cca

Sortida proposada pel Club Ciclista Alcover per anar i tornar d'Alcover a Montserrat. Ens trobem a les 7 a.m. i carreguem les motxilles a la furgoneta que ens anirà acompanyant...
La ruta

La ruta "reial": 3 monestirs / 3 comarques

Reial monestir de Santes CreusFa uns anys havia realitzat la ruta del Cister amb bicicleta de muntanya, seguint els triangles vermells característics que marquen el recorregut....
La Ruta del Cister, el regal de caminar...

A mitjans de Maig em va donar per fer un volt, un volt una mica llarg pels estàndards, però un volt al cap i a la fi.Vaig agafar el cotxe, em vaig atansar a Santes Creus, i...
Del mar a l'aneto - 2ª part

Dijous 2 d'abril el Xavi s'ofereix per acompanyar-me a Vinaixa, des d'on arrancàvem a les 8h en direcció a l'Albi per la carretera antiga. En Xavi em va acompanyar uns km,...
Sarralenca 6.1

Sarralenca 2015 from Txaeska on Vimeo.És un cursa que no tenia al calendari per aquest any, però com que era a una setmana de la MontsantBike, hi havia opció (molt...
SNAT JOAN DE LA MUNTANYA (708,9 m.) Montblanc

CIM:Sant Joan de la Muntanya (708,9 m.)COMARCA:Conca de BarberàHORARI: 2h 10 min. (1h 15min. +55 min.)DESNIVELL: +383 m ( des de l'estació)DIFICULTAT: fàcilCARTOGRAFÍA:La...
Montclar, de terra de frontera a terra oblidada

Ja acabant les festes nadalenques, just abans de reis, vàrem fer una excursió per la part nord est de la Conca de Barberà, sortint de Rocafort de Queralt de seguit vam agafar...
PUIG DE CABDELLS (821,7 m.)

CIM:Puig de Cabdells (821,7 m.)COMARCA: Alt CampHORARI: 2h. 40 min. ( 1h. 35min. + 1h. 05 min.)DESNIVELL: 352 m. DIFICULTAT: FàcilCARTOGRAFIA:RESUMAquest cim, cobert de...
COGULLÓ DE CABRA (879.2 m.)

CIM: Cogulló de Cabra (879,2 m.)COMARCA: Alt CampHORARI: 2h 40 min. (1h35 + 1h 05).DESNIVELL: + 400 m.DIFICULTAT: FàcilRESUMAquest cim, tot rocallós, molt singular i molt...
Ratpenats de Catalunya

Llista d'espècies de ratpenats de CatalunyaA Catalunya hi ha moltes espècies de ratpenats, totes elles insectívores. Aquesta és una llista de les espècies...
Caminant per la baixa segarra: montargull i montfred

Quan els camps de cereals ja han verdejat no m’estic d’anar a caminar pels voltants de Santa Coloma de Queralt, un bocí de territori on coincideixen les comarques de...
Costers del Priorat

Una de les raons per les quals m’agrada publicar les rutes com més aviat possible és que com més passen els dies, més mandra fa posar-m’hi. Entre la preparació de la...
ABELLA DE LA CONCA Roca Viella Via Gall Pinto

Tot i que havíem de ser una colla, al final ens trobem amb el Jorge que ha vingut de Bilbao a passar uns dies, pel que abans eren les seves terres. Jo li proposo d'anar a...
La Sarralenca + bonus track

Sarralenca from Txaeska on Vimeo.Ara que m’he enredat amb lo dels vídeos, em costa una mica més trobar un forat per preparar el post de les meves sortides. Tot i així, i...
Puigcabrer

Cim del Puigcabrer o Torre del PetroliCIM: Puigcabrer (524, 4 m.)COMARCA: Alt CampHORARI:  1h 20 min. (50 + 30 min.)DESNIVELL: 284,4 m.DIFICULTAT: fàcilNOTA...

12/01/2014 Conca de Barberà

Itinerari: Montblanc – Camí de la Pascuala – Mirador de la Pena – Ermita de Sant Joan de la Muntanya – Ermita de la Trinitat – Montblanc.Temps: 5:30...
Les tines de la vall del flequer

Quan parlem de Priorat, Penedès, Montsant, Terra Alta, Conca de Barberà, Empordà, Tarragona..., segurament tothom ho associa a la majoria de les denominacions d’origen i...
Sant Miquel del Montclar

Curta però bonica ascensió al cim del Montclar. Us proposo una volta pel camins del Císter, a la Conca de Barberà.Sortim del Km 4 de la carretera TV-2015, al Coll de Puig de...