Congost

El Caminito del Rey

En el segon dia d'estada per Málaga hem recorregut el Caminito del Rey, que era l'objectiu principal del nostre viatge a Andalusia. Es tracta d'un camí equipat -més aviat...
Roca dels Arcs, via Camel

9.07.17  Ara que estem en ple estiu ve de gust fer activitat de tarda, i més si es pretén fer la Camel, una via clàssica però reequipada i situada a la cara est de la...
GR1: Hostal Roig - Benavent de la Conca

El dia que vam fer aquesta etapa del GR1 amb tota la colla de caminadors, al desembre de 2015, la Magda no va poder venir. Era una assignatura pendent que havia de recuperar i...
ANSÓ. PILAR D'ANSÓ. Via ESPIRITU DEL BOSQUE.

13/07/17. Avui ens dividim en dues cordades, el Juan Carlos i el Josep van a la via Camille de la Paret d’Ur. Amb el Remi anem cap el Pilar d’Ansó. Quan passes pel congost...
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pel Montsec de Meià

Graell de Paús - Roca dels Arcs - Roca Alta - Graell de la Roca Alta22.05.17  Ara fa un any vam fer una petita excursió per la graonada inferior del Montsec de Meià, al...
Moixeró (2.091 m.) en BTT

var Latitud_sortida = 42.369575; var Longitud_sortida = 1.783858; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Avenc de la Febró i ferrada de la Trona

Una sortida divertida i sense complicacions per la Serra de la Mussara, amb dos centres d'interès: l'avenc de la Febró i la via ferrada de la Trona. Hem arribat en cotxe al...
Montsant: Sender de la Llibreria.

Montsant: Sender de la Llibreria.   Ermita Santa Magdalena – Pi de la Carabasseta – Toll de l’Ou – Barranc de la Pleta – Sender de la Llibreria – Pont Natural –...
Pels cingles de sant jordi

Pendent d'acabar. PERDONI LES MOLÈSTIES, ESTEM TREBALLANT PER VOSTÉ).Hi ha excursions de les quals no esperes gaire cosa però finalment resulta que és un gran recorregut....
Serres de Cavalls i Pàndols

var Latitud_sortida = 41.037769; var Longitud_sortida = 0.598349; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
La Geganta Adormida

La silueta de la Geganta Adormida és ben coneguda i és ben visible quan enfilem el congost de Collegats en direcció sud. No hi havia pujat mai. Recordo una vegada, deu fer...
Miramunda

DISSABTE, 01 D’ABRILAquesta setmana he quedat amb el Jordi, fa molts dies que no pot sortir i està neguitós per fer una escalada llarga, Tenim diferents propostes sobre la...
Folgueroles – Salt de la Minyona (864 m.)

Dissabte 25 de març de 2017Itinerari Jacint VerdaguerHora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 4 h. (11,6 km.)Desnivell: 400 m....
Forat dels Lladres (Abella de la Conca).

Al llarg dels anys 60 en unes campanyes de la SIE vam poder visitar algunes cavitats en aquesta serralada de les que destacaríem l’Espluga el Congost per la seva amplitud,...
Ferrada Urquiza-Olmo

27.02.17  Són les 10 del matí del darrer dilluns de febrer i el Jaume, el Pep, la Txus i jo, ens reunim a l’entrada del petit poble de Corçà, situat al peu de...
CONGOST DE COLLEGATS. Via SANG DE CRAK.

12/03/17. Avui tatxem una d’aquelles vies eternament a la llista de pendents. En Juan Carlos anava insistint però sempre hi havia un però fins avui, tot i què...
Serrat del Poll, via Olga Frontera

19.02.17  Després d’uns dies de pluja, sembla que pel diumenge s’anuncia bon temps, per això en Pau em proposa d’anar a Alós de Balaguer i pujar el Serrat del Poll...
Cavitats de la Serra de Sant Joan

El conjunt prepirenenc que s'exten en direcció est-oest i per tant perpendicularment entre la vall de la Noguera Pallaresa (Pobla de Segur) i la del Segre (Coll de Nargó) es...
GR-1: Banyoles – Besalú (235 m.)

Dissabte 26 de novembre de 2016Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarques del Pla de l’Estany i de la Garrotxa.Temps aproximat: 4 h. (13,6 km.)Desnivell: 260...
Vall de la Portella en BTT

var Latitud_sortida = 42.071433; var Longitud_sortida = 1.870138; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
El Cogulló de Meià

31.10.16  Els topònims Cogulló i Cogulla, juntament amb els seus derivats (que venen a definir generalment una muntanya cònica amb el cim pla o arrodonit) són...
40 vies per 40 anys.

Amb els anys és inevitable haver escalat moltes vies a tot arreu i la primera vegada que vaig sentir fer el 'cumplevias' a Montrebei em va fer gràcia i vaig pensar que seria...
Gorges del Segre

var Latitud_sortida = 42.454002; var Longitud_sortida = 2.059380; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Collbaix (546 mts.) amb btt

Collbaix és un cim petit de 543 metres, si el comparem amb altres muntanyes properes com poden ser Montserrat o la Mola, tot i així és un referent per als manresans que tenen...
D'Aiguafreda al Figaró pel Tagamanent

5.10.16  Per a inaugurar la nova temporada de “Les excursions dels dimecres”, de bon matí uns quants privilegiats baixem del tren a l’estació de Sant Martí de...
Per la rentisclera de la maçana

La Rentisclera de la Maçana és un muntanya amagada a l'ombra de la serra de Mont-roig que no la permet destacar.La present excursió vol descobrir-vos aquesta contrada...
L'Escurçó a la Paret del Peladet.

La paret del Peladet del congost de Terradets és un lloc que no tinc massa tirada a anar-hi. Gairebé totes les vies que hi he fet m'han costat o fins hi tot m'hi he baixat....
Les Granotes.

El último buril (V+, 270 m)Paret del Pessó, Collegats.Fa massa dies que no fem bivac i ens n'anem a Collegats a dormir al costat d'unes granotes que no existeixen, només són...
Congost de fraguerau.

Aquesta vegada ens hem decidit per fer una excursió curta en quilometres, però que s'allargarà en hores, si posem atenció a tot l'entorn que l'envolta. Ens arribarem en...
 les gúbies del parrisal (beseit).

Les Gúbies del Parrisal, és una de les excursions més clàssiques dels Ports de Tortosa i Beseit. Una senzilla caminada que transcorre paral·lela al riu Matarranya fins...
Cosmos 1402

.DIMECRES, 26 DE JULIOLAquest dimecres he quedat amb el Josep Lluis, amb una sortida que ja varem concretar l’ultima sortida ara fa dues setmanes.Tan sols ens queda definir...
Cilindre + puro

DISSABTE, 23 DE JULIOL.Aquesta setmana he quedat amb en Baraldes i el seu company Toni Alarcon que van a cercar l’ombra  a la zona de la Noguera, però com que ells venen...