Corbera

Ressenyes del Racó Tranquil.

Bucólic sector amb bones vies de placa calcària,d'escalada ben tècnica que ens demanarà un bon treball de peus així com una important força de dits.Hem provat la majoria...
Figuerassa - Estela - Terçà

var Latitud_sortida = 42.101207; var Longitud_sortida = 1.843611; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
De Ribes de Freser a Planoles

5.04.17  Per estrenar aquesta primavera com cal, els de la “colla dels dimecres” arribem a bona hora a l’estació de Ribes de Freser. Malgrat que quan hem sortit de...
Batalla de l'ebre: punta targa - vèrtex gaeta

Avui feia un dia de gossos. Al Pirineu. nevava, a la resta de Catalunya aigua i després vent. He decidit que tenia que sortir i saber cercar l'objectiu bé. Primer he anat a...
166 - Coves per Míner 8-12-2016

En aquesta ruta feim un recorregut per diverses coves situades per la finca de Míner. Es pot dir que és una variant de l'excursió anterior, la ⇨165 - La cova Roja de Míner...
165 - La cova Roja de Míner Petit 29-11-2016

Feia temps que l'amic Biel Miró havia ullat una gran clotada no massa lluny de les cases de Míner Petit, més enllà del Mal Torrent de Massana. La depressió es pot apreciar...
La Ratlla

La Ratlla amb 626 metres d’alçada és la muntanya més alta de la Serra de Corbera i el punt culminant de la Ribera Baixa, per tant un dels objectius per aconseguir el...
Volta als Rasos de Peguera

3.08.16  Itinerari clàssic pel massís dels Rasos de Peguera, a l’Alt Berguedà, que efectua un llarg tomb, des del coll de la Creu del Cabrer, pels Rasos de Baix, els...
TURÓ DE MOLEI (226,22 m.) des de Molins de Rei

CIM: Turó de  Mulei (226,22 m.)COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Baix LlobregatDESNIVELL: +210,82 m.HORARI: 1h 25 min. (45 min. + 40 min.)DIFICULTAT:...
CASTELLCIURÓ (153,49 m.) des de Molins de Rei

CIM: Castellciuró (153,49 m.) des de Molins de ReiCOORDENADES CIM: 41º 24' 44" N / 2º 01' 51" EVÈRTEX GEODÈSIC: 286125016COMARCA: Baix LlobregatDESNIVELL: +124,9 m.HORARI:...
Protecció de l'avenc d'en Roca (3)

...segueix de l'apunt d'ahir...19071908 19091916Castellers a l'avenc d'en RocaEl diumenge 22 de març de 2014 els Castellers del Poble Sec descarreguen el pilar de 4 fet a...
Tot de Tast

Fa una estona que hem tornat de la sortida de Cargolets. Poca feina he tingut a buidar la motxilla, doncs la passejada d'avui ha estat de tast i de fet no l'hem hagut de...
La creu de l’aragall (btt).

Excursió curta que no arriba als 20 quilòmetres, amb una mica més de 350 metres de desnivell que trobarem a l’inici de la sortida, sobretot en els últims carrers que...
Els Cinc Cims de Corbera de Llobregat

5.03.16  Aquest passat dissabte, el meu germà Esteve i jo hem fet caminant, i corrent en alguns trams, el recorregut de la cursa de muntanya Els Cinc Cims de Corbera de...

"les casetes" vallirana

DIMECRES, 03 DE FEBRERAquest dimecres el temps es presenta revolucionat i sembla que els pocs escaladors que hem pujat al Bruc ens resistim a sortir del bar.Però per fi sobre...
Btt-mirador de la figuerassa (berguedà).

La proposta d’avui és molt més agosarada si la comparem amb l’última publicació de la Volta al Pantà de Sant Ponç, tot i que els quilòmetres no són gaires més, el...
Poble Vell

Punta Redona, Serra de Cavalls

A la Serra de Cavalls es van viure alguns dels episodis més cruents de la guerra civil. "La batalla per guanyar aquesta muntanya fou terrible. Els homes de la 130a Brigada...
El sobret del

El sobret del "La Principal"

Damunt el blanc del marbre de la taula va bé de fotografiar. El color marronós del sobret, color tabac, com es deia en temps pretesament més impurs que l’actual, fa un bon...
Sant Joan de l'Erm

Bloc de motxilla del dijous 24 de setembre de 2015Començar a les onze del matí a caminar no és ben bé allò que se'n diu d’hora. Però té indubtablement els seus...
GR 11: (Espolla) - els Vilars - Llançà

Anterior: La Jonquera - els Vilars - (Espolla)Després de més de 800 km. travessant el Pirineu, el GR 11 torna arran de mar. Una etapa no gaire digna del caràcter de "gran...
LA PICOSA (1.075 m.)

...
Turó d'en Galzeran des de Montornès

Per fi em decideixo a explorar una altra zona que em queda ben a prop de casa i que tinc oblidada. La Serralada de Marina m'és pràcticament desconeguda, llevat d'una escapada...
Punta Redona. Serra de Cavalls

Circular per la Terra Alta

Riu Matarranya, just abans de desembocar a l'Ebre.A les portes de l'hivern, la nostra primera intenció era aprofitar el cap de setmana llarg per a inaugurar la temporada...
De Corbera a Sitges amb bicicleta

11.10.14  Fa molt i molt de temps, cap a finals de l’any 2002, el meu germà Esteve i jo ja vam fer junts una bona part d’aquest itinerari entre Corbera de Llobregat i...
Camí dels Bons Homes: Queralt - Peguera

Avui hem iniciat la temporada 2014-2015 del grup del GR. És la sisena temporada d'aquest grup amb el que sortim un cop al mes per fer senderisme seguint camins de gran...

Al Peguera-Roca d’Aurò pel Pla de l’Estany

No pujava el Peguera des de finals dels setanta. He anat a fer-lo des del coll de l’Oreller, per l’Estany, la canal de Tonedor i el Pla de la Bassa (01.05.2014)....

277 Queralt, coll de la Mel i retorn a Queralt pel camí de l’aigua. 070514Aproximació, des del Bages per la C-16 fins a Berga, després de recollir el Berguedà i esperar...
La Casella, circular de la font del Garrofer

A llevant de la localitat riberenca d’Alzira, a l’extrem occidental de la serra de Corbera i adjacent a l’estimat paratge de la Murta es desenvolupa l’esquerpada i...
Coaraze, estudis d'un carst experimental

Un prototip d’embassament subterrani de baix cost és construí a aquesta surgència càrstica que drena un petit relleu calcari al sud de França. L’exutori s’obturà amb...
La Mola d'Irto, Punta Redona i Cim de la Mort

País/Comarca: Catalunya/Terra Alta Cartografia: ICC 1:25.000 Ruta: Circular Ascensió acumulada: 703 metres Descens acumulat: 665 metres Distancia: 14,27 quilòmetres Temps...
La Picossa

País/Comarca: Catalunya/Ribera d'Ebre Cartografia: ICC 1:25.000 Ruta: Circular Ascensió acumulada: 325 metres Descens acumulat: 305 metres Distancia: 5,05 quilòmetres Temps...