Costabona

Ascenció al pic de balandrau - borregues

L'altre dia vaig veure que em faltava aquesta muntanya amb tan de nom. Representa que a la gent de Lleida ens cau força lluny però té l'atractiu de ser un dels 100 cims (i...
Integral de la Serra de Malforat

IntroduccióLa ruta que us proposem és una meravella. Recorrerem íntegrament la Serra de Malforat, una serra secundària situada a cavall entre la Garrotxa i el Ripollès, a...
Avenc de les Fonts del Ritort

El Costabona és un massís que culmina als 2.465 m en la zona axial pirinenca. Està situat a la línia de crestes que ve del pic de Roca Coloma través...
Un error al voltant del costabona

M'havien dit que el pic de la Costabona era el cim més oriental del Pirineu de 2000 metres, com l'Orhy ho és en l'extrem occidental. Doncs avui he pujat i m'he adonat que el...
Gra de Fajol (2.708 m.)

Dissabte 9 de juliol de 2016Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 4 h. 45 m. (8 Km.)Desnivell: 670 m.Dificultat:...
Ribes - Pardines - Camprodon

Deu fer uns vuit anys, en una de les primeres entrades del blog (aquí), vam fer bona part de la Serra Cavallera des de Ribes fins Camprodon amb el meu amic Carloscoi; des de...
Puigsacalm per la Canal dels Ganxos

Hem pujat moltes vegades al Puigsacalm, un dels cims més característics de la Catalunya Central, però avui hem triat un itinerari nou i singular. La Canal dels Ganxos és un...
Les Agudes, Cresta dels Castellets

La Cresta dels Castellets és una clàssica ascensió del Montseny i és també la manera més elegant de pujar a Les Agudes, el segon cim en elevació d'quest massís. Jo ja...
GR 11: (Espolla) - els Vilars - Llançà

Anterior: La Jonquera - els Vilars - (Espolla)Després de més de 800 km. travessant el Pirineu, el GR 11 torna arran de mar. Una etapa no gaire digna del caràcter de "gran...
GR 11: Setcases - Beget

Anterior:Núria - SetcasesDe mica en mica es va notant que el GR11 s'acosta a l'altre mar... No només en les alçades i els desnivells, que aniran baixant a partir d'ara; a...
GR 11: Puigcerdà - Planoles

Anterior:Refugi l'Illa - PuigcerdàSembla mentida, després de 12 anys, però el GR 11 es va acostant al seu fi. El camí més exigent va quedant enrere, les collades més...
Roca CORBATERA pel Grau Tres Esglaons

Excursió a la Serra del Montsant.  En aquesta ocasió farem una visita a la Serra Major del Montsant enfilant el torrent on hi ha el Grau dels Tres Esglaons. En...
Tretzevents (2731 m), dos anys després!

IntroduccióDesprés de 2 anys, finalment fem cas a les peticions d'en Xavi de pujar al Puig dels Tretzevents. Sigui per un motiu o per un altre, cada vegada que sortia aquesta...
Ascensió al Pico de Orhi, 2.019 m

El Pic d'Orhi, en el Pirineu de Navarra, té la particularitat de ser el primer 2000 que es troba en el Pirineu venint del Cantàbric. És un cim fàcil, comparable o fins i tot...
U.T. Ulldeter

Dissabte, 28 de juny 201452 kms. - 12h.14' 40Setcases (Ripollès)El Capi ja ens havia avisat de guardar molt al principi perquè aquesta ultra era molt dura amb gairebé 5.000m...
Costabona i Roca Colom

El grup de caminadors del GR ha fet avui una sortida una mica diferent. Avui, aprofitant quue ja fa calor i la neu ha reculat molt, hem anat a fer un parell d'ascensions pels...
278 Collada Fonda - Costabona 140514

278 Collada Fonda - Costabona 140514L’aproximació dels de la C.C. ja la hi posaràs tú o bé en Casafont.Aproximació des de Sant Feliu de Guíxols; agafem la C-65 Fins a...
Romànica Extrem (vall de Bianya)

Diumenge, 6 d'abril 2014 - 6h.23' 22Hostalnou de Bianya (Garrotxa)Un corredor donat de baixa a l'últim moment em permet poder córrer aquesta marató, en una gestió excel.lent...
Costabona

Diumenge, 2 de març 201422 kms. - 6h.Espinavell (Ripollès)Avui tocarà matinar tot sabent que valdrà la pena, sempre costa treure la primera mandra. El grup d'avui res a...
UT Molló

Dissabte, 1 de març 201450 kms. - 10h.30'Molló (Ripollès)Segona sortida llarga de l'any després de les bones sensacions de la volta a Sau, els entrenaments continuen sota...
Cronica de la XXXVII Embardissada

6.04.14  Cada mes d’abril, i des de fa 37 anys, el Centre Excursionista d’Olot organitza la ja famosa Embardissada, una caminada més o menys circular i de mitjana...

Costabona amb esquís des de la vall del Carboner

He anat a fer el Costabona amb esquís, per la Serra de la Balmeta i el coll de Pal (13.04.2013), una ascensió per a la qual el moment oportú al llarg de la temporada el marca...
Costabona-balandrau

Buscant la millor meteo ens arribem a la comarca del Ripolles.Dissabte pujem al Costabona 2.465 m. i diumenge fem el Balandrau 2.585 m.Cim del CostabonaCim del Balandrau, al...

Cim del Costabona (2464m) dissabte 9 de Novembre

El cim del Costabona és una muntanya solitaria i esplèndida que es pot veure des de molts quilometres de distància. Aquest cim és un mirador privilegiat que ens...
Volcans i fesols. Santa Pau- Santa Pau

Excursió realitzada el 20-1-2013Aquesta excursió surt del nucli de Santa Pau i recorre la zona volcànica, visitant especialment el volcà de Santa Margarida i el Croscat, per...
Núria-Canigó (dia 2: Ulldeter-Marialles)

dia 2: Ref. d'Ulldeter-Vallter-Portella de Morens-Portella de Concròs-Portella de Rojà-Esquerdes de Rojà-Collada de Roques Blanques-Collada del Vent-Pla Guillem-Ref. de...

Circ de Concròs - Costabona

Sortida que travessa diversos paratges per aquesta no gaire coneguda zona del circ de Concròs. Una ruta molt recomanable que permet endinsar-nos per frondosos boscos de pi...