Cova

Per la Serra de Busa

El Pla de Busa és un indret singular de les serres prepirenaiques. Es tracta d'un extens altiplà defensat per totes bandes per alts cingles, situat en un extrem de Solsonès,...
El Castellot (Orient - Bunyola)

OrientExcursió de pocs quilòmetres que ascendeix al puig del Castellot pel seu vessant sud-oest. Aquest cim es troba a la vall d'Orient, entre el Freu i el pas de s'Estaló....
El Pont Foradat i Cova Roja

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; min-height: 14.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
Avenc de la Cursa. el Port.

Per fer aquest avenc hem tingut la sort de conèixer uns espeles de la UEC de Tortosa que ens han donat prou detalls per poder-lo fer amb èxit, ja que les topos existents son...
Serra de Godall. Zona Ventalles

1 d’agost de 2017Des de qualsevol indret de la comarca, sempre podem albirar la Serra del Montsià. És el nostre punt de referència. A  la part de ponent del Montsià...
Ruta fentmarxa pel terme de Benissa

Aquesta ruta no és actual però al discòrrer quasi tota per terme de Benissa no volia deixar l'oportunitat de donar-li difussió.Va ser una gran ruta caminant de 38 km la que...
Serrat Torras a la Roca del corb.

La veritat és que ens ha agradat més del que esperàvem, l'hem trobat una via súper guapa. La primera tirada si fem 6a/b la podrem escalar integrament en lliure, es tracta...
Les cavitats del Solà de la Roca d’Urús.

Un cop més la persistent recerca de cavitats d’en Toni i la Dolors per terres de la Cerdanya els ha dut a localitzacions inèdites.Avui ens centrarem en la Roca d’Urús on...
Fonts de la Barcina

1 de maig de 2017El Port és fascinant. Fa més de 30 anys ja llegia encuriosit la Guia Itinerària dels Ports, dels germans Brull, editada el 1972, i em passava llargues hores...
Jean Gajac i la cova de Malaval (2).

...segueix de l'apunt d'ahir...DIVERSITÉ DES CONCRÉTIONS DE LA GROTTE MALAVALDonnées fournies par Daniel ANDRE (2014) , illustrées (Alain Jacquet) et complétées...
Jean Gajac i la cova de Malaval (1).

La Grotte de Malaval és una de les cavitats excepcionals de França per les seves concrecions excèntriques, que alguns la denominen “el paradis blau”. En aquest bloc ja li...
Vies Vertical i Piset a la Falconera.

Dues propostes prou interessants que recorren la part de la Falconera més propera al port. Ambdues vies acaben en una feixa on podem acabar de fer cim per alguna altre via. Em...
Grampians vies  llargues i caminades

Grampians vies llargues i caminades

Tal com deia en l’anterior post, Grampians és un lloc molt intens a on hem pogut gaudir de moltes cares de l’escalada i paissatges al·lucinants.Aquí deixo algunes vies...
Cova del Granit (6). Torla, Huesca.

...segueix de l'apunt d'ahir... SedimentacióEl que cridà l'atenció als primers exploradors (Grup Aranyonera) foren el palets granítics i per axó la van anomenar cova del...
Cova del Granit (5). Torla, Huesca.

... segueix de l'apunt d'ahir...El concrecionamentLa litogènesi és present en tota la cavitat, especialment en el tram de la gran galeria, on recobreix els ensorraments,...
Cova del Granit (4). Torla, Huesca.

...segueix de l'apunt d'ahir...El conducte finalLa "gran galeria" finalitza en un tram de gran acumulació clàstica i sedimentària que obturen el que segurament era la...
Cova del Granit (3). Torla, Huesca.

...segueix de l'apunt d'ahir...DescripcióEn el treball del Toni, inserit en el primer apunt, hem vist una bona descripció, només recordarem aquí alguns detalls útils per la...
El barranc de Binigaus i la cova dels Coloms

Talaiot de Binicodrell El barranc de Binigaus comença a la localitat del Migjorn Gran i acaba a la platja de Binigaus, prop de la platja de Sant Tomàs. En aquest barranc podem...
Cova del Granit (2). Torla, Huesca.

...segueix de l'apunt d'ahir...Situació i accésAccedim per la comarca pirenaica aragonesa del Sobrarbe, en direcció al Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido.La població...
Cova del Granit (1). Torla, Huesca.

La cova del Granit fou descoberta per l'amic Toni Robert el 1976 tot aprofitant les campanyes d'exploració que l'Espeleo Club de Gràcia estava desenvolupant en el Sistema...
Via  sala  bobo (pic de barbet)

Via sala bobo (pic de barbet)

DIJOUS, 13 DE JULIOLDia atípic per mi,  sortir el dijous quan normalment treballo és tot un luxe,. Aquesta setmana he treballat el dimarts i com que la norma establerta...
Cova del Rastre. El Port.

Des del aparcament del Salany pugem a la carena i en direcció a ma dreta seguim el corriol i les fites que ens portaran directament a la Cova del Rastre.L’entrada a la cova...
Avenc del Pèndol. El Port.

Demanem el permís al Parc per l’Avenc del Pèndol i la Cova del Rastre.Es poden fer el mateix dia ja que son bastant a prop.Per arribar a la Cova del Pèndol hi han dues...
15 anys de... el Gran Diedre al Calderer.

Fa 15 anys, el Pedraforca el tenia poc trepitjat i m'imposava un respecte terrible i, el Gran Diedre va ser la primera via que feia al caòtic Calderer: vam fer el Gran Diedre i...
Més lluny i més amunt

Diedre Laffranque, V (270 m) Tossal del Molar Gran, Vall de Besiberri.Fa un parell o tres d'anys que per celebrar l'arribada de l'estiu ens n'anem al Pirineu a escalar alguna...
Revetlla de sant joan al cor del montsec

Preparant les coques amb un forn de llenyaFa tres anys que celebrem la castanyada a la cabana del Sastre en el barranc del Bosc. Enguany hem volgut fer un pas endavant i hem...
El carst salí de Namakdàn (2)

Vist el renovat interés pels carsts salins (Atacama, Mount Sedom, Rocher de Sel...) i especialment els Iranís amb la famosa 3N Cave arran de la publicació del darrer llibre...
Avenc 600 (sis-cents). El Port.

Passem les cases dels Ports i enfilem la pista de la Mola de Catí. Un cop passat el desviament que porta al petit refugi i a la Cova Cambra, a uns 380 mts., deixem el cotxe.A...
Avenc de la Fecunditat. El Port.

Passades les cases dels Ports, pugem fins al desviament de la Cova Cambra, abans d’arribar al petit refugi rehabilitat, ens desviem a l’esquerra i fem una pujada que en poc...
Recaderia vertical

DIMECRES, 14 DE JUNYAquest dimecres sortim amb el VISA amb un objectiu molt concret i desconegut. Fa molt de temps que tinc en cartera conèixer aquesta zona, (he escalat alguna...
Chani a la Falconera.

La clàssica de la paret!.Reçentment s'ha reequipat amb parabolts inox,incloent algunes variants més difícils. L'escalada en si no m'ha semblat espectacular però entre...
Ha mort Francesc Sas Planas

El Francesc amb l'equip de filmació.  Cova del Rebeco,  Villanúa, Osca.   1983M'acaben de donar la trista notícia: El meu amic i company d'espeleologia en...
Ruta arqueològica de Montjoi

28.05.17  Després de que l’any passat fèssim un petit circuit pels megàlits escampats a l’entorn de la vila de Roses, corresponent als itineraris senyalitzats R1 i...
Camí del Metro - Racó d'en Barona

Camí del MetroEl punt d'inici d'aquest bonic itinerari és a la cara nord del túnel de Sóller. Si venim de Palma a la sortida del túnel trobem una esplanada i una petita...
Tossa de mar - camí de ronda.

Descripció de la ruta; en aquesta sortida expliquem un tram del Camí de Ronda, amb sortida de Tossa de Mar, i direcció a Sant Feliu de Guíxols. Nosaltres però, no...
Arqueologia transmediterranea a la Falconera.

Aquesta via combinada amb la sortida per la Chani seguramanet sigui de les millors actitivitats que podem fer a la Falconera. Si bé el flanqueig no és ben sostingut és molt...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (3)

...segueix de l'apunt d'ahir...DescripcióEn les notes anteriors ja hem publicat les descripcions que fan els treballs de l’Oscar Andrés i la mes complerta de A.Asensio &...
Pels camins d'en Serrallonga (V)

Vallclara - Castell de Fogueres - Roc de Cabrerola - Cova d’en Serrallonga18.05.17  En el cicle d’excursions dedicat al bandoler Serrallonga, ens hi faltava encara anar...
Els Maquis. Serra de Sant Joan (11).

Seguint les indicacions de l'amic Jordi Francés tornem a les proximitats de Montanisell per visitar algunes cavitats penjades en el tram de paret coneguda pels escaladors com...

Cova del ximet i ermita de sant salvador

Edat recomanada: A partir de 5 anys El dia 21 de maig vam anar a Margalef al Parc Natural del Montsant per anar a veure la Cova del Ximet i l’Ermita de Sant Salvador. ...
De Prullans a Bellver per la cova d'Anes

14.05.17  Matinal multidisciplinar (senderisme, via ferrada, escalada, espeleologia) a través d’un senzill itinerari entre Prullans i Bellver, a la subcomarca cerdana de...