Cova

Revetlla de sant joan al cor del montsec

Preparant les coques amb un forn de llenyaFa tres anys que celebrem la castanyada a la cabana del Sastre en el barranc del Bosc. Enguany hem volgut fer un pas endavant i hem...
El carst salí de Namakdàn (2)

Vist el renovat interés pels carsts salins (Atacama, Mount Sedom, Rocher de Sel...) i especialment els Iranís amb la famosa 3N Cave arran de la publicació del darrer llibre...
Avenc 600 (sis-cents). El Port.

Passem les cases dels Ports i enfilem la pista de la Mola de Catí. Un cop passat el desviament que porta al petit refugi i a la Cova Cambra, a uns 380 mts., deixem el cotxe.A...
Avenc de la Fecunditat. El Port.

Passades les cases dels Ports, pugem fins al desviament de la Cova Cambra, abans d’arribar al petit refugi rehabilitat, ens desviem a l’esquerra i fem una pujada que en poc...
Recaderia vertical

DIMECRES, 14 DE JUNYAquest dimecres sortim amb el VISA amb un objectiu molt concret i desconegut. Fa molt de temps que tinc en cartera conèixer aquesta zona, (he escalat alguna...
Chani a la Falconera.

La clàssica de la paret!.Reçentment s'ha reequipat amb parabolts inox,incloent algunes variants més difícils. L'escalada en si no m'ha semblat espectacular però entre...
Ha mort Francesc Sas Planas

El Francesc amb l'equip de filmació.  Cova del Rebeco,  Villanúa, Osca.   1983M'acaben de donar la trista notícia: El meu amic i company d'espeleologia en...
Ruta arqueològica de Montjoi

28.05.17  Després de que l’any passat fèssim un petit circuit pels megàlits escampats a l’entorn de la vila de Roses, corresponent als itineraris senyalitzats R1 i...
Camí del Metro - Racó d'en Barona

Camí del MetroEl punt d'inici d'aquest bonic itinerari és a la cara nord del túnel de Sóller. Si venim de Palma a la sortida del túnel trobem una esplanada i una petita...
Tossa de mar - camí de ronda.

Descripció de la ruta; en aquesta sortida expliquem un tram del Camí de Ronda, amb sortida de Tossa de Mar, i direcció a Sant Feliu de Guíxols. Nosaltres però, no...
Arqueologia transmediterranea a la Falconera.

Aquesta via combinada amb la sortida per la Chani seguramanet sigui de les millors actitivitats que podem fer a la Falconera. Si bé el flanqueig no és ben sostingut és molt...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (3)

...segueix de l'apunt d'ahir...DescripcióEn les notes anteriors ja hem publicat les descripcions que fan els treballs de l’Oscar Andrés i la mes complerta de A.Asensio &...
Pels camins d'en Serrallonga (V)

Vallclara - Castell de Fogueres - Roc de Cabrerola - Cova d’en Serrallonga18.05.17  En el cicle d’excursions dedicat al bandoler Serrallonga, ens hi faltava encara anar...
Els Maquis. Serra de Sant Joan (11).

Seguint les indicacions de l'amic Jordi Francés tornem a les proximitats de Montanisell per visitar algunes cavitats penjades en el tram de paret coneguda pels escaladors com...

Cova del ximet i ermita de sant salvador

Edat recomanada: A partir de 5 anys El dia 21 de maig vam anar a Margalef al Parc Natural del Montsant per anar a veure la Cova del Ximet i l’Ermita de Sant Salvador. ...
De Prullans a Bellver per la cova d'Anes

14.05.17  Matinal multidisciplinar (senderisme, via ferrada, escalada, espeleologia) a través d’un senzill itinerari entre Prullans i Bellver, a la subcomarca cerdana de...
Coma del Mal Pas, Cuevas y Polvorín de Génova

Enlace ruta wikiloc : Coma de s’Arc, Coma del Mal Pas y Polvorín de Génova La Sierra de na Burguesa Cova de’n Domingo Fuente : Mallorcaverde Polvorín de...
De l'Alt Penedès a l'Anoia

Aquest cop hem anat a buscar uns geocatxes a prop de casa, entre Vilafranca i Igualada.De Vilafranca i per camins estrets i asfaltats fem cap a l'Església de Santa Maria de...
Tres vídeos interessants

Inserim tres vídeos de cavitats de l'àmbit lingüístic català.Forat de l'OrCova LachambreAvenc Montserrat Ubach
Via ferrada de les Dames

7.05.17  Al vessant solei del massís de Montserrat, entre El Bruc i Collbató, hi ha tres barrancs equipats amb noms de jocs populars: el Joc de l’Oca, el Tres en Ratlla...
Mola de sa Bastida

Picó GrosEn aquesta mola ens trobem les restes d'un assentament defensiu de l'època tardo-romana (entre els segles V i VIII), just abans de l'ocupació musulmana de l'illa.El...
Muntanyetes i Serrat Gran

var Latitud_sortida = 42.284255; var Longitud_sortida = 1.891254; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Coves dels Nerets (3).

...segueix de l'apunt d'ahir...Les cavitatsCoordenades de les cavitats principals. UTM ETRS89 31TNerets 1 (superior):       327321, 4671875Nerets 2 (intermedia):...
Avencs de la febró i ferrada de la trona

A bona hora ens hem posat en marxa i mentre fèiem camí cap a les terres del sud ha anat clarejant. El dia es presenta molt diàfan però massa ventós, esperem que afluixi,...
Per l'Ordal i el Garraf

No havíem estat mai per la zona de Vallirana i com hem sentit que des de les seves muntanyes hi ha bones vistes hem fet una ruta per la zona i de pas pel Garraf i les serres...
Avenc de la Febró i ferrada de la Trona

Una sortida divertida i sense complicacions per la Serra de la Mussara, amb dos centres d'interès: l'avenc de la Febró i la via ferrada de la Trona. Hem arribat en cotxe al...
Montsant: Sender de la Llibreria.

Montsant: Sender de la Llibreria.   Ermita Santa Magdalena – Pi de la Carabasseta – Toll de l’Ou – Barranc de la Pleta – Sender de la Llibreria – Pont Natural –...
Vallina / Nospotentra. Cantabria.

Els dies de S. Santa vàrem viatjar fins a Cantàbria.Un dels objectius era fer la Travessa Vallina – Nospotentra.Agafem la carretera que va de Arredondo al Puerto de las...
D’en Pitu

29-04-2017 Collbató Nou Barris Via  :  D’en PituDia mig tapat i amb un vent que esmola les dents.... Enfilem cap al sector de Nou Barris que esta a tocar de...
Naica, Estudis i vídeos.

Novament inserim documents sobre les coves dels Cristalls de guix de Naica. En una primera part dos recents treballs d'investigació i seguidament quatre vídeos d'aquesta...

405 coves d’anes 190417

405 COVES D’ANES 190417Aproximació des de Sant Feliu de Guíxols: Sortim per la C-65 fins a Llagostera on agafem la GI-674 direcció Caldes de Malavella que travessem...
Figuerassa - Estela - Terçà

var Latitud_sortida = 42.101207; var Longitud_sortida = 1.843611; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
GR1: Besalú - Melianta

El GR1 entra a la fase decisiva. En l'etapa anterior vam deixar enrere les muntanyes, després de moltes etapes de travessar serres prepirinenques, per entrar a les planes que...
Xemeneia Fonda al Doll.

Escalada només apte per aquells esperits enamorats de les escalades més austeres.Només aquests escollits podran perdonar a la via els seus pecats:guano,sorra,arbres que no...
Pas de n'Alou i pas de l'Encletxa

Cova de Son TorrellaEl punt de sortida d'aquest itinerari es situa al portell de l'embassament de la finca pública de Cúber (quilòmetre 34 de la carretera Ma-10 de Pollença...
Barranc del Bassiol

Març 2017El febrer passat el vaig dedicar a buscar la Cova del Test o de la Cantarella, a l’extrem sud-est del Montsià. Cada vegada que pujava pel sender del mas de Vilero,...
Cuca de Llum

Bona via i bastant equipada, els tres primers llarg son  l'excusa per vindre, després la cosa canvia ,hi ha trams de roca tetris, però els blocs que ho componen son de...
El Castell de Móra d'Ebre (un dia, un lloc)

Un sol rabent ho il·lumina tot, ho daura. Malgrat això, els darrers termes, la llunyania, queden visibles però difusos. Els molins de vent moderns, els nous gegants...