Cova

Cova de les Rondes (segon intent)

Els seguidors del blog deuen recordar que al febrer de 2016 vam fer una exploració a la Cova de Les Rondes, situada a prop de la població de La Llacuna. En aquella ocasió la...
Oferta especial al Serrat dels Monjos.

Via sinuosa i exigent que contínuament va buscant l'espai lliure a la dreta de la Picnic. Això fa que a vegades la via surti de la línia més evident per anar, no saps ben...
Cercant la cova del peladet

L'altre dia vaig comentar al meu Mestre excursionista, en Manel Cortés, que havia trobat una ermita no catalogada al Montsec de Rúbies, Sant Julià. Com no podia ser d'una...
Martineti-ros, marisa gil i gallifardeu

DIUMENGE, 12 DE NOVEMBREAquesta setmana comença a notar-se el fred i cal cercar llocs “calents” per poder estar còmodes. Com que dissabte no puc sortir, (la senyora m’ha...
Pirates de la Boira

Paret prou coneguda i gens visitada que ens fa anar a repetir aquesta via, el fet de ser els segons a passar-hi fa que  encara resti un xic bruta, amb uns bons aiguats i...
Passejant per la serra de la guineu

Avui he tornat a fer vaga a l'escola. El motiu: No podem tolerar que hagi presos polítics a l'Espanya feixista. Perdoneu que em posa en temes polítics però des de...
Barraques de la Serreta. Freginals

8 d'octubre de 2017Dos anys després de la visita a les barraques de la Serra, i un altre cop sota l'expert guiatge de Sisco Accensi dels Pedrenyers del Montsià, i aquest cop...
Pels Cingles de Tavertet

Excursió per la zona dels Cingles de Tavertet seguint un itinerari molt similar al que vam seguir fa quatre anys pel Sot del Balà i el Puig de la Força. Aquesta vegada hem...
BERNAT I AMALIA al FRARE

DISSABTE, 28 D’OCTUBREDesprès de l’escalada de dimecres, el cos demanava descans i varem quedar amb el Josep per fer una petita escapada per Ca la Montse.Primer un bon...
El racó de Corretja - La Franqueta

Comarca de la Terra Alta, Tarragona.Longitud: 3,3km, ruta circular i ben senyalitzadaDesnivell total: 100mTemps de marxa: 1 h sense paradesDificultat: baixaItinerari extret del...
Itinerari de la cova de Picasso - La Franqueta

Comarca de la Terra Alta, Tarragona.Punt de partida i arribada: Àrea Recreativa de la Franqueta. Ruta circular, ben senyalitzada.Durada: 1 hora sense parades - Longitud: 3,1...
Pas de sa Cova - Camí de ses Basses

Balma que dóna nom al pas de sa CovaL'itinerari l'iniciem al poble de Valldemossa, fent un curt tram del camí clàssic de la Coma dels Cairats. Tot seguit, ascendim per...
Del Diedret

15-10-2017CollbatóLa CodolosaVia :  Del DiedretDia una mica rúfol .... canvi de plans i com era necessari tornar ben aviat a casa i decidim escurçar la escalada, que les...
Pallers - Caro - Tubo

14 d’octubre de 2017Nova visita al cim dels Ports, Mont Caro, de 1442 m. Aquesta vegada repeteixo part de l’itinerari que ja vaig publicar el 2014:...
Lligallo Reial - Mas de Comú

30 de setembre de 2017Aproximació: Des de la T-331, la carretera que va d’Ulldecona a Santa Bàrbara, a l’alçada de la Bassa de les Ermites, prenem un cami recte en...
Lanzarote

Hem estat uns dies per aquesta fantàstica illa fent una mica de tot. Kite quan ha fet vent, bones onades per aprendre una mica de surf, i com no, escalar en uns quants llocs...
La nova joia d’Atapuerca.

Reproduïm, adaptat i en versió catalana, l'article publicat per Josep Corbella en La Vanguardia el 29.07.2017L’arqueòleg Eudald Carbonell ens guia en una visita al jaciment...
Forat Gran de la Feixa Alta i Gran Diagonal

No fa gaire que vam fer l'ascensió al Pollegó Inferior del Pedraforca per la Gran Diagonal, de manera que aquesta activitat encara no la teníem caducada. Avui, però, hem...
Per la Serra de Busa

El Pla de Busa és un indret singular de les serres prepirenaiques. Es tracta d'un extens altiplà defensat per totes bandes per alts cingles, situat en un extrem de Solsonès,...
Northland, el llunyà  Nord de Nova Zelanda

Northland, el llunyà Nord de Nova Zelanda

Les terres del nord de Nova Zelanda ens van semblar magnífiques   i sorprenent ,  no parlarem  de grans paissatges i aglomeracions  de gent, però...
Visitant la Illa Nord de Nova Zelanda .

Deixem la Illa Sud, en tres hores creuem l'estret de Cook i arribem  Wellington, ciutat  entrada pel sud de la Illa Nord. Vam notar...
El Castellot (Orient - Bunyola)

OrientExcursió de pocs quilòmetres que ascendeix al puig del Castellot pel seu vessant sud-oest. Aquest cim es troba a la vall d'Orient, entre el Freu i el pas de s'Estaló....
El Pont Foradat i Cova Roja

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; min-height: 14.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
Avenc de la Cursa. el Port.

Per fer aquest avenc hem tingut la sort de conèixer uns espeles de la UEC de Tortosa que ens han donat prou detalls per poder-lo fer amb èxit, ja que les topos existents son...
Serra de Godall. Zona Ventalles

1 d’agost de 2017Des de qualsevol indret de la comarca, sempre podem albirar la Serra del Montsià. És el nostre punt de referència. A  la part de ponent del Montsià...
Ruta fentmarxa pel terme de Benissa

Aquesta ruta no és actual però al discòrrer quasi tota per terme de Benissa no volia deixar l'oportunitat de donar-li difussió.Va ser una gran ruta caminant de 38 km la que...
Serrat Torras a la Roca del corb.

La veritat és que ens ha agradat més del que esperàvem, l'hem trobat una via súper guapa. La primera tirada si fem 6a/b la podrem escalar integrament en lliure, es tracta...
Les cavitats del Solà de la Roca d’Urús.

Un cop més la persistent recerca de cavitats d’en Toni i la Dolors per terres de la Cerdanya els ha dut a localitzacions inèdites.Avui ens centrarem en la Roca d’Urús on...
Fonts de la Barcina

1 de maig de 2017El Port és fascinant. Fa més de 30 anys ja llegia encuriosit la Guia Itinerària dels Ports, dels germans Brull, editada el 1972, i em passava llargues hores...
Jean Gajac i la cova de Malaval (2).

...segueix de l'apunt d'ahir...DIVERSITÉ DES CONCRÉTIONS DE LA GROTTE MALAVALDonnées fournies par Daniel ANDRE (2014) , illustrées (Alain Jacquet) et complétées...
Jean Gajac i la cova de Malaval (1).

La Grotte de Malaval és una de les cavitats excepcionals de França per les seves concrecions excèntriques, que alguns la denominen “el paradis blau”. En aquest bloc ja li...
Vies Vertical i Piset a la Falconera.

Dues propostes prou interessants que recorren la part de la Falconera més propera al port. Ambdues vies acaben en una feixa on podem acabar de fer cim per alguna altre via. Em...
Grampians vies  llargues i caminades

Grampians vies llargues i caminades

Tal com deia en l’anterior post, Grampians és un lloc molt intens a on hem pogut gaudir de moltes cares de l’escalada i paissatges al·lucinants.Aquí deixo algunes vies...
Cova del Granit (6). Torla, Huesca.

...segueix de l'apunt d'ahir... SedimentacióEl que cridà l'atenció als primers exploradors (Grup Aranyonera) foren el palets granítics i per axó la van anomenar cova del...
Cova del Granit (5). Torla, Huesca.

... segueix de l'apunt d'ahir...El concrecionamentLa litogènesi és present en tota la cavitat, especialment en el tram de la gran galeria, on recobreix els ensorraments,...
Cova del Granit (4). Torla, Huesca.

...segueix de l'apunt d'ahir...El conducte finalLa "gran galeria" finalitza en un tram de gran acumulació clàstica i sedimentària que obturen el que segurament era la...
Cova del Granit (3). Torla, Huesca.

...segueix de l'apunt d'ahir...DescripcióEn el treball del Toni, inserit en el primer apunt, hem vist una bona descripció, només recordarem aquí alguns detalls útils per la...
El barranc de Binigaus i la cova dels Coloms

Talaiot de Binicodrell El barranc de Binigaus comença a la localitat del Migjorn Gran i acaba a la platja de Binigaus, prop de la platja de Sant Tomàs. En aquest barranc podem...