Coves a montblanc

Tepuis, coves i fauna. (Venezuela 4)

Continuant amb la sèrie dels carsts cuarcítics venezolans, avui inserim Venezuelan Tepuis ther caves and biota (subdividida en tres parts per la seva extensió), d'aquest...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (4)

...segueix de l'apunt d'ahir...EspeleogènesisEstem davant d’un conjunt de cavitats de les denominades tectòniques, ja que la fracturació és el caràcter dominant. Parets...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (3)

...segueix de l'apunt d'ahir...DescripcióEn les notes anteriors ja hem publicat les descripcions que fan els treballs de l’Oscar Andrés i la mes complerta de A.Asensio &...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (2)

...segueix de l'apunt anterior... SituacióJa hem vist en el treballs publicats que aquestes cavitats tenen un conjunt de particularitats que fan aconsellable la seva visita i...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (1)

Les coves de Santa Creu d'Olordra, situades a la Serra de Collserola, en terme de Sant Feliu de Llobregat son força interessants malgrat les seves modestes dimensions. Tenen un...

405 coves d’anes 190417

405 COVES D’ANES 190417Aproximació des de Sant Feliu de Guíxols: Sortim per la C-65 fins a Llagostera on agafem la GI-674 direcció Caldes de Malavella que travessem...
Tepuis Venezolans, coves i fauna. (1)

Inserim, en dues parts, aquesta interessant monografia, tot agraint al seu editor les facilitats que ens concedeix per publicar-ho a la web.Venezuelan Tepuis. Their Caves and...
166 - Coves per Míner 8-12-2016

En aquesta ruta feim un recorregut per diverses coves situades per la finca de Míner. Es pot dir que és una variant de l'excursió anterior, la ⇨165 - La cova Roja de Míner...
Entre coves i cims, un tomb pel baix llobregat

Lloc inici caminada: Can Roig, Torrelles de Llobregat, Baix Llobregat, BarcelonaCaminants:  Joaquina, Salva i FrancescData: 18-11-2016Hora d’inici caminada: 08:04:59Hora...

151. Quatre coves al voltant del Figaró 9,8 km

RESSENYA - MAPA - GOOGLE EARTH Sortida: El Figaró Interès: 4 coves-mina Distància: 9,8 km Desnivells:  +/- 390 mFiled under: Barcelona, de 0-10 km, Espais Naturals, Estació...

Per les coves de Collbató

10.09.16  Matinal “espeleo-excursionista” al voltant de tres cavitats montserratines, entre el poble de Collbató i les conegudes i turístiques coves del Salnitre. Es...
GR 171: Montblanc - Poblet - Vimbodí

Anterior:Prades - MontblancUna etapa de transició entre les Muntanyes de Prades i la Serra del Tallat, que coincideix en part amb la Ruta del Císter o GR 175. La jornada es...
Sistema de les Coves de Seso

Sortim d’Ainsa  direcció Boltanya, i just passat el poble girem a mà esquerra per un pont sobre el Riu Ara i agafem un camí direcció a Seso.Ens hem assabentat que a...
Camí i punta de les coves Blanques

Camí de les coves BlanquesCurt i bonic itinerari per la punta de les Coves Blanques a la cala Sant Vicenç (Pollença). Presenta dos trams ben diferenciats, el primer discorre...
Avencs i coves de la Febró

AntecedentsJ.Ferraté - Espeleologia de les comarques Tarragonines (1918)Joan Pallise - ArxiuG.Ribé i J.Borràs - Sota Terra 1 (1980) Visió actual i estudi...
Les Fonts Ufanes i les Coves de Campanet

El passat 25 d'abril es presentà a Campanet el llibre sota el títol "Les fonts Ufanes i el pla de Tel". Es tracta d'un llibre temàtic i pioner en tant a la caracterització...
El Penitent Montblanc Part 1.

Ressenyes d'un troç de sector, el que vàrem visitar. A mida que hi anem tornant anirem ressenyant la resta.L'accés el fem per Montblanc, si venim de Valls a la rotonda on hi...
Nova inundació a les Coves del Toll

El passat mes de desembre, la Direcció del Museu Municipal – Coves del Toll de Moià, va comunicar a la Federació Catalana d’Espeleologia, que el dia 30 de novembre del...
Canadà. Carst i coves (2)

...continua de l'apunt d'ahir...No existeix al Canadà, una federació estatal d'espeleologia, tot i que publiquen una revista "nacional", la Canadian...
Canada. Carst i coves (1)

Un lector d’aquest bloc, en Manuel Dxxxxxxxx, tot planejant un viatge al Canadà amb tres amics més, volen visitar alguna cavitat “assequible” per dos dels companys que...
Acció microbiana. Les coves de Kane

L’estudi dels biofilms cavernícoles representa un camp d’investigació força interessant tant per l’interès específic d’aquests organismes extremofils i del seu...
Les coves de la pedrera de Can Rigol (2)

...continua del post d'ahir... La cova de Can Rigol InferiorLa morfologia de la cavitat, profundament alterada per les tasques d'extracció de la sal de llop, s'ens presenta com...
Les coves de la pedrera de Can Rigol (1)

Situada al municipi de Corbera de Llobregat, barri de l’Amunt, hi trobem les restes d’una antiga pedrera de sal de llop avui totalment engolida per la vegetació.Per...
Les coves de la Torre Negra

El 18.07.2013, vam anar de visita als territoris de l'Agustí, convalescent d'una intervenció al genoll, a Sant Cugat del Vallès. Érem vuit amics del grup d’aquest...
Cresta de les coves , cabeçó d'or

Avuí ens em arrimat cap al terme de bussot ( Alacant ) , per fer la cresta del cabeço d'or , aci vos presente a la potent cordada de la marina :)XarliCambrils i NinaCarmenEns...