Coves de can nadal

Tepuis, coves i fauna. (Venezuela 4)

Continuant amb la sèrie dels carsts cuarcítics venezolans, avui inserim Venezuelan Tepuis ther caves and biota (subdividida en tres parts per la seva extensió), d'aquest...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (4)

...segueix de l'apunt d'ahir...EspeleogènesisEstem davant d’un conjunt de cavitats de les denominades tectòniques, ja que la fracturació és el caràcter dominant. Parets...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (3)

...segueix de l'apunt d'ahir...DescripcióEn les notes anteriors ja hem publicat les descripcions que fan els treballs de l’Oscar Andrés i la mes complerta de A.Asensio &...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (2)

...segueix de l'apunt anterior... SituacióJa hem vist en el treballs publicats que aquestes cavitats tenen un conjunt de particularitats que fan aconsellable la seva visita i...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (1)

Les coves de Santa Creu d'Olordra, situades a la Serra de Collserola, en terme de Sant Feliu de Llobregat son força interessants malgrat les seves modestes dimensions. Tenen un...

405 coves d’anes 190417

405 COVES D’ANES 190417Aproximació des de Sant Feliu de Guíxols: Sortim per la C-65 fins a Llagostera on agafem la GI-674 direcció Caldes de Malavella que travessem...
Tepuis Venezolans, coves i fauna. (1)

Inserim, en dues parts, aquesta interessant monografia, tot agraint al seu editor les facilitats que ens concedeix per publicar-ho a la web.Venezuelan Tepuis. Their Caves and...

393 Vic-Sta. Eugénia - dinar de Nadal 141216

393 Vic-Sta. Eugénia - dinar de Nadal 141216L’aproximació s’ha fet de forma variada i un xic individual, per tant deixem de comentar els detalls dels desplaçaments.Ens...

Felicitació Nadal 2016-2017

Una imatge que encara no havia mostrat i que em permet il·lustrar la frase escollida per enguany… Vos desig un …Continua llegint →
166 - Coves per Míner 8-12-2016

En aquesta ruta feim un recorregut per diverses coves situades per la finca de Míner. Es pot dir que és una variant de l'excursió anterior, la ⇨165 - La cova Roja de Míner...
Entre coves i cims, un tomb pel baix llobregat

Lloc inici caminada: Can Roig, Torrelles de Llobregat, Baix Llobregat, BarcelonaCaminants:  Joaquina, Salva i FrancescData: 18-11-2016Hora d’inici caminada: 08:04:59Hora...

151. Quatre coves al voltant del Figaró 9,8 km

RESSENYA - MAPA - GOOGLE EARTH Sortida: El Figaró Interès: 4 coves-mina Distància: 9,8 km Desnivells:  +/- 390 mFiled under: Barcelona, de 0-10 km, Espais Naturals, Estació...

Per les coves de Collbató

10.09.16  Matinal “espeleo-excursionista” al voltant de tres cavitats montserratines, entre el poble de Collbató i les conegudes i turístiques coves del Salnitre. Es...
Via Nadal al Devessó de Malanyeu.

Bona via de placa, llàstima de l'inevitable jardí. Les dues primeres tirades són un festival deponts de roca, ténen una roca excel.lent i són un elogi de la continuitat,...
Sistema de les Coves de Seso

Sortim d’Ainsa  direcció Boltanya, i just passat el poble girem a mà esquerra per un pont sobre el Riu Ara i agafem un camí direcció a Seso.Ens hem assabentat que a...
Bon Nadal 2015

- Estels de muntanya -Rosa Leveroni (Barcelona, 1910 - Cadaqués, 1985)Estels de muntanya,lluna dels estanys,neu fina dels arbres,renovats paranys!Dolça fumeroladel poble...
Camí i punta de les coves Blanques

Camí de les coves BlanquesCurt i bonic itinerari per la punta de les Coves Blanques a la cala Sant Vicenç (Pollença). Presenta dos trams ben diferenciats, el primer discorre...
Avencs i coves de la Febró

AntecedentsJ.Ferraté - Espeleologia de les comarques Tarragonines (1918)Joan Pallise - ArxiuG.Ribé i J.Borràs - Sota Terra 1 (1980) Visió actual i estudi...
Les Fonts Ufanes i les Coves de Campanet

El passat 25 d'abril es presentà a Campanet el llibre sota el títol "Les fonts Ufanes i el pla de Tel". Es tracta d'un llibre temàtic i pioner en tant a la caracterització...
Nova inundació a les Coves del Toll

El passat mes de desembre, la Direcció del Museu Municipal – Coves del Toll de Moià, va comunicar a la Federació Catalana d’Espeleologia, que el dia 30 de novembre del...
Via Nadal a Malanyeu

Fot molt de temps que tenim el blog ben descuidat. Els que segur que patíeu per nosaltres (segurament ningú...) ja podeu deixar de fer-ho, que seguim ben monos, sans, i amb...
Volta de nadal 2014

Hem tornat amb els nostres com els turróns, per Nadal.amb una volta a base de sendes, tobogans i amb moltes ganes de passar-ho be. Per a la festa Penya la Rampa son...

Felicitació Nadal 2014

…”Cada dia surt el sol i tot recomença i la fosca de la nit hem força hem de …Sigue leyendo →

…”Cada dia surt el sol i tot recomença i la fosca de la nit amb força hem de …Continua llegint →
Canadà. Carst i coves (2)

...continua de l'apunt d'ahir...No existeix al Canadà, una federació estatal d'espeleologia, tot i que publiquen una revista "nacional", la Canadian...
Canada. Carst i coves (1)

Un lector d’aquest bloc, en Manuel Dxxxxxxxx, tot planejant un viatge al Canadà amb tres amics més, volen visitar alguna cavitat “assequible” per dos dels companys que...
Acció microbiana. Les coves de Kane

L’estudi dels biofilms cavernícoles representa un camp d’investigació força interessant tant per l’interès específic d’aquests organismes extremofils i del seu...