Cresta

Aiguille de la Grande Sassière (3.747 m)

L'Aiguille de la Grande Sassière és una gran muntanya. Està situada en el límit entre França i Itàlia, a cavall entre la Vall de l'Isère, a la Vanoise, i el Parc Nacional...
Barranc de Lloret. Port

20 de juliol de 2020Aquesta vegada la font d'inspiració ha estat un altre dels usuaris de wikiloc a qui tinc el goig de seguir, i que us recomano: Lo Favaret. Me va cridar...
Cingles de la creueta

DIUMENGE, 19 DE JULIOLDesprès de l’ activitat d’ ahir, tinc clar que avui no convé fer “bestieses”, (el cos ja no aguanta com abans).He quedat amb la gent de...
Pics de Medacorba i Roca Entravessada

Hem fet una escapada a Andorra per pujar un dels cims més característics del Principat, el Medacorba. És un cim singular, al límit entre l'Ariège, Andorra i la Vallferrera....
La Fullatera, via Ni sueur, ni peur

24.06.20  Aprofitant una estada a Llívia i la reobertura de la frontera amb França, retornem als paisatges pirinencs que feia tant de temps que no trepitjavem. Ens...
Via Màgica a la Dent de Cabirols

Aquest dissabte, amb el Pep, vam anar a veure si érem capaços de trobar el recorregut de la via Màgica de la Dent de Cabirols, al Pedraforca. Es tracta d'una via antiga...
Ascensió als pics d'Astazú (3.071 m)

Hem dormit al nostre petit campament, plantat al costat del Llac de Marboré a 2.550 metres d'altitud. És un indret singular, situat a sota mateix de la cara Nord del Monte...
Na Ferrana pels passos d'en Gotleu i de s'Ego

Roques al costat del rotlo de sitjaAproximació: Arribem al poble d’Esporles venint des de Palma i trenquem a l’esquerra pel carrer Costa de Can Tries. Seguim els indicadors...
Cresta de Corbera

Recull de les vies que hem obert a la paret. Les dues línies de color negre ja estaven obertes.Aquest dissabte amb en Pany i en Joanet anem d'exploració. Volem fer tota la...
Riutort i Coll Roig

var Latitud_sortida = 42.240327; var Longitud_sortida = 1.921731; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ascensió als Torreneules

El Torreneules és un dels cims més clàssics de Núria, ja que domina des de l'altura la Vall del Fresser i és molt visible des de tota la Vall de Ribes. Aquest cim té una...
Cresta de Peguera (PD+)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Abans-d'ahir, per fi ens deixen moure per tot Catalunya. Aprofitem per iniciar la temporada de crestes i que millor que...
Barranc de l'Olla de la Mel

El barranc de l'Olla de la Mel és una escletxa profunda excavada per l'aigua en els cingles que es depengen de la carena principal de la Serra del Cadí sobre el Santuari del...
Moleta de Pastoritx pel vessant nord-oest.

Moleta de PastoritxAvui pugem a la Moleta de Pastoritx per una ruta alternativa i poc coneguda, seguint les passes de l'amic Emilio Alonso.El punt d'inici es situa a la...
Cresta de l'abellerol

Fa 10 anys vaig fer una entrada al blog a la Cresta de l'Abellerol. Ara en tornar-hi veig que la informació que hi vaig posar és massa justa i crec adient ampliar-la i...
La Vallfiguera. El Port

6 de juny de 2020Fa molts anys…, quan la fotografia era analògica, els mòbils eren un miratge futurista, i l’internet era ciència ficció, vaig començar a conèixer el...
Cresta de Corbera, cara est.

La paret est de la Cresta de Corbera és un dels llocs més còmodes per anar a escalar de tot l'entorn de Berga: aproximació 0, vies equipades i grau baix. Així que ha estat...
Rampes al Sol

Corredor SE, 40º PDPic de la Mina, Porte Puymorens.Faig una llaçada, col·loco bé el sobrebotí, ajusto la tanca del peu i després la del turmell. Per acabar aixeco la lleva...
Molló dels tres Termes. Montsià

22 de maig del 2020Donat l'estat d'alarma, em plantejo el repte de fer una  volta llarga i molt interessant pel Montsià, sempre dins del terme municipal de Sant carles de...
Turó del Samon i el Sui

El Turó del Samon i el Sui són dos cims menors del massís del Montseny. Estan apartats dels cims principals i tenen grans panoràmiques sobre el Montseny, el Vallès, la...
Serra d'Albercutx

Panoràmica"La ruta d'avui ens mena fins a la base de la península de Formentor, a la zona d'Albercutx, on s'aixeca els cims del Penyal Roig (267 m) i del Morral (353 m)....

CIM:Punta Redona (659,2 m) des de GandesaCOORDENADES CIM:0º30'3.32718" E /41º3'31.80821"NVÈRTEX GEODÈSIC: 249142001COMARCA: Terra AltaDESNIVELL:+320 mHORARI:2h 50h (1h 35...
#maifemcimrememberingyears

Dimecres 8 d’abril de 2020 – 25é dia de confinament (28é a Igualada)Hora de sortida: Pel matí.Punt de sortida: #joemquedoacasaisomioamblesmuntanyes.Ubicació: Casa...
El Cilindre de Montgai, via Ribes-Sabaté

21.02.20  Després d’haver anat a escalar dos cops seguits al Montroig, ara per a variar anem un xic més avall d’aquesta serra: a Sant Llorenç de Montgai, indret que...
Roca Campanari. Toscar. El Port

Una setmana després de la pujada a Tosseta Rasa torno al Toscar per descobrir nous paratges d’aquest racó del Port. Aquesta vegada pujo a la Roca Campanari, passant per la...
SERRA DE LES CANALS. Via SOL DE MITJANIT.

9/03/20. Ara feia temps què no quedava amb el Jordi Lluch i avui hem coincidit per anar a la via Sol de Mitjanit a la Serra de les Canals. Aquesta via la vaig fer quan la van...
Vall d'Angostrina

var Latitud_sortida = 42.468005; var Longitud_sortida = 1.980468; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ferrades de la Pertusa

9.02.20  El primer cap de setmana de febrer, el grup de “ferrateros” reprenem l’activitat que més ens agrada: tocar ferro! La zona escollida és l’alterosa cresta...
Esquí de muntanya al Pic d'Anrodat

Distància: 9 km.Desnivell: 900 m.Dificultat: BE(A), S3.Punt d'inici: Pont de Baladosa (Vall d'Incles).Durada total: 3.30 h.Excursió ràpida i directa que demana un mantell...
Megavarietat de la cresta del ventall

Feia temps que em rondava pel nas aquesta cresta que es troba damunt de Tivissa. La veritat és que ha valgut la pena saber esperar ja que és tracta d'una cresta superba, si us...
Penyal des Llamp i puig des Cocó

Penyal des LlampAproximació: Per arribar al punt d'inici d'aquest itinerari, hem de prendre la carretera Ma-11 de Palma a Sóller i, un cop passat el Km 12 desviar-nos a la...
Roca subirana

DIMECRES, 19 DE FEBRERAquesta setmana desprès de molt temps de no coincidir, s’ha apuntat en Toni o sigui que serem tres els que hem decidit desafiar el temps i tot i que...
Les Picardes i el Muntanyó, amb esquís

Avui hem iniciat una travessia de dos dies per la zona d'Espot, amb pernoctació al Refugi Josep Maria Blanc. Fa un parell d'anys vam intentar una sortida per aquesta zona,...
Muntanya de Santa Fe

var Latitud_sortida = 42.171930; var Longitud_sortida = 1.313495; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Gran Diagonal

05-02-2020 Aragó Pantà de Santa Anna Via : Gran DiagonalEn el meu temps de descans forçat, he fet una llista (curta) de vies de IVº,  mes o menys, assegurades,...