Cresta

Bellmunt

Cresta de Canemars.
Mas de Rosalea i Monte del Perro. Montsià

1 de novembre de 2017 Us presento un curt itinerari, del que jo anomeno "de recerca". No es tracta en aquest cas de fer molts kilòmetres o una volta espectacular. Bé,...
De Sant Llorenç de Morunys a Pratformiu

28.10.17  Ara que ja estem en plena tardor, i que les vacances d’estiu són cosa del passat, ve de gust retrobar-se amb els companys a la primera de les sortides mensuals...
Retorn a la Formiguera

Ressenya del bloc dels Gallsressenya del blog Escalatroncs.Amb el Xavi vaig retornar a la Formiguera a on ell encara no hi havia escalat alguna de les vies que aquests darrers...
Pallers - Caro - Tubo

14 d’octubre de 2017Nova visita al cim dels Ports, Mont Caro, de 1442 m. Aquesta vegada repeteixo part de l’itinerari que ja vaig publicar el 2014:...
Trekking per l'Alta Via de Stubai (2)

12.07.17 - Refugi Dresdner - Refugi Sulzenau - Refugi NürnbergerEns llevem a les 6 com cada dia, no ens fa falta ni despertador. Sortim a les 7.30 i tirem vall a baix fins a...
El Posets, per la cresta Veteranos - Gemelos

Una gran ascensió que teníem pendent des del novembre de 2015, quan vam intentar aquesta activitat però una nevada primerenca i el gel que hi havia a la cresta ens va fer...
Refugi d'Estós

Aprofitant la part final del pont del Pilar hem fet una sortida que teníem en cartera des de fa força temps. Vam venir a intentar la Cresta de los Veteranos fa un parell...
L'Olla de Núria.

Mapa amb el recorregut del dia.Track del recorregut amb el rellotge Suunto Traverse.Avui, després de les vacances a Grècia que millor per tornar a agafar el ritme que intentar...
Via gutierrez, el puto amo, a abella de la conca

Tornem a escalar a Abella de la Conca amb el PInto. La via d'avui és Gutièrrez, el Puto Amo. És una via dedicada de Los Galls al company Joan Gutiérrez que és segurament...
Lligallo Reial - Mas de Comú

30 de setembre de 2017Aproximació: Des de la T-331, la carretera que va d’Ulldecona a Santa Bàrbara, a l’alçada de la Bassa de les Ermites, prenem un cami recte en...
Cursa de Muntanya de Tivissa

Para encarar la recta final de la temporada nos desplazamos hasta la población de Tivissa, cuna de los senderos de Gran Recorrido. En el año 1975 se pintaba en el entorno de...
Olvena.  crestas de la cruz.

Olvena. crestas de la cruz.

28/09/17. Després de la cavalcada al Tobazo d’ahir, avui retornem, però fem una parada a Olvena per fer les “Crestas de la Cruz”. Deixem el cotxe a...
Roc del Vidre, via Phil Gondoux

22.08.17  Quan hom s’endinsa per les gorges del Segre, a l’Alta Cerdanya, es sorprén de veure una una agulla fosca que, com un petit Cerví, es dreça esvelta sobre la...
Pic de Fontfreda i altres coses

20.08.17  A ponent del coll de Pimorent, al límit entre l’Alta Cerdanya i l’Arièja, s’alça el pic de Fontfreda, una imponent mole granítica que tanca la vall del...
Robiñera

El Robiñera és una muntanya important i singular, però per la seva proximitat a l'altiva "La Munia" fa que pateixi una evident marginalitat. És la més meridional, i una...
Pic de Pavots (3.121 m)

Dissabte 2 i diumenge 3 de setembre de 2017Hora de sortida: 2/4 de nou del matí de dissabte.Ubicació: Comarca de la Ribagorça.Temps aproximat: 10 h (21 km)Desnivell: 1.630...
Astazous

Brutal la pujada al "Balcón de Pineta" des de la pradera, més de 1.300 m de desnivell positiu. Si aixó li sumem els prop de 700 m fins arribar als dos Astazous (Astazou Or i...
Cresta del mercadal inferior: clàssica bergadana

La cresta del Mercadal constitueix una escalada d'escola del Berguedà que en començar tothom fa. Només són dos llargs i quan arribes dalt tens la sensació que ja estàs...
Cercle i Gran Tuc de Colomers (2.936 m)

Dissabte 26 d’agost de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Val d’Aran.Temps aproximat: 11 h (fins al cim) – 7 h (circuit dels llacs)Desnivell:...
El Castellot (Orient - Bunyola)

OrientExcursió de pocs quilòmetres que ascendeix al puig del Castellot pel seu vessant sud-oest. Aquest cim es troba a la vall d'Orient, entre el Freu i el pas de s'Estaló....
Chamonix-Zermatt: Prafleuri - Arolla

Amb l'etapa d'avui hem completat la travessia Chamonix-Zermatt, la fita que ens havíem proposat en aquesta sortida. Una nova etapa de muntanya, dura i amb alguns sectors...
Via Anaya al Pico de Aspe.

A tots dos ens va agradar molt la via.Deixant de banda l'entorn guapíssim per on es desenvolupa la via i el fet d'arribar a un cim escalant la via no te desperdici.Es tracta...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
Alpina, extrema i solidària

Cresta del Gasamir (2.422m) a la Pica del Canigó (2.784m), PD/III+Massís del Canigó.Feia mesos que tenia aquest cap de setmana marcat al calendari com a "cresta alpina,...
Tour del malpás

Han passat vint anys dença que vaig remuntar el Puerto Viell per anar també a fer el Pic de Malpás, en aquella ocasió el mal temps en va impedir fer cim i l'endemà ens vam...
Dents du Midi. Haute Cime.

Les Dents du Midi són una petita serralada situat al nord-est del massís del Mont Blanc, ja dins de Suïssa, que sovint veia i em feien venir ganes de pujar-hi algun dia. La...
Fonts de la Barcina

1 de maig de 2017El Port és fascinant. Fa més de 30 anys ja llegia encuriosit la Guia Itinerària dels Ports, dels germans Brull, editada el 1972, i em passava llargues hores...
Pic Palas (2.974 m.)

var Latitud_sortida = 42.835120; var Longitud_sortida = -0.383032; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Pic de Qüenca

El Pic de Qüenca és, juntament amb el Bonabé i el Moredo, un dels que enclouen la vall de Moredo. És un cim que es veu molt bé des de la plana d'Esterri: gros i altiu,...
Certascan per Noarre

El Certascan és un dels cims molt coneguts que m'havien quedat pendents. L'altre dia vaig pensar d'anar-hi i, buscant alternatives a la ruta normal, em vaig decidir per...
Vies Vertical i Piset a la Falconera.

Dues propostes prou interessants que recorren la part de la Falconera més propera al port. Ambdues vies acaben en una feixa on podem acabar de fer cim per alguna altre via. Em...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
Via G.A.S. al Pic de la Solana de Llauset 2630m

Diumenge 16 de juliol de 2017El Pic de la Solana de Llauset està situat en mig de vall del riu Llauset i la vall d'Anglios, en la part aragonesa de la comarca de la Ribagorça....
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ascensió a la Punta Giordani (4.046 m)

Avui hem acabat les nostres activitats en el massís del Monte Rosa amb aquesta senzilla ascensió a un dels quatremils més asequibles dels Alps. En realidad es tracta d'un cim...
Ascensió al Castor (4.223 m)

Avui hem fet la primera ascensió en aquesta sortida de cinc dies al massís del Monte Rosa. L'ascensió al Castor és relativament curta, ja que el punt de partida està molt...