Cresta

Via Anaya al Pico de Aspe.

A tots dos ens va agradar molt la via.Deixant de banda l'entorn guapíssim per on es desenvolupa la via i el fet d'arribar a un cim escalant la via no te desperdici.Es tracta...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
Alpina, extrema i solidària

Cresta del Gasamir (2.422m) a la Pica del Canigó (2.784m), PD/III+Massís del Canigó.Feia mesos que tenia aquest cap de setmana marcat al calendari com a "cresta alpina,...
Tour del malpás

Han passat vint anys dença que vaig remuntar el Puerto Viell per anar també a fer el Pic de Malpás, en aquella ocasió el mal temps en va impedir fer cim i l'endemà ens vam...
Dents du Midi. Haute Cime.

Les Dents du Midi són una petita serralada situat al nord-est del massís del Mont Blanc, ja dins de Suïssa, que sovint veia i em feien venir ganes de pujar-hi algun dia. La...
Fonts de la Barcina

1 de maig de 2017El Port és fascinant. Fa més de 30 anys ja llegia encuriosit la Guia Itinerària dels Ports, dels germans Brull, editada el 1972, i em passava llargues hores...
Pic Palas (2.974 m.)

var Latitud_sortida = 42.835120; var Longitud_sortida = -0.383032; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Pic de Qüenca

El Pic de Qüenca és, juntament amb el Bonabé i el Moredo, un dels que enclouen la vall de Moredo. És un cim que es veu molt bé des de la plana d'Esterri: gros i altiu,...
Certascan per Noarre

El Certascan és un dels cims molt coneguts que m'havien quedat pendents. L'altre dia vaig pensar d'anar-hi i, buscant alternatives a la ruta normal, em vaig decidir per...
Vies Vertical i Piset a la Falconera.

Dues propostes prou interessants que recorren la part de la Falconera més propera al port. Ambdues vies acaben en una feixa on podem acabar de fer cim per alguna altre via. Em...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
Via G.A.S. al Pic de la Solana de Llauset 2630m

Diumenge 16 de juliol de 2017El Pic de la Solana de Llauset està situat en mig de vall del riu Llauset i la vall d'Anglios, en la part aragonesa de la comarca de la Ribagorça....
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ascensió a la Punta Giordani (4.046 m)

Avui hem acabat les nostres activitats en el massís del Monte Rosa amb aquesta senzilla ascensió a un dels quatremils més asequibles dels Alps. En realidad es tracta d'un cim...
Ascensió al Castor (4.223 m)

Avui hem fet la primera ascensió en aquesta sortida de cinc dies al massís del Monte Rosa. L'ascensió al Castor és relativament curta, ja que el punt de partida està molt...
Ascenció al mall pintrat

A l'hivern quan esquio pel plans de l'Hospital de Benasc hi ha una muntanya que m'atreu amb força. Es tracta del Mall Pintrat que creia que era un xic complicat. El cap de...
Refugi Quintino Sella al Felik

En el nostre primer dia d'activitat al Monte Rosa hem fet l'aproximació al refugi Quintino Sella al Felik, una magnífica base d'operacions a la vessant italiana del Monte...
Ascensió al Pic de la Mainera (2.904 m)

De bon matí, després d'esmorzar en el refugi de Colomina, hem iniciat l'ascensió al Pic de la Mainera. Érem una bona colla, ja que es tractava de la tradicional ascensió a...
Via ferrada i camí equipat de Ribes de Freser

17.06.17  Com que l’estiu ja és aquí, i comença a fer massa calor per segons què, ara toca cloure el programa de sortides “ferrateres” fins a la tardor, i quina...
Més lluny i més amunt

Diedre Laffranque, V (270 m) Tossal del Molar Gran, Vall de Besiberri.Fa un parell o tres d'anys que per celebrar l'arribada de l'estiu ens n'anem al Pirineu a escalar alguna...
Dia de Lluna al Vallibierna.

Aprofita molt bé un pany de paret que a priori sembla que hagi de donar menys de si.Escalada força llarga i homogènia on hi trobarem una gran varietat d'estils.La roca bona...
Montseny - Les Agudes - Via Itzi - 18/06/2017

Cansats de la calor fugim a dormir a Sant Marçal al Montseny, ho hem encertat fa una fresca molt agradable. Demà volem anar a escalar a Les Agudes del Montseny, en funció la...
Miradors d'Ordesa

var Latitud_sortida = 42.632491; var Longitud_sortida = -0.107110; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...

Elegir Crampones baratos y adecuados en 9 preguntas

Queremos comprar crampones baratos pero es más importante comprar las que son adecuadas para el uso que le vamos a dar. Después de la gran aceptación del post de Qué Piolet...
Arqueologia transmediterranea a la Falconera.

Aquesta via combinada amb la sortida per la Chani seguramanet sigui de les millors actitivitats que podem fer a la Falconera. Si bé el flanqueig no és ben sostingut és molt...
Aresta dels Cantinals

Aquest dissabte feia calor i cercabem un lloc a on escalar protegits del sol. Finalment el David ens va proposar anar a repetir l'aresta dels Cantinals, a on ell hi va perdre un...

Camino del Baztán – Bayona a Pamplona 2016 – Camino de Santiago

Aquí adjunto la lista de tracks GPS de Caminos de Santiago de Baztan que sale de Bayona y que termina en Pamplona que he realizado durante estos últimos años. Hecho en 4...
Sant Miquel de Turbians (1.547 m)

Dissabte 20 de maig de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 4 h 30 m (15 km)Desnivell: 480 mDificultat (1): Normal.Programa:...
Els Castellots

Castellot II (752 m)Un itinerari curt (2 Km.) i molt gratificant que transcorre per un terreny salvatge i sense camí definit.El punt d'inici es situa en el Nus de sa Corbata,...

Caminos Sanabrés desde Granaja de Moreruela – Camino de Santiago

Aquí adjunto la lista de tracks GPS de Caminos Sanabrés que he realizado durante estos últimos años. Son todos verificados sobre el terreno. Camino de Santiago Sanabrés o...
La rodabèrnia des de Pinos

Aquesta circular no la famosa PR del forat i fort,aquesta és una volta molt més llarga que envolta tota la serra passant per la zona ombrívola de Pinos,passant per la...

Camino Mozárabe de Málaga – Córdoba

Esta vez empezamos el Camino de Santiago desde muy al sur con un recorrido de 227,4 km (+4651m -4577m) que parte de Málaga y que acabamos en Córdoba. Recorrido El Camino da...

DMM Dragon Cams II Friends – Triple Agarre

Los nuevo modelo de DMM Dragon Cam II viene la gran novedad de mejorar la superficie de los lóbulos para un agarre mayor a la roca. DMM es un fabricante de Gales que lleva 30...

Vía Ferrata Les K4 Val d’Aran (Les, Lleida) – Desplomes verdes

Les esconde esta joya de Val d’Aran, donde no sólo nos ponemos a prueba sino que disfrutaremos un agradable paseo por un bosque de hadas. Se compone de 2 tramos, con...
L'Aneto (3.404 m) a traïció

Quan vaig llegir la guia d'esquí de muntanya d'en Dihinx, publicada recentement, em va fer gràcia la ressenya anomenada el Aneto por la Espalda. El títol semblava indicar que...
Pico de Alba (3.107 m) amb esquís

Ja havia pujat dues vegades al Pic d'Alba. La primera l'any 1974, en ple estiu, va ser un dels meus primers tresmils. La segona, una jornada històrica, per la cresta dels...
Malanyeu, dues vies a la Paret del Devessó

29.04.17  En aquests dies de primavera, que fa un fred que pela, ve de gust tocar “roca calenta”i la Paret del Devessó a Malanyeu (Alt Beguedà), per la seva...