Cresta

Díedre Primavera a la Dent d'en Rossell.

Malgrat trams herbosos puntuals he trobat que és una bona via.Es tracta d'una successió lógica de fissures i díedres de diversos tamanys i formes rematats amb una...
L'Esperó Eclèctic a l'Agulla del Montnou.

Després de molts dies (massa dies) sense tocar roca, avui ens hi tornem a posar en una matinal ràpida a l'ombra de la Paret del Montnou per escalar la bonica agulla de la seva...
Obsessió per la penya foratata

La penya Foratata és una mola  que s'imposa damunt nostre com un vaixell de pedra que atrau fortament, obsessivament, als excursionistes el desig d'assolir el seu cim ....
Puig de Bestracà

Ruta circular envoltant la serra de Bestracà. Sortim d'Oix per recórrer l'ombrívola vall d'Hortmoier, amb visita a l'església de Sant Miquel d'Hortmoier, per acabar coronant...
Pic de Perafita (2.756 m)

Dissabte 6 de juliol de 2019Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca de la Cerdanya.Temps aproximat: 5 h 30 m (8,3 km)Desnivell: 600 m (acumulat)Dificultat (1):...
PIC DE LLAUSET via GAS

Encara amb cruiximents a les cames del Salvaguarda, enfilem cap a Llauset, de ràpida aproximació i escalada. Lo segon si, però caminar per blocs inestables, molt dur i...
ANDORRA. PIC DE SISCARÓ 2636m.

25-26/06/19. Les temperatures van guanyant la partida i la calor és comença a posar insuportable, toca anar a cotes més altes. El divendres passat surt la proposta...
**** Todra (Marroc), escalades roges

Dies plens, desert i roca, 20 - 25 de maig de 2019 L’escalada m’ofereix un espai de llibertat que abasta territoris molt amples, a vegades tan sols són somiats i...
Cims de la coma d'en garcia a puymorens

Alçada mínima: 1920mAlçada màxima: 2668mDistància: 14,6 kmTemps empleat: 6h40mDesnivell + : 1248mDesnivell - : 1248mCOLL DE PUYMORENS (1920m) – PIC SERRA DE LES...
Roca espana = roca estimada

Fa anys, quan vaig pujar al pic del Mont-roig, vaig admirar una agulla que atreia els meus ulls amb força. Quan vaig arribar a casa vaig cercar com es deia aquella altiva roca,...
Gra de Fajol (2.714 m) per l'Esperó NE

L'espero NE del Gra de Fajol és una cresta de grimpada relativament fàcil que ens ofereix una manera alternativa de pujar a un cim tan popular con és el Gra de Fajol. Tot i...
Pic de Delluí (2802 m.)

Passats uns dies des de la Ribalera, no hi ha millor punt i a part per la temporada de curses que recuperar les sortides estivals de bota, bocata i càmera de fotos, i amb la...
Pels cingles de Vallcebre

10.06.19  Els cingles de Vallcebre, a l’Alt Berguedà, constitueixen un estrep oriental de la serra d’Ensija, amb un replà superior on es situa la població de...
SANT LLORENÇ DE MONTGAI Cresta Tio Maria

El primer cop que la vaig fer, va ser en solitari, avui ens trobem amb els germans Vidal, per fer-la plegats. El Jordi em diu que provi de fer-la de primer. La primera...
Cerro del Caballo (3.011 m) en travessia

Hem completat la nostra travessia per Sierra Nevada amb una etapa llarga però sense massa desnivell que ens ha permès recórrer la part més occidental del massís pujant un...
Santuari de Corbera. Espinalbet. Bergadà.

Aquest darrers dies hem escalat en aquest indret preciós, a on les baques ens faran companyia i les vistes son immillorables.Una pista asfaltada ens deixa al costat mateix de...
Serra de Queralt, via Quercus

15.05.19  Al nord de Berga s’aixeca l’escarpada serra de Queralt presidida per un santuari dedicat a la Mare de Déu de Queralt i on, darrerament, s’hi estan obrint...

Miquel angel produccions: cresta de la llosa

M'havia descuidat, quan vam fer la cresta de la Llosa (4 de maig 2019) també vam tenir temps de fer una filmació que el Miquel Àngel acaba muntant... crec que haurà un dia...
Nit de Perles al Roc d'en Solà.

Escalada ben recomanable tant per la varietat dels passatges com pel seu caràcter sostingut.La roca sol ser boníssima llevat d'algun tram puntual així com al final de la...
Es Castellàs i es Castell des Moro

Camí de pujada a ses PlanesLa construcció ancorada a la roca d’època musulmana del castell del Moro es coneix també com a castellet del Molí. La seva funció era...
Puig de Son Jordi

Camp de golf de Son ServeraFem una ascensió fàcil al puig de Son Jordi, un modest cim entre els municipis de Son Servera i Capdepera. Sortim de la urbanització de la Costa...
Ana

04 –05-2019 Alòs de Balaguer Serrat del Poll Via : AnaDia emboirat  tota una colla al bar fent petar la xerrada, finalment va guanyant força la idea de anar a fer una...

Article del llibre de festes. RUTES DESCONEGUDES PER BÈRNIA Per fi m'he animat a escriure un xicotet article al llibre de festes de Benissa.Com no tot el món té accés al...
Cambres d'Ase (2.750 m) pel Couloir Vermicelle

El Coulor Vermicelle és tot un clàssic del Pirineu Oriental. Es tracta d'una canal estreta i amb bon pendent que puja fins a la carena del Cambres d'Ase, ben a prop del seu...
Via

Via " L'esperó de l'Ana"

Aquest mes passat, amb en Pany, hem obert una via que comença uns metres abans de la passarel·la i que, en 4 tirades, acaba a la cresta per on passa la via minyons de...
Malanyeu: Sac d'impaciència

Entremig d'aquests dies plujosos, vam poder fer una escapada fins a Malanyeu per buscar alguna de les vies que encara no coneixíem. L'escollida; Sac d'impaciència. Una...
Sa Paret des Moro i el puig de ses Fel·les

Sa Paret des MoroEl punt d’inici d'aquest itinerari, es situa al Km 5 de la carretera Ma-1030 d’Andratx a Sant Elm. Deixem el vehicle a l'aparcament del cementiri de...
Pic de montardo

Tot i que a causa del mal temps ens vam quedar a menys de 100 m del cim, considero que el nostre objectiu de pujar el Montardo va estar aconseguit, en ocasions cal saber tornar...
Sa Capella Blava i el pas d'en Bisquerra

Pas d'en BisquerraEl pas d'en Bisquerra pren el nom d'en Tomeu Bisquerra, «un pastoret que va conduir una teringa de contrabandistes a través d'una escletxa per evitar el...