Cristo

Aigua de Valls

var Latitud_sortida = 42.132893; var Longitud_sortida = 1.667085; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
IVa TROBADA TRANSFRONTERERA AL COLL DE MALREM

Avui hem fet la trobada transfronterera que fem cada anys amb els senderistes francesos, encara que enguany els francesos - molt informals - no s'han presentat a la frontera....
Via ferrada i camí equipat de Ribes de Freser

17.06.17  Com que l’estiu ja és aquí, i comença a fer massa calor per segons què, ara toca cloure el programa de sortides “ferrateres” fins a la tardor, i quina...
De Ribes de Freser a Planoles

5.04.17  Per estrenar aquesta primavera com cal, els de la “colla dels dimecres” arribem a bona hora a l’estació de Ribes de Freser. Malgrat que quan hem sortit de...
Torre de vallferosa.

Descripció de la ruta; excursió circular de molt bon fer, que té com a punt més interessant la magnifica Torre de Vallferosa. Un dels monuments de la nostra terra situats en...
Btt serra de busa.

Descripció de la ruta; excursió d'anada i tornada d'uns 40 quilometres, i a prop dels mil metres de desnivell, que ens portarà fins al Pla de Busa. De sortida veurem el...
Volta al pantà de sant llorenç de montgai.

Descripció de la ruta; excursió circular, que dóna la volta sencera al perímetre del pantà de Sant Llorenç de Montgai. Recorregut apte per a tothom, sempre proper a les...
GR-1: Banyoles – Besalú (235 m.)

Dissabte 26 de novembre de 2016Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarques del Pla de l’Estany i de la Garrotxa.Temps aproximat: 4 h. (13,6 km.)Desnivell: 260...
GR1: Prats de Lluçanès - Alpens

Tercera etapa d'aquesta temporada del GR1. Hem iniciat la caminada en el punt on vam deixar el GR en l'etapa anterior. Avui l'autocar ha recorregut un petit tram de pista des de...
Busa, cara sud

var Latitud_sortida = 42.085495; var Longitud_sortida = 1.674584; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
D'Aiguafreda al Figaró pel Tagamanent

5.10.16  Per a inaugurar la nova temporada de “Les excursions dels dimecres”, de bon matí uns quants privilegiats baixem del tren a l’estació de Sant Martí de...
Miretades Espeològiques (19) La teca

(1907) Camí a l'avenc del Club. Matadepera, Vallès Occidental. Fot. Josep M. Co de Triola (AFCEC). Com al principi només que n'havia un espeleòleg no ens hem preocupat gaire...
Volta al castell de Santueri 10-04-2011

Aquesta és una ruta poc habitual per pujar al castell de Santueri, ja que s'inicia al llogaret des Carritxó. Normalment s'hi arriba pel camí propi del Castell o bé, des del...
A l'entorn del Puig de Meià

15.05.16  Curta però interessant excursió per la primera graonada del Montsec de Rúbies o de Meià, des de la població de Vilanova de Meià, per on ens atansarem al...

Via del Diedre a la Cristobalita Superior

Al vell mig dels Alts Frares, talment com un contrafort del Frare Gros hi trobem el conjunt de les Cristobalites, encarades al sud cercant l’escalf de la solellada vessant...
Del Querforadat a Cava - Un tomb pel Baridà

Sortim del Querforadat,per un camí usat des de temps immemorial i que enllaça Cava amb el Querforadat per darrera del Tossal de Quer, la via més curta...
La creu de l’aragall (btt).

Excursió curta que no arriba als 20 quilòmetres, amb una mica més de 350 metres de desnivell que trobarem a l’inici de la sortida, sobretot en els últims carrers que...
Puig des Grau i Caragoler des Guix 19-3-2016

L'excursió d'avui és una de les moltes que es poden fer per la comuna de Caimari (Selva), segurament una de les més esportives. La ruta que carena els puigs des Grau i el...
Volta a mallorca 6: porto cristo - porreres

Porto CristoDia 6è de travessa. El cel està tapadot i la temperatura es manté estable al voltant dels 14ºC. Fem un bon esmorzar de bufet i aprofitem per prendre 2 entrepans...
Volta a mallorca 5: bonany - porto cristo

PetraEns llevem a Bonany amb el cel gris però amb millor vista que la nit anterior. Tot i això la boira no ens deixa veure res en direcció a Tramuntana. Xerrem una estoneta...
Voltant la roca del castell de sant llorenç

Avui tenia un parell d'hores per anar a caminar i crec que les he aprofitat de la millor manera per estirar les cames.L'altre dia quan vaig fer l'excursió de l'ermita del...
De Rocabruna a Beget pel coll de Malrem

Fem una circular pel Ripollès a tocar de la Garrotxa, a Rocabruna ens enfilem al coll de Malrem, baixem pel camí dels contrabandistes fins a Beget i tornem...
Castell de queralt

Castell de Queralt vist des de BellpratDiumenge boirós i humit. Arribem a Sta Maria de Miralles per començar una ruta a peu que uneix els dos castells de les serres de...
Mina-cova de Can Plans. La Garriga. (1)

El passat 14.01.2016 després de la matinal poc exitosa al Sot del Bac és plantejava el ja clàssic dilema entre anar a dinar o intentar la visita a algun forat...
Montcabrer (1.390 m.)

//--> Arribem a la carena de la serra de Mariola Davant ja tenim el Montcabrer El camí voreja el cim per la seva base Baixant del...
Un tomb pel cel: ermita i castell de sant llorenç

Damunt del poble de Sant Llorenç de Montgai hi ha una roca alterosa que domina la contrada. En el seu cim hi ha les restes de l'antic castell de Sant Llorenç. Al seu peu hi ha...
Tesi doctoral de Valeria Rizzo 3 (3)

La Valeria i en Javier Fresneda a la cova d'Ormini. Foto: Michele SpadaCapitulo 2.2:De este trabajo hay que subrayar que cuando se habla de previsiones sobre la distribución de...
Pla de busa (solsones)

Sortir a escalar és una manera fantàstica per coneixer el nostre territori, racons que mai t´acostaríes potser, perque queda lluny, per que els accesos son...
Beget - Grau de l'Escaladuix - Hortmoier - Beget

Una altra sortida que va tenir poc a veure amb el que havia previst. Els objectius eren dos: el primer, comprovar el pas de Beget a Hortmoier pel costat de la riera. Quan vaig...
Enginyers ombria - bocairent 25/10/15

Aquesta setmana a Pedalsdeplom teniem marcada una ruta tecnica i de grans vistes entre Ontinyent i Bocairent amb una senda de 10 kms des de Burros al barranc de...
Ferrata santo cristo d'olvena

Al matí havíem anat a la ferrata de la Peña del Morral de Graus i la veritat és que ens va semblar poca cosa i vam cercar un pla B. I com no la ferrata de Santo Cristo o...
Montardo

Setembre: 5-6 Montardo i19-20 Ultim 3000m de Xavi Palau           DAVALL D'AQUESTA ENTRADAMONTARDO 2.832m5-6 DE SETEMBRE DE...

Setembre: 5-6 Montardo i19-20 Ultim 3000m de Xavi PalauMONTARDO 2.832m5-6 DE SETEMBRE DE 2015S'ACABEN LES VACANCES ESCOLARS I HO VOLEM...
Grand Àrea, i refugi de Buffere

L'únic dia gris i plujós que vaig patir en tota la setmana, també vaig fer una bona escapada. De Chantemerle puja una carretera fins el coll de Granon, a la carena de la vall...