Curta

L`avi joan (retrobament amb la roca)

DIMECRES, 27 DE MAIGDesprès de molts dies d’inactivitat escalatoria, sembla que tot comença a re-iniciar-se, però la veritat , costa molt tornar a agafar les rutines...

Avui destaquem : La Font de l’Arç d’Olot

Com cada diumenge us presento dos articles Es localitza a la vora dreta del riu Fluvià a curta distància dels Tossols, a prop del camí que porta als paratges de les fonts de...
Pels secans del segrià: el tossal gros

Avui he volgut voltar pel terme d'Alcanó. No tinc consciència d'haver estat mai i m'adono que no conec gens indrets tant propers de casa meva com aquest que tenen prou...
La crosta

Pic de La Carbassa (2740m) Meranges, La Cerdanya.I vam fer tard.La nevada de torn se les prometia abundants i voluptuoses, el perill d'allaus disparat a tocar sostre i els...
Llibertat: el tossal del pedrós d'albatarrec

Després de 50 dies de romandre confinats a casa, avui he pogut sortir a caminar. Però, encara hi ha restriccions i només podia anar pel terme del meu poble. La primera fita...
Turó del Pollo o Puig Castellar (303 m)

Avui, després de llargues setmanes d'inactivitat a causa del confinamet decretat per combatre el Covid19, hem reiniciat les activitats de muntanya amb una sortida fàcil i...

228 voltes

El diumenge 15 de març sortia a córrer en semi-clandestinitat per darrera vegada. Han passat 6 setmanes, 42 dies, en els que he caminat donant voltes pel pis i també he fet...
La Trompa de l'Elefant, via Boy-Roca

30.09.16  Mentre duri el confinament, i per tal de mantenir “viu” aquest blog, em dedicaré a rescatar algunes de les primeres vies que vaig fer amb en Pau i que, per...
El Timbaler del Bruc, via Francesc Sardans

Aquí estic, sota l’impacte del confinament forçós i intentant recordar quan i on va ser la nostra darrera escalada abans de que s’imposés l’estat d’alarma per la...
15 anys de... La Birra de Bryan al Roc d'Hortó.

El llogaret de Cal Fité és un mas petit i bucòlic a la part alta de la Vall de Lord. Una bonica talaïa envoltada de parets amb diverses vies, algunes publicades (com aquesta...
Fent memòria   (anaconda)

Fent memòria (anaconda)

19 DE MARÇ DE 2020Aquests dies de recolliment (obligat) per culpa de l’emergència sanitària pel virus, hi ha moltes tasques a fer, però sempre hi ha un moment per a la...
Puig de na Fàtima

SafareigAscensió al puig de na Fàtima (650 m) per l'aresta de ponent, seguint restes d'un remot camí de ferradura. És una excursió curta, però intensa pel tipus de terreny...
PELADET ORIENTAL. Via MADURITAS CALIENTES.

11/03/20. Aquesta via la vaig fer l’any 2007 i és l’única què no tinc piulada al bloc de totes les què fet en aquest racó del Montsec. Feia dies què tenia l’idea...
Via

Via " El llaç lila"

Aquesta setmana, amb en Pany, hem deixat acabada aquesta nova via. Son 7 tirades que van cercant les plaques que es poden escalar tot pagant el peatge de caminar entre les...
Vies somni kiowa + revenja modoc

DIMECRES, 04 DE MARÇAl començar la setmana , com sempre, fem la crida a tota la colla per saber qui sortirà, encara que alguns ja ho sabem perquè el Joan ja va dir-nos la...
Matinal a la Serra de Mauri (2412 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.Avui, aprofitant que hem estat el cap de setmana pel departament francès dels Pyrénées-Orientales he  fet una matinal a...
Vall d'Angostrina

var Latitud_sortida = 42.468005; var Longitud_sortida = 1.980468; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Via ferrada dels Patacons

Ja feia temps que volia fer aquesta ferrata, equipada recentment i d'una gran categoria pel seu traçat imaginatiu, la seguretat de les seves instal·lacions i la bellesa de...
Vall de Montmelús i Valltova

var Latitud_sortida = 42.398219; var Longitud_sortida = 1.838479; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Vies elia i super amics

DIJOUS, 27 DE FEBRERNo es gens habitual que pugui sortir dos dies entre setmana però aquesta vegada he pogut fer-ho i cal aprofitar-ho.Ahir varem quedar amb l’Isabel per...
Montse Curtó

20-02-2020 Bergadà MalanyeuParet del Davessó Via : Montse Curtó ( sortida  Astoret)El dia comença un xic núvol per lo que el esmorzar se allarga tot esperant que...
Pala Alta del Montroig, via Diedre Blanqueta

7.02.20  Quan vam fer la via del Lluís a la Pala Alta del Montroig, vam passar, de retorn per la pista, sota el Diedre Blanqueta. Ens hi vam quedar una bona estona...
Roca subirana

DIMECRES, 19 DE FEBRERAquesta setmana desprès de molt temps de no coincidir, s’ha apuntat en Toni o sigui que serem tres els que hem decidit desafiar el temps i tot i que...
El Castellet de l'Ocaive

13/06/2019Aquesta vegada ens desplacem a Pedreguer, poble de la Marina Alta amb 7.431 habitants des d'on anem a fer una ruta curta però molt recomanable que ens portarà a...
Sol – Solet

13-02-2020 Montserrat Miranda de Can Jorba Via : Sol – Solet (curta)Començaré com les dissertacions dels “Vells” ......  recordo que quant era “menys gran”...
Sols fruir a l'agulla de l'anec

(Un darrer canvi de pla fa que em quedi el dissabte lliure. Casualment la Diana em pregunta si vaig a escalar i li responc que no ho tenia pensat però finalment, si. s'anima...
Volta a Lletó

var Latitud_sortida = 42.351103; var Longitud_sortida = 1.508784; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Bony Manyer sud i Roc Lliçà (Cerdanya)

**Reprenem la visita al lloc per completar la baixada a la bonica pala SE del Roc Lliçà, curta preciosa i pendent, repetint el pas pel Bony del Manyer Sud de...
Gran Diagonal

05-02-2020 Aragó Pantà de Santa Anna Via : Gran DiagonalEn el meu temps de descans forçat, he fet una llista (curta) de vies de IVº,  mes o menys, assegurades,...
Res serà igual

DIJOUS, 13 DE FEBRERFeia dies que no tenia la sensació de “volar”, però avui encara que pocs metres la he tingut.Com tenim per costum, avui hem quedat a les 7,30 al...
La Carla

02-02-2020BerguedàMalanyeuParet del Davessó Via : La CarlaDesprès de un segon temps de descans al peu, tornem a provar a veure com respon. El Peu no ha anat malament encara...
El Cavall Verd des de Murla

11/06/2019Aquesta vegada ens desplacem a l'interior de la Marina Alta, concretament a Murla, un dels pobles més recòndits de la comarca, situat als peus del Cavall Verd i que...
La gran diagonal + esperó alfarras

DISSABTE, 08 DE FEBRERSanta Ana és un zona d’escalada esportiva per excel·lència, amb tots els seus ingredients, poca aproximació, grau potent, possibilitats de assegurar...
La Super Amics a la Serra de Queralt.

Dia per escalar amb pantalons i màniga curta avui a la Serra de Queralt de Berga, sort que les temperatures es normalitzaran diuen (tot i que el concepte normal ja trontolla)....
Pic del Vent (817 m)

Dissabte 25 de gener de 2020Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.Temps aproximat: 3 h (6,7 km)Desnivell: 305 m (acumulat)Dificultat...