De nord a sud

Esperó nord al pic de ribuls

DIUMENGE, 03 DE SETEMBREPoc a poc anem entrant en la normalitat, però els nen encara tenen vacances i això condiciona els horaris.Aquestes vacances va trucar-me el Guillem per...
Northland, el llunyà  Nord de Nova Zelanda

Northland, el llunyà Nord de Nova Zelanda

Les terres del nord de Nova Zelanda ens van semblar magnífiques   i sorprenent ,  no parlarem  de grans paissatges i aglomeracions  de gent, però...
Visitant la Illa Nord de Nova Zelanda .

Deixem la Illa Sud, en tres hores creuem l'estret de Cook i arribem  Wellington, ciutat  entrada pel sud de la Illa Nord. Vam notar...
Grande Traversée du Massif Central

Grande Traversée du Massif CentralPensant en una proposta de ruta amb bicicleta, vaig consultar a finals de primavera el mestre en la matèria, el company Manel Garcia. Entre...
Serra de Godall. Zona Ventalles

1 d’agost de 2017Des de qualsevol indret de la comarca, sempre podem albirar la Serra del Montsià. És el nostre punt de referència. A  la part de ponent del Montsià...
Navegar per la cara nord al midi d'ossau

El Midi d'Ossau és una muntanya que impressiona des de tots els cantons. De fet es tracta d'una xemeneia d'un antic volcà amb una roca excepcional bella. Des de feia temps...
Castell de Montgrí

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Torroella de Montgrí-1a Capella-Canal-Cau del Duc-Canal-Castell de Montgrí-Coll d'en...
Visitant catlins i la costa sud-est

Una tarda deixem la zona dels fiords i  seguint la carretera 94 ens dirigim cap a la costa sud-est.  Aquella nit vam parar a Lumsden on a l’antiga estació de tren...
A la nord de la Fontnegra (Cerdanya)

**Encara amb pols a finals de maig! ens apropem a aquesta cubeta amb la idea de fer una alpinada de més roca que neu i en canvi el pam de neu nova ens fa prescindir dels ferros...

Aresta Nord del Dit

A recer de les mirades curioses l’Aresta Nord del Dit cedeix tot el protagonisme a la seu vessant de migdia. No obstant l’ombrívola cara Nord posseeix una de les...
Foquejant la nord del Turbón

Distància: 18 km.Desnivell: 1150.Dificultat: ME, S2 (hi ha uns 150 m+/- de bosc gens esquiable, si més no per a nosaltres).Durada total: 6 h.Punt de sortida: Pllano de la...
Solstici d'Estiu a la Nord del Pollegó Inferior.

La tartera és la mateixa i la pujada també, però la petita rentada de cara que l'hi han fet al camí fa que l'aproximació a la cara nord del Pollegó Inferior del Pedraforca...
PUIG DRAU (1.345,9 m.)

CIM: Puig Drau (1.345,9 m.) des de CollformicVÈRTEX GEODÈSIC:COORDENADES CIM: 41º45'52.48” N / 2º 20' 53.89” ECOMARCA: Vallès Oriental / OsonaDESNIVELL:+ 400 m. - 400...
De Cantallops a Pineda de Mar

Dins el projecte de "Tot Catalunya" aquest tram és el que ens faltava per unir el sud i el nord de Catalunya pel cantó oriental.Després d'una bona estona per l'autopista fem...
Portbou-Llançà, dissabte 2 de Juliol (en tren)

El GR 92 és un dels grans senders del país, ja que travessa Catalunya de nord a sud pel vessant mediterrani, tan a prop del mar com és possible. Al llarg dels seus 583...
Circ d'Engorgs (2.858 m.)

//--> Colors de tardor a la Valltova Arribant al refugi J. Folch i Girona Enfilant el pic Oriental d'Engorgs Des del primer cim...
Eriste Nord 3025m. i Eriste Central 3053m.

Introducció:28-06-2015.- Després que ahir varem fer la Cresta de les Espadas, avui fem els 2 Eristes que ens queden i baixarem fins el cotxe.Hem passat una bona nit, hem...
Besiberri Nord (3.008 m.)

//--> Basse de la paret summital Estany de Mar, en una ullada de sol Grimpada aèria entre blocs La Sílvia en un tram exposat...
 nord est clàssica al pic de la valleta

DIMARTS, 18 D’AGOSTUna de les avantatges de fer vacances és la possibilitat d’escollir el dia que vols anar a escalar en funció del temps i de l’objectiu i aquest ha...
Gran diedre, a la nord del Pedraforca

Aquest dissabte, volíem fer una escalada ràpida per ser a l'hora de dinar a casa, i el Gran diedre va ser una bona opció. El José Manuel no l'havia escalat mai, i jo...
Calidònia a la Paret Nord d'Agulles

El traçat i recorregut es d'allò de lo mes encertat i tot amb lliure, pena que la roca no acompanya gens traient-li  interès.Per a fanàtics de la cara Nord.Material...

Aresta Nord de la Nana

Vet aquí un de tants casos de vies que van canviant de tarannà amb el pas de les cordades. Ve a tomb transcriure unes línies del “Roques, Parets i Agulles”...

Aresta Nord de l’Amagada

L’Amagada, dissimula entre la Mamelluda, la Miranda de l’Alba i l’Agulla d’en Charly fent honor al seu nom. Malgrat passar desapercebuda és una agulla...
Puig d’Arques (535 m.)

Dissabte 14 de març de 2015Sostre comarcalHora de sortida: 1/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Baix Empordà (Les Gavarres)Temps aproximat: 4 h. 30 m.Desnivell: 315...
Trescant per Sant Llorenç del Munt

7.03.15  Un cop més hem anat al massís de Sant Llorenç del Munt, per pujar aquest cop a la Mola des de Can Robert i Can Pobla pel camí dels Monjos; des del cim, haviem...
Avenc de Vandellós (1)

El passat dijous 05.03.2015 van visitar aquesta interessant cavitat, una de les mes rellevants del Baix Camp. Com ve sent habitual l’objectiu d’una setmana és fixa en la...
Torrotransformant l'Auir, primera part

Mireu be les següents fotos; dins d'un any, per obra i gràcia del sempre ocurrent alcalde de Gandia, una passarel·la sobrealçada i il·luminada de fusta dividirà en dos el...

Per la banda nord de Collserola

Aquesta vegada la volta va ser pels voltants de Sant Cugat, a la vessant nord de Collserola. Vegeu al següent enllaç totes les fotos de la sortida:...