Del cadi al moixero prat d aguilo - comabona - coll del pendis - bellver de cerdanya pr-c-124 - gr 1501 - gr 107

EM Cadí (Ordiguer-Cristall)

***Visita (abans de la nova nevada) al Cadí amb el morro ben fí, que aquest dia el 3 dels prepris al bpa aquí era d'allò més encertat (el dia abans veníem de la nord de la...
Es Freu pel coll d'Honor

Vall d'OrientBreu recorregut a un dels recons més bonics i distintius de la serra de Tramuntana, el salt del Freu, a la vall d'Orient. Per fer la volta més llarga, ens hi...
Matagalls -des de Coll Formic-

Pujar al Matagalls des de la collada de Coll Formic no significa una gesta exigent o de difícil execució, és una matinal que molta gent, vinguda de tot arreu, la realitza com...
Coll de l'Ullat - Coll de Banyuls

Amb les primeres llums hem sortit del refugi del Coll de l'Ullat en direcció al Puig Neulós. El camí comença a la carretera, situada a pocs metres del refugi, i puja pel...
Le Perthus - Coll de l'Ullat

Aquest any, la tradicional sortida entre Cap d'Any i Reis ens ha portat a l'Albera, on es troben les muntanyes més orientals dels Pirineus. Hem fet una ruta de tres dies per...

El Tren groc de la Cerdanya (Catalunya Nord)

El Tren Groc (en francès Train Jaune), també conegut com la Línia de Cerdanya o més popularment com el canari de muntanya, és una línia de ferrocarril de via...

Per la Castanyada al coll de Noufonts

Octubre s'acaba i és sinònim de Castanyada i Tots Sants. Ara la canalla ens fa reviure aquestes tradicions amb aquella intensitat de quan érem nens, tot i que, molt...
Un altre coll de categoria Tour

Coll de Serra-SecaAquest estiu ha estat especialment interessant des del punt de vista ciclista: començàvem amb un parell de rutes molt atractives per Capcir-Ariege, incloent...
IVa TROBADA TRANSFRONTERERA AL COLL DE MALREM

Avui hem fet la trobada transfronterera que fem cada anys amb els senderistes francesos, encara que enguany els francesos - molt informals - no s'han presentat a la frontera....
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (II)

15.07.17  Encara que només sigui per una jornada, les Isabels ens tornem a posar en marxa pel Camí de Sant Jaume, allà on el vam finalitzar en l’anterior recorregut a...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (I)

El Camí de Sant Jaume per la Cerdanya és una via secundària del camí principal català (de la Jonquera i del Port de la Selva a Montserrat i Alcarràs), antigament...
Moletó de sa Granja, des del coll des Vent

Moletó de sa GranjaAvui pujarem directament des del coll des Vent fins a l’esquena de la muntanya i des d’aquí enfilarem la carena fins assolir el moletó de la Granja....
Torreta de Cadí (2.562 m.)

var Latitud_sortida = 42.275167; var Longitud_sortida = 1.499669; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
RIPOLLÈS. COLL ROIG. Via MALALTS DE ROCA.

6/06/17. Tornem al Coll Roig, Parc temàtic d’escalada, la intenció era de fer dues vies però la predicció del què al migdia és taparia s’ha complert i amb una via ja...
De Prullans a Bellver per la cova d'Anes

14.05.17  Matinal multidisciplinar (senderisme, via ferrada, escalada, espeleologia) a través d’un senzill itinerari entre Prullans i Bellver, a la subcomarca cerdana de...
Via normal a l'agulla de coll de port

Vista des del cim.Tinc un bloc d'escalada on penjo les meves escalades (Escalades per a tontos)però crec que el que he fet avui, tot just ratlla la línia de l'escalada, així...
Pr 226: redescobrir el cadí occidental

El PR 226 és la nova denominació que rep un conjunt de camins tradicionals que formen una mena de triangle circular ideal per descobrir l'extrem de la serra del Cadí. Del...
Continuem treballant a Coll Roig

Aquesta setmana la feina de neteja de la 4a. tirada ha sigut especialment dura . A sobre de la R.3 hi ha un diedre que l'amic Santi Sanz ens havia indicat que podia ser per on...
Comabona des de Prat d'Aguiló

26.08.16  Situat a l’extrem oriental del Cadí, el pic de Comabona (2554 m), d’inconfusible forma cònica truncada vist des de la Cerdanya, és un gran mirador sobre...