Descoberta

Descoberta de Graus a la Mola de Colldejou.

2017-10-03 Descoberta de Graus a la Mola de Colldejou.   Comarca: Baix Camp i Priorat. Data: Dimarts 03 d’octubre de 2017. Participants (5): Joan Gassol, Joan Marqués, Josep...
Lligallo Reial - Barranc de l'Egüeta

17 de setembre de 2017Seguint la meva falera de trobar indrets singulars de la serra del Montsià, tant pel que fa a la presència humana, a l’aprofitament de l’escasa...
Visita turistica a Fontrabiosa

La Grotte de Fontrabiouse, situada al Capcir (France) és una interessant cavitat descoberta accidentalment per la progressió d'una pedrera.Presenta uns 12 kilometres de...
Fonts de la Barcina

1 de maig de 2017El Port és fascinant. Fa més de 30 anys ja llegia encuriosit la Guia Itinerària dels Ports, dels germans Brull, editada el 1972, i em passava llargues hores...
Pilar Martinez

20-07-2017MonestirGorra Frígia Via :  De la Pilar M.Darrerament no venim gaire per Montserrat, ens fa mandra caminar per anar a trobar vies diferents i les que podem fer...
Cova del Granit (4). Torla, Huesca.

...segueix de l'apunt d'ahir...El conducte finalLa "gran galeria" finalitza en un tram de gran acumulació clàstica i sedimentària que obturen el que segurament era la...
Cova del Granit (1). Torla, Huesca.

La cova del Granit fou descoberta per l'amic Toni Robert el 1976 tot aprofitant les campanyes d'exploració que l'Espeleo Club de Gràcia estava desenvolupant en el Sistema...

Txelada, a ritme de R'n'r

La ruta que vam fer el dissabte en què el Carles va celebrar la seva integral a les comarques catalanes vam pedalar junts gairebé tota la ruta, però en un dels descensos vam...
Variant del Circuit de l'Open Vendrell 2017

Aquest cop, l'amic Toni, ha fet els deures ràpid i ja ha deixat llesta  la narració de la ruta que vàrem fer aquest dissabte per terres Tarragonines i del Penedès:...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (3)

...segueix de l'apunt d'ahir...DescripcióEn les notes anteriors ja hem publicat les descripcions que fan els treballs de l’Oscar Andrés i la mes complerta de A.Asensio &...
A la nord de la Fontnegra (Cerdanya)

**Encara amb pols a finals de maig! ens apropem a aquesta cubeta amb la idea de fer una alpinada de més roca que neu i en canvi el pam de neu nova ens fa prescindir dels ferros...
Integral de la Serra de Malforat

IntroduccióLa ruta que us proposem és una meravella. Recorrerem íntegrament la Serra de Malforat, una serra secundària situada a cavall entre la Garrotxa i el Ripollès, a...
Paisatges Geològics de la Catalunya Central

Deixeu-vos acompanyar a la descoberta de la geologia visitant el Geoparc català, tot seguint la molt recomanable guia d’itineraris d’en Josep Girabal editada per Farell el...
El grau d'Olot i la mina dels Bandolers

25.02.17  Interessant ruta circular, d’uns 11,5 Km de recorregut i 545 m de desnivell, pels camins plàcids (i no tan plàcids) de la vall d’en Bas i el Collsacabra....
Serra de llaberia i mola de colldejou

Aquest cap de setmana tocava anar a fer raquetes, però el malt temps previst als pirineus ens a fet que tiréssim cap al sud i concretament a la Serra de Llaberia un indret...
GR-1 ANANT FENT CAMÍ (etapes 15-16)

A poc a poc i mes darrera mes, seguim fent camí a través del GR-1 el Sender Transversal de Catalunya, fins ara portem fetes setze etapes i ens en manquen tant sols quatre, no...
Esquí per la vall de Tor

***Enfilem al bonic i discret quasi amagat cim de Bassiets (2.760m, BES2), a l'extrem més meridional de la vall de Tor, aquest racó d'històries fosques aquesta dia sota un...
Berga - Cal Rosal - Montsent

var Latitud_sortida = 42.101290; var Longitud_sortida = 1.843668; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Nous coleòpters cavernícoles a Ports i Terol

La nova espècie: Paraphaenops fadriquei, de La Cija de Fortanete, TerolS’acaben de publicar les descripcions de dos nous coleòpters cavernícoles del gènere Paraphaenops,...
El forat blau de Sansha Yongle

L’amic Pere Cantons en tramet la “noticia” que s’ha descobert el forat més profund del món i m’adjunta un retall de revista.  Bé ja sabem com és això de la...
Foradades de la Jovera

A diversos llocs de la costa catalana s'han localitzat diversos tipus de cavitats, les més pròpiament degudes a l'abrasió marina, i les resultants de processos de...
Souvenirs  escandinaus

Souvenirs escandinaus

Un dia (ja fa unes quantes setmanes) vam nar a conéixer el Massís del Fläming. Encara que és una imperceptible cadena muntanyosa, que just arriba als 200 metres d'alçada,...
Gouffre Berger, primer -1000.

Gouffre Berger, Premier –1000, Engins - Massif du Vercors - 1956 – 2016Serge Caillault - Speleo Magazine – 2016Un llibret de 36 pàgines (tres i mitja de publicitat) en...
Eslovenia (7): ascensió al mangart

La darrera descoberta dels Alps Julians serà el mont Mangart que és el tercer cim més alt d'Eslovenia. Es tracta d'un recorregut molt interessant però també un cim molt...
Integral a la cresta dels Cingles de la Creueta

Aquesta setmana el Toni no va poder sortir a esclar i jo vaig quedar amb el Pere Joan Bosch per anar a fer la integral de la cresta dels Cingles de la Creueta, a sobre de la Nou...
Tossal de Suró, passeig d'hivern...

L'hivern es bona època per fer tomets de baixa intensitat, de caire relaxat i de descoberta de territori. Aquesta vegada el nostre objectiu era assolir el Tossal de Suró (828...
Sortida d'inciació al barranc Glorieta

El proper dissabte 16 Juliol, si les condicions meteorològiques i hidrològiques són bones farem la sortida d'iniciació al descens de barrancs al barranc del Riu Glorieta a...
La Gallina Pelada pel coll del Portet

Aquest diumenge amb la Neus hem tornat a la Gallina Pelada, però aquesta vegada hem començat a caminar per la seva Vessant Nord.Una ruta circular que farem en 4 h tot caminant...
A l'entorn del Puig de Meià

15.05.16  Curta però interessant excursió per la primera graonada del Montsec de Rúbies o de Meià, des de la població de Vilanova de Meià, per on ens atansarem al...
Cova Bonica

Montsià, 13 05 16Volta circular per la vessant marítima del Montsià, amb l'objectiu de visitar una de les coves més emblemàtiques de la serra: La Cova Bonica.Tot i el seu...
L’Avenc de Can Castellet de Dalt (1)

Potser s’ha de viure prou anys per tal d’entendre que un grup d’espeleòlegs veterans que temps enrere trepitjaven per primera vegada molts kilòmetres “verges” d’un...
Ruta megalítica de Roses

19.03.16  A l’entorn de la vila empordanesa de Roses hi ha tot un seguit de monuments megalítics i construccions de pedra seca que val la pena visitar, tot aprofitant...
Les  ESCALES  del  BALETA

Les ESCALES del BALETA

Rocam de l'Olla També dos dies he començat a caminar per La Carrerada amunt. Un dia fou més complet, tot pujat per les Escales del Baleta i anant a visitar la Caseta de...
Supernatural al Bisbe de Santa Linya

Avui la cosa es transforma en pla "B" i no a estat desencertat, final de jornada de turisme i descoberta.L'abandonat poble de Montclús, Sant Urbà, el Bisbe, tot molt...
Campanyes Colectivo Olas.

Les exploracions espeleològiques al Monte Perdido (Huesca) han estat iniciades pels pioners francesos que han recorregut la carena pirenaica localitzant els carsts més...