Diedre cade a l agulla del centenar

Congost del regué: agulla dels rellotges

Fa uns dies en Jordi Marmolejo va penjar al Facebook de la SEAM una ressenya  de l'Agulla dels Rellotges. Es troba  a la carretera de Baldellou a Camporrells, a...

Marklitinden, Gran Diedre Nord

Ja estàvem dalt de la congesta que s'allargava pel peu de la cara nord del Marklitinden. Començaria jo a escalar. El Guille preparava les cordes mentre jo acabava d'endreçar...
15 anys de... el Gran Diedre al Calderer.

Fa 15 anys, el Pedraforca el tenia poc trepitjat i m'imposava un respecte terrible i, el Gran Diedre va ser la primera via que feia al caòtic Calderer: vam fer el Gran Diedre i...
Via  cade diables (intent)

Via cade diables (intent)

DISSABTE, 03 DE JUNYQuan juguem a casa nostre (Ca la Montse) anem molt confiats, alguna vegada massa!!! I aquest ha estat el cas d’aquest dissabte.Avui he quedat amb el Ricard...
Gran diedre Jaune i Merchant de Sable.

Dues propostes ben interessants per conèixer aquesta paret, crec que força concorreguda per ser de les més properes a les facultats. A jutjar per la pul.limenta el Gran...
MONT-ROIG. AGULLA DELS PELATS. Via RESOL.

11/01/17. Tornem al Mont-Roig, la boira avui no serà cap inconvenient per escalar, com ho va ser fa uns dies.  DADES Primera ascensió: 5/03/2014Per: Josep...
Mont-roig. díedre blanqueta integral

20/12/16. Portem uns dies amb llevantada, aigua i vent, sembla però què cap a ponent no arriba. Posem rumb al Mont-Roig i l’encertem, mar de núvols i sol a les parets, la...
El Gran Diedre al Pic Barbet.

Des de la plana del Rosselló, el perfil del massís del Canigó esdevé una imatge impactant, almenys si és la primera vegada. Han passat molts anys des d'aquell viatge de...
IVª AGULLA DE COMALESTORRES. Via BLUES

14/07/16. Després d’escalar a Escales, per escalfar en una via equipada, ens arribem fins a la Presa de Cavallers on ens rep un vent gelat, auguri d’una “nit del...
Ratafia a la Filigrana, i Agulla de l'Arbret

Un dia d'aquests de temps variable, vam anar a Agulles amb l'Albert. Una opció que ens permetia una escapada raonablement ràpida cap al cotxe en cas de molt mal temps..., tot...

Via del Diedre a la Cristobalita Superior

Al vell mig dels Alts Frares, talment com un contrafort del Frare Gros hi trobem el conjunt de les Cristobalites, encarades al sud cercant l’escalf de la solellada vessant...
Serra de carrànima, díedre kantarín

2/05/16. Avui ens retrobem amb el Jordi Lluch. Algun cop què ens havíem vist darrerament, comentava què volia anar a fer el díedre “Kantarín”. Finalment avui...
Petit Diedre a la Paret de Catalunya

MONT·REBEIBIOGRAFIA ALPINISTICA1970 - 1995Tot i ser la petita de la paret , es punyeterament agradable i amanida al gust.Si gestionem correctament les cordes al primer llarg i...
Quiquillon d'Orpierre, diedre sud

El mes de setembre és molt bona època per marxar cap als Alps, enguany hem pogut reservar uns dies amb el Pep que intentarem aprofitar. Com que les ganes són grans, busquem...
La CADE a la Roca 92

Aquesta és de ja fa dies, però és que el blog també ha fet vacances, i tot i que entre uns i altres hem anat escalant aquí i allà, el fet és que hem coincidit ben poc....
Somiada agulla de coll de port

Inici de la viaPrimer llargL'any passat vam estar equipant vies esportives a l'agulla de Coll de Port (a la carretera de la Coma a Tuixent). Sempre m'havia fet il·lusió pujar...
Granet de granit: agulla ferrusola

Espero del 4rt llargTé renom d'agulla de difícil accés però la veritat és que nosaltres vam anar a tiro i sempre per un corriol ben fitat.L'agulla Ferrusola (mira que...
Torre de marfil: el diedre perfecte

Després de molts dies d'inactivitat decidim amb les companys anar a Cerler - Ampriu a escalar amb el contacte del granit que sempre té un toc diferent i especial.El primer...
Via CADE a l'Agulla del Centenar

Via: CADEZona: Agulla del Centenar, Frares Encantats -Montserrat-Dificultat: 6a./Ae (MD+)Dificultat obligada: V+/A1Llargària: 50+25+25+40+40+25=200 metresGrau d’exposició:...
El Gran Diedre del Pic de la Valleta.

S'ha de fugir com sigui d'aquesta calor. Mare de Déu senyor!!! Crec que feia anys que no en feia tanta i tants dies seguits. Avui, fins hi tot a les cotes altes del Pirineu...
Gran Díedre de Fàbregues.

Curta però prou sostinguda via on hi gaudirem d'una escalada bàsicament atlètica de díedres i xemeneia. Dit aixó el que ens va fer la guitza va ser la sorra que...
La CADE a la paret de les Bagasses

Dies enrera ens les arreglem amb la Cristina per a poder sortir a escalar porai. Ens arribem fins les Bagasses i escollim via, però com ja passa en aquests casos, arribant a...
15 anys de... el Diedre UBSA al Penyal d'Ifach.

Des de gairebé el primer dia que vaig començar escalar havia sentit parlar de les parets de llevant i com estandard de totes elles el Penyal d'Ifach. Aquell queixal de roca...
Vicenç Soto (MD). Agulla de l’Arbret

Agulles, un lloc privilegiat, un indret de Montserrat per gaudir de les vies més senzillament estupendes per escalar. Dos, tres llargs, de vegades fins i tot quatre. Fàcils,...
Al Diedre Blanqueta del Montroig

**Aquesta és una via entranyable que mai cansa i que t'enfila a aquesta bonica talaia entre el pla de Lleida i els Prepirineus que arrenquen descarats a la seva esquena. D'un...
La gran clàssica: diedre vidal - farreny

El diedre Vidal - Farreny és una de les grans clàssiques de Sant Llorenç de Montgai. Segueix una línia lògica: un diedre característic que atalaiem des de l'aparcament de...
Les Momietes. Agulla Mare i l'Aglà. Vies Normals

Mireu que fa anys que volto per Agulles i sempre les havia vist des de el refugi o escalant la cara Oest de la Miranda de les Boïgues. Mai havia pensat en escalar-les. Les...
Via del Diedre a la roca del Xebret

El diedre no es res mes que això, un diedre que resta colgat en mig d’un pany de paret poc desitjat pels qui cerquen vies “canyeres”, però si el que cerquem es fer un...